Onko mitään näyttöä, että koronarokote vaikuttaisi hedelmällisyyteen?
Vai onko kyse täysin huuhaasta? Naisillahan menkat on häiriintynyt, mutta onko mitään pysyvää jäänyt?
Kommentit (151)
eiköhän stressikin sotke kuukautiskierron. Ja moni muu ihan normaali asia. Kuukautiset jää väliin, vaihtelee, joka on ihan normaalia
Vierailija kirjoitti:
eiköhän stressikin sotke kuukautiskierron. Ja moni muu ihan normaali asia. Kuukautiset jää väliin, vaihtelee, joka on ihan normaalia
Ja toki myös helpotus rokotteen saamisesta kuten viisas mies Rämet tiesi meille hysteerisille kertoa.
Koronaan kuoleminen aiheuttaa lapsettomuutta tai orpoutta.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tainnut vaikuttaa, kun tänä syksynähän oli syntynyt vauvojakin niin paljon enemmän kuin tavallisesti että ensi vuoden äitiyspakkauskin julkaistiin normaalia aiemmin.
Raskaana oleville alettiin rokotusta suosittamaan vasta joskus touko-kesäkuun kieppeillä, että eipä tämän vuoden vauvoilla paljoa asian kanssa ole tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tainnut vaikuttaa, kun tänä syksynähän oli syntynyt vauvojakin niin paljon enemmän kuin tavallisesti että ensi vuoden äitiyspakkauskin julkaistiin normaalia aiemmin.
Raskaana oleville alettiin rokotusta suosittamaan vasta joskus touko-kesäkuun kieppeillä, että eipä tämän vuoden vauvoilla paljoa asian kanssa ole tekemistä.
Öö, puhuttiin hedelmällisyydestä. Jos olet jo raskaana, luultavasti rokote ei vaikuttaisi hedelmöittymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää MIKSI ketään ei kiinnosta tutkia, mikä on se mekanismi rokotteessa, joka aiheuttaa nämä kuukautishäiriöt. Muista rokotteista kun ei ole tällaista havaittu.
Ja miksi tästä ei olla enemmän huolissaan, säännöllinen kuukautiskierto on aika hyvä indikaattori naisen terveydestä?
Toki Rämet ehdotti, että kyseessä voisi olla rokotteen saamisesta johtuva helpotuksen tunne...
Voisiko kuitenkin mekanismi olla se, että rna partikkelit päätyvätkin huonolla tuurilla kohtuun, ja kohdun limakalvosta tulee piikkiproteiinitehdas. Mikä sen takaa, että rna partikkelit jäävät sinne lihakseen? Verisuonia on joka paikassa ja jos pistos onnistuu huonosti, ne kulkeutuvat ties minne oäin kehoa.
Itse olisi kyllä enemmän huolissaan näistä kuukautishäiriöistä, mutta ainahan naistenvaivoja on totuttu vähättelemään
Myös HPV-rokotteen jälkeen kuukautishäiriöt ovat mahdollisia. Myös monen muun rokotteen jälkeen näin tapahtunee, niitä vain ei yhdistetä rokotteeseen, jos kyse on rokoteohjelman mukaisesta rokotteesta. Kyllä tätä tutkitaan ja toki se kiinnostaa. Nyt näyttää siltä, että kyse on immuunivasteen kehittymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää MIKSI ketään ei kiinnosta tutkia, mikä on se mekanismi rokotteessa, joka aiheuttaa nämä kuukautishäiriöt. Muista rokotteista kun ei ole tällaista havaittu.
Ja miksi tästä ei olla enemmän huolissaan, säännöllinen kuukautiskierto on aika hyvä indikaattori naisen terveydestä?
Toki Rämet ehdotti, että kyseessä voisi olla rokotteen saamisesta johtuva helpotuksen tunne...
Voisiko kuitenkin mekanismi olla se, että rna partikkelit päätyvätkin huonolla tuurilla kohtuun, ja kohdun limakalvosta tulee piikkiproteiinitehdas. Mikä sen takaa, että rna partikkelit jäävät sinne lihakseen? Verisuonia on joka paikassa ja jos pistos onnistuu huonosti, ne kulkeutuvat ties minne oäin kehoa.
Itse olisi kyllä enemmän huolissaan näistä kuukautishäiriöistä, mutta ainahan naistenvaivoja on totuttu vähättelemään
Asian vähättely on kyllä kammoksuttavaa. Itse en ole rokotteita ottanut, nyt odotan esikoista. Kuukautiskierto on ollut mulla aina säännöllinen, vaikka olis ollut isoja suruja & huolia. Jos olisin rokotteet ottanut ja kierto sekoisi, olisin todella huolissani asiasta.
Ei millään tapaa normaalia ja pistää v*tuttaan kun joku Rämet kertoo, miten tuo voisi johtua HELPOTUKSESTA kun saa rokotteen??? Jestas sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, puhuttiin hedelmällisyydestä. Jos olet jo raskaana, luultavasti rokote ei vaikuttaisi hedelmöittymiseen.
Kyllä, olet oikeassa, mutta jo syntyneet vauvat eivät liity asiaan, kuten edellä väitettiin.
Enkä myöskään usko, että kaikki raskautta suunnittelevat ryntäsivät heti rokotusta ottamaan.
Mikä on tilanne raskautuneilla?
Niin?