Introvertit! Ammattisi ja viihdytkö?
Kommentit (99)
Koodari, viihdyn erinomaisesti. Ei tarvitse juuri koskaan puhua kellekään, työhön liittyvä kommunikointi sähköpostilla, office communicatorilla jne. Ja työkaverit ei häiritse tervehdyksillä tai muulla jorinalla. Erakon introvertin paratiisi on työpaikkani. Etätyötäkin teen pari pv viikossa.
Kirjanpitäjä. En viihdy; avokonttori, paljon asiakastapaamisia. Ja sitten tietysti liikaa töitä, jatkuva stressi ja naurettava palkka. Periaatteessa itse kirjanpito on ihan kivaa, mutta pitäisi päästä pois tilitoimistosta.
Psykologi. Pidän työstä, mutta se vie paljon energiaa.
Suunnittelu. Oma huone jossa viihdyn omissa oloissani. Pitää soitella talotehtaille sun muille hämärähepuille ja en pidä heidän kanssa asioinnista.
m39
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:27"]
Taas on joku oppinut uuden "hienon" sanan:D.
[/quote]
Mihinköhän tämä viittaa?
[/quote]no mikäli olet yhtään enemmän lukenut av-palstaa, niin introvertti ja HSP on mukamas täysin keksittyjä höpöhöpöjuttuja, joita ovat itsekkäät itseään korostavat narsistit ja äänekkäät hölösuut, jotka jyrää kaikki muut samalla kun korostaa omaa herkkyyttään, vaikka totuus on täysin toinen..
Olen pankissa ja viihdyn loistavasti. Päivän mittaan muutama asiakastapaaminen, ei ole liian raskasta. Suurin osa mun työstä on erilaista raportoimista ja kirjaamista tietokoneen äärellä. Työkaverit on mukavia enkä koe heidän kanssa seurustelemista raskaana, useimmiten kaikilla on sitä paitsi kiirettä niin ei liikoja kerkee höpisemään.
Amiksen ope. Töissä olen rempseä ja puhelias, tulen juttuun niin kollegoiden että oppilaiden kanssa. Työpäivän jälkeen halauan olla lähinnä perheeni kanssa tai itsekseni. Ystäviä näen ehkä pari kertaa kuussa, kun ei vaan huvita seurustelu.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:48"]
Myyjä. En viihdy yhtään. (liian vanha vaihtamaan alaa)
Liikaa hälinää, liikaa ihmisten kanssa tekemisissä. Minulla on tietty määrä hymyjä päivälle ja ne menee kaikki töissä eli kotona olen aina ihan myrtsinä. Ja kotona olen hiljaisuudessa, ei telkkaria, ei radiota, ei mitään ääniä.
[/quote]
tuskin oot liian vanha!
eikö kirjastotyö ole asiakaspalvelua?
monissa sosiaaliseksi mielletyssä työssä on introverteille niche, eli sellainen homma, johon ulospäinsuuntautuneemmat ei yleensä hae.
[/quote]
Tiedätkö yhtään, paljonko työttömyyttä kirjastoalalla on? Ei tod. kannata suositella sitä kenellekään.
[/quote]
tarkoitus ei ollut suositella, sori epäselvä viestini. Tuo "eikö kirjastotyö ole asiakaspalvelua?" viittasi lähinnä näihin tämän ketjun moniin viesteihin, jossa moni sanoo toiveammatikseen kirjastonhoitajan. ihmettelen tätä, koska käsittääkseni se on aika pitkälti asiakaspalvelua.
itse aikoinani opiskellut kirjanpitoa. minua vähän harmittaa. etten silloin tajunnut, että sillä koulutuksella voi päästä introvertin ihmisen työpaikkoihin, kaikki opettajat hehkuttivat tilitoimistoja ylivertaisina työpaikkoina enkä nuorena oikein tajunnut katsoa sitä alaa laajemmin. ehkä kuitenkin olisin tajunnut tedä niin jos laskentatoimi olisi ollut unelmani.
55 / amiksen ope vielä jatkaa: Pohjimmiltani olen ihan tosi ujo ja herkkä ihminen, mutta noiden nuorten seurassa sitä jotenkin "vapautuu" ja pääsee "paikkailemaan" sitä, että silloin itse nuorena oli superhissukka. Luulen, että luonteestani ja kokemuksistani on hyötyä opena, sillä huomaan ja ymmärrän paremmin esim. niitä opiskelijoita joita jännittää esiintyminen (itseäni aikoinaan jännitti ihan älysti) - voin antaa heille hyviä vinkkejä tai muuten vaan jutella asiasta. Työpäivä on minulle vähän kuin show, jonka käyn heittämässä, ja sen jälkeen voin taas olla oma hiljainen itseni...:)
Patologi. Työ sopii minulle erinomaisesti. Yritin kyllä muitakin alan töitä, mutta huomasin, etten jaksa ihmisten valitusta päivästä toiseen. Työpäivän jälkeen oli aina sellainen olo, kun olisi pahoinpidelty. Olen todella introvertti ihminen. Esimerkiksi parisuhde saati lapset eivät koskaan voi kuulua elämääni, koska tarvitsen niin paljon rauhaa.
Patologin ammatti alkoi minuakin kiinnnostaa.
Asiakasneuvoja. En todellakaan. Ois ihan kivaa ilman niitä asiakkaita :)
Unelma olisi tehdä jotain työtä yksin kotoa käsin.
Tarjoilija. Vihaan työtäni joka suhteessa...
Lto, kyllä vaikka kasvatuskumppanuus on toisinaan kuluttavaa.
Alakoulun ope, olen rento, kuuntelen oppilaitani, pidän kuria, tykkään etenkin reaaliaineiden opettamisesta. Yleensä näin perjantain jälkeen tosin huomaa, että kaipaa vaan hetken hiljaisuutta
Portsari. Viihdyn. "Hei ämmä! Kax euroo".
Business controller, viihdyn erinomaisesti. Sopivassa määrin (vähän) palavereja ja esiintymistilanteita sekä yrityksen henkilöstön ja asiakkaiden tapaamisia, enimmäkseen lasken/suunnittelen/analysoin yksin tai matkustan yksin tai pienessä ryhmässä. Jää virtaa vielä omillekin ihmissuhteille ja niistä todellakin nauttii.
Kiinnostaa tuo patologin ammatti...miten päädyit juuri siihen? Millainen on työpäiväsi Ym.ym.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:48"]
Myyjä. En viihdy yhtään. (liian vanha vaihtamaan alaa)
Liikaa hälinää, liikaa ihmisten kanssa tekemisissä. Minulla on tietty määrä hymyjä päivälle ja ne menee kaikki töissä eli kotona olen aina ihan myrtsinä. Ja kotona olen hiljaisuudessa, ei telkkaria, ei radiota, ei mitään ääniä.
[/quote]
tuskin oot liian vanha!
eikö kirjastotyö ole asiakaspalvelua?
monissa sosiaaliseksi mielletyssä työssä on introverteille niche, eli sellainen homma, johon ulospäinsuuntautuneemmat ei yleensä hae.
[/quote]
Tiedätkö yhtään, paljonko työttömyyttä kirjastoalalla on? Ei tod. kannata suositella sitä kenellekään.