Tulevaisuus pelottaa. Onko muita, jotka näkevät tämän kaiken läpi?
Olen erittäin perillä tästä nykyisestä maailmanmeosta. Olen ymmärtänyt asioita jo huhtikuusta 2020.
Onko täällä muita, jotka tajuavat missä mennään? En ala paremmin erittelemään asioita, koska ymmärrätte kyllä mitä tarkoitan, jos olette perillä asioista.
Itse en usko, että maailma enää tästä paranee. Tämä on vasta alkusoittoa ja hullummaksi kaikki muuttuu. Itse olen 45v eli työvuosia olisi vielä. Mutta pelottaa kuinka tulen jaksamaan tässä maailmassa enää. Tulevaisuus ei kovin valoisalta tunnu enää.
Mutta eniten surettaa omat lapset, millaisessa maailmassa he joutuvat elämään :(
Kohtalotovereita?
Älkääkä nyt tulko jauhamaan mistään taudin leviämisen estämisestä, tässä ei enää siitä ole kyse.
Kommentit (887)
Ensin ajattelin että tämä on normaali keskustelu, mutta tämä lähti menemään siihen suuntaan, että tunnistaa trollausketjuksi.
"Hallitukseen ei voi luottaa, kaikki on pilattu, tulevaisuus on synkkä, muuttakaa pois...jne."
Taitaa olla rajan takaa suurin osa kirjoittajista, epävarmuutta ja uhkakuvia lietsomassa.
Lampaita ovat nämä sekopäisiin salaliittoteorioihin uskovat, jotka vielä pitävät itseään kriittisinä ajattelijoina 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta rapiat 1.5v pandemiaa takana ja osalla alkanut jo pää pahasti pehmetä 🙄 Ei näin. Suomea olisi enää olemassakaan jos ennenkin olisi heti heitetty lusikka nurkkaan kun ei ole enää kivaa.
Mmmbää, pandemialammas saapui paikalle. Tämä touhu ei ole pandemiaa nähnytkään.
Trolli paljasti itsensä määkäisemällä kovimmalla äänellä.
Mieluummin trolli, kuin pandemiaan uskova lammas. Joko olet varannut tai jopa saanut kolmannen rokotteen? Keväällä sitten neljättä ja kesän kynnyksellä viidettä olkaan. 👌🏻
Ei yhtään haittaa jonottaa vaikka kymmentä piikkiä.
Minua kun pienet piikit pelota, toisin kuin eräitä.
Myönsit muuten olevasi trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta rapiat 1.5v pandemiaa takana ja osalla alkanut jo pää pahasti pehmetä 🙄 Ei näin. Suomea olisi enää olemassakaan jos ennenkin olisi heti heitetty lusikka nurkkaan kun ei ole enää kivaa.
Mieluummin trolli, kuin pandemiaan uskova lammas. Joko olet varannut tai jopa saanut kolmannen rokotteen? Keväällä sitten neljättä ja kesän kynnyksellä viidettä olkaan. 👌🏻
Mikrosirufoobikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biitlesien gurun, Maharishi Mahesh Yogin väitetään povanneen joskus vuoden 2006 tienoilla että Kultainen Aikakausi (sanskrit: satya-yuga) alkaa viimeistään vuonna 2025, mutta että sitä ennen koemme massatuhon (mass destruction). En voi mennä takuuseen että tuo pitää tyystin paikkansa...
Diana Cooper, enkeleiden näkijä, taas saanoo enkeleidensä kertoneen, että 2022 on vielä vaikea vuosi. 2023 alkaa valo voittamaan.
Mielenkiintoista nähdä, onko hän - tai hänen enkelinsä - oikeassa.
Tosin, näitä ennustuksia puoleen ja toiseen on niin paljon koko ajan, ettei niitä jaksa pitää mielessä.
Parempi ettei pidä mielessä, ne kun on vain seuraajille suunnattua sananhelinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biitlesien gurun, Maharishi Mahesh Yogin väitetään povanneen joskus vuoden 2006 tienoilla että Kultainen Aikakausi (sanskrit: satya-yuga) alkaa viimeistään vuonna 2025, mutta että sitä ennen koemme massatuhon (mass destruction). En voi mennä takuuseen että tuo pitää tyystin paikkansa...
Diana Cooper, enkeleiden näkijä, taas saanoo enkeleidensä kertoneen, että 2022 on vielä vaikea vuosi. 2023 alkaa valo voittamaan.
Mielenkiintoista nähdä, onko hän - tai hänen enkelinsä - oikeassa.
Tosin, näitä ennustuksia puoleen ja toiseen on niin paljon koko ajan, ettei niitä jaksa pitää mielessä.
Parempi ettei pidä mielessä, ne kun on vain seuraajille suunnattua sananhelinää.
No, kyllä minua kiinnostaisi tietää, kuka heistä on oikeassa. Myös näistä hörhöistä, aina Nostradamuksesta lähtien, mutta myös taloustietäjien pörssiennustukset kiinnostavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis..mä en ymmärrä, miksi en voisi ottaa kolmatta, neljättä, viidettä jne rokotusta. Otanhan mä joka vuosi influenssarokotteenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotko myös lintujen tippuvan , kannatatko Trumppia voittoon, vannoitko Heikkisen oppien nimeen. Hurahteletko näihin yleisesti?
Mielenkiintoinen termi tämä hurahtaminen. Jos omaat maalaisjärkeä, medialukutaitoa, olet keskimääräistä älykkäämpi, osaat kyseenalaistaa asioita jne, niin silloin olet hurahtanut.
Hmm.......
No, sitten olen erittäin ylpeä hurahtamisestani.
Älykkyys ei kerro yhtään siitä mihin uskoo. Enkä lähtisi yhdistämään maalaisjärkeä ja salaliittoteorioita toisiinsa. Ne on kaukana toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin ilmoittautua työväenopiston kevään kursseille.
No enpä ilmoittaudukaan.
Pitää olla koronapassi, että voi osallistua.
Että joo, on maailma ja elämä muuttunut. Pärjään kyllä ilmankin noita mutta surettaa nuorten puolesta jos kaikki on tuollaista jatkossa.
Mä meinasin hankkia auton, mutta pitääkin kuulemma olla ajokortti, jotta sillä saisin ajaa.
RIP Soten ajaksi joku tilasi Elokapinan, joka vei kaiken palstatilan.
Onneksi ihmismassoja ei ihan niin vain hallita. Passilla ei ole mitään tekemistä Koronan kanssa.
Uusi maailmanjärjestys tulee olemaan vihreä kapitalismi ja sille me emme voi mitään. Se kirpaisee meistä jokaista köyhtymisen ja nykyelämäntavasta luopumisen muodossa, mutta todellisuudessa se on hyvä tälle planeetalle. Minä toivon tätä muutosta enkä pelkää sitä.
Ymmärrän ja näen. Ja ei tuo mitä yrittävät ole ratkaisu ongelmaan. Se on fakta että joskus markkinatalous sellaisena kuin se tunnetaan tulee kaatumaan. Mutta se vaatii ison oikean katastrofin. Sen ainekset on kyllä olemassa jo, kestää vielä jonkun aikaa että soppa muhii tarpeeksi. Muutos on jo alkanut.
En viitsi tässä asiaa enempää avata, kun tämä varmaan tämmöisenäkin menee poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin ilmoittautua työväenopiston kevään kursseille.
No enpä ilmoittaudukaan.
Pitää olla koronapassi, että voi osallistua.
Että joo, on maailma ja elämä muuttunut. Pärjään kyllä ilmankin noita mutta surettaa nuorten puolesta jos kaikki on tuollaista jatkossa.Mä meinasin hankkia auton, mutta pitääkin kuulemma olla ajokortti, jotta sillä saisin ajaa.
Ei sulla kaks vuotta sitten tarvinnut olla työväenopistopassia. Se opetus siellä ei ole tässä ajassa sen vaarallisemmaksi muuttunut.
Olisitko kaksi vuotta sitten saanut ajaa autoa ilman korttia? Etpä olisi.
Pitääkö sulle kaikki muukin vääntää rautalangasta?
Vierailija kirjoitti:
Uusi maailmanjärjestys tulee olemaan vihreä kapitalismi ja sille me emme voi mitään. Se kirpaisee meistä jokaista köyhtymisen ja nykyelämäntavasta luopumisen muodossa, mutta todellisuudessa se on hyvä tälle planeetalle. Minä toivon tätä muutosta enkä pelkää sitä.
Sinun elämäsi köyhtyy, eliitti ei välitä sinusta ja sinun elämästäsi eikä planeetasta. Vai oletko huomannut heidän vähentävän kulutusta tai lentämistä? Hienoa, että olet valmis luopumaan omasta elämästäsi ja vapaudesta muiden hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa instagramista #ripsote.
Kuinka moni tiesi tai huomasi sote-alan kynttiläprotestin? Siinä on ollut ympäri Suomea aika paljon ihmisiä mukana. Esimerkiksi Hesari ei uutisoinut tästä yhtään mitään. Media ei todellakaan kerro kaikkea.
Esim. Yle on uutisoinut tuosta.
"Media ei kerro meille mitään", ja sitten äkkiä kertookin. Olette te trollit aika huijareita, kun yritätte lietsoa epäluuloa mediaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuu vain ne asiat mitkä Jumala sallii tapahtuvan.
Joten en ole kovin huolissani vaikka vähän pahalta näyttää. Omikron vaikuttaa sen verran lievältä, että lisärokotukset eivät ole enää tarpeen. Miten voi enää pakottaa isoja määriä ihmisiä mihinkään jos sille ei ole perusteita?
Suuret massat on saatu tahtomaan ITSE niitä rokotteita. Ikuisen elämän piikkejän. Media on luonut kahtiajakoa ja kaaosta, jossa piikin ottaminen saa yksilön tuntemaan hallitsevansa elämäänsä, vaikka todellisuudessa hänen elämäänsä hallitaan.
Media sitä, ja media tätä. Tämä on Trumppilainen yritys saada media näyttämään pahikselta, vaikka piru luuraa omassa peilissä.
Vanha totuus on se, että mikään ei tässä maailmassa ole pysyvää, paitsi jatkuva muutos. Tämä planeetta on jo nähnyt aika monta maailmanaikaa ja niin ihmiskuntakin, mutta meillä on omia muistikuvia vain joiltakin vuosikymmeniltä. Niinpä luulemme, että juuri nyt on tapahtumassa jokin "maailman suurin muutos". Tosiasiassa olemme vain pieni palanen valtavaa historiaa, jatkuvaa muutosta, silloin tällöin todentuvia luonnonmullistuksia ja niiden väliin sijoittuvia tasaisempia aikoja.
Nyt ollaan onneksi menossa kohti kaiken elollisen kunnioittamista, oli se sitten luonto kokonaisuudessaan tai yksilö omine ominaisuuksineen. Se on muutos, jota toivon ja jossa olen mukana.
Koronapandemia ei ole muuttanut elämääni juurikaan eikä myöskään vienyt uskoani parempaan tulevaisuuteen. Päinvastoin: on hienoa nähdä, miten tiede pystyy jo lievittämään tällaisen pandemian, joita on maailmassa ennenkin nähty, vaikutuksia ihmiskunnalle. Mitä kaikkea muuta pystymmekään vielä ratkaisemaan!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ja näen. Ja ei tuo mitä yrittävät ole ratkaisu ongelmaan. Se on fakta että joskus markkinatalous sellaisena kuin se tunnetaan tulee kaatumaan. Mutta se vaatii ison oikean katastrofin. Sen ainekset on kyllä olemassa jo, kestää vielä jonkun aikaa että soppa muhii tarpeeksi. Muutos on jo alkanut.
En viitsi tässä asiaa enempää avata, kun tämä varmaan tämmöisenäkin menee poistoon.
Jatkan tähän vielä sen verran, että vaikka ovat varmasti ajatelleet että kun väestöä saadaan riittävän verran pienennettyä, että tämä muhiva ongelma poistuisi, mutta se ei auta. Se lähtökohta on väärin, ja mikään väen vähennys ja varojen uudelleenjako ei siihen auta. Se vaatii ihan erilaisen näkökulman siihen kuinka maailma pyörii.
Ei pelota. Lähinnä pidän salaliittoteoreetikkoja hysteerisinä nynnyinä, jotka tuijottavat vain omaan napaansa ja kuvittelevat olevansa jotain erikoisia persoonia, jotka näkevät jonkun "suunnitelman" taakse. Sitä paitsi jos nämä salaliittoteoreetikot olisivat oikeasti huolissaan ihmisten orjuuttamisesta he toimisivat aktiivisesti kansalaisjärjestöissä ja kampanjoisivat niiden puolesta jotka elävät tällä hetkellä orjuutettuina ja/tai vailla sananvapautta ja oikeuksia. Ihmeellisesti vain näyttää kuitenkin olevan niin, että heille ihminen = länsimainen ihminen.
Niin ja sitten tämä näiden suurten valaistuneiden yksilöiden"taistelu" vapauden puolesta tehdään länkyttämällä somessa ja netissä ja kieltäytymällä rokotuksista. Jos on huolissaan siitä, että joku koettaa alistaa ja tarkkailla, niin kannattaisi pysyä kaukana netistä ja varsinkin somesta :) minä en usko että rokotteella pystyy massoja hallitsemaan, mutta algoritmillä kyllä sekin onnistuu...
Oman elämänsä Nobel-voittajat täällä ihmettelevät miksei kukaan muu ole vielä huomannut heidän nerouttaan. Venäjällä näitä nobelisteja tuntuu riittävän.