Tulevaisuus pelottaa. Onko muita, jotka näkevät tämän kaiken läpi?
Olen erittäin perillä tästä nykyisestä maailmanmeosta. Olen ymmärtänyt asioita jo huhtikuusta 2020.
Onko täällä muita, jotka tajuavat missä mennään? En ala paremmin erittelemään asioita, koska ymmärrätte kyllä mitä tarkoitan, jos olette perillä asioista.
Itse en usko, että maailma enää tästä paranee. Tämä on vasta alkusoittoa ja hullummaksi kaikki muuttuu. Itse olen 45v eli työvuosia olisi vielä. Mutta pelottaa kuinka tulen jaksamaan tässä maailmassa enää. Tulevaisuus ei kovin valoisalta tunnu enää.
Mutta eniten surettaa omat lapset, millaisessa maailmassa he joutuvat elämään :(
Kohtalotovereita?
Älkääkä nyt tulko jauhamaan mistään taudin leviämisen estämisestä, tässä ei enää siitä ole kyse.
Kommentit (887)
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaa avata mediat aamuisin. Joka päivä tämä agenda etenee ja suurin osa edelleen laput silmillä. Tämä etenee nopeammin kuin olisin uskonutkaan. En rehellisesti olisi vuosi sitten vielä voinut uskoa, ettei vanhempi pääse tyhjyyttä kumisevaan jäähalliin seuramaan 6 vuotiaan jääkiekkoharjoituksia ilman koronapassia. Tämä on järjetöntä. Kaikki tämä jättää syvät jäljet meihin ja tuleviin sukupolviin. Enkä puhu nyt jääkiekon seuraamisesta. Se on vain pienen pieni osa tätä, jota jotkut nyt normaalina pitää.
Oikeasti ,hae apua. Varmasti noihin mielenterveysongelmaisia joku lääkitys auttaa.
Ehkä se on vaan kaikki se tieto mitä nykyään on saatavilla, mikä kusee ihmisten mielet. Että tuskin sitä nykyään oo sen enempää huijausta tms kuin ennenkään, nykyään se vaan tulee useammin julki.
Ja tietenkin sekin, että käytännössä mitä vaan haluat uskoa, niin aikansa googlailemalla löytyy kyllä sillekin väitteelle "todistuksia".
Ja tämä on sinällään ihan "ansaittua", kun ihmisille on saatu syötettyä ajatus, että jos on rikas, niin se on se suurin hyvä mitä ihminen voi saavuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaa avata mediat aamuisin. Joka päivä tämä agenda etenee ja suurin osa edelleen laput silmillä. Tämä etenee nopeammin kuin olisin uskonutkaan. En rehellisesti olisi vuosi sitten vielä voinut uskoa, ettei vanhempi pääse tyhjyyttä kumisevaan jäähalliin seuramaan 6 vuotiaan jääkiekkoharjoituksia ilman koronapassia. Tämä on järjetöntä. Kaikki tämä jättää syvät jäljet meihin ja tuleviin sukupolviin. Enkä puhu nyt jääkiekon seuraamisesta. Se on vain pienen pieni osa tätä, jota jotkut nyt normaalina pitää.
Oikeasti ,hae apua. Varmasti noihin mielenterveysongelmaisia joku lääkitys auttaa.
Haluaisin saada vastaukset juuri noihin samoihin kysymyksiin. En ymmärrä juuri tätä, että jos haluaisit tietää asioista niin sinut leimataan samantien mielenterveysongelmaiseksi tai hörhöksi? Miksi ihmeessä? Nuo on tärkeitä kysymyksiä, miksi niihin ei saa vastausta?
Minulla olisi muutama lisäkysymys tilastointiin liittyen, mutta jos ensin selvitetään nuo jo esitetyt kysymykset.
Toivoton olo täälläkin. Ensimmäistä kertaa tämän "pandemian" aikana itkin toissa päivänä. Säikähdin vähän itsekin, että nytkö sekosin :D Tähän asti kaikki on mennyt hyvin. Minä aikuisena pärjään kyllä, vaikka veisivät tuhkatkin pesästä, mutta tulevat sukupolvet eivät tätä menoa enää tiedä, mitä on vapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pietari on herännyt, uutta salaliittoteoriaa tulille! Hallelujaa.
Tämä on juuri iso syy miksi kaikki tämä sairas kehitys on mahdollista.
Jos joku uskaltaa kyseenalaistaa mitään ääneen hänet leimataan foliohatuksi ja salaliittoteoreetikoiksi. Hänet yritetään hiljentää ja nolata näillä nimityksillä.
Jos et ole huomannut, niin näitä "objektiivisia" nimityksiä on käytetty "puolueettomassa" mediassa. Miksi? No siksi kun kaikki agendaa kyseenalaistavat pitää leimata hörhöiksi jotta heitä ei kuunneltaisi ja jotta ihmiset eivät uskaltaisi sanoa näkemystään ääneen.
Sinuun tämä manipulointi on toiminut, koska leimaat ap:n venäläiseksi. Mieti nyt vähän miten naurettavalta tämä edes kuulostaa?
Naurattaa ja säälittää nämä foliohatut. Turvallisuttahan he hakevat kun eivät kestä maailman epävarmuutta ja ovat usein myös narsisteja.
https://www.evermind.fi/mika-saa-uskomaan-salaliittoteorioihin/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää. Elämä olisi paljon helpompaa, kun ottaisi faktat faktoina eikä lähtisi uskomaan satuihin. Karu totuus on, että meillä on karsea pandemia päällä ja surua tulee vielä monelle. Elämä on tällaista ja aikaisemmin historiassa ihmiset kokeneet myös vuosien pandemian ( ja silloinkin ilman salaliittoja ja mikrosiruja).
Karsea pandemia?
Karsea pandemia olisi jos joku ebolan kaltainen tauti leviäisi laajasti. Mutta ei. Korona ei ole vaarallisempi kuin influenssa. Jokunen vuosi sitten oli paljon enemmän influenssapotilaita teholla kuin koronapotilaita nyt eikä siitä ollut tällaista paniikkia.
Ainoa karsea asia tässä pandemiassa on tämä perusteeton kontrollin lisääminen, ihmisten vapauksien vieminen ja se, että ihmiset eivät ymmärrä miten paljon vahinkoa nämä täysin ylimitoitetut rajoitukset ja pelkopropaganda ovat saaneet aikaan.
Ääliö, sen flunssan takia ei ole jouduttu koskaan tekemään yhtä paljon leviämisen estämiseksi, koska se todellakin on vaarattomampi. Kuinka sinä tyhmä, oppimaton törkimys edes kehtaat suutasi avata, kun et kykene sitten minkäänlaiseen ajatteluun? Täällä meuhkaat, että lääkärit ja hoitajat valehtelevat. Häpeä.
Sinulta pitäisi viedä oikeus hoitoon, kun tuolla tavalla syyttelet Suomen sairaaloissa uurastavia työntekijöitä.
Kun kerran kyse ei ole mielestäsi pahasta taudista, niin tee se hoitotahto. TEE HOITOTAHTO!!! Oman kommenttisi mukaan sinun hoitamisesi on turhaa ja olen siitä ihan samaa mieltä. Niin saadaan tehohoito-osastolle tilaa, kun typerykset eli rokotevastaiset eivät täytä sitä. Rokottamattomathan siellä ovat riesana. Siellä kuten muuallakin.
Asiat jotka tulee muuttumaan, ja ovat jo muuttumassa, ei foliohattuilua tässä:
-Ilmastopakolaisuus, monissa maissa lämpötilat ja kuivuus alkaa olla kestämättömiä ja vaikuttaa ruuan tuotantoon ja sitä kautta talouteen. Jopa maat joilla on vaurautta ja maanviljelys ollut vuosikymmeniä toimivaa (Yhdysvallat, Australia) ovat alkaneet kärsiä kuivuudesta. Ihmismassoja tulee virtaamaan viileämpiin maihin, johon täällä pohjolassakin täytyy varautua.
-Rikkain 1% käytännössä määrää mitä maailmassa tapahtuu ja tekee mitä huvittaa, sillä he omistavat ihan kaiken, valtioiden valta ei ulotu niihin. Mainonta näkyy kaikkialla ja aivopesee kansan kuluttamaan, ja uusimaan jatkuvasti täysin toimivia hyödykkeitään. Sen seurauksena kaikki ovat velkaantuneita, halpatyövoima lisääntyy, ja se hivuttautuu myös hyvinvointivaltioihin pikkuhiljaa. Myös roskan määrä kasvaa edelleen, meret ja meidän elimistömme on jo täynnä muovia, Afrikan rannikoille kipataan meidän vanhat vaatteet ja älylaitteet järjettömiin kasoihin (mikä vaikuttaa elämisenlaatuun siellä).
-Kaikkea yksityistetään, valtion omaisuus myydään pala palalta firmoille. Se tulee repimään kansakunnan kahtia, eikä mitenkään puoliksi vaan niin että on ne tosirikkaat ja loput kitkuttaa entistä huonommilla työehdoilla, entistä isommissa veloissa, entistä pitempiä viikkoja. Kohta on jenkkimeininki sairausvakuutuksineen, meidän juomavedet myyty muualle, meidän metsät hakattu elottomiksi ja meidän Lappi myllätty ja myrkytetty kaivoksilla.
-Huumekauppa kukoistaa, pimeän netin ansiosta meidän kullannupputeinit shoppailee veitsi taskussa kätevästi ties mitä meidän tajuamatta mitään. Ei haise hengityksessä viina, kun ei olla enää ysärillä. Muutenkin aikuiset ovat aivan pihalla siitä mitä siitä luurista vahdataan. Kaikki tiktok-haasteet tuntuvat aina tulevan puun takaa. Lisäksi jenkeissä on järjettömät määrät opiaattiriippuvaisia, tavalliset ihmiset vetävät "reseptilääkkeillä" itsensä ojan pohjalle. Mitä tahansa siellä tapahtuu, voi tapahtua täällä.
-Sitten tämä junttiutuminen, kaikki salaliittopöljäily, uskonnollisuuden ääri-ilmiöt (vrt. Balkanin maat, Texas, Afganistan jne.), ei tarvita kuin pieni heilahdus ja muutama vaarallinen populistipäättäjä ja ollaan jossain Räsäslandiassa hyvinvointivaltion sijasta. Kaikki tällainen johtuu muutosten pelosta ja ulkopuolisuuden tunteesta, jota varmasti kaikenmaailman hypetys lietsoo. Hitaampia pelottaa nykykyydissä.
Tämän voitte tulostaa ja kehystää, ja tarkastaa kuinka kivasti ovat asiat vaikka 15 vuoden päästä. Ja joo, kyllä mua vähän huolestuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa kanssaihmiset, jotka sokeana juoksevat ottamaan vaikka 10 piikkiä olkavarteen.
Minkä vit un takia? Se on rokote eikä piikki, ja olen ottanut niitä kymmeniä elämäni aikana. Minulle se on osa terveydenhoitoa eikä joku identiteettiasia toisin kuin sinulle.
Rokotteen määritelmä ennen koronaa oli se, että se tuo immuniteetin tautia vastaan. Tätä määritelmää muutettiin sopivasti, jotta k-piikkiä voidaan kutsua rokotteeksi.
Kuinka monta poliorokotteen saanutta tiedät sairastuneen polioon? Tai hinkuyskärokotteen saanutta sairastuneen hinkuyskään?
Niinpä. Rokotteen idea on AINA ennen ollut se, että se suojaa sairastumiselta, ei se että sairastut mutta saat "lievän tautimuodon". Nyt yhtäkkiä tämä vaatimus onkin muuttunut ja on merkki siitä että "rokote toimii" vaikka sairastut tai joudut sairaalaan rokotteesta huolimatta. Monet myös kuolevat.
Ja jos et ole vieläkään tajunnut, k-rokotteen toimintaperiaate on täysin erilainen kuin perinteisissä rokotteissa. Ei näitä voi verrata keskenään millään tavalla.
Useisiin muihin n rokotuksiin annetaan tehosterokotus, jotta suoja säilyy. Esim. Polio, jäykkäkouristus, kurkkumätä, hinkuyskä ja joissain tapauksissa tuhkarokko.
Näitä tehosteita ei tarvitse ottaa 6kk välein sen jälkeen kun on saanut rokotteiden perussarjan. Ja esimerkiksi polioon ei normaalisti edes tarvita tehosteita. Hinkuyskäänkin suositellaan tehostetta yleensä vain raskaana oleville. Itsekin otin hinkuyskätehosteen raskaana ollessani, mutta tässä välissä ehti kulua 30v edellisestä hinkuyskärokotteesta joten tätäkään tehostetta ei voi verrata 6kk välein annettavaan k-rokotetehosteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ap yksin pelkoinesi. Itse olen järkyttynyt siitä, millaiseen tilaan länsimaat, entiset hyvinvointi- ja sivistysvaltiot, on ajettu vajaassa kahdessa vuodessa. Satoja vuosia täällä tehtiin työtä vapauden ja tasa-arvon saavuttamiseksi ja nyt se kaikki on pyyhkäisty pois silmänräpäyksessä, silmää räpäyttämättä. Aivan käsittämätöntä.
Minulla ei ole lapsia ja siitä olen nyt äärimmäisen onnellinen. Tämän ajan lapsilla ja nuorilla tulee olemaan todella kivinen polku kuljettavana. Heidän lapsensa saattavat nähdä jossain mielessä paremman maailman (ilmaston osalta ehkä), mutta siitä vapaudesta, josta me tämän ajan keski-ikäiset olemme saaneet nauttia, he voivat vain uneksia, jos edes osaavat sellaista kuvitella.
Ja tiedoksi trolleille, jotka yrittävät leimata kaikki omilla aivoillaan ajattelevat foliohatuiksi ja mielipuoliksi, olen ihan tavallinen, kantasuomalainen, hiukan alle nelikymppinen nainen, joka ei ole ikinä tutustunut yhteenkään salaliittoteoriaan. Ihan valtamediaa seuraamalla on oma mielikuvani asioista muotoutunut näinkin synkäksi kuin se on. En ole myöskään tippaakaan uskovainen, vaan siinäkin suhteessa olen aina käyttänyt omaa järkeäni.
Kiitos siitä, ettet ole lisääntynyt. Kiitos syntymättömien lastesikin puolesta. Olisipa isäsi ja äitisi toiminut samoin.
En voi käsittää näitä kommentteja. Itse voisin kaikki muut kohdat tuosta allekirjoittaa, paitsi että minulla on lapsia.
Jos nämä keskustelut on osalle väkeä liikaa, niin onko tänne pakko tulla haukkumaan muita?
Mitä se on teiltä pois, jos me osa halutaan miettiä asioita vähän laajemmin?
[/quote]
Tässä ketjussa tuntuu olevan muutama muukin joka ymmärtää.[/quote]
Mä ymmärrän. 90- luvun alussa kun ministerin suusta sanottiin uutisissa, että "Suomi ei devalvoi" kävin vaihtamassa kaiken irtiliikenevän rahan dollareiksi. Silloinen miesystävä nauroi mulle, mutta seuraavana päivänä ei enää nauranut. Sen vain tietää, kun asia on juuri päinvastoin kuin mitä sinulle sanotaan. "Tarkkarajainen ja kertaluonteinen elvytyspaketti" "Turvallnen ja toimiva rokote" ja kaikki on menossa päin h**vettiä.
Nyt ongelma on maailmanlaajuinen niin vaikea keksiä mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää. Elämä olisi paljon helpompaa, kun ottaisi faktat faktoina eikä lähtisi uskomaan satuihin. Karu totuus on, että meillä on karsea pandemia päällä ja surua tulee vielä monelle. Elämä on tällaista ja aikaisemmin historiassa ihmiset kokeneet myös vuosien pandemian ( ja silloinkin ilman salaliittoja ja mikrosiruja).
Karsea pandemia?
Karsea pandemia olisi jos joku ebolan kaltainen tauti leviäisi laajasti. Mutta ei. Korona ei ole vaarallisempi kuin influenssa. Jokunen vuosi sitten oli paljon enemmän influenssapotilaita teholla kuin koronapotilaita nyt eikä siitä ollut tällaista paniikkia.
Ainoa karsea asia tässä pandemiassa on tämä perusteeton kontrollin lisääminen, ihmisten vapauksien vieminen ja se, että ihmiset eivät ymmärrä miten paljon vahinkoa nämä täysin ylimitoitetut rajoitukset ja pelkopropaganda ovat saaneet aikaan.
Ääliö, sen flunssan takia ei ole jouduttu koskaan tekemään yhtä paljon leviämisen estämiseksi, koska se todellakin on vaarattomampi. Kuinka sinä tyhmä, oppimaton törkimys edes kehtaat suutasi avata, kun et kykene sitten minkäänlaiseen ajatteluun? Täällä meuhkaat, että lääkärit ja hoitajat valehtelevat. Häpeä.
Sinulta pitäisi viedä oikeus hoitoon, kun tuolla tavalla syyttelet Suomen sairaaloissa uurastavia työntekijöitä.
Kun kerran kyse ei ole mielestäsi pahasta taudista, niin tee se hoitotahto. TEE HOITOTAHTO!!! Oman kommenttisi mukaan sinun hoitamisesi on turhaa ja olen siitä ihan samaa mieltä. Niin saadaan tehohoito-osastolle tilaa, kun typerykset eli rokotevastaiset eivät täytä sitä. Rokottamattomathan siellä ovat riesana. Siellä kuten muuallakin.
Pidätkö itseäsi kovin sivistyneenä ihmisenä? Tajuatko miten moneen kertaan lyhyehkössä viestissäsi ehdit minua nimitellä?
Tiedoksi sinulle että sairastin koronan kuukausi sitten. Erotin sen tavallisesta syysflunssasta ainoastaan makuaistin katoamisen vuoksi. Että en todellakaan kuormittanut sairaaloita - kuten ei 99,5% muistakaan rokottamattomista.
Ja vaikka olisin sairaalahoitoa tarvinnut niin minulla olisi ollut siihen täysi oikeus, kuten sivistyvaltiossa kaikilla niillä, jotka apua ja hoitoa tarvitsevat syystä riippumatta.
Ei voi olla niin, että testivaiheessa olevan injektion ottaessaan ihminen ostaa itselleen oikeuden hoitoon, ja jos hän ei tätähän suostu hänet suljetaan verovaroilla suoritettavan hoidon ulkopuolelle. Mieti nyt vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkitys ei nyt taida olla ihan kohdallaan?
Perusteletko, mitä tarkoitat.
Esimerkiksi skitsofreniaan ja muihin psykoosisairauksiin liittyvästä (vaino)harhaisuudesta.
Polina, Petja ja koko petroskoin päivävuorohan on näemmä tässä ketjussa 😎
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä täällä puhutaan??? Tiedättekö itsekkään
Ap heittää kryptisen voivottelun tulevaisuudesta, jota useat komppaa tietämättä mitä komppaa???
Jos alettais menee yksityiskohtiin, ni varmaan yks puhuu Jeesuksesta, yks ilmastonmuutoksesta, yks avaruusolioista, yks Marinista, jne...
Sä alat herää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat jotka tulee muuttumaan, ja ovat jo muuttumassa, ei foliohattuilua tässä:
-Ilmastopakolaisuus, monissa maissa lämpötilat ja kuivuus alkaa olla kestämättömiä ja vaikuttaa ruuan tuotantoon ja sitä kautta talouteen. Jopa maat joilla on vaurautta ja maanviljelys ollut vuosikymmeniä toimivaa (Yhdysvallat, Australia) ovat alkaneet kärsiä kuivuudesta. Ihmismassoja tulee virtaamaan viileämpiin maihin, johon täällä pohjolassakin täytyy varautua.
-Rikkain 1% käytännössä määrää mitä maailmassa tapahtuu ja tekee mitä huvittaa, sillä he omistavat ihan kaiken, valtioiden valta ei ulotu niihin. Mainonta näkyy kaikkialla ja aivopesee kansan kuluttamaan, ja uusimaan jatkuvasti täysin toimivia hyödykkeitään. Sen seurauksena kaikki ovat velkaantuneita, halpatyövoima lisääntyy, ja se hivuttautuu myös hyvinvointivaltioihin pikkuhiljaa. Myös roskan määrä kasvaa edelleen, meret ja meidän elimistömme on jo täynnä muovia, Afrikan rannikoille kipataan meidän vanhat vaatteet ja älylaitteet järjettömiin kasoihin (mikä vaikuttaa elämisenlaatuun siellä).
-Kaikkea yksityistetään, valtion omaisuus myydään pala palalta firmoille. Se tulee repimään kansakunnan kahtia, eikä mitenkään puoliksi vaan niin että on ne tosirikkaat ja loput kitkuttaa entistä huonommilla työehdoilla, entistä isommissa veloissa, entistä pitempiä viikkoja. Kohta on jenkkimeininki sairausvakuutuksineen, meidän juomavedet myyty muualle, meidän metsät hakattu elottomiksi ja meidän Lappi myllätty ja myrkytetty kaivoksilla.
-Huumekauppa kukoistaa, pimeän netin ansiosta meidän kullannupputeinit shoppailee veitsi taskussa kätevästi ties mitä meidän tajuamatta mitään. Ei haise hengityksessä viina, kun ei olla enää ysärillä. Muutenkin aikuiset ovat aivan pihalla siitä mitä siitä luurista vahdataan. Kaikki tiktok-haasteet tuntuvat aina tulevan puun takaa. Lisäksi jenkeissä on järjettömät määrät opiaattiriippuvaisia, tavalliset ihmiset vetävät "reseptilääkkeillä" itsensä ojan pohjalle. Mitä tahansa siellä tapahtuu, voi tapahtua täällä.
-Sitten tämä junttiutuminen, kaikki salaliittopöljäily, uskonnollisuuden ääri-ilmiöt (vrt. Balkanin maat, Texas, Afganistan jne.), ei tarvita kuin pieni heilahdus ja muutama vaarallinen populistipäättäjä ja ollaan jossain Räsäslandiassa hyvinvointivaltion sijasta. Kaikki tällainen johtuu muutosten pelosta ja ulkopuolisuuden tunteesta, jota varmasti kaikenmaailman hypetys lietsoo. Hitaampia pelottaa nykykyydissä.
Tämän voitte tulostaa ja kehystää, ja tarkastaa kuinka kivasti ovat asiat vaikka 15 vuoden päästä. Ja joo, kyllä mua vähän huolestuttaa.
Oletko kuullut agenda 2030? NWO? Great reset? Niissä olisi sulle vähän uutta luettavaa.
Hullun horinaa, jolla muutama tekee rahaa.
NWO esimerkiksi on poimittu James Bond-Leffasta.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ap yksin pelkoinesi. Itse olen järkyttynyt siitä, millaiseen tilaan länsimaat, entiset hyvinvointi- ja sivistysvaltiot, on ajettu vajaassa kahdessa vuodessa. Satoja vuosia täällä tehtiin työtä vapauden ja tasa-arvon saavuttamiseksi ja nyt se kaikki on pyyhkäisty pois silmänräpäyksessä, silmää räpäyttämättä. Aivan käsittämätöntä.
Minulla ei ole lapsia ja siitä olen nyt äärimmäisen onnellinen. Tämän ajan lapsilla ja nuorilla tulee olemaan todella kivinen polku kuljettavana. Heidän lapsensa saattavat nähdä jossain mielessä paremman maailman (ilmaston osalta ehkä), mutta siitä vapaudesta, josta me tämän ajan keski-ikäiset olemme saaneet nauttia, he voivat vain uneksia, jos edes osaavat sellaista kuvitella.
Ja tiedoksi trolleille, jotka yrittävät leimata kaikki omilla aivoillaan ajattelevat foliohatuiksi ja mielipuoliksi, olen ihan tavallinen, kantasuomalainen, hiukan alle nelikymppinen nainen, joka ei ole ikinä tutustunut yhteenkään salaliittoteoriaan. Ihan valtamediaa seuraamalla on oma mielikuvani asioista muotoutunut näinkin synkäksi kuin se on. En ole myöskään tippaakaan uskovainen, vaan siinäkin suhteessa olen aina käyttänyt omaa järkeäni.
Et ole juu tutustunut salaliittoteorioihin, mitä nyt näet vapauden menneen ;)
Vierailija kirjoitti:
Hieman aina jotenkin hämmästelen, että oletteko te, jotka puhutte yhteiskunnan alasajamisesta, lukeneet lainkaan historiaa? Jos yhtään tarkastelee ihmisen historiaa, sieltä kyllä paljastuu, että elämä on aina ollut kriisistä toiseen siirtymistä. Välissä voi olla lyhyempiä tai pidempiä suvantovaiheita, mutta lajillemme on tyypillistä valtavat yhteiskunnallisten rakenteiden muutokset sekä sodat, lamat, nälänhädät, epidemiat, valtioiden rajojen muutokset jne.
Viime sivulla joku kauniisti totesikin, että usein tarkastelemme elämää liian lyhyen, vain oman elämämme kestävän, aikaikkunan kautta. Saisimme realistisemman kuvan tulevaisuudesta, jos tarkastelisimme koko ihmislajin historiaa. En itse ainakaan odota mitään muuta ihmiseltä kuin mitä mennyt osoittaa. Kaikki muu olisi naiivia.
Demokratia on hyvin nuori ilmiö Euroopassa. Se ei välttämättä ole ihmiselle luontaisin tapa rakentaa ja hallita yhteiskuntaa. Toivon, että demokratia ja hyvinvointivaltio säilyy, mutta en olisi yllättynyt, jos se hiljalleen lähtee muuttumaan. Kriisien ja muutosten keskellä ihmisillä on yleensä taipumusta käpertyä itseensä, kun taas demokratia ja hyvinvointivaltio perustuvat ihmisten kykyyn haluta hyvää itsensä lisäksi kaikille muillekin.
Ja lopuksi vielä, että jos tarkastelemme maailmaa tai yhteiskuntaa esimerkiksi 1980-luvulla, niin oliko asiat todellisuudessa sen paremmin kuin nykyisin? Vai voiko olla, että asiat ovat ainakin joltain osin aidosti paremmin nykyisin? Itsemurhatilastot, köyhyys, lapsikuolleisuus ja väkivaltatilastot ovat kaikki kehittyneet positiivisempaan suuntaan. Ehkä maailma ei olekaan ihan niin kurja paikka tällä hetkellä, mitä uskomme. Tulevaisuus on sitten toinen juttu, mutta ihmisen tulevaisuudessa on aina häämöttänyt ja tulee aina häämöttämään katastrofit, kärsimys, yhteiskunnan luuhistumiset ja maailmanloppu, tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos siitä, ettet ole lisääntynyt. Kiitos syntymättömien lastesikin puolesta. Olisipa isäsi ja äitisi toiminut samoin.
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa, trolliseni.
Tilanne menee vielä huonommaksi, ennenkuin muuttuu paremmaksi. Näinhän kävi mm. toisessa maailmansodassa kun n*tsit alkoi harrastamaan samantapaista mitä nyt.
Tämä. Ilmeisesti äly ei riitä ymmärtämään tieteen tutkimustuloksia, joten on helpompi uskoa näitä satuja.