Missä säilytätte vara-avainta?
Olen muuttamassa uuteen asuntoon. Aikaisemmassa kodissa vara-avain oli naapurilla, nyt se ei enää onnistu. Uusi asunto on kerrostalossa eli mihinkään pihakiven alle ei saa jemmattua..Missä te muut säilytätte vara-avaimia?
Kommentit (61)
Kaverilla, joka asuu noin 15 min kävelymatkan päässä.
appivanhemmilla, sieltä voi aina käydä hakemassa jos tarvii
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:10"]
Tungin sen avaimen kysyjän perseeseen, ja liimasin pikaliimalla tulpan päälle.
[/quote]
Sopii tulla yrittämään :D AP
[/quote]
Minun enää mitään tarvitse yrittää. Siellä se avain jo on, perseessäsi tulpan takana.
[/quote]
Usko jo, en tarvitse sun avaimia. Sun sossun rahoilla ostetut ja roskalavalta dyykatyt tavarat ei kiinnosta niin paljoa. AP
[/quote]
Kaikella rakkaudella: Mitäs siinä sitten kyselet?
[/quote]
ihan vaan huvikseni ja koska kaipasin vinkkiä omalle kohdalleni. Saa kai täällä kysellä mitä haluaa, vastata ei ole kenenkään mikään pakko.
[/quote]
Kyllä, ja vastatakin saa ihan mitä haluaa. Kaiva nyt vain sieltä pyllystäsi, tiedä kuinka monta avainta sieltä löydät.
[/quote]
Ei vaikuta ihan terveiltä nuo sinun jutut. Mitä jos hakisit jotain apua tuohon sinun vainoharhaisuuteen ja raivopäisyyteen? AP
[/quote]
"Haluaisi vinkkejä avaimen säilytykseen"? Haloo? Kirjoitustavastasi päätellen kuitenkaan ihan idiootti et ole, joten on vaikea käsittää motiiveja tuohon kysymykseen. Vastaan kärkevästi siksi, että kaikki lukijat tajuaisivat ettei tuollaiseen kysymykseen ole syytä vastata, eikä ottaa vinkkejä mahdollisista vastauksista.
On nimittäin alan miehille perustietoa mistä kannattaa tarkistaa ensimmäisenä vara-avaimen sijainti. Siinä mielessä AP:n aloitus on kyllä ihan hyvä, että toivottavasti jokainen tajuaa tämän keskustelun jälkeen siirtää avaimen pois niistä kaikkein ilmeisimmistä piiloista. Talon sisäänkäynnin ympäristön helpot paikat kun on tarkistettu minuutissa.
Ja olennaista ei ole edes välttämättä se missä sinä säilytät avaintasi, vaan se, missä ihmiset yleensä niitä säilyttävät.
[/quote]
No nyt olen ihan pihalla siitä mihin tämä keskustelu meni tai siitä mistä ihmeestä sinä minua oikein syyttelet? Aloituksessani nimeen omaan mainitse asuvani kerrostalossa eli esim. mihinkään pihalle avainta ei voi jemmata. Kaipasin juurikin neuvoja turvalliseen ja järkevään tapaan menetellä asian suhteen. Olisi siis ehkä pitänyt täsmentää tätä aloitusta jotenkin paremmin, että sinäkin sen ymmärrät. Olen siinä käsityksessä, että suomalaiset ovat pääsääntöisesti hyvin valveutuneita näissä tietoturva-asioissa, eikä kukaan lähde täällä antamaan mitään tunnistettavia tietoja, joiden avulla kirjoittajan osoite ja tarkka vara-avaimen sijainti voitaisiin selvittää. Jos olet noin hysteerinen tämän asian suhteen, niin suosittelen netin käyttämisen lopettamista kokonaan, koska on olemassa paljon muitakin parempia tapoja hyödyntää sieltä kerättyä tietoa.
AP
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:11"]
[/quote]
[/quote]
Minun enää mitään tarvitse yrittää. Siellä se avain jo on, perseessäsi tulpan takana.
[/quote]
Usko jo, en tarvitse sun avaimia. Sun sossun rahoilla ostetut ja roskalavalta dyykatyt tavarat ei kiinnosta niin paljoa. AP
[/quote]
[/quote]
ihan vaan huvikseni ja koska kaipasin vinkkiä omalle kohdalleni. Saa kai täällä kysellä mitä haluaa, vastata ei ole kenenkään mikään pakko.
[/quote]
Kyllä, ja vastatakin saa ihan mitä haluaa. Kaiva nyt vain sieltä pyllystäsi, tiedä kuinka monta avainta sieltä löydät.
[/quote]
Ei vaikuta ihan terveiltä nuo sinun jutut. Mitä jos hakisit jotain apua tuohon sinun vainoharhaisuuteen ja raivopäisyyteen? AP
[/quote]
"Haluaisi vinkkejä avaimen säilytykseen"? Haloo? Kirjoitustavastasi päätellen kuitenkaan ihan idiootti et ole, joten on vaikea käsittää motiiveja tuohon kysymykseen. Vastaan kärkevästi siksi, että kaikki lukijat tajuaisivat ettei tuollaiseen kysymykseen ole syytä vastata, eikä ottaa vinkkejä mahdollisista vastauksista.
On nimittäin alan miehille perustietoa mistä kannattaa tarkistaa ensimmäisenä vara-avaimen sijainti. Siinä mielessä AP:n aloitus on kyllä ihan hyvä, että toivottavasti jokainen tajuaa tämän keskustelun jälkeen siirtää avaimen pois niistä kaikkein ilmeisimmistä piiloista. Talon sisäänkäynnin ympäristön helpot paikat kun on tarkistettu minuutissa.
Ja olennaista ei ole edes välttämättä se missä sinä säilytät avaintasi, vaan se, missä ihmiset yleensä niitä säilyttävät.
[/quote]
No nyt olen ihan pihalla siitä mihin tämä keskustelu meni tai siitä mistä ihmeestä sinä minua oikein syyttelet? Aloituksessani nimeen omaan mainitse asuvani kerrostalossa eli esim. mihinkään pihalle avainta ei voi jemmata. Kaipasin juurikin neuvoja turvalliseen ja järkevään tapaan menetellä asian suhteen. Olisi siis ehkä pitänyt täsmentää tätä aloitusta jotenkin paremmin, että sinäkin sen ymmärrät. Olen siinä käsityksessä, että suomalaiset ovat pääsääntöisesti hyvin valveutuneita näissä tietoturva-asioissa, eikä kukaan lähde täällä antamaan mitään tunnistettavia tietoja, joiden avulla kirjoittajan osoite ja tarkka vara-avaimen sijainti voitaisiin selvittää. Jos olet noin hysteerinen tämän asian suhteen, niin suosittelen netin käyttämisen lopettamista kokonaan, koska on olemassa paljon muitakin parempia tapoja hyödyntää sieltä kerättyä tietoa.
AP
En missään tapauksessa pitäisi mitään nauru postiluukun takana viritelmiä. Varkaustapauksessa vakuutus ei ehkä korvaa mitään, jos avain on noin helposti saatavilla. Vara-avain on huoltoyhtiöllä ja kahdesti olen joutunut avaamiseen turvautumaan kymmenen vuoden aikana. Joku sata euroa on kuitenkin aika pieni raha noin pitkällä aikavälillä, kun puhutaan kodin turvallisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:59"]
En missään tapauksessa pitäisi mitään nauru postiluukun takana viritelmiä. Varkaustapauksessa vakuutus ei ehkä korvaa mitään, jos avain on noin helposti saatavilla. Vara-avain on huoltoyhtiöllä ja kahdesti olen joutunut avaamiseen turvautumaan kymmenen vuoden aikana. Joku sata euroa on kuitenkin aika pieni raha noin pitkällä aikavälillä, kun puhutaan kodin turvallisuudesta.
[/quote]
Siis naru postiluukun takana viritelmiä. Thanks a lot autocorrect!
Jos liian usein avaimet katoaa niin sitte täytyy pitää avainnauhassa kaulalla.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 16:02"]
Jos liian usein avaimet katoaa niin sitte täytyy pitää avainnauhassa kaulalla.
[/quote]
Mulla on itse asiassa tuokin käytössä, mutta kun ei sitäkään voi kokoajan pitää kaulassa roikkumassa, niin jossain vaiheessa se aina unohtuu :(
AP
Meillä ei ole kuin 2 avainta, mulla ja miehelläni. En usko, että yhtäaikaa hukataan avain. Reissuun kun lähdetään, viedään toisen avain lähellä asuvalle kaverille.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:58"]Porukoilla. Kaverillakin voisin säilyttää.
[/quote]
Millä "porukoilla"? Hakaniemen torilaidanko porukoilla? Porukka my ass.
Tämän ketjun aloittaja on jonkunvirolaisen murtokeikkaporukan kuriiri.
Oppii helposti tavallisimmat paikat, missä ihmiset pitävät avaimiaan.
Ensi viikolla AV:llä saattaa olla paljon alotuksia aiheesta "kotiini murtauduttiin, ei murtojälkiä, mitä tein väärin?"
loll lits väljusid meie plaan . Saatana hoor .
Meillä on vara-avain käveymatkan päässä mun lapsuudenkodissa (ja sinne taas on vara-avain muuan salaisessa paikassa), joten kämmin käydessä voin hakea avaimen milloin tahansa.
Itseasiassa viimeksi tänään olen hakenut sieltä vara-avaimen. Oma nykkeli oli jäänyt väärän takin taskuun ja lähdin aamuviideltä duuniin aivot narikassa. Yleensä tsekkaan, että avain on mukana ja useimmiten se on mukana tsekkaamattakin. Mutta tänään ei.
Mun vara-avaimet on töissä. Työpaikka lähellä ja auki 24/7. Pääsen hakemaan sieltä avaimet tarvittaessa.
Huoltoyhtiössä on yleisavain, se riittää.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:05"]
Huoltoyhtiössä on yleisavain, se riittää.
[/quote]
Ja maksan 60€ kun tarvin oven aukaisua. Jostain syystä se avain puuttuu aina työajan ulkopuolella.
Niitä vinkkejä, kiitos!
Onko se kesä jo niin lähellä, että virolaiset "muutamme kotisi arvotavarat poissaollessasi" -firmatkyselee jo vara-avainten sijoituspaikkoja?
Kerrostaloihin ja rivareihin ei tosiaan tarvita vara-avaimia, kun on se huoltoyhtiö tai talonmies. Mun vara-avaimet on sukulaisella, joka ei ehkä asu ihan lähellä, mutta jos olen niin pässi ettei mulla ole avaimia niin mulle on ihan oikein joutua hakemaan niitä vähän kauempaa. Eikä niissä siellä sukulaisellakaan lue, mihin niillä pääsee.
anopilla, jos ei sukulaisia / kavereita lähellä, niin sitten ei varmaan missään. Eli huoltomiehelle soitto, jos avain unohtuu / häviää.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]