Ensimmäinen joulu ilman lapsia
Olen ollut yksinhuoltaja 7-vuoden ajan ja nyt joudun ensimmäistä kwetaa viettämään joulun yksin. Tuntuu haikealta eikä oikein jaksaisi edes vaivautua laittamaan joulua. Ei ole sellaista fiilistä.
Lapset menevät entisen puoliaoni lupkse ensimmäistä kertaa sitten eron. Sekin vähän jännittää miten he pärjäävät siellä.
Kommentit (71)
Kyllä ne lapset pärjää isänsä kanssa. Luota vaan. Päästä irti. Koita esittää reipasta ja kannustaa lapsia, he kun imevät sinulta tunnetilasi ja saattavat tuntea jopa syyllisyyttä kun "jåttävät" sinut jouluna yksin.
Itke sitten itseksesi kun joudut joulun olemaan ilman lapsia. Mutta samalla sanon, NAUTI. Kerrankin omaa aikaa!
Tiedän tunteen. Sama oli edessä aikoinaan minulla. Mutta kun hetki koitti, oli ihanaa hiljentyä jouluun ja nauttia siitä että vastuu oli siirtynyt lasten isälle. Olihan siellä erilainen joulu, mutta se oli vaan rikkautta lasten elämän matkalla.
Onpas yäällä taasen kateellisia. Joku on hyvä isä ja huolehtiva niin heti syytetään valehtelijaksi.
Mä saan sellaisia viboja, että ap on nainen ja koko juttu on provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoitit "lapset menevät entisen puoliaoni lupkse ensimmäistä kertaa sitten eron. Sekin vähän jännittää miten he pärjäävät siellä", kun kerran lapset ovat myöhempien viestiesi mukaan viettäneet viikonloppuja äidillään?
Luulen, että tämä on provo. Muuntelet tarinaa matkan varrella, kun joku syyllisti, että päästät lapset ventovieraan luo. Haluat katsoa, miten huolehtivaan yh-isään suhtaudutaan.Niin lapset menevät ensimmäistä kertaa jouluksi äitinsä luo. Ovat siellä joitakin viikonloppuja olleet muulloikin niin kuin kirjoitin.
Tässä välissä näyttää olevan viestejä joita minä en ole kyllä kirjoittanut.AP
Sorry, luulin ap: tä äidiksi. No mutta sama viesti isälle.
Saman kokenut edellinen kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Olis ihan mahtavaa jos ei tarttis viettää pakkojoulua. En ole jouluihminen ollenkaan. Ainoa huono puoli tuossa ap:n tapauksessa on, että pitänee pysytellä ajokunnossa jos lapset pitää lähteä yhtäkkiä hakemaan pois.
Kyllähän taksit kulkevat.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan sellaisia viboja, että ap on nainen ja koko juttu on provo.
Kyllä musta välillä tuntuukin että voisin olla nainen 😅
Täällähän saa kuka vaan louskuttaa leukoja eikä minua pahemmin haittaa vaikka joku tätä pitäisi provona. Enemmän vertaistukea tällä kirjoittelulla haen koska olen aika oudossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoitit "lapset menevät entisen puoliaoni lupkse ensimmäistä kertaa sitten eron. Sekin vähän jännittää miten he pärjäävät siellä", kun kerran lapset ovat myöhempien viestiesi mukaan viettäneet viikonloppuja äidillään?
Luulen, että tämä on provo. Muuntelet tarinaa matkan varrella, kun joku syyllisti, että päästät lapset ventovieraan luo. Haluat katsoa, miten huolehtivaan yh-isään suhtaudutaan.
Jo aloitusviestissä ap sanoo viettävänsä ensimmäistä joulua ilman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että tämä on provo. Muuntelet tarinaa matkan varrella, kun joku syyllisti, että päästät lapset ventovieraan luo. Haluat katsoa, miten huolehtivaan yh-isään suhtaudutaan.Niin lapset menevät ensimmäistä kertaa jouluksi äitinsä luo. Ovat siellä joitakin viikonloppuja olleet muulloikin niin kuin kirjoitin.
Kirjoitit sen viikonloppujutun vasta paljon myöhemmin. Ekassa viestissä sanoit heidän olevan menossa _ensimmäistä kertaa äidilleen_
Sanoo viettävänsä ensimmäisen joulun ilman lapsia. En saanut käsitystä, että lapset eivät muulloin olisi olleet äidin luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit sen viikonloppujutun vasta paljon myöhemmin. Ekassa viestissä sanoit heidän olevan menossa _ensimmäistä kertaa äidilleen_
Sanoo viettävänsä ensimmäisen joulun ilman lapsia. En saanut käsitystä, että lapset eivät muulloin olisi olleet äidin luona.
Mutta ku sanoo toista!
No nyt sitten istun yksin soffalla ja mietin vain että mitenkähän siellä toisaalla menee. Molempien lasten puhelimet on pois päältä joten ei mene edes joulun toivotukset perille. Tapaninpäivään on vielä pitkä aika 😔
Joulu on vain pari päivää vuodesta ja siihen asetetaan liikaa paineita. Kyllä niillä sadoilla muilla päivillä on enemmän merkitystä elämään. AINA kuitenkin joku pilaa sen täydelliseksi suunnitellun juhlan ja loppuelämän terapia on tarpeen siitä selvitäkseen.