Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs nainen sanoi että ei halua parisuhdetta, koska ei halua pilata elämäänsä.

Vierailija
14.12.2021 |

Minkähänlaiseksi parisuhteen kuvittelee ihminen joka ajattelee parisuhteen pilaavat elämänsä...
Itse olen jo 12 vuotta ollut saman naisen kanssa ja voin kyllä sanoa että juuri parisuhde on tuonut hyvän elämän, etuja mm. Alkoholin käytön loppuminen lähes kokonaan ja baareissa käynnin loppuminen, terveellisemmät elintavat, lapset, sosiaalisempi elämä, enemmän ja huomattavasti parempaa seksiä kuin niiden lukuisten hoidokkien kanssa. Mahdollisuus yhdessä laadukkaampaan elintasoon, esim alle 3000€ tuloilla yli 200 000€ omakotitaloon rivi tai kerrostalon sijasta. Vähemmän vastuuta elämästään kun molemmat huomioi toisiaan, halvemmat myös asumiskulut. Silti vapaa menemään... M36v

Kommentit (499)

Vierailija
461/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta parisuhteen vain parisuhteessa olemisen vuoksi haluavia en ymmärrä. Parisuhteen haluamisen pitää lähteä halusta olla jonkun tietyn henkilön kanssa, jolloin se suhde hyvässä tapauksessa muodostuu itsestään eikä tule oloa että olisinpa mieluummin yksin. Suhteen lähtökohta on siis se, että haluan olla tämän henkilön x kanssa, ei se että joku nyt vaan pitää löytää.

Tämä parisuhteen haluaminen on ilmeisesti miehille tyypillisempää. Ylen ohjelma Topista (nuoren miehen elämää tjv.) on piinallista katsottavaa. Siinä juurikin nuori mies velloo melankoliassaan ja naisenkaipuussaan. Pakonomainen suhteen tarve on aivan vinksahtanutta ja seuraaville tyttöystäville tai puolisoille nöyryyttävää koska miehen motivaattori oli "emäntä", eivät he itse omina persooninaan.

Vierailija
462/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta parisuhteen vain parisuhteessa olemisen vuoksi haluavia en ymmärrä. Parisuhteen haluamisen pitää lähteä halusta olla jonkun tietyn henkilön kanssa, jolloin se suhde hyvässä tapauksessa muodostuu itsestään eikä tule oloa että olisinpa mieluummin yksin. Suhteen lähtökohta on siis se, että haluan olla tämän henkilön x kanssa, ei se että joku nyt vaan pitää löytää.

Tämä parisuhteen haluaminen on ilmeisesti miehille tyypillisempää. Ylen ohjelma Topista (nuoren miehen elämää tjv.) on piinallista katsottavaa. Siinä juurikin nuori mies velloo melankoliassaan ja naisenkaipuussaan. Pakonomainen suhteen tarve on aivan vinksahtanutta ja seuraaville tyttöystäville tai puolisoille nöyryyttävää koska miehen motivaattori oli "emäntä", eivät he itse omina persooninaan.

Tuo on totta, ja tavallaan allekirjoitan tämän huomion miehenä.

Sen sijaan jotenkin tunsin vahvasti empatiaa tuota Topia kohtaan.

Hän on tehnyt loppujen lopuksi todella huonon valinnan lähtiessään Uuteenkaupunkiin autotehtaalle. Toiselle puolelle Suomea, vuorotyöhön, ilman mitään sosiaalisia verkostoja. Tuo on minusta ihan liian iso uhraus jonkun pienipalkkaisen työpaikan saamiseksi. Etenkin, kun työnteosta huolimatta raha-asiatkaan eivät ilmeisesti hyvällä mallilla ole. Asuntokin oli huono.

Tuo sarja on minusta hyvä osoitus siitä, että missään nimessä työelämän vaatimuksille ei pitäisi uhrata koko elämää. 

Vuorotyöläisenä hänen oli tietysti hyvin vaikeaa tutustua ihmisiin työpaikan ulkopuolella, ja juuri sitä hän olisi tarvinnut. Jos päivärytmi on sekaisin, sitä ei muutaman päivän vapaa ennätä korjata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iänkaiket on kuultu miehiltä kuinka "kotihallitus sitä tai tätä" "mamman kanssa pakko ..." jne jne

Osaa ne naisetkin. "Ukko sitä tai tätä" "Voitko kuvitella että..."

Mikä ihme pakottaa ihmisen olemaan sellaisen kanssa jonka kanssa ei tykkää?

Sota-ajan jälkeen ihmiset on pariutunut miten on pariutunut koska susipari tai avioton lapsi on ollut kauhistus. Nykyään näin ei enää ole, voi olla katras lapsia joilla eri isät eikä kukaan ole kummissaan ja avoliittoa rinnastetaan avioliittoon.

Pakko ei ole olla.

Se esimerkki mitä aiemmat sukupolvet näytti, ei päde enää ja viisaammat ovat sen tajunneet.

Kun parisuhde tai seurustelun yritys tuottaa mielipahaa enemmän kuin hyvää oloa. Kuka sellaista elämää haluaa.

Vierailija
464/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iänkaiket on kuultu miehiltä kuinka "kotihallitus sitä tai tätä" "mamman kanssa pakko ..." jne jne

Osaa ne naisetkin. "Ukko sitä tai tätä" "Voitko kuvitella että..."

Mikä ihme pakottaa ihmisen olemaan sellaisen kanssa jonka kanssa ei tykkää?

Sota-ajan jälkeen ihmiset on pariutunut miten on pariutunut koska susipari tai avioton lapsi on ollut kauhistus. Nykyään näin ei enää ole, voi olla katras lapsia joilla eri isät eikä kukaan ole kummissaan ja avoliittoa rinnastetaan avioliittoon.

Pakko ei ole olla.

Se esimerkki mitä aiemmat sukupolvet näytti, ei päde enää ja viisaammat ovat sen tajunneet.

Kun parisuhde tai seurustelun yritys tuottaa mielipahaa enemmän kuin hyvää oloa. Kuka sellaista elämää haluaa.

Ihmiset rakastavat toisiaan, ja kaipaavat toistensa seuraa. 

Minusta on ihan OK myöntää se. Vaikka kuinka viihtyy omassa seurassaan, osaa olla itsensä kanssa sinut ja tykkää elää yksikseen, on ihminen kuitenkin sosiaalinen eläin. 

Ihminen kaipaa toisen ihmisen läheisyyttä ja hyväksyvää, arvostavaa kosketusta. Tämän pystyy halutessaan unohtamaan ja torjumaan läheisyyden kaipuun - ja joillekin sitä ei välttämättä intensiivisesti edes synny - mutta joka tapauksessa se on hyvin iso osa elämäämme kädellisinä, nisäkkäinä.

Ongelma on se, että erityisesti miehet eivät osaa ilmaista tunteitaan eivätkä varsinkaan puhua niistä. Tunne-elämän asioista puhumisen ollessa hankalaa siitä tulee "venkoilua" ja väistelyä, ja tämä johtaa siihen, että parisuhteista tulee helposti jonkinlaista roolipeliä.

Voi, kunpa miehet osaisivat paremmin sanoittaa tunteensa, puhua ja kertoa niistä.

Ja toivottavasti myös naiset jaksaisivat kuunnella, eivätkä torjuisi, pelkäisi tai ahdistuisi miehistä, jotka yrittävät puhua tunteistaan.

Maailma olisi pikkuisen parempi paikka jos asiat olisivat näin.

Vierailija
465/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa deittisovelluksissa miehet ovat yliedustettuna. Siinä on jo lopputulos asiasta, ei tarvitse enää miettiä, onko parisuhde samalla tavalla arvokas naisille kuin miehille.

En ymmärrä kommenttiasi. Yritätkö sanoa, että jos parisuhde olisi arvokas meille naisille, me olisimme deittisovelluksissa?

Kaipasin elämänkumppania (eli ihmistä, jota rakastaa ja jonka kanssa muodostuu parisuhde) varmasti aivan yhtä paljon kuin mieheni. Silti ei tullut mieleenikään, että sitä pitäisi etsiä nimenomaan deittisovelluksista. Eikä kyllä etsinyt hänkään.

Vierailija
466/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mistä tämän nyt aloittaisi... Katsos kun minä en ainakaan ole mitenkään käytöshäiriöinen joka tarvitsisi erityisesti lapsenvahtia ja muuttamista. Minun elämäni vaikeutuu miehen myötä. Miehet kuitenkin ovat paitsi iso kuluerä, vallanhaluisia, alistavia ja lyttääviä. Kaikki menee aina heidän ehdoillaan ja tehdään miehen ehdoilla. Eikä työt lopu vaikka olisi itse sairaana. Tervettä miestä pitää silloinkin passata. Yksin saa hoitaa omat asiansa ja elämänsä, mutta miehen asiat on kaiken keskipiste. Helpompi olla ilman miestä kuin syödä masennuslääkkeitä ja käydä terapiassa. Rahaakin jää omaan käyttöön ja kaikki on halvempaa kun ei ole miestä elätettävänä.

Mulla on ainakin päinvastainen kokemus, minun elämäni on kallistunut huomattavasti, vaikka asumiskulut menevätkin nykyään puoliksi naisen kanssa asuessa. Mutta se kaikki muu, mitä naiset "välttämättä" tarvitsevat, maksaakin sitten vähintään viisi kertaa enemmän kuin yksin asuessa. Ja nehän maksetaan puoliksi, vaikka itselläni ei ole osaa eikä arpaa tarpeen kanssa.

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on naisellekin antoisa henkisesti aikuisen miehen kanssa.  Äitiä kaipaavan ikuisen teinin kanssa se on yhtä helvettiä.  Myös nämä, jotka katsovat tiettyjen asioiden kuuluvan "luonnostaan" naisen osalle, kannattaa kiertää kaukaa.

Eli kun nainen olettaa, että minä miehenä vaihdan ne auton renkaat ja huollan muutenkin sekä teen remppahommia, niin tällaiset naisetkin pitäisi ilmeisesti kiertää kaukaa?

Ihan vinkiksi, että on todella hankala kommentoida kommentteja, jotka on pilkottu moneen osaan. Kommentoin nyt kohtaa:

"Mutta se kaikki muu, mitä naiset "välttämättä" tarvitsevat, maksaakin sitten vähintään viisi kertaa enemmän kuin yksin asuessa. Ja nehän maksetaan puoliksi, vaikka itselläni ei ole osaa eikä arpaa tarpeen kanssa."

Oma valinta. Oma puolisoni (m) ei joudu maksamaan yhtään mistään sellaisesta, minkä hankkimisesta ei ole  yhdessä sovittu. Jos olen halunnut esimerkiksi jouluverhot, -liinat yms. olen ostanut ne yhteisestä sopimuksesta omalla rahallani. Kuten paljon muutakin.

Vierailija
467/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mistä tämän nyt aloittaisi... Katsos kun minä en ainakaan ole mitenkään käytöshäiriöinen joka tarvitsisi erityisesti lapsenvahtia ja muuttamista. Minun elämäni vaikeutuu miehen myötä. Miehet kuitenkin ovat paitsi iso kuluerä, vallanhaluisia, alistavia ja lyttääviä. Kaikki menee aina heidän ehdoillaan ja tehdään miehen ehdoilla. Eikä työt lopu vaikka olisi itse sairaana. Tervettä miestä pitää silloinkin passata. Yksin saa hoitaa omat asiansa ja elämänsä, mutta miehen asiat on kaiken keskipiste. Helpompi olla ilman miestä kuin syödä masennuslääkkeitä ja käydä terapiassa. Rahaakin jää omaan käyttöön ja kaikki on halvempaa kun ei ole miestä elätettävänä.

Juuri tämä! Miestä pitää elättää, hoitaa ja huomioida. Miehen elämän keskipiste on hänen omat tarpeensa ja mies osaa röyhkeästi kupata naisen selkärangasta kaiken mitä haluaa. Miehille pitää laittaa ruokaa, siivota niiden jäljet, käyttää kävelyillä ja passata loputtomiin. Miehet syövät paljon, vaativat kuitenkin loputonta kaitsemista, pyykkäämistä ja palvelemista. Hyi, miksi tuollaisen kuppaajan ottaisin kotiini ja elämääni. Jalatkin pitää levittää joka päivä ja odottaa milloin se ähkiminen loppuu. Kuvottavaa.

Vierailija
468/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläfemma!

Täältä myös yläfem!

Kerran kokeilin asua miehen kanssa ja oli se tuskaa. Maksoin eron jälkeen kaksi vuotta lainoja pois. Lainoja, jotka otin, että sain olla parisuhteessa pettävän ja hyväksikäyttäjän kanssa. Nyt en edes halua deittailla ketään kun miehillä on joku ihme ajatus, että haluaisin asua heidän kanssaan yhdessä jossain vaiheessa. En todellakaan. Elän kivasti yksin ja seksiin käytän leluja.

Täällä myös eräs joka maksoi yhdessäelosta pitkän pennin vuosia suhteen jälkeen. Kyllä se niin on että mies kurjistaa naisen elämän samalla kun mies hyötyy suhteesta naiseen. On ne sellaisia elättejä ne miehet.

Vierailija
469/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri samasta elämän pilaamisesta ajattelen että pari suhdetta on huomattavasti parempi kuin parisuhde

Vierailija
470/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa deittisovelluksissa miehet ovat yliedustettuna. Siinä on jo lopputulos asiasta, ei tarvitse enää miettiä, onko parisuhde samalla tavalla arvokas naisille kuin miehille.

En ymmärrä kommenttiasi. Yritätkö sanoa, että jos parisuhde olisi arvokas meille naisille, me olisimme deittisovelluksissa?

Kaipasin elämänkumppania (eli ihmistä, jota rakastaa ja jonka kanssa muodostuu parisuhde) varmasti aivan yhtä paljon kuin mieheni. Silti ei tullut mieleenikään, että sitä pitäisi etsiä nimenomaan deittisovelluksista. Eikä kyllä etsinyt hänkään.

Minä en ole deittisovelluksissa koska minulle parisuhde on nimenomaan tärkeä eikä mikään muutaman viikon tai kuukaden retki jonkun kanssa ja sitten vaihdetaan seuraavaan. Ja miehille parisuhde on juuri tätä. Alkuaikojen lirkuttelut, osataan ehkä ottaa huomioonkin. Mutta kun pitää muuttaa yhteen niin mitään parisuhdetaitoja ei ole kehittynyt, oli miehellä takana miten monta avoliittoa ja avioliittoa jo siihe mennessä. Tietysti sekin pitäisi olla jo merkki kun ihmisellä on niitä monta, että tuon kanssa ei onnistu kukaan.

Vierailija
471/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä! Miestä pitää elättää, hoitaa ja huomioida. Miehen elämän keskipiste on hänen omat tarpeensa ja mies osaa röyhkeästi kupata naisen selkärangasta kaiken mitä haluaa. Miehille pitää laittaa ruokaa, siivota niiden jäljet, käyttää kävelyillä ja passata loputtomiin. Miehet syövät paljon, vaativat kuitenkin loputonta kaitsemista, pyykkäämistä ja palvelemista. Hyi, miksi tuollaisen kuppaajan ottaisin kotiini ja elämääni. Jalatkin pitää levittää joka päivä ja odottaa milloin se ähkiminen loppuu. Kuvottavaa.

Voiko tämä olla totta jonkun elämässä???

Tällaista lukiessa tuntuu, että olen avannut jonkin kauhukirjan. (Tai satukirjan, mutta lähdetään nyt siitä, että tämä voisi olla totta).

En voi ymmärtää, miten ihmiset elävät noin.

Palvelemista, palvelemista, passaamista, jalkojen levittämistä.

Hyi hitto.

Eihän tuo ole mikään ihmissuhde, vaan hyväksikäyttösuhde.

Itse olen jotenkin niin sokeasti sellaisessa kuplassa, jossa itse teen kotitöitä ihan siinä missä vaimonikin, tilanteen mukaan tarvittaessa enemmänkin; laitan ruokaa, pyykkään, siivoan, korjaan tavaroita lattialta, tarkistan lasten läksyt, pakkaan hoitoreput, teen oman osani siitä, että meidän perheen arki sujuisi. Kannan perheestämme myös emotionaalista vastuuta: otan vastaan lasten kiukkua, vaimon murheita ja hoidan lemmikin vaivoja.

Huomioin muita perheenjäseniä, koska hekin huomioivat minua. Ostan lahjoja, laitan viestejä, teen asioita, että meillä olisi yhdessä kivaa.

En ymmärrä, miten joku voi olla miehen kanssa, joka tosiaan on haitta: kuluerä, rasite, palveltava, orjuuttava. En mitenkään näe olevani tuollainen, en näe sellaista kenessäkään lähipiirini miehessä, en edes haluaisi tunnistaa tuollaista asetelmaa.

Vierailija
472/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M_40 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tämä olla totta jonkun elämässä???

Tällaista lukiessa tuntuu, että olen avannut jonkin kauhukirjan. (Tai satukirjan, mutta lähdetään nyt siitä, että tämä voisi olla totta).

En voi ymmärtää, miten ihmiset elävät noin.

Palvelemista, palvelemista, passaamista, jalkojen levittämistä.

Hyi hitto.

Eihän tuo ole mikään ihmissuhde, vaan hyväksikäyttösuhde.

Itse olen jotenkin niin sokeasti sellaisessa kuplassa, jossa itse teen kotitöitä ihan siinä missä vaimonikin, tilanteen mukaan tarvittaessa enemmänkin; laitan ruokaa, pyykkään, siivoan, korjaan tavaroita lattialta, tarkistan lasten läksyt, pakkaan hoitoreput, teen oman osani siitä, että meidän perheen arki sujuisi. Kannan perheestämme myös emotionaalista vastuuta: otan vastaan lasten kiukkua, vaimon murheita ja hoidan lemmikin vaivoja.

Huomioin muita perheenjäseniä, koska hekin huomioivat minua. Ostan lahjoja, laitan viestejä, teen asioita, että meillä olisi yhdessä kivaa.

En ymmärrä, miten joku voi olla miehen kanssa, joka tosiaan on haitta: kuluerä, rasite, palveltava, orjuuttava. En mitenkään näe olevani tuollainen, en näe sellaista kenessäkään lähipiirini miehessä, en edes haluaisi tunnistaa tuollaista asetelmaa.

Jos et edes halua tunnistaa tuollaista asetelmaa, et varmastikaan sitä tunnista. 

Vierailija
473/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän myös minut kasvatettiin. Emännäksi. Valittaa ei sopinut koska mies tuo leivän.

Se oli joskus niin. Kävin koulut ja uraäitinä kuitenkin kasvatusopit takaraivossa uskoin miehen typerät selitykset milloin mistäkin. Kunnes tajusin tulleeni kusetetuksi.

Ylläoleva(t) on oman aikansa kasvatti.

Vierailija
474/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että deittisovelluksissa on paljon miehiä, jotka etsivät tosissaan nimenomaan vakavaa parisuhdetta.

Eivät he ehkä osaa etsiä sitä muualta.

Minun vahva veikkaukseni on, että osa miesten vuodatuksesta parisuhteen löytämisen vaikeudesta tällä palstalla lienee ihan oikeasti surua siitä, että oikeasti parisuhdetta ja _rakkautta_ etsivät jäävät deittisovelluksissa sksiseuran ja kevytsuhteiden etsijöiden jalkoihin.

Jos olisin sinkku, etsisin nimen omaan rakkautta. En haluaisi tyytyä vähempään. En välttämättä kuitenkaan osaisi etsiä sitä kovinkaan hyvin ns. reaalielämästä, joten minun täytyisi yrittää etsiä sitä netin kautta. Ja varmasti jäisin sksinetsijöiden jalkoihin. 

Surullisinta on se, että oikeasti parisuhdetta etsivät naiset pelästyvät noissa deittisovelluksissa, ja lopettavat etsinnät, kun luulevat, että kaikki miehet ovat tuollaisia pelaajia.

Vierailija
475/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tylsältä. Miksi pilata elämä parisuhteella?

Mitä onkaan se "elämä", jonka parisuhde pilaa? Viinaa, krapulaa ja morkkista sekä kehnoa seksiä vaihtuvien seuralaisten kanssa. Ei käy kateeksi.

Vapaus. Voi tehdä ihan mitä huvittaa silloin kun huvittaa. Ei tarvitse kysellä lupia, selitellä. Vapaus. Tykkään!

Miksi parisuhteessa ei voi tehdä asioita miten huvittaa? Itse ainakin suhteessa olen vapaa toimimaan kuten haluan, samoin on nainenkin. En rajoita hänen menojaan ja molemmat olemme tyytyväisiä. Miksi kummankaan pitäisi kysyä lupaa johonkin toiselta?

Esimerkiksi siksi, ettei jaksa katsella toisen mökötystä tai raivoamista siitä, että käy ulkona ystävien kanssa, näkee esimerkiksi miespuolisia ystäviään tai haluaa käydä ulkomaanmatkoilla kaveriporukassa. Tai ei jaksa selitellä tai yrittää oikeuttaa toiselle ihmiselle omaa rahan- tai ajankäyttöään. Tällaista se on minulla ollut miessuhteissani. Helpompi on olla itsekseen kuin yrittää tyynnytellä toisen mustasukkaisuutta ja omistushaluisuutta. 

Olet ollut sitten huonoissa suhteissa huonojen miesten kanssa. Parisuhde perustuu sille, että molemmat haluavat olla siinä yhdessä omasta tahdostaan. Toisen menemiset eivät muuta tätä asiaa ja jos toista rupeaa kahlitsemaan tai holhoamaan niin tuskin se ainakaan auttaa siinä, että toinen haluaa olla suhteessa.

Itselleni on selvää, että kumppanini saa tavata ketä haluaa, lähteä lomalle yksin tai kavereidensa kanssa jos niin haluaa tai ihan mitä muutakaan. Hän on parisuhteessa kanssani koska haluaa olla parisuhteessa kanssani. Miksi silloin olisin mustasukkaisena vaatimassa selityksiä menemisistä tai rajoittamassa niitä?

Tajuatko, että on haasteellista löytää parisuhdekelpoinen mies. Pakkohan sitä on yrittää, jos parisuhteeseen haluaa ja joutuu huomaamaan, että alun suuret puheet olivat höttöä.

Toimii molempiin suuntiin. Miksi hyvä parisuhdemies ottaisi kumppaniksi huonon parisuhdenaisen?

Kenenkään ei kannata ottaa parisuhteeseen kykenemätöntä kumppania jos parisuhteen haluaa, sehän on selvä. Mutta kyllä se on niin, että enemmän elämänhallinnan ongelmia on miessukupuolella. Sellaista törkyturpa-törkykoti-törkyajatusmaailmalla varustettua naista harvoin löytää, joita treffipalstoilla on miehissä tarjolla enemmän kuin viitsisi ajatella.  

Et ole tainnut seurustella naisen kanssa? Ei ole mikään piknik perustiinan kanssa.

Riski saada väkivaltainen päihde- ja peliongelmainen pokeriippuvainen egoisti, joka suhtautuu naiseen kuin kodinkoneeseen ja pitää omana omaisuutenaan, on kyllä miesten kohdalla aika paljon suurempi kuin naista riiatessa.

En ole väkivaltainen tai päihde -ja peliongelmainen pokeririippuvainen egoisti. Olen vain pienimunainen.

Naispelko29 & ikisinkku

No, joillekin sekin on riski. Toivottavasti löydät naisen, jolle koko ei ole niin tärkeää. Niitäkin varmasti on.

Niitäkin? Lopulta 99,9% ei kiinnosta pätkän vertaa se koko. En ole koskaan törmännyt naiseen joka olisi kysellyt kokoo ja olen touhunnut naisten kanssa aika monta kertaa enemmän kuin keskiverto miehet...

Riippuu varmasti kuinka pienestä on kyse, kuten varmasti ymmärrät. Sama kuin sanoisi että ei sillä ihmisen painolla ole väliä, kunhan on normaalipainon rajoissa. 

Sanotaanko että keskivertoa hieman pienempi niin sadasta naisesta kukaan ei ole koon takia jättänyt... Varmaan jos on joku alle 10cm niin voi olla eri

No siis aika lyhyitä on suhteet, jos sadasta puhutaan. Ja miksi nainen kertoisi kaikki syynsä jättäessään?

Oon mä kuitenkin jo 36v ja aika paljon on ollut seksisuhteista monien kanssa yhtä aikaa. Onhan tuota ehtinyt seurustellakkin tieten 10 eri naisen kanssa ja olla nykyisenkin kanssa jo 12 vuotta. Suurin syy se suhteiden loppumiseen olen kyllä ollut mä, iso osa naisista olisi halunnut enemmänkin, mutta eipä tuo nuorempana kiinnostanut vaikka joku nainen saattoi sanoa että et tuu koskaan saamaan paremman näköistä naista kuin hän on. Toiset jätkät meni baariin, mulla oli aina jossain joku pano joka vei voiton. Ja kuka mies ei pane jos saa kokoajan uutta?

Ap

Eli sinä suoraansanottuna käytit naisia hyväksi, pidit hoitoja siellä ja täällä ja nyt ihmettelet kuinka tämä ei ole naisten mielestä se paras diili? :D

Vierailija
476/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että deittisovelluksissa on paljon miehiä, jotka etsivät tosissaan nimenomaan vakavaa parisuhdetta.

Minun vahva veikkaukseni on, että osa miesten vuodatuksesta parisuhteen löytämisen vaikeudesta tällä palstalla lienee ihan oikeasti surua siitä, että oikeasti parisuhdetta ja _rakkautta_ etsivät jäävät deittisovelluksissa sksiseuran ja kevytsuhteiden etsijöiden jalkoihin.

Jos olisin sinkku, etsisin nimen omaan rakkautta. En haluaisi tyytyä vähempään. En välttämättä kuitenkaan osaisi etsiä sitä kovinkaan hyvin ns. reaalielämästä, joten minun täytyisi yrittää etsiä sitä netin kautta. Ja varmasti jäisin sksinetsijöiden jalkoihin. 

Surullisinta on se, että oikeasti parisuhdetta etsivät naiset pelästyvät noissa deittisovelluksissa, ja lopettavat etsinnät, kun luulevat, että kaikki miehet ovat tuollaisia pelaajia.

Sinulla olisi oikeus etsiä nimenomaan netin kautta. Yhdelläkään naisella ei silti olisi velvollisuutta olla nettisovelluksissa, aivan riippumatta siitä, mikä se syy on, miksi he eivät siellä ole. Itse en olisi, koska minulla ei olisi mitään mahdollisuutta sovelluksessa, jossa ulkonäkö ratkaisee. Minulla on myös ennakkoluuloja, että netin kautta etsivissä miehissä on paljon sellaisia, joilla ei ole sosiaalisia suhteita, verkostoja, aktiivista elämää. Ja itse halusin sellaisen miehen. Sen verran nettideittailukokemusta on vuosien takaa, että tiedän myös, ettei "paperilla hyvän" kanssa välttämättä ole minkäänlaista fyysistä vetovoimaa, eli todennäköisyys että tutustuminen johtaa rakastumiseen on hyvin pieni.

Vierailija
477/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuollainen mies. Vielä. Maailman itsekkäin mies. Kaupassakin kohtaan tuntemattomia, jotka huomioivat minua ja lasta paremmin.

Tuttua. Vieraat menee oman perheen ja puolison yli. Varsinkin vieraille naisille ollaan pelastavaa ritaria ja mielinkielin. Juostaan paikalle avuksi heti ja kysellään avun tarpeen perään. Oman vaimon voi jättää aina pärjäämään yksin ja miksei se pärjäisi. Onhan se aina ollut yksin. Lapset saa hiljaiseksi ja helpoksi vaikkapa huutamalla. Viikonloppuisin pakkoharrastetaan porukalla miehen harrastusta ja kaikilla pitää olla kivaa tai alkaa huutaminen.

Tämä. Mun miehellä oli tapana jopa tönäistä mut pois tieltä kaupan käytävällä kun joku ihminen tuli siihen ja halusi mennä ohitse, enkä heti huomannut.

Mua on myös tönitty ja riepoteltu! On ihan kauhean nöyryyttävä tunne, kun koetat etsiä sitä jotain hyllystä ja oma mies on yhtäkkiä tönäissyt niin että horjahtaa ja meinaa kaatua. Tai sitten repii hihasta että tasapaino menee. Ohikulkija tuijottaa ihan ymmyrkäisenä ja sitten vielä saa ne huudot päälle että taas oot niin ylimielinen ettet ota ketään huomioon. 

Kerran sateessa odoteltiin bussia ja minulla oli sateenvarjo jolla peitin meitä molempia. Meidän bussi saapui ja huomioni keskittyi siihen. Ihan yhtäkkiä sateenvarjo repäistiin kädestä, minut melkein tönäistiin autotielle ja mies huusi minulle naama punaisena että minun pitäisi varoa muitakin. Joku nainen koetti tulla juosten samaan bussiin ja oli törmätä mun sateenvarjoon. Olin vajota maan alle häpeästä.

Vierailija
478/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla olisi oikeus etsiä nimenomaan netin kautta. Yhdelläkään naisella ei silti olisi velvollisuutta olla nettisovelluksissa, aivan riippumatta siitä, mikä se syy on, miksi he eivät siellä ole. Itse en olisi, koska minulla ei olisi mitään mahdollisuutta sovelluksessa, jossa ulkonäkö ratkaisee. Minulla on myös ennakkoluuloja, että netin kautta etsivissä miehissä on paljon sellaisia, joilla ei ole sosiaalisia suhteita, verkostoja, aktiivista elämää. Ja itse halusin sellaisen miehen. Sen verran nettideittailukokemusta on vuosien takaa, että tiedän myös, ettei "paperilla hyvän" kanssa välttämättä ole minkäänlaista fyysistä vetovoimaa, eli todennäköisyys että tutustuminen johtaa rakastumiseen on hyvin pieni.

Ymmärrän, ettei tietenkään kenelläkään naisella olisi mitään velvollisuutta etsiä kumppania netistä. Se vaan omalta osaltani olisi melko todennäköinen tapa etsiä kumppania, koska asun pienellä paikkakunnalla, jossa ylipäätään sosiaaliset verkostot ovat omalla tavallaan suppeat. 

Toki ymmärrän, että ns. oikeasta elämästä kumppanin löytäminen olisi se paras tapa, mutta jos parisuhteeni jostakin syystä päättyisi (ei onneksi ole näköpiirissäkään), olisi melko todennäköistä, että minun täytyisi sekä vaihtaa asuinpaikkakuntaani että uudelleenrakentaa sosiaaliset verkostoni voidakseni tavata omanikäisiäni sinkkunaisia, jotka mahdollisesti etsivät parisuhdetta. Tällä hetkellä en kotipaikkakunnaltani esimerkiksi tunne ikäisiäni sinkkunaisia kuin muutamia.

Vierailija
479/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti ketjuun tulee miehiä kertomaan, miten he vaihtavat autoon renkaat, korjaavat jatkuvasti rikki olevia autojaan, tekevät koko ajan remppaa kotona, leikkaavat nurmikon ja tekevät lumityöt. Kaikki nuo on täysin vältettäviä hommia tai ne voi ulkoistaa pikkurahalla. Kustannukset on ihan toista luokkaa, jos vaikka ulkoistaa perheen ruoka- tai pyykkihuollon tai siivouksen. Ne pitää tehdä asuipa missä asunnossa tahansa.

Pikkurahalla. Ei ihan tonni eikä kaksikaan riittäisi ulkoistamaan. Mä olen ulkoistanut kauppareissut ja 9.90 maksaa kun kaupan täti tuo ovelle. Tässä kyllä hyvin todellakin näkee kuinka naiset eivät arvosta miehen työtä, mutta omaa on niin valtavasti ettei koskaan lopu. Yhtenä päivänä siivottiin kotona ja koko päivä touhuiltiin koti askareita. Vaimo sitten ähisi kun taas ruokaakin pitää tehä. Suoraan siihen sanoin että mitä vi...ittua ähiset, sehän on mun tehtävä tänään. Kun oli ruoan teko aika niin änkesi tiskaamaan, 5 minuuttia seisoin siinä vieressä odottaen saisinko vettä ruoan laittoon, vaan kun naisen pakollinen tarve on vähintäänkin polkea yli ja olla huomaamatta että mieskin tekee.

Kyllä sä puhut rumasti sun vaimosta. 

Vierailija
480/499 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti ketjuun tulee miehiä kertomaan, miten he vaihtavat autoon renkaat, korjaavat jatkuvasti rikki olevia autojaan, tekevät koko ajan remppaa kotona, leikkaavat nurmikon ja tekevät lumityöt. Kaikki nuo on täysin vältettäviä hommia tai ne voi ulkoistaa pikkurahalla. Kustannukset on ihan toista luokkaa, jos vaikka ulkoistaa perheen ruoka- tai pyykkihuollon tai siivouksen. Ne pitää tehdä asuipa missä asunnossa tahansa.

Ja niitähän tekevät myös miehetkin, siivotaan, pestään pyykkiä, käydään kaupassa, mutta nainen ei tee niitä miehelle jääviä hommia... Vaimo oli 8 vuotta kotiäitinä ja valitti valittamista kuinka aina piti laittaa ruokaa ja pestä pyykkiä, tein työvuoroja ja nukuin päivät, minun töissä käynti oli lomaa. Lopulta koitti aika että vaimo töihin ja voi kamala kuinka hän on poikki yövuorojen jälkeen, ei kyllä tee ruokaa. Kummasti vasta töihin mentyä huomasi että töissä on kyllä paljon rankempaa kuin kotona.

Voi hel*etti. Että näin. Vaimo hoiti kotona lapsia 8 vuotta, eli ne rankimmat vuodet. Ja nyt sinä vingut siitä että yövuorojen tekijä ei jaksa öittensä jälkeen kotona tehdä ruokaa? Oletko koskaan tehnyt yövuoroja? Ei nyt v***u kukaan erkki jaksa 10 tunnin yön valvomisen jälkeen alkaa tekemään ruokaa. Se, kuka on saanut nukkua yönsä, tekee ruokaa. Tässä taas nähdään tämä. Mies traumatisoitui naisen työmäärästä ja siitä että nainen töiden- ja vielä yövuorojen- jälkeen ei jaksa tehdä ruokaa. Jööses s**ta*a. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi