Mikä on mielestäsi hyvä joululahja työnantajalta?
Osaatko arvostaa työnantajalta saamaasi joulumuistamista? Tosi usein työntekijät viitsivät valittaa saamistaan lahjoista. Mikä olisi teidän mielestä hyvä muistaminen jonka työnantaja voisi jouluna antaa yrityksen henkilökunnalle? Maksimissaan 100€ arvoinen ja rajaamaton lahjakortti ei käy (tämä on ihan verohallituksen ohje). Lahja joka olisi kaikille "hyvä".
Unohdetaan ne firman logolla olevat avaimenperät ja mukit, jos joku sellaisia on lahjaksi on saanut. Sellaista en pidä hyvänä ajatuksena antaa työntekijöille lahjaksi. Eli ei ole tarpeen nyt avautua sellaisista. Kertokaa miksi saamanne lahjat ovat aiheuttaneet teille mielipahaa ja mitä olisitte mieluummin ottaneet?
Kommentit (78)
Jos työnantaja antaa yhtään mitään lahjaksi niin se on bonusta. Mitään ei tarvitse antaa, siellä ollaan töissä josta saa palkkaa ja siinä se. Uskomatonta miten joku voi suuttua työnantajan lahjasta...
Viime vuonna saatiin valita jokin tavaralahja eri vaihtoehdoista. Arvo noin 30-40 euroa.
Tänä vuonna on laajempi valikoima valita 60 euron lahjakortti johonkin valitsemaansa liikkeeseen. Itse valitsin XXL:n lahjakortin ja käytän se vasta keväämmällä, kun juuri nyt ei ole tarvetta hankintaan. Valitsin tuon liikkeen siksi, että harrastan retkeilyä ja liikkeestä voi valita retkeilytarviketta tai ulkoiluun sopivia vaatteita ja kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vuosi saatiin käsipyyhe ja käsisaippua. Pyyhe vieläkin käytössä. 🤗
Olipa työnantajasi erinomainen tulevan tietäjä ja varusti sinut huolellisesti tähän aikaan.
Ehdit jo harjoitellakin siinä määrin, että homma varmasti toimii koronassa.
Tarpeettomia. Palkankorotus on ainoa oikeasti merkittävä lahja.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna saatiin valita jokin tavaralahja eri vaihtoehdoista. Arvo noin 30-40 euroa.
Tänä vuonna on laajempi valikoima valita 60 euron lahjakortti johonkin valitsemaansa liikkeeseen. Itse valitsin XXL:n lahjakortin ja käytän se vasta keväämmällä, kun juuri nyt ei ole tarvetta hankintaan. Valitsin tuon liikkeen siksi, että harrastan retkeilyä ja liikkeestä voi valita retkeilytarviketta tai ulkoiluun sopivia vaatteita ja kenkiä.
Joku todella hyvä retkeilyliike sopii lähes kaikille. Jos retkeilekään, niin usein sieltä löytyy näppäriä juttuja ihan normaaliin arkeen ja matkailuun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommentoit, kun et edes ymmärtänyt aloitusta?
Ja tyhmänkin pitäisi tajuta, ettei satasella saa kummoistakaan palkankorotusta ja pitkän uran tekevälle mahdoton. Koska oletan, ettet tätäkään ymmärrä, niin selitän: Palkankorotussumma pitäisi maksaa joka kuukausi ja siinä kasvavat sen saajan palkan lisäksi sivukulut. Tajuatko?
En välitä niinkään lahjatavaroista, mutta jos firmalla on ruokala ottaisin mielelläni ehkä jonkun kivan aterian lisän tai leivonnaisen/kakkua tai jälkiruokabuffeen siis perinteiset joulukahvit.
Toivottavasti ei taas naistenjuttuja kuten keittiö ja kodinhoitotarvikkeita. Olisi joskus miehillekin suunnattuja kuten työkalut, laatuelektroniikka jne.
Paras mitä itse saanut on ulkoiselta firmalta Airpodsit. Sai helposti myytyä eteenpäin. Oma firma antaa aina naistenjurruja kuten kokkailuun tai kodinhoitoon liittyvää.
Jouluateria on tarjottu joka vuosi. Lahjat ovat vaihdelleet. Parhaina olen pitänyt pyyheliinoja ja digitaalista ruokalämpömittaria (mukana oli silloin myös puinen leikkuulauta). Ahkerassa käytössä ovat olleet.
Vierailija kirjoitti:
Nämähän ei mitenkään sulje toisiaan pois.
Olen kerran saanut kaksi pulloa viiniä. 19 vuotta on mennyt sitten ilman lahjaa.
Palkankorotus tai joku joulubonus olis kiva.
Vierailija kirjoitti:
palkankorotus
N. 6,39€/kk, jo oiskin hyvä...
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei taas naistenjuttuja kuten keittiö ja kodinhoitotarvikkeita. Olisi joskus miehillekin suunnattuja kuten työkalut, laatuelektroniikka jne.
Paras mitä itse saanut on ulkoiselta firmalta Airpodsit. Sai helposti myytyä eteenpäin. Oma firma antaa aina naistenjurruja kuten kokkailuun tai kodinhoitoon liittyvää.
Sinä et siis syö ollenkaan, kun et tarvitse ruuanlaittovälineitä?
13. kuukauden palkka keskieurooppalaiseen tapaan olisi paras, mutta ei taida toteutua koskaan. Itse olen saanut mm. pari kertaa herkkupakkauksen, laadukkaita froteepyyhkeitä ja viimeiseltä työnantajalta muutamana vuonna jouluateria (omalla ajalla!).
Viime vuonna sain mahtavan lahjan työnantajalta:
Erilaisia paikallisten (pien) tuottajien tuotteita. Tykkäsin siitä, että lahja toi hyötyä myös niille pientuottajille, vaikkei kaikki tuotteet olleetkaan omaan makuun.
Vierailija kirjoitti:
13. kuukauden palkka keskieurooppalaiseen tapaan olisi paras, mutta ei taida toteutua koskaan. Itse olen saanut mm. pari kertaa herkkupakkauksen, laadukkaita froteepyyhkeitä ja viimeiseltä työnantajalta muutamana vuonna jouluateria (omalla ajalla!).
Ne joilla on TESissa lomaraha saa joka vuosi 15 päivän palkan. Eli joo, hävitään 6-7 päivän palkka keskieurooppalaisiin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Jos työnantaja antaa yhtään mitään lahjaksi niin se on bonusta. Mitään ei tarvitse antaa, siellä ollaan töissä josta saa palkkaa ja siinä se. Uskomatonta miten joku voi suuttua työnantajan lahjasta...
No sanopa muuta! Mutta kyllä sitä vaan ihmiset viitsii niistä valittaa.
Me saatiin kerran lahjakoodi johonkin Elisan e-kirjaan, jolla sai kaksi kirjaa kuunnella ilmaiseksi. Ei ihan kauheasti lämmittänyt, kun saman koodin olin jo saanut Elisalta, taisivat laittaa kaikille puhelinliittymäasiakkaille sellaisen. Tosi kivaa, kun omalta työnantajalta tulee tällainen ilmainen kierrätyslahja.