Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä säilytätte vara-avainta?

Vierailija
23.03.2015 |

Olen muuttamassa uuteen asuntoon. Aikaisemmassa kodissa vara-avain oli naapurilla, nyt se ei enää onnistu. Uusi asunto on kerrostalossa eli mihinkään pihakiven alle ei saa jemmattua..Missä te muut säilytätte vara-avaimia? 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:05"]

Huoltoyhtiössä on yleisavain, se riittää.

[/quote]

Ja maksan 60€ kun tarvin oven aukaisua. Jostain syystä se avain puuttuu aina työajan ulkopuolella. 

Niitä vinkkejä, kiitos! 

[/quote]

Miten usein sulle on tultu avaamaan ovi? Mulla ei ole koskaan avaimet hävinnyt. jos ei tuttuja ja sukulaisia ole niin sitten ei varmaan ole mitään muuta paikkaa. Millaista vinkkiä oikeen ajattelet?

Vierailija
42/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä vain tämä kiinnosta. kertokaa kaikki! aitäh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaginassa. Kulkee näppärästi aina mukana.

Vierailija
44/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään. Olen huolellinen.

Vierailija
45/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:12"]

Miten usein sulle on tultu avaamaan ovi? Mulla ei ole koskaan avaimet hävinnyt.

[/quote]

22v asunnut nyt omillaan ja minunkin vastaus on nolla kertaa. Eli en näe myöskään tarvetta vara-avaimelle vaan riskeeraan sen 40€ minkä se avaus täällä maksaa..

Vierailija
46/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut ikkunan vesipellin alla, terassin alla pienessä kolossa, lapsen saappaassa oven edessä (lyhyen aikaa siivoojaa varten), leikkimökissä ja autokatoksessakin jossain maalipurkin alla.

Mutta saatavilla on myös sellaisia avainjemmoja, jotka pultataan esim seinään ja aukeaa numerokoodilla. Vaikka piharakennukseen voit laittaa sellaisen.

Vierailija
47/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika hajamielinen ja avaimet unohtuu aina silloin tällöin, suunnilleen pari kertaa vuodessa. Huoltoyhtiö tosiaan maksaa jonkin verran. Jos asian saa jotenkin halvemmalla hoidettua, niin aina se on mielestäni kotiin päin. Sitä paitsi onhan se myös vähän noloa soitella sinne huoltoyhtiöön. Pitää harkita sitä työpaikalla pitämistä.

Tulipa muuten tylyjä vastauksia. Anteeksi, jos pilasin jonkun päivän tyhmällä kysymykselläni!

T. AP  

Vierailija
48/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa.

Vierailija
49/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muistamattomuutta, liittyy krooniseen sairauteen. Siksi avain voi unohtua esim toisen takin taskuun. Viimeksi olin epähuomiossa ottanut varaston avaimen, enkä ollut uskoa silmiäni kun tajusin ettei olekaan kotiavain. Nyt olen ihan neuroottinen avaimen tarkistelun suhteen. Ei hyvä. :(  Pääsisin tästä stressistä, jos olisi vara-avain piilossa. Työpaikkaa, sukulaisia, ystäviä, naapureita ei kannata ehdottaa.

Vierailija
50/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kyseltiin ikä, kaupunki, katu, oletko töissä, palkka ja nyt halutaan tietää missä vara-avain on.

IP:llä kaikki nämä yhdistetään toisiinsa. Kuka tietää mihin tietoa käytetään...

Vierailija
51/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukoilla. Kaverillakin voisin säilyttää.

Vierailija
52/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:56"]

Ensin kyseltiin ikä, kaupunki, katu, oletko töissä, palkka ja nyt halutaan tietää missä vara-avain on. IP:llä kaikki nämä yhdistetään toisiinsa. Kuka tietää mihin tietoa käytetään...

[/quote]

Eilen kyseltiin nimeäkin, En todellakaan sellaisiin vastaa.

Vierailija
53/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:56"]

Ensin kyseltiin ikä, kaupunki, katu, oletko töissä, palkka ja nyt halutaan tietää missä vara-avain on. IP:llä kaikki nämä yhdistetään toisiinsa. Kuka tietää mihin tietoa käytetään...

[/quote]

Nyt foliohatut rauhoittukaa!

Vierailija
54/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:44"]

Olen aika hajamielinen ja avaimet unohtuu aina silloin tällöin, suunnilleen pari kertaa vuodessa. Huoltoyhtiö tosiaan maksaa jonkin verran. Jos asian saa jotenkin halvemmalla hoidettua, niin aina se on mielestäni kotiin päin. Sitä paitsi onhan se myös vähän noloa soitella sinne huoltoyhtiöön. Pitää harkita sitä työpaikalla pitämistä.

Tulipa muuten tylyjä vastauksia. Anteeksi, jos pilasin jonkun päivän tyhmällä kysymykselläni!

T. AP  

[/quote]

Ei se tämä päivää pilaa ollenkaan. Tylyt vastaukset johtuu siitä että kyselet asiaa, johon kenenkään ei kannata vastata. Edes sillä tarkkuudella että vara-avain on naapurilla tai anopilla. 

Vierailija
55/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mun äidillä. Eli jos unohtaisin omani kotiin, mulla olisi vähintään tunnin avaimenhakureissu.

Vierailija
56/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään. Talonmies asuu viereisessä talossa ja hän tarvittaessa tulee aukaisemaan. Ei ole kyllä kertaakaan tarvinut.

Vierailija
57/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:39"]Meillä on ollut ikkunan vesipellin alla, terassin alla pienessä kolossa, lapsen saappaassa oven edessä (lyhyen aikaa siivoojaa varten), leikkimökissä ja autokatoksessakin jossain maalipurkin alla.

Mutta saatavilla on myös sellaisia avainjemmoja, jotka pultataan esim seinään ja aukeaa numerokoodilla. Vaikka piharakennukseen voit laittaa sellaisen.

[/quote]
Mikä näistä auttaa kerrostalossa? :p

Vierailija
58/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita oven sisäpuolelle narun päähän. Yletyt postiluukun kautta naruun ja saat vedettyä avaimen esille.Voila.

-Bias-

Vierailija
59/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, älkää nyt helvetissä kertoko! Vaikka ap ei olisikaan tulossa teille yllätysvisiitille, joku muu lukija saattaa senkin tehdä.

Vierailija
60/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:44"]

T. AP  

[/quote]

Ei se tämä päivää pilaa ollenkaan. Tylyt vastaukset johtuu siitä että kyselet asiaa, johon kenenkään ei kannata vastata. Edes sillä tarkkuudella että vara-avain on naapurilla tai anopilla. 

[/quote]

No öhöm.. En tarkoittanutkaan, että kenenkään kannattaa vastata sillä tarkkudella, että avain on takapihan terassin vasemmalta kolmannen kukkaruukun alla.. Sitä paitsi jokainen kai nykypäivänä jo ymmärtää säilyttää avaimiaan jossain fiksummassa paikassa kuin sellaisessa mihin jokaisella on mahdollisuus päästä käsiksi.

Kuinka todennäköisenä oikeasti pidät sitä, että ip-osoitteen avulla joku selvittää vastaajan anopin osoitteen, murtautuu anopin kotiin, varastaa avaimen ja menee niillä jonkun random av- mamman kotiin? Jotain suhteellisuuden tajua sentään, vaikka tietoturva-asiat ovatkin tärkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän