Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisopiskelijat, minkälaisia kokemuksia

Vierailija
02.04.2015 |

teillä opiskelusta? Oletteko saaneet riittävästi ohjausta opintoihin? Itse olen aikuisopiskelija ja tuntuu että todella nihkeästi saa neuvoja. Onhan minulla työkokemusta ja elämänkokemusta, mutta opiskelemastani alasta tai koulun käytännöitä ja arviointikriteereistä ei ole ennestään tietoa. Niistä kaipaisi ehdottomasti enemmän tietoa opettajien taholta. Jotenkin asenne tuntuu olevan se, että aikuiset tietää jo kaiken tai ottaa sitten itse selvää jostain, ei heitä tarvi auttaa. Kurjaa siinäkin mielessä kun kuitenkin opinnoista tulee todistus jossa arviointi, arvioinnit voisivat olla paremmat jos tosiaan saisi hieman enemmän opettajilta tietoa. Tosi tylyä kohtelua tuntuu tulevan jos jotain uskaltautuu kysymään.

Enkä ole mikään avuton, mutta kun monet asiat on sellaisia koulu ja oppiainekohtaisia joista tieto pitäisi saada siltä opettajalta, mutta hän ei vainaudu antamaan. Toki on hyviäkin opettajia, mutta osa näitä. Aika kurjaa sinänsä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 40-50 v. naispuoliset luokkakaverit ovat kamalan lapsellisia häiriköitä, uskokaa tai älkää. Olen asiasta aivan hämmästynyt, vaikka olen kuullut kauhutarinoita aikuisopiskelijoista aiemminkin. Luokkatoverini eivät myöskään ota opiskelua tosissaan eivätkä ymmärrä kuinka paljon se vaatii. Aina alkaa v-tunmoinen narina mm. kotiläksyistä.

Esittävät myös kaikkitietävää ja yrittävät latistaa minun, päälle parikymppisen, opiskeluinnon kokonaan. Luokan nuorinta miestä paapovat kuin kanaemot.

Vierailija
2/2 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä opiskelet, kun tietoa on vaikea saada? Itse opiskelin aiukuisena yliopistossa ja netistä, oppaista ja proffalta/opettajilta sai ihan tarpeeksi tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla