uusi kihlasormus
Onko miten yleistä, että hankitaan jossain vaiheessa uusi kihlasormus? Menimme mieheni kanssa kihlohin opiskeluaikoina, jolloin kummallakaan ei ollut oikein rahaa. Sormukseni on tavallinen hopeinen rinkula ja mieheni oli ostanut sormukset. Nyt myöhemmin minua on alkanut kutkuttaa timanttisormus, ei mitään hirveän kallista kuitenkaan 200_500e hintaisia olen katsellut ja löytänytkin mieleisen. Olenko ihan hirveä, jos ehdotan miehelle uuden sormuksen ostamista vai voinko pyytää/ ostaa itse miehen suostumuksella timanttisormuksen? Pidän toki nykyisestäkin, mutta haluaisin erikoisemman, kuin pelkän tavallisen..
Kommentit (125)
Kaikista yksinkertaisinta varmaan olisi, että sun mies ymmärtäisi itse, että kaipaat enemmän säihkettä ja wowta sormukseen. Voisitte sitten yhdessä käydä ostamassa uuden tai istuttamassa timantteja vanhaan sormukseen. Lisäksi jos kävisitte vaikka syömässä ravintolassa yms saisi uusi sormus hienoja muistoja ostopäivästään ja voisi tuoda tunnearvoa sille :)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:01"]
Olen nyt vain kahden vaiheilla, istutanko tähän timantteja vai ostanko kokonaan uuden. Ja uuden kanssa olisi se, että ostanko tähän sormukseen sopivan sormuksen ja pidän molempia nimettömässä, vai pelkkää uutta Ap
[/quote]
Hopeaan ei käsittääkseni kannata istuttaa timantteja. Osta kokonaan uusi sormus, sellainen mistä tykkäät. Voit sitten kokeilla josko olisikin mieluisaa käyttää kahta sormusta yhtä aikaa tai vaihdella mielen mukaan.
Mulla on uudet sormukset. Niin kihla-, kuin vihkisormus. Aikoinaan oli kihlasormus ohut sileä keltakultainen sormus. Vihkisormus taas keltakultainen 1 tomantilla (ei pieni, muttei isoinkaan). 10v kihlapäiväksi uusimme molemmat kihlasormukset. Miehelle tuli samanlainen, kuin mitä hänellä oli, mutta todella leveä. Itse sain rivisormuksen timantein ja sinisafiirein. 15v hääpäiväksi mieheni hankki minulle toisen ja toisenlaisen vihkisormuksen. Keltakultainen ja alkuperäistä leveämpi ja 5 isolla timantilla. Kyllä ne ovat minun mittapuuni mukaan isoja. Sormukset sopivat hyvin yhteen ja ovat äärettömän rakkaita. Entinen vihkisormus on tallella. Meidän vanhat kihlat sulatettiin + pari muuta korua ja niistä teetettiin miehelle uusi vihkiormus.
Meillä tämä oli yhteinen sopimus. Alkujaan miehen esille tuoma asia 10v kihlaksi. Vanha vihkisormus on käytössä oikeassa kädessä ja se on edelleen äärettömän tärkeä. Tunnearvoa ei voi sanoin kuvata.
Toivottavasti tapauksestani oli sinulle apuja.
Me mentiin kihloihin vajaat 2,5 vuotta sitten (oltiin oltu vuosi yhdessä) ja VASTA nyt muutettiin yhteen(: mennään syksyllä naimisiin. Ollaan viikonloput ja lomat asuttu miehen kämpässä, opiskelujeni takia yhteenmuutto ei onnistunut aiemmin. Täytetään keväällä 22 ja 25.
Mun kihlasormuksessa on 3 timanttia (: vihkisormuksesta ehkä vähän yksinkertaisempi.
Musta on ok vaihtaa sormusts. Kyllähän sen voi hukatakin ja sitten ostettaan uus.
44 jatkaa siis kun joku märmätti, että ette ole edes oikeasti kihloissa tms... Kun ette edes asu yhdessä
Kiitoksia vastauksistanne! Ajattelin käydä vielä varmistamassa, että eikö todellakaan ole kannattavaa istuttaa tähän kiveä, mielelläni kun siihen vaihtoehtoon kallistuisin. Lisäksi on ollut lohduttavaa kuulla, että muutkin ovat uusineet sormuksiaan ja että niihinkin on syntynyt tunneside Ap
Taitaa olla teinikihlat kyseessä että on ihan sama vaikka olisi muovia se sormus.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:48"]Taitaa olla teinikihlat kyseessä että on ihan sama vaikka olisi muovia se sormus.
[/quote]
Kuka tässä on sanonut, että ihan sama vaikka olisi muovia? Mielestäni hopea ja muovi ovat aika kaunana toisistaan.. Ap
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:58"]
Osta ap itsellesi nyt vain sormus ja pidä sitä missä ikinä haluat piste
[/quote]
Ongelma ratkaistu! Jos nainen kovasti sormusta haluaa, hän voi sen ihan itse ostaa. Ukkokulta tuskin edes kiinnittää asiaan huomiota.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:26"]
Ei kihlasormusten uusiminen mitenkään yleistä ole, muttei ennenkuulumatontakaan. Jos tuntuu, että haluaisit näyttävämmän sormuksen, niin ihan hyvin voit ottaa asian puheeksi miehen kanssa. Eikä sinun ole kihlasormuksen pariksi pakko hankkia enää vihkisormusta, kyllä naimisiin pääsee ilman sormustenvaihtoseremonioitakin.
[/quote]
Olen jo 50v ja kyllä sormusten uusiminen on aika tavallista. Se on vain sormus. Ihan oikeasti. Ei mikään taikakalu. Jos olette kihloissa eli luvanneet mennä naimisiin, se on ihan sama, mitä siellä sun sormessa on.
Aika harva pari pitää alkuperäisiä sormuksiaan enää tässä iässä. Toisilla on mies vaihtunut, joten sormuskin sen myötä. Ja ne harvat, jotka ovat vielä naimisissa, ovat päivittäneet 30 vuotta sitten ostetut sormukset uudempiin ja tukevampiin. Minunkin sormukseni meni poikki, kun oli niin ohkainen ja kapea, joten olen ostanut uuden tilalle.
Joten osta vain uusi sormus. Ei se ole kuin koru.
Hopea on mielestäni niin pehmyt, ettei siihen kannata istuttaa. Timantit siis voisivat pudota siitä pois. Sano miehelle, että aijot ostaa uuden ja sillä selvä. En usko, että mies pahasti loukkaantuu lasinkin, jos käytät sormuksia yhtäaikaa
Eikö kannattaisi mennä jo naimisiin ja ostaa sitten kunnon vihkisormus, jota käyttää?
No sitten ku meette naimisiin, voit ostaa sellaisen vihkisormuksen kuin haluat :)
Itselle sormus symboloi rakkautta ja parisuhdetta, joten ainakaan minulle se ei ole pelkkä sormus tai koru. Mutta ihan totta ettei se ole mikään taikakalu. Tuntuu, että mitä enemmän vatvon asiaa, niin sitä suuremmaksi se muuttuu, kasvaa kärpäsestä härkänen. Ap
Ymmärtäisin jos kultaseen haluisit vaihtaa mutta en tollasta. Kihlasormus kuuluu olla simppeli ja vihkisormus vähän prameampi.
Itse ostin uusen kihlan enne häitä koska vanha kihla ei olisi sopinut haluamani vihkin kanssa. Vanha kihla maksoi aikanaan vajaa 500 e ja siinä oli timantteja. Uusi kihla oli paljon yksinkertaisempi eikä siinä ollut kiviä ja halvempi myös. Kumpiki kuitenkin valkokultaa. Tuolla se vanha kihla on nyt laatikon pohjalla.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:48"]Taitaa olla teinikihlat kyseessä että on ihan sama vaikka olisi muovia se sormus.
[/quote]
Kuka tässä on sanonut, että ihan sama vaikka olisi muovia? Mielestäni hopea ja muovi ovat aika kaunana toisistaan.. Ap
[/quote]
Sitten kun menet oikeasti kihloihin, ettekä vain leiki poikaystävän kanssa, voitte ostaa kunnon sormukset. Sitä tarkoitin.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:29"]Itselle sormus symboloi rakkautta ja parisuhdetta, joten ainakaan minulle se ei ole pelkkä sormus tai koru. Mutta ihan totta ettei se ole mikään taikakalu. Tuntuu, että mitä enemmän vatvon asiaa, niin sitä suuremmaksi se muuttuu, kasvaa kärpäsestä härkänen. Ap
[/quote]
No mutta ei se sitten ole kihlasormus höpsö! :) Kun kihloihin mennään ja sitä varten ostetaan sormukset, ollaan päätetty mennä naimisiin. Ei sen takia että se symboloi rakkautta ja parisuhdetta. Voitte tietenkin ostaa sormukset tuostakin syystä, mutta sitten se ei ole kihlasormus ettekä ole kihloissa. Yksinkertaista.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:48"]Taitaa olla teinikihlat kyseessä että on ihan sama vaikka olisi muovia se sormus.
[/quote]
[/quote]
Sitten kun menet oikeasti kihloihin, ettekä vain leiki poikaystävän kanssa, voitte ostaa kunnon sormukset. Sitä tarkoitin.
[/quote]
Ai me emme voi olla oikeasti kihloissa koska emme asu yhdessä vai koska emme ole suunnitelleet vielä häitämme? Itse kyllä määrittelisin kihlauksen ihan eritavalla.. Ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:31"]Ei näissä sormusasioissa ole olemassa varsinaisia sääntöjä, vaikkakin yleisiä toimintatapoja. Olen naimisissa ja minulla on vasemmassa nimettömässä yksi valkokultainen sileä sormus, joka ostettiin joskus kihlasormukseksi. Vihkimistä varten ostin itse itselleni ohuen kultaisen timanttisormuksen, mutta en raaski käyttää sitä kuin harvoin. Vihkipäiväkaiverruksen teetän tuohon kihlasormukseen jahka saan joskus aikaiseksi. Viime aikoina olen miettinyt että hankkisin arkikäyttöön toisen "rinkulan", mutta koristellumman. En ole muutenkaan tyyliltäni pelkistetty, joten tuo sileä valkokultainen tuntuu vähän paljaalta.
[/quote]
tuo paljaus taitaa muuten olla juuri se, joka ns häiritsee tässä sormuksessa. Olen nyt vain kahden vaiheilla, istutanko tähän timantteja vai ostanko kokonaan uuden. Ja uuden kanssa olisi se, että ostanko tähän sormukseen sopivan sormuksen ja pidän molempia nimettömässä, vai pelkkää uutta Ap