Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tienaakin paljon vähemmän kuin kuvittelin :(

Vierailija
23.03.2015 |

Olemme hyvin aikuinen pari, aikaisempien liittojen lapset jo opiskelemassa ja maailmalla. Tapasimme netissä, aloimme seurustella ja menimme parin vuoden päästä naimisiin.

On myönnettävä, että minä olin aloitteelinen naimisiinmenossa. Minulla on pieni palkka, mies on yrittäjä kaverinsa kanssa omistamassaan vakavaraisessa firmassa, jolla on paljon kiinteää omaisuutta. Miehen työ on vaarallista, joten on mahdollista, että hän joutuu työtapaturman uhriksi. Ajattelin, että jos mies vaikka kuolee, minä en saa mitään, jos emme ole naimisissa. Pahimmassa tapauksessa minulle ei edes kerrota, koska en ollut omainen.

Luonnollisesti mies ei pannut hanttiin, vaan avioiduimme. Olen olettanut, että mies on varakas. Matkustelemme pari kertaa vuodessa ja mies haluaa aina maksaa. Töitä riittää ja vastikään firmaan ostettiin uusi auto. Meillä on omat tilit, joten en tiedä miehen tuloista mitään. Hän maksaa laskuista puolet ja ruuat kokonaan. Minä hoidan kotityöt, koska hän tekee pitkää päivää.

Nyt eilen mies kävi nettipankissa. Samalla hänen isänsä soitti häntä hakemaan jotain ja mies lähti saman tien. Pankki jäi auki. En voinut vastustaa kiusausta katsoa saldoa. Olin lentää selälleni nähdessäni, että saldo oli pienempi kuin minulla, alle tuhat euroa! Samalla sivulla näkyi myös palkka firmasta. Sekin oli vähemmän kuin minun puolentoista tonnin tilini! En voinut eri sivuja tutkia, koska kerran edellisessä suhteessani oli sama tilanne ja aloin selata sivuja miehen vessassa ollessa ja ne menivät aivan lukkoon. :D Valehtelin silloin, että kissa kulki näppäimistön päältä.

Firma siis maksaa hänelle aivan kitupalkkaa! Tuli mieleen, että vetääkö yhtiökumppani jotenkin välistä? Kumppanilla on upeat autot ja talot ja paljon korkeampi elintaso ulospäin kuin meillä. En ymmärrä enää mitään, enkä voi mieheltäkään kysyä selitellen, että stalkkasin tilejäsi.

Tietääkö joku jotain firmojen rahaliikenteestä, jolla voisi selittää tuon pienen palkan? Voiko rahaa nostaa joltain tpiselta tililtä itselle vai onko koko omaisuus jotenkin firmalla, eli jos mieheni kuolee, kumppani saa kaiken?

Enkä ole ahne enkä provo. Tällaista nyt vaan saattaa sattua oikeassa elämässä. Asialliset vastausket , kiitos.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näit hänen yhden tilinsä tilanteen yhdessä pankissa. Älä siis tee liikaa johtopäätöksiä. Muista myös, että omistaja-yrittäjät yleensä maksavat itselleen vain pientä palkkaa ja ottavat isommat rahat verotussyistä osinkoina.

Vierailija
2/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, ikävästi pimittänyt sulta tietoja. En usko että luottamusta enää on ,joten ukko vaihtoon ja kiertoon jos jolleki kelpais!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäminen on todella raskas tie Suomessa. Moni saa vapauden, mutta harva sillä rikastuu.

Vierailija
4/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva yrittäjä maksaa itselleen suurta palkkaa koska verot.

Osa palkasta otetaan muussa muodossa...

Vierailija
5/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, köyhä on. Ja eikun vaihtoon. Heti huomen avioeropaperit vetämään - otat tietysti sen puolet siitä vähästä mitä on ja eikun baanalle uutta ukkoa etsimään. Ja nyt sitten vahingosta viisastuneena tsekkaat nämä asiat etukäteen etkä sitten, kun ns. paskat on jo housussa. 

Vierailija
6/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan takiako miehesi nait? Oletko nyt yhdessä ollessasi joutunut elämään taloudellisesti puutteessa? Eikö miehesi kuitenkin ole hoitanut oman osuutensa ja enemmänkin menoistanne? En takua, mitä valitettavaa sinulla on, kun homma tuntuu kuitenkin toimivan. Lisäksi on totta, että yrityksestä kannattaa monesti ottaa rahaa mieluummin pääomatuloina kuin palkkana.

Vierailija
7/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, olette seurustelleet kauan ja päätyneet naimisiin asti, ettekä ole jakaneet tuollaisia tietoja, ylipäätään puhuneet tuloista ja talouden hoidosta jne? Huh huh. Meillä ei ainakaan ole mieheni kanssa mitään salattavaa toisiltamme, kaikki luurangot ja muut on kaiveltu kaapeista, ihan tilitietoja myöten.

Olen aina ihmetellyt, miten tuollaisissa talouksissa ylipäätään eletään yhdessä ja hoidetaan yhteistä elämää, jos molemmat pitävät omat elämänsä tosi yksityisinä eikä hommassa olla oikeasti _yhdessä_? Meillä on ollut alusta asti ihan itsestäänselvää, että kaikki mikä on minun, on myös miehen ja toisin päin. Ajatuksista lähtien, jos toinen ne haluaa tietää. Mitään ei salata.

Vierailija
8/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti mies on vähemmistöosakas firmassa. Jospa siellä suhdanteet vaihtelee ja nostavat kuivempina kausina pienempää palkkaa? Jospa toinen osapuoli on ostanut omaa omaisuuttaan velaksi? On hyvin normaalia, että oman firman omistavat haluavat vaan näyttää  miten hyvin pyyhkiin vaikka ei pyyhkisikään. En tiedä mitä valitat, jos pääset kuitenkin ulkomaillekin, etkä elä puutteessa.

Vierailija
9/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiero ja laskelmoiva ämmä tuo ap, jos todellakin vain miehen rahoja ajattelee.

Vierailija
10/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ettet tiedä yrittämisestä Suomessa yhtään mitään (harva ei yrittäjä varmaan itseasiassa tietääkään). Suomi ei ole mitenkään yrittäjäystävällinen maa. Yrittäjät hyvin usein nostavat minimaalista palkkaa juuri yrityksen verotuksellisista syistä ja ottavat rahaa muissa muodoissa. Joten siinä suhteessa ap no hätä! :)

Vierailija
11/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on avioehto.

Vierailija
12/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Ensimmäisenä ihmettelen lausetta että luonnollisesti mies ei pistänyt vastaan naimisiinmenoa. ..omasta kokemuksesta luonnollista olla vastaan. No mutta ei liity kysymykseesi.
Eli, miehellä tosiaan voi olla useampia tilejä eri pankeissa joissa raha pyörii. Toisekseen yrittäjien palkat heittelee, yksi tuttu elää alkuvuoden pienellä, loppuvuodesta tulee sitten kunnon potti. Kolmanneksi, ihme hommaa ettette raha-asioista ole puhuneet vaikka olette naimisissa?!?! Neljäs, olet ahne.

Vierailija
13/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:08"]

Öh, olette seurustelleet kauan ja päätyneet naimisiin asti, ettekä ole jakaneet tuollaisia tietoja, ylipäätään puhuneet tuloista ja talouden hoidosta jne? Huh huh. Meillä ei ainakaan ole mieheni kanssa mitään salattavaa toisiltamme, kaikki luurangot ja muut on kaiveltu kaapeista, ihan tilitietoja myöten.

Olen aina ihmetellyt, miten tuollaisissa talouksissa ylipäätään eletään yhdessä ja hoidetaan yhteistä elämää, jos molemmat pitävät omat elämänsä tosi yksityisinä eikä hommassa olla oikeasti _yhdessä_? Meillä on ollut alusta asti ihan itsestäänselvää, että kaikki mikä on minun, on myös miehen ja toisin päin. Ajatuksista lähtien, jos toinen ne haluaa tietää. Mitään ei salata.

[/quote]

Olemme aikuisia ihmisiä. En käsitä, miksi meillä pitäisi olla yhteiset rahat? En minäkään ole miehelleni kertonut, paljonko tienaan tai onko minulla säästöjä. Eikä häntä varmaan edes kiinnosta. Asumme minun osakkeessani, että en ihan köyhä ole minäkään. Minä en käsitä sitä, että toisen kanssa pitäisi jakaa ihan kaikki asiat vaikka naimisissa ollaankin. Jossain teininä aloitetussa liitossa ehkä, kun kaikki on pitänyt alusta asti opetella ja kerätä omaisuutta.

ap

Vierailija
14/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:15"]

Huomaa ettet tiedä yrittämisestä Suomessa yhtään mitään (harva ei yrittäjä varmaan itseasiassa tietääkään). Suomi ei ole mitenkään yrittäjäystävällinen maa. Yrittäjät hyvin usein nostavat minimaalista palkkaa juuri yrityksen verotuksellisista syistä ja ottavat rahaa muissa muodoissa. Joten siinä suhteessa ap no hätä! :)

[/quote]

Voitko kertoa, mitä ne muut muodot ovat ja näkyvätkö ne jollain tilillä?

Vierailija
15/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on yrittäjä ja hänellä on ainaki 3 tiliä.

Vierailija
16/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole useampia pankkeja, sen verran tiedän.

ap

Vierailija
17/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää alotus oikeen huutaa pyhävulvamiestä kehiin. Omg mikä tästä päivästä taas tulee.... :)

Vierailija
18/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mikä oli sun ydinongelmasi? Se, että miestä kusetetaan vai se, ettet saakaan niin paljon kuin kuvittelit? Onko miehellä lapsia? Sinnehän ne rahat kuuluvat, varsinkin kun sulla on omaaakin omaisuutta.

Vierailija
19/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy paljonko hän saa kuukaudessa palkkaa??

Vierailija
20/82 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevästi jätetty pois se tieto, onko asunto vuokra- vai omistusasunto. Olisi tehnyt provosta liian ilmeisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän