Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa minä-minä-ihmistä

Vierailija
14.12.2021 |

Eli yksinkertaisista käytännön asioista muodostuu valtava minä-minä-tapahtuma.

Esim laskun maksun selostus puhelimessa. Miksi pitää selostaa ja ketä kiinnostaa? En ymmärrä. Selostetaan jotain syömäänsä ruokaa kuinka perunat on lautasella…

Sitten ihmetellään kun kukaan ei soita.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia olen yksinäinen, en halua olla tekemisissä ihmisten kanssa jotka vain vaativat itselleen eikä anna muille mitään

Vierailija
2/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten elämässä ei välttämättä tapahdu kovin paljon. Silti hekin haluavat jutella jonkun kanssa. Silloin väkisinkin arkiset asiat nousevat keskustelun aiheeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pakottaa jaksamaan sellaista? Liian läheinen sukulaisuussuhde? Sukulaisillekin voi laittaa rajoja. Voi heille sanoa suoraankin mutta kannattaa olla kuitenkin tahdikas. Yleensä minäminä- ihmisellä on paljon ahdistusta mutta jos ei riitä kykyä kohdata omia kipujaan tulos on vain itsekeskeisyys josta lähimmäiset kärsivät.

Vierailija
4/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon provo, taas rokottamattoman kimppuun?

Vierailija
5/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisten ongelmahan se on, että hiertää yksinelävät. 

Vierailija
6/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet ympyrät. Ei se välttämättä ole itsekästä, mutta kun elämässä ei oikein muuta ole, niin omista asioistaan kai sitä puhuu.

Vierailija
7/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärrä. Esimerkiksi jos keskustelen ystävän kanssa vaikka työstä ja sanon, että aion hakea uutta työtä koska en viihdy vanhassa. Hän kysyy miksi en viihdy ja aletaan käymään tätä läpi, niin olen silloin minäminä-ihminen? Taikka jos olen käynyt jossain uudessa ravintolassa syömässä ja kerron mitä siellä tilasin, niin olen minäminä-ihminen? 

Mistä sitten oikein saa puhua ellei mitään omia asioita? 

Vierailija
8/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kuuntelen tätiäni joka selostaa koko suvun perunankeittotavat, kun muutamaa tuttavaa jotka selostavat tuoreimmat käänteet erittäin dramaattisista elämistään, johon liittyy jatkuvat pettämissirkukset, vahinkolapset (isän henkilölllisyys tietenkin epäselvä, kuinkas muuten), rahaongelmat ("mitään tukia en saa"), jne.

En edes tykkää kokata itse, mutta minusta on ihanaa että on vielä ihmisiä joiden elämä ei ole jatkuvaa sirkusta jossa itse pyöritään jonain dramaattisena päätähtenä, vaan keskitytään ihan oikeasti tommoisiin arkisiin pikkuasioihin.

Vierailija
9/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä. Esimerkiksi jos keskustelen ystävän kanssa vaikka työstä ja sanon, että aion hakea uutta työtä koska en viihdy vanhassa. Hän kysyy miksi en viihdy ja aletaan käymään tätä läpi, niin olen silloin minäminä-ihminen? Taikka jos olen käynyt jossain uudessa ravintolassa syömässä ja kerron mitä siellä tilasin, niin olen minäminä-ihminen? 

Mistä sitten oikein saa puhua ellei mitään omia asioita? 

Menny aloituksen pointti ohi?

Joo kyllä ihmiset juttelee omista asioistaan. Mutta se on raivostuttavaa kun jotkut selittää ihan liian kauan tai puhuu vain itsestään, tiedän tyylin mitä ap tarkoittaa.

Jos sulla ei ole sellaisesta kokemusta vaan keskustelut on mukavia niin silloin kommentointi on vähän hassua kun menee ohi aiheen?

Ihmetyttää täällä palstalla kun moni kommentoi niin että 'en ymmärrä, ei toimi aloituksessa kuvatun lailla mutta olenko siis sinusta x, uhriudun '

Vierailija
10/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Minulla on myös tuttu, joka pystyy pitämään esim. tuikitavallisesta kauppareissusta 20 min monologin. Itse en osaa sen laveammin kertoa kuin: ”kävin ruokakaupassa”, vaikka kuinka yrittäisin. Tuttuni on oikein mukava ihminen, mutta pakko myöntää, että joskus väsyn tähän laverteluun.

Vierailija
11/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Minulle kovin rakas ihminen selittää samat asiat moneen kertaan ja hänellä on aina ollut tuo tyyli. Ja tietty kun ei uusia asioita liiemmin ole, niin samat asiat käydään läpi hyvinkin moneen kertaan. Joskus on noloa kun jutellaan jonkun vähän tuntemattomamman kanssa, jolta olisi kohteliasta kysyä kuulumisia, niin siihen lähdetään muttakun minä -kiihdytysajoihin. Sitten kun vihjaan, että olen muuten tuon useaan kertaan kuullut nii hän pahoittaa mielensä. Kuitenkin sitten ajattelee niitä samoja juttuja.

Toki aina ei ole näin ja uusia mukaviakin juttuja jutellaan. Ja varmasti kaipaan noita höpöttelyjä kun joskus hänestä aika jättää.

Vierailija
12/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä,minä ihmisen jätän taakseni! Oli kyse mies,suhde, lähisukulainen,ystävä,tuttava.Mutta minä,minä ihmiset ei todella kuulu elämäni.

Vierailija
13/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ei mun korviin kuulosta minäminä-ihmiseltä. Lähinnä ihmiseltä jolla tosiaan ei ihmeempiä asioita elämässä tapahdu, sitten joku laskujen maksu tai ruoka on se jännä asia josta pitää kertoa. Tai sitten kysymyksessä on hiukan yksinkertainen (ei haukkumasana) tyyppi.

Minäminä- ihminen on mun mielestä semmoinen joka pistää aina paremmaksi, eli jos kerrot kuinka oot kärsinyt vaikka unettomuudesta niin tämäpä vasta onkin, siinä ei toisen jutut kiinnosta kun on kerrottava kuinka itse on valvonut puoli vuotta putkeen. Samaten kaikessa korostuu se kuinka MINÄ olen tehnyt, MINÄ olen auttanut, MINÄ sitä ja tätä, MINÄ olen hyvä. Kukaan muu ei tätä ihmistä kiinnosta eikä tämä ihminen kuunteleketään, ei kysele eikä ole kiinnostunut. Kaikessa on vain tarve tuoda se minä esille ja saada kehuja.

Vierailija
14/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ruoka-annos pitää puhelimessa selostaa, kun siitä voi ottaa valokuvan, ja laittaa someen. Siellä voi jokainen halukas käydä siitä tykkäämässä. Ja jota ei kiinnosta, hänen ei tarvitse ajatustaan sille uhrata.

Vierailija
15/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda puheenaihetta johdonmukaisesti joka kerran, kun hän alkaa selostaa joutavuuksia. Jos koulutus ei mene perille, vaan sama jatkuu, katkaise välit tai ainakin rajoita yhteydenpito minimiin. Aika on ihmiset tärkein resurssi. Älä anna kenenkään tuhlata aikaasi.

Vierailija
16/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin ihmisten elämässä ei välttämättä tapahdu kovin paljon. Silti hekin haluavat jutella jonkun kanssa. Silloin väkisinkin arkiset asiat nousevat keskustelun aiheeksi.

Jos omassa elämässä ei tapahdu, silloin voisi jutella esimerkiksi ajankohtaisista asioista tai siitä mitä maailmalla tapahtuu. Tai sitten kysellä välillä keskustelukumppaninkin kuulumisia ja tekemisiä. Ei tarvitsisi puhua pelkästään itsestään koko aika. Minä-minä-ihmiset kuitenkin selostavat jokaisen perunan syöntinsä eivätkä osaa puhua kuin itsestään koko ajan.     

Vierailija
17/17 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on joka tauotta selittää minä-minä-minä, kääntää kaikki asiat "kuinka minä" ja selittää liian yksityiskohtaisesti kaiken kuten kääntyikö 14.52 oikeaan vai vasempaan. On ihan mahdoton eikä jää juuri kuuntelemaan mitä toiselle kuuluu tai mitä toinen asiasta sanoo. Puhuisi näin vaikka 25h/vrk.

On dramaattinen, huomionhakuinen, hieman moukkamainen, narsistinen ja mielenterveysongelmainen ihminen joka usein pitää sellaista "showta" yllä tilanteessa kuin tilanteessa tai mököttää naama nurinpäin. Saa äkillisiä puuskahduskohtauksia ja saattaa maanisesti selittää kuinka ei koskaan ole tehnyt kellekkään ihmiselle mitään pahaa (mikä ei pidä paikkaansa).

Esittää hienompaa kuin onkaan ja todellisuudessa elämässään ei tapahtuisi yhtään mitään jollei olisi kumppania jne. Eikä oikein ystäviäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi