Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introvertit! Ammattisi ja viihdytkö?

Vierailija
23.03.2015 |

Jos et niin miksi?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä. Alalla olen viihtynyt jo kolme vuotta. Olen paljon avoimempi kuin ennen! :)
T. 24w

Vierailija
62/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Pidän työstäni! Saan työpäivän aikana ihmissuhdekiintiöni täyteen. Ja tunnen, että on helppo olla ammatillisessa vuorovaikutuksessa. Kotona viihdyn mieluiten perheen kesken tai itsekseni aina kun siihen on mahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakimies, ja työni on pääasiassa lakien kirjoittamista. Viihdyn erinomaisesti työssäni. Ahdistavia ovat lähinnä Brysselin-reissut, kun pitäisi harrastaa small talkia puheliaiden keskieurooppalaisten kanssa.

Vierailija
64/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoshuoltaja

ihan ok

Vierailija
65/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:56"]

Olen lakimies, ja työni on pääasiassa lakien kirjoittamista. Viihdyn erinomaisesti työssäni. Ahdistavia ovat lähinnä Brysselin-reissut, kun pitäisi harrastaa small talkia puheliaiden keskieurooppalaisten kanssa.

[/quote]

Sorry tietämättömyyteni, mutta mitä on lakien kirjoittaminen?

Vierailija
66/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:19"]

It-hommia. En viihdy - en ole päässyt porukkaan mukaan (ollut töissä nyt 8kk samassa paikassa), istun yksin jossain kopissa ja odotan aina että pahin lounasaika menee ohi jonka jälkeen menen yksin syömään ruokalaan kun siellä on enää muutamia tyyppejä. Mietin usein mitä ruokalan tytöt ajattelevat kun menen aina joskus yhdeltä/puoli kahdelta syömään yksin ja haen vain päivän lehden seurakseni. 

[/quote]

Harmi että et viihdy työssäsi :(

Onko sulla kuitenkin toiveena päästä porukkaan sisään nykyistä enemmän vai haluaisitko jonkin muunlaisen työn?

[/quote]

Haluaisin mukaan porukkaan mutta kun olen ujo niin se on hankalaa. Alussa kun pääsin töihin niin ajattelin että menen heti reippaasti mukaan kaikkeen ja meninkin sitten jollekin firman urheilutunnille tutustumaan muihin- Mutta kun treenin jälkeen sanoin moikka kaikille niin kukaan ei katsonut päin/vastannut. Eivät varmaan kuulleet mutta jäi arka olo. 

[/quote]

IT-alalla saattaa olla paljon introverttejä ja tutustuminen vie aikansa. Älä arkaile jutella, kun sopiva tilanne tulee vastaan. Älä ota itseesi, jos sinulle ei aina vastata. Se on heidän ongelma, ei sinun. Varmasti siellä on myös mukavia ihmisiä töissä. 

Vierailija
67/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä. En viihdy. Stressaa, kun pitää koko päivä esittää muuta kuin on. Opiskelen luonnontieteitä, joten muutos parempaan on tulossa.

Vierailija
68/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitaja. Viihdyn erittäin hyvin, vaikka viihtyisin vielä paremmin suuhygienistinä kun ei tarvi koko työpäivän katsella lääkärin naamaa. Varmasti vielä jatkan opiskeluja suuhygienistiksi.

Ja se että asiakkaat vaihtuu koko ajan on todella miellyttävää, koska ei tarvitse solmia suhteita liian henk.koht. Päiväkodissa ja vanhustenhoidossa se oli juurikin todella rasittavaa.

Vierailija
69/99 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri. Viihdyn, koska ei potilaita niin monta tule per päivä kuitenkaan ja niitä on yleensä vain yksi kerrallaan huoneessa. Jonain kaupan myyjänä olisi varmaan hankala olla, kun joutuisi kassalla joka minuutti kohtaamaan uuden ihmisen. En ole äärimmäisen introvertti, vaan jossakin määrin töissä tykkään, kun on ihmiskontakteja. Toisaalta huomaan, että vastapainoksi vapaa-ajalla tarvitsen melko paljon yksinoloa. Jos en saa olla vähintään 1-2 tuntia päivässä ihan rauhassa, stressaannun. Mikä on perheenäitinä tietysti jkv hankalaa. Yleensä järjestän sen niin, että lasten mentyä nukkumaan olen yksinäni ja vasta sitten illan viimeisen tunnin vietän miehen kanssa, kun olen ensin vähän ladannut akkuja.

Vierailija
70/99 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:27"]

Taas on joku oppinut uuden "hienon" sanan:D.

[/quote]

Mihinköhän tämä viittaa?

Vierailija
71/99 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinointipäällikkö. Itse työ on ihan ok, mutta en jaksaisi sitä siihen liittyvää sosiaalisuutta.

Vierailija
72/99 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:24"]

Toimittaja! En ymmärrä itsekään, miten ajauduin tähän hommaan. Täysin väärä ammatti epäsosiaaliselle luonteelleni. Halusin olla arkeologi :D

[/quote]

Mä olen myös toimittaja ja tykkään tästä työstä kovasti. Saa paneutua monenlaisiin asioihin ja minulle on ihan ok olla tekemisissä ihmisten kanssa roolini kautta. Ja rakastan tekstien rakentamista. Tosin mitään seurapiiritoimittajaa musta ei tulisi, en jaksaisi riekkua missään cocktail-kutsuilla muka kiinnostuneena ihmisten juoruista.

[/quote]

Jatkan vielä, että minusta monesti introverteista tulee parempia toimittajia kuin monista ekstroverteista, jotka lähinnä rakastavat omaa ääntään eivätkä kuuntele haastateltaviaan tai ehdi tarkkailla ympäristöään. Näitäkin tapauksia sielllä yliopistolla nimittäin näkyi riittämiin.

Vierailija
73/99 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:24"]

Toimittaja! En ymmärrä itsekään, miten ajauduin tähän hommaan. Täysin väärä ammatti epäsosiaaliselle luonteelleni. Halusin olla arkeologi :D

[/quote]

Mä olen myös toimittaja ja tykkään tästä työstä kovasti. Saa paneutua monenlaisiin asioihin ja minulle on ihan ok olla tekemisissä ihmisten kanssa roolini kautta. Ja rakastan tekstien rakentamista. Tosin mitään seurapiiritoimittajaa musta ei tulisi, en jaksaisi riekkua missään cocktail-kutsuilla muka kiinnostuneena ihmisten juoruista.

[/quote]

Jatkan vielä, että minusta monesti introverteista tulee parempia toimittajia kuin monista ekstroverteista, jotka lähinnä rakastavat omaa ääntään eivätkä kuuntele haastateltaviaan tai ehdi tarkkailla ympäristöään. Näitäkin tapauksia sielllä yliopistolla nimittäin näkyi riittämiin.

[/quote]

Toimittaja tarvitsee varmasti taitoa osata kuunnella haastateltavaa :)

Vierailija
74/99 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustusarkkitehti. Aika pitkälti työ tapahtuu ruudun ääressä. Tykkään kyllä myös olla asiakkaiden kanssa tekemisissä.

Vierailija
75/99 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäjä. Ihanaa on, että ei tarvitse nähdä muita ihmisiä ollenkaan. Saan työt sähköpostitse eikä edes puhelimessa tarvitse nykyään puhua.

Vierailija
76/99 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehityspäällikkö. Päivän pakko-sosiaaliset ja pakko-yhteisölliset shittihommat vetää aivan piippuun ja illalla haluaa vain olla yksin joten suljen oven perässäni ja häiriinnyn jos mies tulee jotain sössöttämään.

Äänet ja typerät ihmiset häiritsevät eniten.

Ei voi tajuta, että joku haluaa BB-elämää kun itse mieluiten näkymättömissä on.

Vierailija
77/99 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun ope. Oppilaiden kanssa viihdyn tosi hyvin. Opehuoneneessa käynti vähän pakkopullaa. Olisin enemmän luokassaan jos kehtaisi.

Vierailija
78/99 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:33"]

Yläkoulun ope täällä. Open roolissa olen sosiaalinen, mutta huomaan kyllä, että iltapäivisin, viikonloppuna ja lomilla haluaisin vain olla ihan itsekseni.

Yhtenäiskoulussa tulee oltua tekemisissä myös luokanopettajien kanssa, joiden ulospäinsuuntautunut kilpailuhakuinen itsetehostus on aika rasittavaa.

Kuten useassa aiemmassa kommentissa, minäkin olisin jo lapsena halunnut kirjastotädiksi...

[/quote]

onko luokanopettajat jotenkin itsetehostushakuisempia kuin yläasteen opettajat? miten se ilmenee?

Vierailija
79/99 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myyjä. Otan siis työn vuoksi itse aktiivisesti kontaktia mahdollisiin asiakkaisiin, mikä on täysin vastoin luonnettani. Olen siinä aika hyvä, vaikka itse sanonkin. Olen tosin valinnut tehdä vain puolta työpäivää. Enempään en pystyisi. Tää sopii mulle täydellisesti. Työni pakottaa mut terveellä tavalla ihmiskontaktiin,joten pysyn edes jotenkin sosiaalisena.

Vierailija
80/99 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:08"]

Lastenhoitaja. Kaksoistutkinto, opiskelen fysiikkaa yliopistossa. En viidy, olen niin saamarin väsynyt äänistä, ihmisistä ja sosiaalisen leikkimisestä aina iltaisin. Odotan, että pääsen tutkijaksi vaikka oikeasti lapsistakin pidän, olen suunnitellutkin että vetäisin jotain luonnontiedekerhoa tai kirjoittaisin tieteellisesti korrektin lastenkirjasarjan.

[/quote]

Toivottavasti saat sen tutkijanpaikan! Kannattaa lähteä ulkomaille heti jatko-opintojen alussa, kotimaassa ei käytännössä rekrytoida väitelleitä tällä hetkellä. terv. työtön fyysikko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi