Introvertit! Ammattisi ja viihdytkö?
Kommentit (99)
Yläasteen ope. Viihdyn, koska saan aika lailla yksin suunnitella opetukseni ja korjata kokeet yms. tuotokset. Voi mennä päiviä, etten ole työpaikalla aikuisten kanssa tekemisissä. Vapaa-ajalla viihdyn parhaiten omissa oloissani.
Lastenhoitaja. Kaksoistutkinto, opiskelen fysiikkaa yliopistossa. En viidy, olen niin saamarin väsynyt äänistä, ihmisistä ja sosiaalisen leikkimisestä aina iltaisin. Odotan, että pääsen tutkijaksi vaikka oikeasti lapsistakin pidän, olen suunnitellutkin että vetäisin jotain luonnontiedekerhoa tai kirjoittaisin tieteellisesti korrektin lastenkirjasarjan.
Kirjastonhoitaja, rakastan työtäni.
Voisipa olla kirjastossa töissä. Mä olen puutarhuri ja tykkään työstäni muuten paitsi syksyllä.
Rekkakuski. Viihdyn muuten, mutta en haluaisi olla yhtään tekemisissä ihmisten kanssa.
Ajan rekkaa. Olin aiemmin hoitsu ja nyt viihdyn paremmin,kun saan olla rauhassa.
Toimistotöissä, laskutusta jne. Todellakin viihdyn. Asiakkaita tarvitsee nähdä vain harvakseltaan, muuten saa olla ja tehdä rauhassa.
Mulla oli aina haaveena olla Jyväskylän yliopiston kirjastossa töissä, siellä kellarissa, yksin. Nyt oon kuitenkin opettaja, enkä viihdy, liian sosiaalista. Mutta ainahan voi vaihtaa alaa. :)
Lukion opettaja, rakastan työtäni! Työpäivän jälkeen haluan kuitenkin olla ihan hiljaa ja mielellään ainakin vähän aikaa yksin. Onneksi on introvertti mies eikä me ole koskaan edes aiottu hankkia lapsia.
Sairaanhoitaja täälläkin ja ihan samalta tuntuu kuin aiemmastakin vastaavasta.
Toimittaja! En ymmärrä itsekään, miten ajauduin tähän hommaan. Täysin väärä ammatti epäsosiaaliselle luonteelleni. Halusin olla arkeologi :D
Sairaanhoitaja täällä kans. Viihdyn hyvin, vaikka uuvuttaakin tuo sosiaalinen puoli sekä potilaiden että työkavereiden kanssa. Vapailla sitten ei mitään ylimääräistä sosiaalista kanssakäymistä!
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:20"]Lukion opettaja, rakastan työtäni! Työpäivän jälkeen haluan kuitenkin olla ihan hiljaa ja mielellään ainakin vähän aikaa yksin. Onneksi on introvertti mies eikä me ole koskaan edes aiottu hankkia lapsia.
[/quote] Mitä ainetta opetat? Olen kanssa harkinnut käyväni pedat, mutta pelkään sitä hälinää ja miten sen jaksaa jos hankkii omia lapsia eikä voi mööö tää yksin tai kaksin kotona.
t.4
Toimistotyötä, suunnittelua, hallinnointia: viihdyn hyvin, kun oma huone eikä avokonttori ja asiakkaita käy yleensä harvakseltaan ja sosiaalisempiin päiviin ehtii valmistautua :D
Yläkoulun ope täällä. Open roolissa olen sosiaalinen, mutta huomaan kyllä, että iltapäivisin, viikonloppuna ja lomilla haluaisin vain olla ihan itsekseni.
Yhtenäiskoulussa tulee oltua tekemisissä myös luokanopettajien kanssa, joiden ulospäinsuuntautunut kilpailuhakuinen itsetehostus on aika rasittavaa.
Kuten useassa aiemmassa kommentissa, minäkin olisin jo lapsena halunnut kirjastotädiksi...
Kirjastovirkailija. Tykkään työstäni todella paljon.
Osastonsihteeri sairaalassa. Olen lopen uupunut.
Lähihoitaja...En viihdy työkavereiden kanssa.Mutta tykkään olla asiakkaiden kanssa kahdenkesken.Tykkään myös hoitotoimenpiteistä.Hoidan vuodepotilaita.Valmistuin juuri.Kutun ja kasvun harjoittelut olivat todella raskaita kun piti olla äänessä ja esillä.
Apurahatutkija, viihdyn todella hyvin. Huono puoli on, että toimeentulo on epävarmaa.
Sairaanhoitaja. Viihdyn työssäni, mutta on todella uuvuttavaa olla ihmisten kanssa koko ajan tekemisissä. Vapailla tykkäänkin olla omissa oloissani :)