Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs nainen sanoi että ei halua parisuhdetta, koska ei halua pilata elämäänsä.

Vierailija
14.12.2021 |

Minkähänlaiseksi parisuhteen kuvittelee ihminen joka ajattelee parisuhteen pilaavat elämänsä...
Itse olen jo 12 vuotta ollut saman naisen kanssa ja voin kyllä sanoa että juuri parisuhde on tuonut hyvän elämän, etuja mm. Alkoholin käytön loppuminen lähes kokonaan ja baareissa käynnin loppuminen, terveellisemmät elintavat, lapset, sosiaalisempi elämä, enemmän ja huomattavasti parempaa seksiä kuin niiden lukuisten hoidokkien kanssa. Mahdollisuus yhdessä laadukkaampaan elintasoon, esim alle 3000€ tuloilla yli 200 000€ omakotitaloon rivi tai kerrostalon sijasta. Vähemmän vastuuta elämästään kun molemmat huomioi toisiaan, halvemmat myös asumiskulut. Silti vapaa menemään... M36v

Kommentit (499)

Vierailija
441/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti ketjuun tulee miehiä kertomaan, miten he vaihtavat autoon renkaat, korjaavat jatkuvasti rikki olevia autojaan, tekevät koko ajan remppaa kotona, leikkaavat nurmikon ja tekevät lumityöt. Kaikki nuo on täysin vältettäviä hommia tai ne voi ulkoistaa pikkurahalla. Kustannukset on ihan toista luokkaa, jos vaikka ulkoistaa perheen ruoka- tai pyykkihuollon tai siivouksen. Ne pitää tehdä asuipa missä asunnossa tahansa.

Vierailija
442/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti ketjuun tulee miehiä kertomaan, miten he vaihtavat autoon renkaat, korjaavat jatkuvasti rikki olevia autojaan, tekevät koko ajan remppaa kotona, leikkaavat nurmikon ja tekevät lumityöt. Kaikki nuo on täysin vältettäviä hommia tai ne voi ulkoistaa pikkurahalla. Kustannukset on ihan toista luokkaa, jos vaikka ulkoistaa perheen ruoka- tai pyykkihuollon tai siivouksen. Ne pitää tehdä asuipa missä asunnossa tahansa.

Seliseli, womanspleinaaja. Ainahan se on niin, että naisella on paljon raskaampaa ja vaikeampaa ja oikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seliseli, womanspleinaaja. Ainahan se on niin, että naisella on paljon raskaampaa ja vaikeampaa ja oikeus.

No niin onkin.

Vierailija
444/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkurahalla. Ei ihan tonni eikä kaksikaan riittäisi ulkoistamaan. Mä olen ulkoistanut kauppareissut ja 9.90 maksaa kun kaupan täti tuo ovelle. Tässä kyllä hyvin todellakin näkee kuinka naiset eivät arvosta miehen työtä, mutta omaa on niin valtavasti ettei koskaan lopu. Yhtenä päivänä siivottiin kotona ja koko päivä touhuiltiin koti askareita. Vaimo sitten ähisi kun taas ruokaakin pitää tehä. Suoraan siihen sanoin että mitä vi...ittua ähiset, sehän on mun tehtävä tänään. Kun oli ruoan teko aika niin änkesi tiskaamaan, 5 minuuttia seisoin siinä vieressä odottaen saisinko vettä ruoan laittoon, vaan kun naisen pakollinen tarve on vähintäänkin polkea yli ja olla huomaamatta että mieskin tekee.

Vierailija
445/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkurahalla. Ei ihan tonni eikä kaksikaan riittäisi ulkoistamaan. Mä olen ulkoistanut kauppareissut ja 9.90 maksaa kun kaupan täti tuo ovelle. Tässä kyllä hyvin todellakin näkee kuinka naiset eivät arvosta miehen työtä, mutta omaa on niin valtavasti ettei koskaan lopu. Yhtenä päivänä siivottiin kotona ja koko päivä touhuiltiin koti askareita. Vaimo sitten ähisi kun taas ruokaakin pitää tehä. Suoraan siihen sanoin että mitä vi...ittua ähiset, sehän on mun tehtävä tänään. Kun oli ruoan teko aika niin änkesi tiskaamaan, 5 minuuttia seisoin siinä vieressä odottaen saisinko vettä ruoan laittoon, vaan kun naisen pakollinen tarve on vähintäänkin polkea yli ja olla huomaamatta että mieskin tekee.

