Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introvertit! Ammattisi ja viihdytkö?

Vierailija
23.03.2015 |

Jos et niin miksi?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:20"]

Lukion opettaja, rakastan työtäni! Työpäivän jälkeen haluan kuitenkin olla ihan hiljaa ja mielellään ainakin vähän aikaa yksin. Onneksi on introvertti mies eikä me ole koskaan edes aiottu hankkia lapsia.

[/quote]

Ei se lapsikaan välttämättä pahasta ole! Me ollaan koko perhe introverttejä ja aika lailla viikonloput menee niin, että ollaan kaikki omissa oloissamme. Mitä nyt laitetaan välillä ruokaa yhdessä ja syödään. Sitten kaikki taas vetäytyy omiin oloihinsa. Lomallakin meidän pitää lähteä reissuun, jotta tulisi oltua yhdessä. Kotona me ei oikein osata. Ja meillä on kotona aina ihanan rauhallista, ollut aina! Se oli loppujen lopuksi lyhyt aika kun lapsi oli pieni ja sillä kävi kavereita kylässä ja oli mekkalaa. Aina yksin ollessaan leikki keskenään ja oli hiljaa <3

Vierailija
42/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:56"]

Olen lakimies, ja työni on pääasiassa lakien kirjoittamista. Viihdyn erinomaisesti työssäni. Ahdistavia ovat lähinnä Brysselin-reissut, kun pitäisi harrastaa small talkia puheliaiden keskieurooppalaisten kanssa.

[/quote]

Sorry tietämättömyyteni, mutta mitä on lakien kirjoittaminen?
[/quote]

Kirjoitan siis tietyn sektorin hallituksen esityksiä (lakeja ja niiden perusteluja) eduskunnan hyväksyttäväksi :) Olen töissä eräässä ministeriössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:21"]

Hammashoitaja. Viihdyn erittäin hyvin, vaikka viihtyisin vielä paremmin suuhygienistinä kun ei tarvi koko työpäivän katsella lääkärin naamaa. Varmasti vielä jatkan opiskeluja suuhygienistiksi.

Ja se että asiakkaat vaihtuu koko ajan on todella miellyttävää, koska ei tarvitse solmia suhteita liian henk.koht. Päiväkodissa ja vanhustenhoidossa se oli juurikin todella rasittavaa.

[/quote]

tiedätkö mbti-tyyppisi? siinä työssä on varmaan tärkää, että osaa "lukea" ihmisiä, siis kuka jännittää ja ei jne.

Vierailija
44/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Nautin työstäni juurikin siksi että töissä on ammattirooli, jonka taakse pääsen piiloon. Työkavereiden kanssa tykkään jutella, kun paikalla on yleensä vain muutama samanaikaisesti.
Häpesin pitkään etten jaksa olla sosiaalinen vapaa-ajalla. Sairaanhoitajan työssä saan hoidettua sosiaalisen kiintiön täyteen ja voin hyvillä mielin viettää vapaa-ajan kotona lasten kanssa. Eronnutkin olen, koska avioliiton vaatima sosiaalisuus ahdisti. Lapsia on kaksi ja he leikkivät mielellään yhdessä, joten minulle jää omaa aikaa riittävästi.

Vierailija
45/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luokanopettaja. Minäkin ikäänkuin vedän aina työpäivän ajan showta ja sitten palaan illalla omaksi rauhalliseksi itsekseni.  Pidän työstäni ja erityisesti lasten kanssa olemisesta, aina en jaksaisi kollegoiden kanssa seurustella, mutta ei jaksa aina moni muukaan oli sitten ekstrovertti tai introvertti. Oppituntien jälkeen monesti haluaa vain istua hiljaisuudessa. Vaikka vapaa-aikana olenkin introvertti niin olen ihan nuoresta asti tehnyt paljon sosiaalisuutta vaativia töitä. Olen esimerkiksi toiminut jopa promoottorina ja myynninedistäjänä ja olin näissä töissä oikeasti todella hyvä, mitä ei ehkä minusta uskoisi. Jotenkin saan sellaisen buustin aina päälle töitä tehdessäni ja olen kuin eri ihminen.

Vierailija
46/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:03"]

Kirjoitan siis tietyn sektorin hallituksen esityksiä (lakeja ja niiden perusteluja) eduskunnan hyväksyttäväksi :) Olen töissä eräässä ministeriössä.

[/quote]

Ok, kiitos viestistä, aina oppii jotain uutta :)

87

Vierailija
47/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjanhoitaja. Viihdyn ja en viihdy. Olin vasta töissä tilalla, jossa oli todella vittumainen isäntäpariskunta, kokoajan vahtimassa ja hönkimässä niskaan. Myös muut työntekijät olivat kylmän oloisia toisiaan kohtaan. Eli riippuu niin tilastakin. Monilla tiloilla saan olla aika rauhassa ja tehdä hommani, toki täytyy osata kommunikoidakin ja joutuu olemaan tekemisissä ainakin tilan väen kanssa enempi tai vähempi. Mutta muuten yleisesti ottaen pidän työstäni pitkälti.

Vierailija
48/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postinlajittelija yössä. Viihdyn!

Vierailija
49/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Viihdyn.

Saan tehdä sitä mitä tykkään ja osaan, ja oppilaat on kivoja.

välillä ressaa.

Vierailija
50/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:08"]

Yläasteen ope. Viihdyn, koska saan aika lailla yksin suunnitella opetukseni ja korjata kokeet yms. tuotokset. Voi mennä päiviä, etten ole työpaikalla aikuisten kanssa tekemisissä. Vapaa-ajalla viihdyn parhaiten omissa oloissani.

[/quote]

ihana kuulla! 

Mä kans ope ja olen miettinyt, että pitäiskö olla extrovertti.

mäkin saan olla välillä itsekseni.

opetettava aine on sellanen mistä tykkään.

Vierailija
51/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokapaikanhöylä/suunnittelija, työharjoittelussa näin opintojen loppuvaiheessa. Rakastan työtäni, olen toimistolla yhden päivän viikosta ja loput teen etänä kotoa. Työpaikalla on käytössä työmese (jos joku vielä teiniajoiltaan muistaa, pikaviestin tietokoneella), jossa voi hoitaa työkaverien kanssa neuvottelun. Pomo hoitaa asiakastapaamiset, omat velvollisuuteni hoituvat sähköpostilla.

Vierailija
52/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museossa vedän projektia. Pääasiassa saan tehdä yksin töitä. Välillä kokouksia, jotka ei haittaa.

Vierailija
53/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labrarotta. Viihdyn. :)

Vierailija
54/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-hommia. En viihdy - en ole päässyt porukkaan mukaan (ollut töissä nyt 8kk samassa paikassa), istun yksin jossain kopissa ja odotan aina että pahin lounasaika menee ohi jonka jälkeen menen yksin syömään ruokalaan kun siellä on enää muutamia tyyppejä. Mietin usein mitä ruokalan tytöt ajattelevat kun menen aina joskus yhdeltä/puoli kahdelta syömään yksin ja haen vain päivän lehden seurakseni. 

Vierailija
55/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:07"]

Myyjä. Kiva työ, kun oon yksin aina vuorossa :-)

[/quote]

Sama

Vierailija
56/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:09"]

Jokapaikanhöylä/suunnittelija, työharjoittelussa näin opintojen loppuvaiheessa. Rakastan työtäni, olen toimistolla yhden päivän viikosta ja loput teen etänä kotoa. Työpaikalla on käytössä työmese (jos joku vielä teiniajoiltaan muistaa, pikaviestin tietokoneella), jossa voi hoitaa työkaverien kanssa neuvottelun. Pomo hoitaa asiakastapaamiset, omat velvollisuuteni hoituvat sähköpostilla.

[/quote]

Kuulostaa unelmaduunilta :) Mäkin aina haaveilen et saisin työn jossa voisin kommunikoida kirjoittamalla puhumisen sijaan, niin paljon stressiä olisi sen myötä pois.

Vierailija
57/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanope. Ihana huomata, että on muitakin introvertteja sosiaalisessa ammatissa. Terveiset sille amiksen opelle, joka käy joka pvä heittämässä koulussa shoun, niin teen minäkin päiväkodissa. Nautin työstäni, mutta kotona en kaipaa kuin oman perheeni seuraa.

Vierailija
58/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:19"]

It-hommia. En viihdy - en ole päässyt porukkaan mukaan (ollut töissä nyt 8kk samassa paikassa), istun yksin jossain kopissa ja odotan aina että pahin lounasaika menee ohi jonka jälkeen menen yksin syömään ruokalaan kun siellä on enää muutamia tyyppejä. Mietin usein mitä ruokalan tytöt ajattelevat kun menen aina joskus yhdeltä/puoli kahdelta syömään yksin ja haen vain päivän lehden seurakseni. 

[/quote]

Harmi että et viihdy työssäsi :(

Onko sulla kuitenkin toiveena päästä porukkaan sisään nykyistä enemmän vai haluaisitko jonkin muunlaisen työn?

Vierailija
59/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:19"]

[/quote]

Harmi että et viihdy työssäsi :(

Onko sulla kuitenkin toiveena päästä porukkaan sisään nykyistä enemmän vai haluaisitko jonkin muunlaisen työn?

[/quote]

Haluaisin mukaan porukkaan mutta kun olen ujo niin se on hankalaa. Alussa kun pääsin töihin niin ajattelin että menen heti reippaasti mukaan kaikkeen ja meninkin sitten jollekin firman urheilutunnille tutustumaan muihin- Mutta kun treenin jälkeen sanoin moikka kaikille niin kukaan ei katsonut päin/vastannut. Eivät varmaan kuulleet mutta jäi arka olo. 

Vierailija
60/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:28"]

Haluaisin mukaan porukkaan mutta kun olen ujo niin se on hankalaa. Alussa kun pääsin töihin niin ajattelin että menen heti reippaasti mukaan kaikkeen ja meninkin sitten jollekin firman urheilutunnille tutustumaan muihin- Mutta kun treenin jälkeen sanoin moikka kaikille niin kukaan ei katsonut päin/vastannut. Eivät varmaan kuulleet mutta jäi arka olo. 

[/quote]

Ymmärrän tuntemuksesi. Mulla ollut samanlaista, tunnen että oon liian ujo ihmisten seuraan :(

80

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä