Eräs nainen sanoi että ei halua parisuhdetta, koska ei halua pilata elämäänsä.
Minkähänlaiseksi parisuhteen kuvittelee ihminen joka ajattelee parisuhteen pilaavat elämänsä...
Itse olen jo 12 vuotta ollut saman naisen kanssa ja voin kyllä sanoa että juuri parisuhde on tuonut hyvän elämän, etuja mm. Alkoholin käytön loppuminen lähes kokonaan ja baareissa käynnin loppuminen, terveellisemmät elintavat, lapset, sosiaalisempi elämä, enemmän ja huomattavasti parempaa seksiä kuin niiden lukuisten hoidokkien kanssa. Mahdollisuus yhdessä laadukkaampaan elintasoon, esim alle 3000€ tuloilla yli 200 000€ omakotitaloon rivi tai kerrostalon sijasta. Vähemmän vastuuta elämästään kun molemmat huomioi toisiaan, halvemmat myös asumiskulut. Silti vapaa menemään... M36v
Kommentit (499)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mussuttakaa mitä mussutatte, mutta tutkimusten ja ihan arkielämän havaintojenkin mukaan naiset tekevät suurimman osan kotitöistä, lastenhoidosta ja pillun "antamisesta".
Turha siinä on lapsimiesten enää mitään kiukutella, kun tosia asiat puhuvat puolestaan!
Lasketaanko kotitöihin renkaiden vaihtaminen, lumityöt, rännien puhdistus ja terassin rakentaminen?
Onko ne sun mielestä kotitöitä? Joku kaks kertaa vuodessa renkaiden vaihtaminen tai lähinnä vaihdatuttaminen nykyään? Kerran vuodessa rännit? Kerran elämässä terassi? Jos mä noilla saisin kuitattua koko elämän kokkasmiset, siivoamiset ja vaipanvaihdot ja vaatehuollon niin jep, vaihtaisin heti! Viime talvena kolasin lumet kahdesti, muuten. Sellaista se on E-Suomen rannikolla.
Naiset tekevät edelleenkin enemmän kotitöitä, kuin miehet lähes tunnin verran enemmän/ päivä. Eli viikossa noin työpäivän verran,ja kuukaudessa noin neljän työpäivän verran. Ihan käsättämätöntä mielestäni.
Ja sinä yleistät vielä tämän. Ei ole vaikea arvata että olet nainen... Sinä lasket nekin kotitöiksi jotka ovat niitä vapaaehtoisia harrastuksia, esim vaimo on tuntikausia laitellut kukkia tuossa ja leiponut, koska tykkää siitä. Mutta et huomaa ollenkaan jos mies tekee jotain...
Ei, vaan naiset tekevät kotitöitä, eli siivoavat, pyykkäävät, laitravat ruokaa ja hoitavat lapsia. Että älä viitsi. Tuo on yksi syy, miksi naiset häviävöt parisihteessa- kotitöiden määrä lisääntyy, ja vapaa- ajan määrä vähenee.
Onko tämä ketju koko ajan tällaista yleistämistä eli tuhlaanko aikaani selailemalla tätä taakse päin? Mitä iloa on puhua naisista ja miehistä ja yleistää asioita? Eikö olisi paljon hedelmällisempää kertoa itsestä, kumppanista, omasta parisuhteesta?
Minä en pysty ollenkaan samaistumaan naisiin, jotka tekevät kotitöitä eli siivoavat, pyykkäävät, laittavat ruokaa ja hoitavat lapsia. SIksi minua ärsyttää lukea tuollaista yleistystä. Jokainen noin toimiva nainen on ihan itse valinnut osansa.
Vierailija kirjoitti:
Koivupuu55 kirjoitti:
Miehet alkavat kontrolloida naisen elämää kun pääsevät samaan osoitteeseen. Vapaus menee naiselta. Harva mies hyväksyy naisen miespuolisia kavereita, luullaan että aina on seksi mielessä.
Mitenkähän päin se oikein menee? Meillä vaimo kontrolloi kassakuittejanikin, taskuista niitä penkoo, pankkikorttiani, plussa korttia, kaikkia menemisiäni ettei vain mies perä... Loppuivat omat menemiseni ja ystävyys suhteeni kuin kanan lento kun nainen tuli taloon.
No ei tuokaan ole oikein. Miksi suostut?
Elämän voi pilata monella muullakin tavalla kuin olemalla parisuhteessa, tosin sitä aikaa ei saa koskaan takaisin joka meni parisuhteessa kitumiseen.
Onpa viisas ihminen. Jos olet ehdokas et ole tarpeeksi kiinnostava,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että ihmiset on sekasin. Ei kyetä sitoutumaan. Ei löydetä parisuhteita. Tasa-arvoisia miehiä kyllä löytyy jotka hoitaa kotitöitäkin. Naiset tekevät vääriä valintoja ja sen vuoksi jokainen mies on paska. Ei ihme että masentuneita maassa riittäää puolin toisin. Täyttä suomalaista typeryyttä ja somen pilaamaa kansaa. Jos pääsis muualle Eurooppaan, olen kyllä käynyt mutta jotenkin onnellisempaa siellä.
Naiset tekevät vääriä valintoja ja sen vuoksi jokainen mies on paska? Aiiivan. Jos naiset ei valitsisi niitä niin ilmeisesti ne ei olisi paskoja.
Kerro mulle miten jokainen nainen valitsee takuuvarmasti hyvän miehen? Mitkä on ne kriteerit, ettei varmasti osta sikaa säkissä? Etkä tuo niitä chadeja ja lentäjälääkäreitä saati sarjamurhaajia tähän koska suurin osa miehistä ei edes ole heitä ja silti suurin osa miehistä seurustelee jossain elämänsä vaiheessa. Joten turha paeta vastauksessasi näihin ääritapauksiin hyvässä ja pahassa. Nyt vastauksia, miten nainen voi valita TAVIS miehestä sen hyvän miehen? Ja nyt sitten puhutaan aikuisista naisista. Ei teineistä.
Minä löysin hyvän tavismiehen ihan sillä, että en jäänyt muunlaisia katsomaan. En sietänyt (enkä siedä) mustasukkaisuutta, rajoittamista tai pakottamista. En olisi huolinut miestä, jonka koti ei ole hoidettu ja joka ei osaa pestä yhtä hyvin omia vaatteitaan kuin kodin tekstiilejä.
Avioliittoon menin ihan liian nuorena ja lapsellisena nuoren ja lapsellisen miehen kanssa eikä siitä ole jäänyt katkeruutta. Sen jälkeen tapailin monia, pisin seurustelu kesti reilut neljä vuotta, mutta kukaan ei osoittautunut sellaiseksi, johon olisin halunnut sitoutua ennen kuin tapasin nykyisen puolisoni.
Parempaa miestä saa etsiä.
Voi vielä katua valintaansa.
mies53v
Koivupuu55 kirjoitti:
Miehet alkavat kontrolloida naisen elämää kun pääsevät samaan osoitteeseen. Vapaus menee naiselta. Harva mies hyväksyy naisen miespuolisia kavereita, luullaan että aina on seksi mielessä.
Juuri sen takia sinne samaan osoitteeseen ei kannata kiirehtiä. Me seurustelimme neljä vuotta. Vietimme paljon aikaa yhdessä, lähes kaikki viikonloput pidennettyinä ja suurimman osan lomista. Kyllä siinä olisi tullut esiin, jos toinen olisi halunnut kontrolloida tai ollut muuten sairaan mustasukkainen. Mutta nykyisin moni säntää avoliittoon muutaman kuukauden tapailulla, jo ennen kuin alun ihastumisvaihe on ohi. Ei ihme, että pieleen menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap onkin mies ja otsikossa puhutaan naisesta. Parisuhteessa nainen häviää yleensä ja mies voittaa. Itsekin olen nainen ja voin paljon paremmin nyt, kun en ole parisuhteessa. En vihaa miehiä, on toki olemassa suhteita joissa molemmat voittaa, mutta valitettavan yleistä on se, että naiset häviävät ja miehet voittavat. Vanhempien pitäisi kasvattaa pojista parempia ihmisiä. Itselläni on tytär ja poika, ja huomaan että tämä stereotypia on hyvin vahvasti kasvamassa meilläkin. Yritän puuttua vielä asiaan kun voin.
Ne ovat niitä omia valintoja kumppanissa kuka hyötyy ja mitä hyötyy. Minullakin on poika ja myös tyttöjä ja näen saman stereotypian, yritän ehdottomasti kasvattaa pojastani naisia kohtaan reilun miehen. Oletko miettinyt mistä se stereotypia tulee? Jos meille annetaan samat palikat mistä rakentaa niin ollaanko me niin sateenkaaren värisiä että syntyy samaa? Ei olla vaan kyllä perimä ja tietyt geenit vetävät eri suuntiin, laitan lattialle nukkeja ja traktoreita, tytön ja pojan, en ohjailee, nopeasti poika löytää traktorin ja tyttö nuken... Voin ohjata poikaa olemaan kiinnostunut leipomisesta ottamalla mukaan, tai ruoan laittoon, mutta jos kaverinsa alkavat harrastaa autoja niin ihan varmasti tarttuu. Pojat ovat luonteeltaan selkeästi kovempia kuin tytöt. Mua ei ole koskaan kiinnostaneet autot tai muut kulkuvälineet, olen aina tykännyt touhuta lasten kanssa, laittaa kotia, kokata, siivota, istua sohvalle kattelemaan vaimon kanssa elokuvaa ja väitän että vaimo on niistä ominaisuuksista hyötynyt. Ap
Poikia täytyy opettaa tekemään asioita ja kantamaan vastuuta niistä silloinkin, kun se ei niitä huvita. Koti ja lapset kuuluvat miehelle ja naiselle, samoin lapset, ja vastuu niistä kuuluu samoissa määrin molemmille. Siinä on ihan turha tulla selittämään, että auton rassaaminen ja renkaiden pyörimisen katsominen kiinnostaa enemmän. Ei se kakkavaipan vaihtaminen tai pyykinpesu varmaan kovin monen naisenkaan unelmien täyttymystä elämässä ole, päivästä toiseen.
Toki pitää. Mutta kyllähän osin ne niitä mihin lapsena kiinnostus itsestään kääntyy... Naisella on äidinvaisto, tyttö vaihtelee vaippaa myös nukelle ja pesee pyykkiä, kylvettää... Tarkoitan sitä että kun se lapsi on saanut itse valita niin ei silloin enää voida puhua tasa-arvosta kun poikaa miehenä vaaditaan pyykin pesuun, tai vaipan vaihtoon. Kyllä ne pitää ihan lapsesta oppia normaali jutuiksi tai muuten ei onnistu... Ap
Mä en pidä lapsista. T. Nainen
Hah! Tämäkin yläpeukutettu huolella.
Millainen ihminen ei pidä lapsista? Psykopaattisia piirteitä kenties?
On täysin normaalia ja yllättävän yleistä olla pitämättä lapsista. Nyt vain olemme vihdoinkin saavuttaneet ajan jossa saa sanoa ääneen että lapset eivät kiinnosta pätkääkään eikä niitä sinappikoneita tarvi alakerrastaan ulos puskea jos ei halua. Mieluiten pysyn mahdollisimman kaukana lapsista, aina. N39
Koettakaa sitten säästää ahkerasti tulevia eläkkeitänne varten. Maksajat loppuu.
Ja tiedän kyllä sen perusvastauksenne tähän, mutta tekstini on totta, vaikka se kuinka harmittaakin.
Mikä pitäisi harmittaa? Ehkäpä miehiä harmittaa kun naiset eivät enää suostu synnyttämään heille eläkkeenmaksajia. Yksi eniten ällöttävistä asioista toivoa lapsia yhteiskuntaan on pienipalkkaisiksi työläisiksi. Heitähän porvarit eniten tarvitsevat, mutta ketä sellainen elämä kiinnostaa? Entä jos hankkisitte eläkkeenne muutoin kuin muiden selkänahasta riistämällä? Ehkäpä naiset eivät halua lapsistaan riistettäviä selkänahkoja yhteiskunnalle. Mikäli yhteiskunnalla ei ole tarjota hyvää elämää lapsille, niin ei niitä kannata tänne kärsimään tehdä. Katsos paras äiti on se, joka ei anna lapsensa kärsiä ja näin ollen jättää ne synnyttämättä.
Pärjäilet miten pärjäilet, mutta minun lapseni selkänahasta et eläkkeitäsi revi :)
-eri
Tätähän juuri ehdotinkin.
Ei vaan ehdotit lasten tekemistä, jotta riittää eläkkeidenmaksajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap onkin mies ja otsikossa puhutaan naisesta. Parisuhteessa nainen häviää yleensä ja mies voittaa. Itsekin olen nainen ja voin paljon paremmin nyt, kun en ole parisuhteessa. En vihaa miehiä, on toki olemassa suhteita joissa molemmat voittaa, mutta valitettavan yleistä on se, että naiset häviävät ja miehet voittavat. Vanhempien pitäisi kasvattaa pojista parempia ihmisiä. Itselläni on tytär ja poika, ja huomaan että tämä stereotypia on hyvin vahvasti kasvamassa meilläkin. Yritän puuttua vielä asiaan kun voin.
Ne ovat niitä omia valintoja kumppanissa kuka hyötyy ja mitä hyötyy. Minullakin on poika ja myös tyttöjä ja näen saman stereotypian, yritän ehdottomasti kasvattaa pojastani naisia kohtaan reilun miehen. Oletko miettinyt mistä se stereotypia tulee? Jos meille annetaan samat palikat mistä rakentaa niin ollaanko me niin sateenkaaren värisiä että syntyy samaa? Ei olla vaan kyllä perimä ja tietyt geenit vetävät eri suuntiin, laitan lattialle nukkeja ja traktoreita, tytön ja pojan, en ohjailee, nopeasti poika löytää traktorin ja tyttö nuken... Voin ohjata poikaa olemaan kiinnostunut leipomisesta ottamalla mukaan, tai ruoan laittoon, mutta jos kaverinsa alkavat harrastaa autoja niin ihan varmasti tarttuu. Pojat ovat luonteeltaan selkeästi kovempia kuin tytöt. Mua ei ole koskaan kiinnostaneet autot tai muut kulkuvälineet, olen aina tykännyt touhuta lasten kanssa, laittaa kotia, kokata, siivota, istua sohvalle kattelemaan vaimon kanssa elokuvaa ja väitän että vaimo on niistä ominaisuuksista hyötynyt. Ap
Poikia täytyy opettaa tekemään asioita ja kantamaan vastuuta niistä silloinkin, kun se ei niitä huvita. Koti ja lapset kuuluvat miehelle ja naiselle, samoin lapset, ja vastuu niistä kuuluu samoissa määrin molemmille. Siinä on ihan turha tulla selittämään, että auton rassaaminen ja renkaiden pyörimisen katsominen kiinnostaa enemmän. Ei se kakkavaipan vaihtaminen tai pyykinpesu varmaan kovin monen naisenkaan unelmien täyttymystä elämässä ole, päivästä toiseen.
Toki pitää. Mutta kyllähän osin ne niitä mihin lapsena kiinnostus itsestään kääntyy... Naisella on äidinvaisto, tyttö vaihtelee vaippaa myös nukelle ja pesee pyykkiä, kylvettää... Tarkoitan sitä että kun se lapsi on saanut itse valita niin ei silloin enää voida puhua tasa-arvosta kun poikaa miehenä vaaditaan pyykin pesuun, tai vaipan vaihtoon. Kyllä ne pitää ihan lapsesta oppia normaali jutuiksi tai muuten ei onnistu... Ap
On täysin normaalia ja yllättävän yleistä olla pitämättä lapsista. Nyt vain olemme vihdoinkin saavuttaneet ajan jossa saa sanoa ääneen että lapset eivät kiinnosta pätkääkään eikä niitä sinappikoneita tarvi alakerrastaan ulos puskea jos ei halua. Mieluiten pysyn mahdollisimman kaukana lapsista, aina. N39
Koettakaa sitten säästää ahkerasti tulevia eläkkeitänne varten. Maksajat loppuu.
Ja tiedän kyllä sen perusvastauksenne tähän, mutta tekstini on totta, vaikka se kuinka harmittaakin.
Tämä koskee miehiä ihan samalla tavalla.
Tietenkin. Heillä vaan on lisääntymiseen este. Heille ei tarjota hedelmöityshoitojakaan, kuten yksinäisille naisille.
Kaikella kunnioituksella, en tunne kyllä yhtäkään miestä jonka voisin kuvitella saavan lapsen hedelmöityshoitojen kautta yksikseen, vaikka se mahdollista olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mussuttakaa mitä mussutatte, mutta tutkimusten ja ihan arkielämän havaintojenkin mukaan naiset tekevät suurimman osan kotitöistä, lastenhoidosta ja pillun "antamisesta".
Turha siinä on lapsimiesten enää mitään kiukutella, kun tosia asiat puhuvat puolestaan!
Lasketaanko kotitöihin renkaiden vaihtaminen, lumityöt, rännien puhdistus ja terassin rakentaminen?
Onko ne sun mielestä kotitöitä? Joku kaks kertaa vuodessa renkaiden vaihtaminen tai lähinnä vaihdatuttaminen nykyään? Kerran vuodessa rännit? Kerran elämässä terassi? Jos mä noilla saisin kuitattua koko elämän kokkasmiset, siivoamiset ja vaipanvaihdot ja vaatehuollon niin jep, vaihtaisin heti! Viime talvena kolasin lumet kahdesti, muuten. Sellaista se on E-Suomen rannikolla.
Naiset tekevät edelleenkin enemmän kotitöitä, kuin miehet lähes tunnin verran enemmän/ päivä. Eli viikossa noin työpäivän verran,ja kuukaudessa noin neljän työpäivän verran. Ihan käsättämätöntä mielestäni.
Ja sinä yleistät vielä tämän. Ei ole vaikea arvata että olet nainen... Sinä lasket nekin kotitöiksi jotka ovat niitä vapaaehtoisia harrastuksia, esim vaimo on tuntikausia laitellut kukkia tuossa ja leiponut, koska tykkää siitä. Mutta et huomaa ollenkaan jos mies tekee jotain...
Minä en laske puutarhanhoitoa enkä sisäkasvien hoitoa kotityöksi, mutta en välitä myöskään omakotitalosta ja nurmikkopihasta lumitöistä puhumattakaan. Eivät ole pakollisia rivarissa jossa asun, huolto hoitaa jopa pesukoneiden asennuksen. Autoa ei ole eikä tule. Joten tuo edellä mainostettu miestyölista on minun mielestäni ihan vapaaehtoista puuhastelua, ei kotityötä.
Lattiakaivon puhdistus, uunin pesu, ikkunoiden pesu, näitä ei kukaan tuntemani mies koskaan ole kehuskellut tekevänsä. Muutama kerta vuodessa noihinkin menee ja vaihtaisin ne mieluusti vaikka jokaviikkoiseen normisiivoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vaimomateriaalia löytyy enää vain isoista konservatiivisista maista. Pienissä liberaaleissa maissa on vain itsekkäistä veloja. Se on valitettavaa.
Samaan aikaan ette saa aikaiseksi varattua matkaa Virosta. Jännä.
No jos nuoresta asti on yhden kumppanin kanssa se on aitoa ja yhdessä maksetaan asuminen. Mutta jos ei ole tätä yhdessä maksetaan juttua ei kannata elättää ketään hyväksi käyttäjää kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en laske puutarhanhoitoa enkä sisäkasvien hoitoa kotityöksi, mutta en välitä myöskään omakotitalosta ja nurmikkopihasta lumitöistä puhumattakaan. Eivät ole pakollisia rivarissa jossa asun, huolto hoitaa jopa pesukoneiden asennuksen. Autoa ei ole eikä tule. Joten tuo edellä mainostettu miestyölista on minun mielestäni ihan vapaaehtoista puuhastelua, ei kotityötä.
Lattiakaivon puhdistus, uunin pesu, ikkunoiden pesu, näitä ei kukaan tuntemani mies koskaan ole kehuskellut tekevänsä. Muutama kerta vuodessa noihinkin menee ja vaihtaisin ne mieluusti vaikka jokaviikkoiseen normisiivoukseen.
Tähän pitää todeta, että minun mies pesi meidän asunnon ikkunat ja sanoi, että hän voi ottaa sen hoitakseen. Tuo tapahtui vuonna 1993 eikä mies ole sen jälkeen mitään ikkunanpesusta puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että ihmiset on sekasin. Ei kyetä sitoutumaan. Ei löydetä parisuhteita. Tasa-arvoisia miehiä kyllä löytyy jotka hoitaa kotitöitäkin. Naiset tekevät vääriä valintoja ja sen vuoksi jokainen mies on paska. Ei ihme että masentuneita maassa riittäää puolin toisin. Täyttä suomalaista typeryyttä ja somen pilaamaa kansaa. Jos pääsis muualle Eurooppaan, olen kyllä käynyt mutta jotenkin onnellisempaa siellä.
Naiset tekevät vääriä valintoja ja sen vuoksi jokainen mies on paska? Aiiivan. Jos naiset ei valitsisi niitä niin ilmeisesti ne ei olisi paskoja.
Kerro mulle miten jokainen nainen valitsee takuuvarmasti hyvän miehen? Mitkä on ne kriteerit, ettei varmasti osta sikaa säkissä? Etkä tuo niitä chadeja ja lentäjälääkäreitä saati sarjamurhaajia tähän koska suurin osa miehistä ei edes ole heitä ja silti suurin osa miehistä seurustelee jossain elämänsä vaiheessa. Joten turha paeta vastauksessasi näihin ääritapauksiin hyvässä ja pahassa. Nyt vastauksia, miten nainen voi valita TAVIS miehestä sen hyvän miehen? Ja nyt sitten puhutaan aikuisista naisista. Ei teineistä.
Minä löysin hyvän tavismiehen ihan sillä, että en jäänyt muunlaisia katsomaan. En sietänyt (enkä siedä) mustasukkaisuutta, rajoittamista tai pakottamista. En olisi huolinut miestä, jonka koti ei ole hoidettu ja joka ei osaa pestä yhtä hyvin omia vaatteitaan kuin kodin tekstiilejä.
Avioliittoon menin ihan liian nuorena ja lapsellisena nuoren ja lapsellisen miehen kanssa eikä siitä ole jäänyt katkeruutta. Sen jälkeen tapailin monia, pisin seurustelu kesti reilut neljä vuotta, mutta kukaan ei osoittautunut sellaiseksi, johon olisin halunnut sitoutua ennen kuin tapasin nykyisen puolisoni.
Melko monta sammakkoa sinullakin ehti olla ennen kuin löysit prinssin. Itse en olisi jaksanut tuollaista seurustelurumbaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tylsältä. Miksi pilata elämä parisuhteella?
Mitä onkaan se "elämä", jonka parisuhde pilaa? Viinaa, krapulaa ja morkkista sekä kehnoa seksiä vaihtuvien seuralaisten kanssa. Ei käy kateeksi.
Vapaus. Voi tehdä ihan mitä huvittaa silloin kun huvittaa. Ei tarvitse kysellä lupia, selitellä. Vapaus. Tykkään!
Miksi parisuhteessa ei voi tehdä asioita miten huvittaa? Itse ainakin suhteessa olen vapaa toimimaan kuten haluan, samoin on nainenkin. En rajoita hänen menojaan ja molemmat olemme tyytyväisiä. Miksi kummankaan pitäisi kysyä lupaa johonkin toiselta?
Esimerkiksi siksi, ettei jaksa katsella toisen mökötystä tai raivoamista siitä, että käy ulkona ystävien kanssa, näkee esimerkiksi miespuolisia ystäviään tai haluaa käydä ulkomaanmatkoilla kaveriporukassa. Tai ei jaksa selitellä tai yrittää oikeuttaa toiselle ihmiselle omaa rahan- tai ajankäyttöään. Tällaista se on minulla ollut miessuhteissani. Helpompi on olla itsekseen kuin yrittää tyynnytellä toisen mustasukkaisuutta ja omistushaluisuutta.
Olet ollut sitten huonoissa suhteissa huonojen miesten kanssa. Parisuhde perustuu sille, että molemmat haluavat olla siinä yhdessä omasta tahdostaan. Toisen menemiset eivät muuta tätä asiaa ja jos toista rupeaa kahlitsemaan tai holhoamaan niin tuskin se ainakaan auttaa siinä, että toinen haluaa olla suhteessa.
Itselleni on selvää, että kumppanini saa tavata ketä haluaa, lähteä lomalle yksin tai kavereidensa kanssa jos niin haluaa tai ihan mitä muutakaan. Hän on parisuhteessa kanssani koska haluaa olla parisuhteessa kanssani. Miksi silloin olisin mustasukkaisena vaatimassa selityksiä menemisistä tai rajoittamassa niitä?Tajuatko, että on haasteellista löytää parisuhdekelpoinen mies. Pakkohan sitä on yrittää, jos parisuhteeseen haluaa ja joutuu huomaamaan, että alun suuret puheet olivat höttöä.
Toimii molempiin suuntiin. Miksi hyvä parisuhdemies ottaisi kumppaniksi huonon parisuhdenaisen?
Kenenkään ei kannata ottaa parisuhteeseen kykenemätöntä kumppania jos parisuhteen haluaa, sehän on selvä. Mutta kyllä se on niin, että enemmän elämänhallinnan ongelmia on miessukupuolella. Sellaista törkyturpa-törkykoti-törkyajatusmaailmalla varustettua naista harvoin löytää, joita treffipalstoilla on miehissä tarjolla enemmän kuin viitsisi ajatella.
Et ole tainnut seurustella naisen kanssa? Ei ole mikään piknik perustiinan kanssa.
Riski saada väkivaltainen päihde- ja peliongelmainen pokeriippuvainen egoisti, joka suhtautuu naiseen kuin kodinkoneeseen ja pitää omana omaisuutenaan, on kyllä miesten kohdalla aika paljon suurempi kuin naista riiatessa.
En ole väkivaltainen tai päihde -ja peliongelmainen pokeririippuvainen egoisti. Olen vain pienimunainen.
Naispelko29 & ikisinkku
No, joillekin sekin on riski. Toivottavasti löydät naisen, jolle koko ei ole niin tärkeää. Niitäkin varmasti on.
Niitäkin? Lopulta 99,9% ei kiinnosta pätkän vertaa se koko. En ole koskaan törmännyt naiseen joka olisi kysellyt kokoo ja olen touhunnut naisten kanssa aika monta kertaa enemmän kuin keskiverto miehet...
Riippuu varmasti kuinka pienestä on kyse, kuten varmasti ymmärrät. Sama kuin sanoisi että ei sillä ihmisen painolla ole väliä, kunhan on normaalipainon rajoissa.
Sanotaanko että keskivertoa hieman pienempi niin sadasta naisesta kukaan ei ole koon takia jättänyt... Varmaan jos on joku alle 10cm niin voi olla eri
No siis aika lyhyitä on suhteet, jos sadasta puhutaan. Ja miksi nainen kertoisi kaikki syynsä jättäessään?
Oon mä kuitenkin jo 36v ja aika paljon on ollut seksisuhteista monien kanssa yhtä aikaa. Onhan tuota ehtinyt seurustellakkin tieten 10 eri naisen kanssa ja olla nykyisenkin kanssa jo 12 vuotta. Suurin syy se suhteiden loppumiseen olen kyllä ollut mä, iso osa naisista olisi halunnut enemmänkin, mutta eipä tuo nuorempana kiinnostanut vaikka joku nainen saattoi sanoa että et tuu koskaan saamaan paremman näköistä naista kuin hän on. Toiset jätkät meni baariin, mulla oli aina jossain joku pano joka vei voiton. Ja kuka mies ei pane jos saa kokoajan uutta?
ApPiti ihan ryhtyä laskemaan:
jos olet ollut nykyisen kanssa 12 vuotta, niin olet aloittanut seurustelun hänen kanssaan 24-vuotiaana. Jos sitä ennen on ollut yhdeksän muuta vaikka vain yhden vuoden suhteessa, niin lasket seurusteluiksi kaikki 15-.vuotiaasta alkaen alkaneet seurustelut.
Tai sitten lasket seurusteluiksi muutaman kuukauden tapailut.
Tämä tyyppi on niin tehokas että seurustelee useamman kanssa yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tylsältä. Miksi pilata elämä parisuhteella?
Mitä onkaan se "elämä", jonka parisuhde pilaa? Viinaa, krapulaa ja morkkista sekä kehnoa seksiä vaihtuvien seuralaisten kanssa. Ei käy kateeksi.
Vapaus. Voi tehdä ihan mitä huvittaa silloin kun huvittaa. Ei tarvitse kysellä lupia, selitellä. Vapaus. Tykkään!
Miksi parisuhteessa ei voi tehdä asioita miten huvittaa? Itse ainakin suhteessa olen vapaa toimimaan kuten haluan, samoin on nainenkin. En rajoita hänen menojaan ja molemmat olemme tyytyväisiä. Miksi kummankaan pitäisi kysyä lupaa johonkin toiselta?
Esimerkiksi siksi, ettei jaksa katsella toisen mökötystä tai raivoamista siitä, että käy ulkona ystävien kanssa, näkee esimerkiksi miespuolisia ystäviään tai haluaa käydä ulkomaanmatkoilla kaveriporukassa. Tai ei jaksa selitellä tai yrittää oikeuttaa toiselle ihmiselle omaa rahan- tai ajankäyttöään. Tällaista se on minulla ollut miessuhteissani. Helpompi on olla itsekseen kuin yrittää tyynnytellä toisen mustasukkaisuutta ja omistushaluisuutta.
Mutta kun tuo ei ole ainoa parisuhdemalli. Minä saan täysin vapaasti käydä ulkona ystävien kanssa, tavata miespuolisia ystäviä, matkustella ulkomailla yksin tai kaveriporukassa, työn puolesta tai vapaa-ajalla. Raha-asioista emme edes keskustele vaan molemmat laittavat saman summan taloustilille kattamaan asumisen ja ruoan ja loput on omaa rahaa.
Kuvittelin osuneeni kultakaivokseen. Paljastuikin vuoden sisään arvottomaksi louhukseksi. Halusi päättää mitä teen ja kenen seurassa jopa siitä teenkö lapsia. Erohan siitä tuli.
Loput joita näkyy olevan vapaalla jalalla on joko varattuja, moniongelmaisia ja/tai irtonumeroiden hakijoita.Ei kai nyt sentään?
Edelleenkin ihmettelen, miten naiset löytävät näitä miehiä, jotka joko kohtelevat huonosti, kontrolloivat suhteessa, laiskottelevat, ovat tunteettomia, pettäviä tai antavat huonoa seksiä. En käsitä.
Olenko jossakin ihme kuplassa, kun en ollenkaan tunnista tällaisia miehiä esimerkiksi ystävieni puolisoina?
Minusta parisuhteen _perus_edellytykset eivät näissä tapauksissa edes täyty, koska näissä tapauksissa asetelma ei ole millään lailla tasa-arvoinen tai tasapuolinen.
En jaksa jankata mitään "Kunnon Mies" -läppää, koska jotenkin itse olen vain kuvitellut, että yleensä miehet, jotka ovat pitemmässä parisuhteessa, ovat hyvin käyttäytyviä, kotitöistä (tasapuolisesti) oman osansa tekeviä, eivät pyri kontrolloimaan tai omistamaan, eivät laiskottele, hoitavat lapsia, eivätkä ole millään lailla ongelmaisia, vaan rakastavat naistaan, osaavat rakastella hänen kanssaan ja muutenkin ovat tavallisia kunnon miehiä.
Jos edes murto-osa näistä jutuista on totta, todellisuus osoittautuu paljon luulemaani masentavammaksi.
Kyllä sinä ihan todellisuudessa elät. Minulla on itselläni sama kokemus. En tiedä, miksi tänne palstalle on pesiytynyt niin miesvihamielinen porukka, joilla on pelkästään huonoja kokemuksia miehistä. Kolmen pojan äitinä vähän pelottaa, että onko tuo suoranainen viha tulossa ihan normaaliksi tavaksi kohdella miehiä. Oletan, että osaksi on taustalla intersektionaalinen ihmemaailma, jossa naisille opetetaan, että mies on syntyjään paha ja nainen hyvä. Jotenkin järkyttävää...
Kyllä se on tässäkin ketjussa ihan yksittäinen, traumatisoitunut nainen, joka projisoi omat huonot parisuhdekokemuksensa muihin ja on kirjoittanut suurimman osan kommenteista, joissa halveksitaan miehiä. Eikä taatusti ole feministi vaan pikemminkin päinvastoin.
Tässä ketjussa on ihan useampi nainen jakanut huonoja kokemuksiaan miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskee miehiä ihan samalla tavalla.
Tietenkin. Heillä vaan on lisääntymiseen este. Heille ei tarjota hedelmöityshoitojakaan, kuten yksinäisille naisille.
Minusta on ihan ok, jos sinkkumiehille tarjotaan hedelmöityshoitoja. Sitä vaan en keksi, minne ne alkiot laitetaan kasvamaan?
Vierailija kirjoitti:
Koivupuu55 kirjoitti:
Juuri sen takia sinne samaan osoitteeseen ei kannata kiirehtiä. Me seurustelimme neljä vuotta. Vietimme paljon aikaa yhdessä, lähes kaikki viikonloput pidennettyinä ja suurimman osan lomista. Kyllä siinä olisi tullut esiin, jos toinen olisi halunnut kontrolloida tai ollut muuten sairaan mustasukkainen. Mutta nykyisin moni säntää avoliittoon muutaman kuukauden tapailulla, jo ennen kuin alun ihastumisvaihe on ohi. Ei ihme, että pieleen menee.
Nykyään kylläkin seurustellaan huomattavasti kauemmin kuin ennen vanhaan, ennen naimisiin menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat inhokit, lisätään laiskuus ja itsekkyys. Ja sama kokemus ensimmäisestä liitosta, tosin ilman välisammakoita. Toinen aviomies valloitti minut aikanaan empatialla, ja liki 20 v ja uusperhe-elämä myöhemmin edelleen ihailen häntä.