Ai siellä kaupasako ne suunnittelee teidän viikon syömiset ja tulevat vielä kotiin tekemään sen ruuan?

Aina voi muuttaa kerrostaloon, niin kaikki ulkohommat jää pois samalla sekunnilla. Auton huollot voi ulkoistaa, niin minäkin teen, ei se niin kallista ole. Jossain vaiheessa luovun autostani ja sen kulut jää sitten kokonaan pois.

Sinulla on kyllä todella outo vaimo. Onko se alusta asti ollut tuollainen?

446/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap pystynyt itse tekemään elämästäsi hyvää vaan tarvitsit naisen tekemään sen? Luonteen heikkoutta?

Sinkkuna ei voi harrastaa hyvää seksiä, varat eivät riitä kovin laadukkaaseen elintasoon, saatko sä alle 2000€ nettotuloilla yksin rakennettua uutta omakotitaloa? Lapset, kuka sun selästä puristaa kipeän hankaavan Finnin🤭? Oot kipee ja on pakko käydä vaikka kaupassa, kuka sun puolesta käy?

Kenellä on alle 2000e nettotulot? :o

Lähihoitaja Helsingistä täällä, hei!

Monesti ne. 1700€/kk lisineen.

Vierailija
447/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap onkin mies ja otsikossa puhutaan naisesta. Parisuhteessa nainen häviää yleensä ja mies voittaa. Itsekin olen nainen ja voin paljon paremmin nyt, kun en ole parisuhteessa. En vihaa miehiä, on toki olemassa suhteita joissa molemmat voittaa, mutta valitettavan yleistä on se, että naiset häviävät ja miehet voittavat. Vanhempien pitäisi kasvattaa pojista parempia ihmisiä. Itselläni on tytär ja poika, ja huomaan että tämä stereotypia on hyvin vahvasti kasvamassa meilläkin. Yritän puuttua vielä asiaan kun voin.

Ne ovat niitä omia valintoja kumppanissa kuka hyötyy ja mitä hyötyy. Minullakin on poika ja myös tyttöjä ja näen saman stereotypian, yritän ehdottomasti kasvattaa pojastani naisia kohtaan reilun miehen. Oletko miettinyt mistä se stereotypia tulee? Jos meille annetaan samat palikat mistä rakentaa niin ollaanko me niin sateenkaaren värisiä että syntyy samaa? Ei olla vaan kyllä perimä ja tietyt geenit vetävät eri suuntiin, laitan lattialle nukkeja ja traktoreita, tytön ja pojan, en ohjailee, nopeasti poika löytää traktorin ja tyttö nuken... Voin ohjata poikaa olemaan kiinnostunut leipomisesta ottamalla mukaan, tai ruoan laittoon, mutta jos kaverinsa alkavat harrastaa autoja niin ihan varmasti tarttuu. Pojat ovat luonteeltaan selkeästi kovempia kuin tytöt. Mua ei ole koskaan kiinnostaneet autot tai muut kulkuvälineet, olen aina tykännyt touhuta lasten kanssa, laittaa kotia, kokata, siivota, istua sohvalle kattelemaan vaimon kanssa elokuvaa ja väitän että vaimo on niistä ominaisuuksista hyötynyt. Ap

Poikia täytyy opettaa tekemään asioita ja kantamaan vastuuta niistä silloinkin, kun se ei niitä huvita. Koti ja lapset kuuluvat miehelle ja naiselle, samoin lapset, ja vastuu niistä kuuluu samoissa määrin molemmille. Siinä on ihan turha tulla selittämään, että auton rassaaminen ja renkaiden pyörimisen katsominen kiinnostaa enemmän. Ei se kakkavaipan vaihtaminen tai pyykinpesu varmaan kovin monen naisenkaan unelmien täyttymystä elämässä ole, päivästä toiseen. 

Toki pitää. Mutta kyllähän osin ne niitä mihin lapsena kiinnostus itsestään kääntyy... Naisella on äidinvaisto, tyttö vaihtelee vaippaa myös nukelle ja pesee pyykkiä, kylvettää... Tarkoitan sitä että kun se lapsi on saanut itse valita niin ei silloin enää voida puhua tasa-arvosta kun poikaa miehenä vaaditaan pyykin pesuun, tai vaipan vaihtoon. Kyllä ne pitää ihan lapsesta oppia normaali jutuiksi tai muuten ei onnistu... Ap

Mä en pidä lapsista. T. Nainen

Hah! Tämäkin yläpeukutettu huolella.

Millainen ihminen ei pidä lapsista? Psykopaattisia piirteitä kenties?

On täysin normaalia ja yllättävän yleistä olla pitämättä lapsista. Nyt vain olemme vihdoinkin saavuttaneet ajan jossa saa sanoa ääneen että lapset eivät kiinnosta pätkääkään eikä niitä sinappikoneita tarvi alakerrastaan ulos puskea jos ei halua. Mieluiten pysyn mahdollisimman kaukana lapsista, aina. N39

Koettakaa sitten säästää ahkerasti tulevia eläkkeitänne varten. Maksajat loppuu. 

Ja tiedän kyllä sen perusvastauksenne tähän, mutta tekstini on totta, vaikka se kuinka harmittaakin.

Niin siis mikä osa tekstistäsi on totta ja mikä osa harmittaa? Ei minua harmita että eläkkeenmaksajat loppuu. En ole täällä enää sitten kärsimässä ja pääasia on että olen katkaissut omalta osaltani kärsimyksen kierteen enkä tuottanut yhtään uutta elämää tänne pallolle.

Vierailija
448/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai siellä kaupasako ne suunnittelee teidän viikon syömiset ja tulevat vielä kotiin tekemään sen ruuan?

Aina voi muuttaa kerrostaloon, niin kaikki ulkohommat jää pois samalla sekunnilla. Auton huollot voi ulkoistaa, niin minäkin teen, ei se niin kallista ole. Jossain vaiheessa luovun autostani ja sen kulut jää sitten kokonaan pois.

Sinulla on kyllä todella outo vaimo. Onko se alusta asti ollut tuollainen?

Minä suunnittelen ne vuoroviikoin itse ja usein myös teen, ruoan tekeminen on todella pieni vaiva. Mutta kun ei haluta asua kerrostalossa, ei vaimokaan halua. Niitä pihatöitä on ajallisesti aika paljon. Huollatetaan mekin autot muualla, ei auto viekkään juuri aikaa. Paitsi välillä putsaa lumet ja jäät vaimon autosta, sitä hän ei huomaa, mutta voi sitä valitusta kun itse sitä tekee...

Vierailija
449/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama itsellä. Ehkä kaikkia ei ole tarkoitettu perheellisiksi. Kiinnostaisi kyllä, mutta riskit o liian korkeat.

M35

Vierailija
450/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi olet naisen kanssa jota selvästi halveksit? "Ähisi, mitä -ittua, änkesi, 5 minuuttia seisoin (oikeasti? 5?), naisen pakollinen tarve, polkea yli, olla huomaamatta". Katso mitä sanoja käytät. Miksi kukaan jää tällaiseen suhteeseen? Jokaisella on se oma vastuu omasta elämästä. Jos puoliso "polkee yli", niin sinulla on kaksi valintaa: joko seisot siinä altaan vieressä ja odotat 5 minuuttia että saat vettä, tai sanot että anteeksi, minä tarvin nyt vettä. Jokaisella on myös ne kaksi valintaa, jatkaa suhdetta tai lähteä. 100% oma valinta millaiseksi elämäsi muodostuu tämän asian suhteen.

Vierailija
451/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niitähän tekevät myös miehetkin, siivotaan, pestään pyykkiä, käydään kaupassa, mutta nainen ei tee niitä miehelle jääviä hommia... Vaimo oli 8 vuotta kotiäitinä ja valitti valittamista kuinka aina piti laittaa ruokaa ja pestä pyykkiä, tein työvuoroja ja nukuin päivät, minun töissä käynti oli lomaa. Lopulta koitti aika että vaimo töihin ja voi kamala kuinka hän on poikki yövuorojen jälkeen, ei kyllä tee ruokaa. Kummasti vasta töihin mentyä huomasi että töissä on kyllä paljon rankempaa kuin kotona.

Vierailija
452/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tylsältä. Miksi pilata elämä parisuhteella?

Mitä onkaan se "elämä", jonka parisuhde pilaa? Viinaa, krapulaa ja morkkista sekä kehnoa seksiä vaihtuvien seuralaisten kanssa. Ei käy kateeksi.

Vapaus. Voi tehdä ihan mitä huvittaa silloin kun huvittaa. Ei tarvitse kysellä lupia, selitellä. Vapaus. Tykkään!

Miksi parisuhteessa ei voi tehdä asioita miten huvittaa? Itse ainakin suhteessa olen vapaa toimimaan kuten haluan, samoin on nainenkin. En rajoita hänen menojaan ja molemmat olemme tyytyväisiä. Miksi kummankaan pitäisi kysyä lupaa johonkin toiselta?

Esimerkiksi siksi, ettei jaksa katsella toisen mökötystä tai raivoamista siitä, että käy ulkona ystävien kanssa, näkee esimerkiksi miespuolisia ystäviään tai haluaa käydä ulkomaanmatkoilla kaveriporukassa. Tai ei jaksa selitellä tai yrittää oikeuttaa toiselle ihmiselle omaa rahan- tai ajankäyttöään. Tällaista se on minulla ollut miessuhteissani. Helpompi on olla itsekseen kuin yrittää tyynnytellä toisen mustasukkaisuutta ja omistushaluisuutta. 

Mutta kun tuo ei ole ainoa parisuhdemalli. Minä saan täysin vapaasti käydä ulkona ystävien kanssa, tavata miespuolisia ystäviä, matkustella ulkomailla yksin tai kaveriporukassa, työn puolesta tai vapaa-ajalla. Raha-asioista emme edes keskustele vaan molemmat laittavat saman summan taloustilille kattamaan asumisen ja ruoan ja loput on omaa rahaa.

Kuvittelin osuneeni kultakaivokseen. Paljastuikin vuoden sisään arvottomaksi louhukseksi. Halusi päättää mitä teen ja kenen seurassa jopa siitä teenkö lapsia. Erohan siitä tuli.

Loput joita näkyy olevan vapaalla jalalla on joko varattuja, moniongelmaisia ja/tai irtonumeroiden hakijoita.

Ei kai nyt sentään?

Edelleenkin ihmettelen, miten naiset löytävät näitä miehiä, jotka joko kohtelevat huonosti, kontrolloivat suhteessa, laiskottelevat, ovat tunteettomia, pettäviä tai antavat huonoa seksiä. En käsitä.

Olenko jossakin ihme kuplassa, kun en ollenkaan tunnista tällaisia miehiä esimerkiksi ystävieni puolisoina?

Minusta parisuhteen _perus_edellytykset eivät näissä tapauksissa edes täyty, koska näissä tapauksissa asetelma ei ole millään lailla tasa-arvoinen tai tasapuolinen.

En jaksa jankata mitään "Kunnon Mies" -läppää, koska jotenkin itse olen vain kuvitellut, että yleensä miehet, jotka ovat pitemmässä parisuhteessa, ovat hyvin käyttäytyviä, kotitöistä (tasapuolisesti) oman osansa tekeviä, eivät pyri kontrolloimaan tai omistamaan, eivät laiskottele, hoitavat lapsia, eivätkä ole millään lailla ongelmaisia, vaan rakastavat naistaan, osaavat rakastella hänen kanssaan ja muutenkin ovat tavallisia kunnon miehiä.

Jos edes murto-osa näistä jutuista on totta, todellisuus osoittautuu paljon luulemaani masentavammaksi. 

On ihan eri asia tarkastella sitä suhdetta ulkopuolelta.

Ei minunkaan tuttavani tienneet, minkälainen laiska sika ex-mieheni oli. Häpesin hänen toimimattomuutta, samoin sitä, että olin moisen lumpakkeen valinnut, lisääntynyt ja taloudellisista syistä uskottelin itselleni(kin) vuosia, että tämä on ok-meininkiä.

Vierailija
453/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja vaihdan renkaat omaan autooni, koska suurin vaiva on kantaa ne varastosta autolle, joten sama vaihtaa ne kuin ajaa pajalle. Olen sinkku mutta vaihdoin myös suhteessa.

Viimeksi otin aikaa: hommaan menee tunti ilman väännintä. Ilmanpaineet voi katsoa samalla kun tankkaa ja jälkikiristykseen menee muutama minuutti. Vuodessa siis noin 2 tuntia. Tiedoksi vain naisille joiden miehet ovat renkaanvaihtotosimiessankareita, että ei ole ihmeellinen homma. Teitä on huijattu.

Vierailija
454/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä20 kirjoitti:

Voi olla, että nainen on keskimäärin onnellisempi yksin kuin parisuhteessa.

Mies voi olla tyytyväinen ja ei ymmärrä toisen olevan aivan onneton ja riekaleina.

Sama varmasti toisinpäin.

Itse,20v parisuhteessa olleena, mietin että millainen olisi elämä ollut itsenäisenä naisena ilman kaikkia velvoitteita mitä minulla on aina ollut. Välillä koko paketti vaan risoo.

Tutkimustulokset, jotka kertovat sinkkunaisten olevan jonkin verran onnellisempia kuin parisuhteessa olevien naisten - ja käänteisesti sinkkumiesten olevan onnettomampia kuin parisuhteessa olevien, kertoo mielestäni korrelaatiosta, ei kausaatiosta.

Eli sinkkuus tai parisuhteessa olo ei selitä onnellisuuden määrää, vaan korreloi sen kanssa.

Esimerkki 1: mies on elämässään onneton, koska on ongelmainen. Tämä johtaa siihen, että mies ei löydä parisuhdetta, koska naiset eivät viehäty ongelmaisista miehistä ja ennen kaikkea mies ei pysty olemaan onnellinen parisuhteessa (vaan jatkaa ongelmaista käytöstään), joten päätyy ennen pitkää jälleen sinkkuuteen, koska parisuhde ei muuttanut häntä onnellisemmaksi.

Esimerkiksi 2: nainen on onnellinen, elämässään monin tavoin menestynyt. Hän etsii kumppania, mutta koska hän on varsin onnellinen jo sinkkuna, hänen sinkkuutensa pitkittyy, koska hän haluaa miehen, joka on yhtä onnellinen/menestynyt elämässään (ja sellaisia ei löydy kovinkaan helpolla).

Eli esimerkissä 1 parisuhde EI paranna miehen elämää tai tee häntä merkittävästi onnellisemmaksi. Ja esimerkissä 2 parisuhde (jonka nainen kelpuuttaa) ei tee naista onnettomaksi, vaan vahvistaa hänen onnellisuuttaan.

Onnellisuus/ei-onnellisuus kyllä korreloi parisuhteessa olemisen kanssa, mutta parisuhde ei ole syy, joka aiheuttaa onnellisuutta / ei-onnellisuutta. 

Sama ilmiö kuin jäätelön syönnillä ja hukkumiskuolemilla: niiden olemassaolo korreloi keskenään, mutta ne eivät selitä toisiaan.

Sä heittelet itse esimerkkejä, jotka on ihan mutulla päätelty. Ei noissakaan ole osoitettavissa korrelaatiota, saati kausaalisuutta.

