Mies tienaakin paljon vähemmän kuin kuvittelin :(
Olemme hyvin aikuinen pari, aikaisempien liittojen lapset jo opiskelemassa ja maailmalla. Tapasimme netissä, aloimme seurustella ja menimme parin vuoden päästä naimisiin.
On myönnettävä, että minä olin aloitteelinen naimisiinmenossa. Minulla on pieni palkka, mies on yrittäjä kaverinsa kanssa omistamassaan vakavaraisessa firmassa, jolla on paljon kiinteää omaisuutta. Miehen työ on vaarallista, joten on mahdollista, että hän joutuu työtapaturman uhriksi. Ajattelin, että jos mies vaikka kuolee, minä en saa mitään, jos emme ole naimisissa. Pahimmassa tapauksessa minulle ei edes kerrota, koska en ollut omainen.
Luonnollisesti mies ei pannut hanttiin, vaan avioiduimme. Olen olettanut, että mies on varakas. Matkustelemme pari kertaa vuodessa ja mies haluaa aina maksaa. Töitä riittää ja vastikään firmaan ostettiin uusi auto. Meillä on omat tilit, joten en tiedä miehen tuloista mitään. Hän maksaa laskuista puolet ja ruuat kokonaan. Minä hoidan kotityöt, koska hän tekee pitkää päivää.
Nyt eilen mies kävi nettipankissa. Samalla hänen isänsä soitti häntä hakemaan jotain ja mies lähti saman tien. Pankki jäi auki. En voinut vastustaa kiusausta katsoa saldoa. Olin lentää selälleni nähdessäni, että saldo oli pienempi kuin minulla, alle tuhat euroa! Samalla sivulla näkyi myös palkka firmasta. Sekin oli vähemmän kuin minun puolentoista tonnin tilini! En voinut eri sivuja tutkia, koska kerran edellisessä suhteessani oli sama tilanne ja aloin selata sivuja miehen vessassa ollessa ja ne menivät aivan lukkoon. :D Valehtelin silloin, että kissa kulki näppäimistön päältä.
Firma siis maksaa hänelle aivan kitupalkkaa! Tuli mieleen, että vetääkö yhtiökumppani jotenkin välistä? Kumppanilla on upeat autot ja talot ja paljon korkeampi elintaso ulospäin kuin meillä. En ymmärrä enää mitään, enkä voi mieheltäkään kysyä selitellen, että stalkkasin tilejäsi.
Tietääkö joku jotain firmojen rahaliikenteestä, jolla voisi selittää tuon pienen palkan? Voiko rahaa nostaa joltain tpiselta tililtä itselle vai onko koko omaisuus jotenkin firmalla, eli jos mieheni kuolee, kumppani saa kaiken?
Enkä ole ahne enkä provo. Tällaista nyt vaan saattaa sattua oikeassa elämässä. Asialliset vastausket , kiitos.
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:50"]
Ne miehen rahat kuuluvat miehen lapsille jos jotain on, ei sinulle. Häivy siitä kuokkimasta miehen rahoja! Mies testamentatkoon sinulle jotain, jos kiinnostaa jotain sinulle antaa, ei muuten kuulu sinulle tuollalailla kärkkyä miehen lasten osuuksia. Yöks, kuulostat kyllä aika kauhelta haaskalinnulta kun olet oikeinkin PETTYNYT miehen tuloihin...!
[/quote]
Kyllä vaan alottajalle kuuluu puolet, jos mies kuolee. Tai eroavat. Jos eivät olisi naimisissa, ei saisi mitään ilman testamenttiä. Lapset sitten jakavat, jos jää jotain jaettavaa.
Älä välitä, ap, nää on vaan kateellisia, kun sinä uskallat toimia niin, kuin kaikki muutkin haluaisivat mutteivät uskalla.
Lisäksi vaikutat kivalta ihmiseltä, et ollenkaan haaskalinnulta.
Akka Perkele, menny mun tilejä urkkimaan, nyt tuli tupenrapinat.
No ei tällaista ap:tä ole olemassa. Tämä on varmaan sen miesviha-huutelijan provo.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:15"]
Ne miehen rahat kuuluvat miehen lapsille jos jotain on, ei sinulle. Häivy siitä kuokkimasta miehen rahoja! Mies testamentatkoon sinulle jotain, jos kiinnostaa jotain sinulle antaa, ei muuten kuulu sinulle tuollalailla kärkkyä miehen lasten osuuksia. Yöks, kuulostat kyllä aika kauhelta haaskalinnulta kun olet oikeinkin PETTYNYT miehen tuloihin...!
[/quote]
Kyllä vaan alottajalle kuuluu puolet, jos mies kuolee. Tai eroavat. Jos eivät olisi naimisissa, ei saisi mitään ilman testamenttiä. Lapset sitten jakavat, jos jää jotain jaettavaa.
[/quote]
Joo, mutta se on väärin, urvelo.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:15"]
[/quote]
[/quote]
Ai miehen lapset?? Eivätpä kuule jaa, juntti. Nainen vie miehen lasten rahat.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:17"]
Lisäksi vaikutat kivalta ihmiseltä, et ollenkaan haaskalinnulta.
[/quote]
Pakko sanoa LOL!
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:01"]
Joo, köyhä on. Ja eikun vaihtoon. Heti huomen avioeropaperit vetämään - otat tietysti sen puolet siitä vähästä mitä on ja eikun baanalle uutta ukkoa etsimään. Ja nyt sitten vahingosta viisastuneena tsekkaat nämä asiat etukäteen etkä sitten, kun ns. paskat on jo housussa.
[/quote]
Mistäpä ottaa jos miehellä ei ole mitään? Erossa kummankin omaisuus lasketaan yhteen ja tasataan. Saattaa sitten olla niin, että rikkaampana ap maksaa rahaa ukolleen.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:41"] Miten joku voi mennä naimisiin tietämättä ollenkaan tulevan puolisonsa taloudellista tilannetta? Meilläpäin tuota kutsutaan tyhmyydeksi... . Itse olen seurustellut reilun vuoden ja tiedän tasan tarkkaan kumppanini rahatilanteen, palkan ja asuntolainan määrän. Samoin jän minun. Emmekä edes asu yhdessä, saati että olisimme naimisissa, eivätkä rahamme todellakaan ole yhteisiä. . Pupu pistää päänsä pensaaseen ja menee sokkona naimisiin. [/quote] No johan oli kommentti! Missä vaiheessa kysytään pankkitilin saldo? Ekoilla yreffeillä vai juuri ennen kosintaa? [/quote] Jossain vaiheessa noiden kahden tapahtuman välillä, toivottavasti. Itse en ainakaan menisi naimisiin, jonkun ulosotossa olevan tai huonosti raha-asioitaan hoitavan kanssa. Seurustella ehkä voisin, mutten sen enempää sitoutuisi.
[/quote]
Minä en edes seurustelisi ulosotossa olevan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:13"]Kiero ja laskelmoiva ämmä tuo ap, jos todellakin vain miehen rahoja ajattelee.
[/quote]
Iso osa naisista on tuollaisia.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:08"]
Vaimo ei peri miestään. Lapset perii
[/quote]
Niin, mutta mitä se auttaa, jos miehen lasten täytyy maksaa perinnöstään leskelle jos oma isä oli paljonkin rikkaampi osapuoli??
[/quote]
Miksi niiden pitäisi leskelle maksaa? Ei kuule pennin latia ellei ole testamenttia.
Ap, käykin niin, että mies on köyhä ja erossa sinä joudut pulittaa puolikkaan asuntosi verran hänelle. Ahneella on paskanen loppu.
Leski ei peri. Ihan tiedoksi, leskeneläkettä ei saa jollei mene naimisiin ennen kuin täyttää 50.
Ennen avioliiton solmimista on mahdollista nähdä puolison tiedot, esim rikosrekisteri yms. Onnea aplle, tais jäädä luu jakajan käteen.
Äijä saakin AP:n osakkeesta puolet.
Äijä saakin AP:n osakkeesta puolet.
Yrittäjät voivat ihan verotuksellisista syistä maksaa itselleen erittäin pientä palkkaa ulos. Autot, bensat, puhelimet,läppärit voi laittaa firman kuluiksi. Myöskään se ei ole varmaa, että maksavat joka kuukausi saman summan palkkana ulos. Verotustiedot ovat julkisia, joten saat hyvin selville miehesi verotettavat tulot pitkältäkin ajalta. Samoin saat firman tilinpääätöksen, jos vaan osaat sitä lukea. Etkö voisi etsiä kotoa papereita? Veroehdotuksia, asunnon osakekirjoja ym. Mitä laskuja tulee postiluukusta? Ostaako miehesi kätesellä/pankkikortilla ja käyttääkö luottokorttia? En voi ymmärtää, miten olet noin huonosti asioista perillä! Menetät erossa tosiaan omaisuutesi, puolet asunnostasi, jos puoliso on varaton.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:45"]
[/quote]
Niin, mutta mitä se auttaa, jos miehen lasten täytyy maksaa perinnöstään leskelle jos oma isä oli paljonkin rikkaampi osapuoli??
[/quote]
Miksi niiden pitäisi leskelle maksaa? Ei kuule pennin latia ellei ole testamenttia.
[/quote]
Tasinkoa?? Ei siihen testamenttia tarvita. Mitä sä nyt tarkoitat? Jos mies on varakkaampi kuin nainen niin miehen lapset siinä menettävät jos/kun se ei ole heidän äitinsä. Vai millä perusteella ei?
"Leski ei peri." Minulle on ihan sama miksikä sitä kutsutaan, että miehen uusi vaimo voi saada miehen omaisuutta jos mies kuolee ensin ja antaa sen sitten vaikka omille tyttärilleen. Niin että rahat leski vie kuitenkin. Ei toki kokonaan, mutta kuitenkin. Ellei ole avioehtoa.
[/quote]
[/quote]
Ja kun leski ei ole oma äiti niin good bye rahat.