Vierailija
455/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatalanami kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mieti sitä asiaa naisen kannalta. Miehelle se parisuhde onkin usein jees, saa halutessaan seksiä, vaimo passaa.

Naisille pysyvä parisuhde on yhä melkoinen riski. Mies keskittyy omaan mielihyväänsä seksissä, kotityöt kasaantuu naiselle ja suhde muuttuu piikomiseksi.

Näin on usein, toki ei aina. Mutta naiset tekee tutkimuksenkin mukaan kolmanneksen enemmän kotitöistä, ja ovat tyytymättömämpiä seksielämäänsä kuin parisuhteessa olevat miehet.

Ulosteenjauhantaa ja aivan tarpeetonta ynnä kiittämätöntä kitinää ja uhriutumista.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mieti sitä asiaa naisen kannalta. Miehelle se parisuhde onkin usein jees, saa halutessaan seksiä, vaimo passaa.

Naisille pysyvä parisuhde on yhä melkoinen riski. Mies keskittyy omaan mielihyväänsä seksissä, kotityöt kasaantuu naiselle ja suhde muuttuu piikomiseksi.

Näin on usein, toki ei aina. Mutta naiset tekee tutkimuksenkin mukaan kolmanneksen enemmän kotitöistä, ja ovat tyytymättömämpiä seksielämäänsä kuin parisuhteessa olevat miehet.

Se on juuri näin. Itsellä pitkä liitto takana ja uutta ei varmaankaan edessä. Olen piikomiseni piikonut ja toisen ihmisen hyvinvointia mahdollistanut ihan tarpeeksi. Jos rakkautta olisi tarjolla, niin voisin siihen tarttuakin. Mutta missäpä olisi.

Älä viitsi.

Ei naisen tarvitse ilman "rakkautta" olla milloinkaan, olipa nuori, vanha, muuta, aviossa, avossa, eronnut, ei vielä eronnut mutta pian, ikivanhapiika tai mitä hyvänsä: joka ainoassa pubissa, tanssimestassa, applikaatiossa, nettisovelluksessa ynnä senssipalvelussa tulee naiselle kuin naiselle joku mies kikkeliään tarjoamaan. Enintäänkin naisella voi olla se ongelma, ettei "palvelun" laatu aina ole sitä mitä siinä tutustumisvaiheessa lupaillaan ja uhoillaan "maailman kovimpina panomiehinä", mutta yhtä kaikki kokonaan ilman ei kenenkään naisen tarvitse olla - paitsi ehkä jonkun ihan psykoottisen ja vaarallisen mielenterveystapauksen.

Naisilla koko elämä kehdosta hautaan on niin helppoa että miehenä sitä ei oikein uskalla ajatellakaan ettei kokonaan lannistu.

Kyllä Sinä - jälkimmäinen lainaamani kirjoittaja, eronnut nainen - aina melaa saat mistä tahansa jos se vain Sinulle kelpaa.

Kannustavin ja optimismiin kehottavin terveisin,

Vastentahtoisesti lapseton ja naiseton mies (Vatalanami) - Vela-naisen täydellinen vastakohta

Miehet ei tajua, että paska seksi, jota miehiltä "saa" on naisille pelkkä haitta eikä minkään arvoinen. Eri juttu seksi, jossa nainekin saa, niin fyysisesti kuin henkisestikin, mutta sellaista antamaan tarvitaan suurella osalla naisista mies, jonka kanssa on myös hyvä suhde muuten. Rakkautta ja pysyvyyttä myös. 

Tai nainen. Nainen saa naiselta parempaa seksiä kuin mieheltä. Kokeile vaikka.

Vierailija
456/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mistä tämän nyt aloittaisi... Katsos kun minä en ainakaan ole mitenkään käytöshäiriöinen joka tarvitsisi erityisesti lapsenvahtia ja muuttamista. Minun elämäni vaikeutuu miehen myötä. Miehet kuitenkin ovat paitsi iso kuluerä, vallanhaluisia, alistavia ja lyttääviä. Kaikki menee aina heidän ehdoillaan ja tehdään miehen ehdoilla. Eikä työt lopu vaikka olisi itse sairaana. Tervettä miestä pitää silloinkin passata. Yksin saa hoitaa omat asiansa ja elämänsä, mutta miehen asiat on kaiken keskipiste. Helpompi olla ilman miestä kuin syödä masennuslääkkeitä ja käydä terapiassa. Rahaakin jää omaan käyttöön ja kaikki on halvempaa kun ei ole miestä elätettävänä.

Ohhoh. Onpas jollakulla hyvin negatiivisia kokemuksia miehistä. Ne eivät kuitenkaan ole yleistettävissä. En tunne yhtään tuollaista omanikäistäni miestä, joka edes etäisesti sopisi tuohon kuvaukseen. Jokunen vanha sukulaismies voi ollakin tuollainen, mutta en tunne ketään alle 50-vuotiasta miestä, joka käyttäytyisi noin huonosti parisuhteessa.

Pitkissä parisuhteissa olevat ystävä- ja tuttavamieheni ovat kaikkea muuta kuin "kuluerä, vallanhaluisia, alistavia ja lyttääviä". Saati, että teettäisivät kaikki työt naisella ja passuuttaisivat itseään.

Tuntemani miehet ovat hyviä, rakastavia puolisoja, lempeitä isähahmoja, jotka kantavat vastuuta parisuhteestaan, perheestään ja kodistaan. Tekevät kaikkia kotitöitä, useat enemmän kuin puolisonsa, mutta eivät tee siitä numeroa. Tienaavat rahaa ja kantavat perheen taloudellisesta vastuusta vähintään puolet, usein jonkin verran enemmän. Vaikeissa tilanteissa nämä miehet pysyvät naistensa rinnalla tukemassa ja hoivaamassa, eivätkä tosiaan ole mitään oman elämänsä keskipisteitä.

Esimerkiksi tuttavaperheessämme nainen, perheenäiti, sairastui masennukseen, ja mies otti useiksi vuosiksi hoitoonsa koko paletin, aivan kaiken: lasten kasvatuksen ja hoivan, kotityöt, taloudellisen vastuun. Kaikki kaatui hänelle. Samalla hän vielä hoiti ja kannatteli puolisoaan aivan koko ajan. Teki kaikkensa, että nainen paranisi, kuntoutuisi ja jaksaisi (lopulta nainen toipuikin). Miehellä oli todella vaikeaa sekä henkisesti, taloudellisesti että fyysisesti (sai vaikeita stressioireita), mutta koskaan hän ei valittanut eikä puhunut vaimostaan ikävään sävyyn.

Mistä sä tiedät, mitä se arki on vai oletko elänyt kaikkien näiden "tuttavamiestesi" kanssa parisuhteessa pitkään?

En minä ainakaan tiedä jonkun kyläilyn tai muun tapaamisen perusteella, minkälaista toisten arki on. Omakin ex-mieheni oli vieraiden aikaan hyvä isäntä, huolehti, passasi, puhui kauniisti. Mutta ennen ja jälkeen näitä kyläilyjä kaikki kaatui niskaani - kaatuu vielä eron jälkeenkin. Hän oli myös tuttavilla hauska, huumorintajuinen, kuunteleva, auttava, mutta kotona aivan muuta. Joka ikisestä kotityöstä piti vääntää ja mitään ei tehnyt itsekseen, ei pyytämällä, eikä edes riidan kautta. Koska ei.

Yksi tuttavamies sanoi, että hän sai tästä vaimoltaan palautetta. Heillä oli ollut riitaa vähän ennen vieraiden tuloa. Vaimo sanoi vieraiden lähdettyä, että miksi sinä puhut vieraille noin kauniisti ja minulle rumasti vaikka minun pitäisi olla sinun elämän tärkein henkilö. Mies oli sitten pohtinut käytöstään ja huomannut, että vaimo on oikeassa. Hän rupesi sitten puhumaan vaimollekin kauniisti eikä kaatanut kaikkea mielipahaansa vaimon niskaan. Heidän avioliittonsa oli parantunut. Rupesin itsekin kiinnittämään huomiota, mitä ja millä äänensävyllä puhun miehelle.

Ex.miehelläni oli vahvat nepsy-piirteet. Hän kuormittui tuosta vieraiden ja tuttavien kanssa käymästään esityksestä niin, että kotona vaan oli omissa oloissaan, ei saanut koskea tai puhua. Samoin työpäivän jälkeen piti olla omissa oloissaan, paitsi jos oli joku mielenkiintoinen tuttu, jonka kanssa pystyi menemään taas leikkimään jotain sosiaalista roolia.

Nyt saa leikkiä ihan itsekseen roolejaan ja maata tyhjyyskuplassaan. Luojalle kiitos, pääsin hänestä eroon.

Vierailija
457/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi olet naisen kanssa jota selvästi halveksit? "Ähisi, mitä -ittua, änkesi, 5 minuuttia seisoin (oikeasti? 5?), naisen pakollinen tarve, polkea yli, olla huomaamatta". Katso mitä sanoja käytät. Miksi kukaan jää tällaiseen suhteeseen? Jokaisella on se oma vastuu omasta elämästä. Jos puoliso "polkee yli", niin sinulla on kaksi valintaa: joko seisot siinä altaan vieressä ja odotat 5 minuuttia että saat vettä, tai sanot että anteeksi, minä tarvin nyt vettä. Jokaisella on myös ne kaksi valintaa, jatkaa suhdetta tai lähteä. 100% oma valinta millaiseksi elämäsi muodostuu tämän asian suhteen.

Mietin lukiessani ihan samaa. 

Ja tämä nainen ei todellakaan halua parisuhdetta ihmisen kanssa, joka on välillä tai jatkuvasti minuun vit***tunut. Riitaa ja erimielisyyttä voi olla, mutta pohjavireen pitäisi olla toinen. 

Vierailija
458/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä nainen ei todellakaan halua parisuhdetta ihmisen kanssa, joka on välillä tai jatkuvasti minuun vit***tunut. Riitaa ja erimielisyyttä voi olla, mutta pohjavireen pitäisi olla toinen. 

Täsmälleen samaa mieltä. Vai mitä mieltä olisitte naisesta, joka mököttää koko illan vähintään kerran parissa viikossa? Siis ettei puhu sanaakaan kun istumme sohvalla ja sitten lähtee jossain vaiheessa normaalia aikaisemmin nukkumaan. Minä jään sitten katsomaan televisiota ja menen sänkyyn ns. normaaliin aikaamme. N. kuukausi sitten oli kahden päivän mökötys ja pikkuvittuilu yhdestä varomattomasta vitsistä, jonka sanoin etukäteen olevan vitsi. Onko tässä pohjavire kohdillaan?

Vierailija
459/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Troilismi on patempi kuin parisuhde.

Vierailija
460/499 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen samaa mieltä. Vai mitä mieltä olisitte naisesta, joka mököttää koko illan vähintään kerran parissa viikossa? Siis ettei puhu sanaakaan kun istumme sohvalla ja sitten lähtee jossain vaiheessa normaalia aikaisemmin nukkumaan. Minä jään sitten katsomaan televisiota ja menen sänkyyn ns. normaaliin aikaamme. N. kuukausi sitten oli kahden päivän mökötys ja pikkuvittuilu yhdestä varomattomasta vitsistä, jonka sanoin etukäteen olevan vitsi. Onko tässä pohjavire kohdillaan?

No ei ole. Ei kannata olla yhdessä ihmisen kanssa, joka herättää itsessä ärsytystä tai jota oma olemus ärsyttää.

Itse en ärsyynny juuri koskaan juuri kenestäkään ja pilaisin vaan elämänlaatuni asettumalla yksiin jonkun ärsyyntyjä-mököttäjä-piilovittuilija-tms ilmapiirinpilaajan kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi