Ensimmäinen joulu ilman lapsia
Olen ollut yksinhuoltaja 7-vuoden ajan ja nyt joudun ensimmäistä kwetaa viettämään joulun yksin. Tuntuu haikealta eikä oikein jaksaisi edes vaivautua laittamaan joulua. Ei ole sellaista fiilistä.
Lapset menevät entisen puoliaoni lupkse ensimmäistä kertaa sitten eron. Sekin vähän jännittää miten he pärjäävät siellä.
Kommentit (71)
Ota Netflix kuukaudeksi, jos sinulla ei vielä ole, ja "bingetä" kahdessa päivässä joku sarja. Tuo voi auttaa siihen, että aika kuluu nopeammin ja saa hetkeksi ajatukset muualle. Sen netflixinhän voi sitten antaa lisälahjana lapsille ja katsoa yhdessä sieltä elokuvia.
Kai sinä ap se exäsi tunnet. Viitaten siis siihen, kun meiltä kyselet onko turvallista.
Ota joulu siltä kannalta, että on loma, siis aikaa ihan vain itsellesi. Ei tarvi näyttää kellekään hyvää esimerkkiä eikä laittaa ruokaa eikä siivota, jos ei huvita.
Onko mies väkivaltainen hullu? Vai miksi epäilet pärjäämistä?
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä ap se exäsi tunnet. Viitaten siis siihen, kun meiltä kyselet onko turvallista.
En minä teiltä kysele mitään onko turvallista. Mietin vain että osaako exä edes huomioida lasten tarpeita yms. Ja jos minä olisin hänet tuntenu hyvin, olisin todennäköisesti tehnyt lapseni jonkun muun kanssa 🤭
Tua netflixi voisi olla hyvä. Kattoos jonku game of thronesin alusta loppuun putkeen 😆 ja ottaas vähän punaviiniä ja kinkkua siihen kylkeen.
Firman laitan joululomalle jokatapauksessa joten yritän ainakin olla ajattelematta työasioita.
Käyttäjä41113 kirjoitti:
Ota joulu siltä kannalta, että on loma, siis aikaa ihan vain itsellesi. Ei tarvi näyttää kellekään hyvää esimerkkiä eikä laittaa ruokaa eikä siivota, jos ei huvita.
Piaruverkkarit jalkaan vaan
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit lukenut ymmärtäisit että ap puhuu äidistä.
Mun mielestä ei ole reilua lapsia kohtaan juuri jouluna lähettää heitä ventovieraan ihmisen luokse. Vaikka kuinka olisi oma äiti. Lapsille hän on vieras, ja joulu pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulleko puoliso=äiti?
Ap kirjoitti:
Lapset menevät entisen puoliaoni lupkse ensimmäistä kertaa sitten eron. Sekin vähän jännittää miten he pärjäävät siellä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ei ole reilua lapsia kohtaan juuri jouluna lähettää heitä ventovieraan ihmisen luokse. Vaikka kuinka olisi oma äiti. Lapsille hän on vieras, ja joulu pilalla.
Tavallaan mäkin ajattelen näin, mutta haluan kuitenkin antaa äidille myös sen mahdollisuuden osoittaa ja näyttää lapsille se miten ollaan äiti. Ei se ole tavallaan kuitenkaan minulta pois vaikka vähä onkin. Lapsillekkin voi olla henkisesti hyvä nähdä että heillä on äiti joka huolehtii. Tai ylipäätänsä näyttää että heillä on äiti. Oli äiti sitten hyvä tai huono on hän kuitenkin heidän äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulleko puoliso=äiti?
Ap kirjoitti:
Kyllä ainakin minun muistini mukaan minun ex-puolisoni on lapsieni äiti.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa nautinto. Ulkoilisin, kävisin kahvilassa glögillä, lukisin, söisin vähän juustoja ja portviiniä, kävisin saunassa! Ei tiskiä, ei kattiloita,, ei purnukoita jääkaapissa.
Mäkin varmaan... Oikeasti todennäköisesti katsoisin tv:tä ja av:ta ja siivoaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa nautinto. Ulkoilisin, kävisin kahvilassa glögillä, lukisin, söisin vähän juustoja ja portviiniä, kävisin saunassa! Ei tiskiä, ei kattiloita,, ei purnukoita jääkaapissa.
Mäkin varmaan... Oikeasti todennäköisesti katsoisin tv:tä ja av:ta ja siivoaisin.
Av:ta minäkin varmasti kattelen vaikka mies olenkin.
Av:sta sen verran että minä olen se mies joka täällä aikanansa kyseli paljon korvikkeista, neuvolasta yms paljon kun olin yhtäkkiä oudossa tilanteessa. Av on auttanut ainakin minua paljon tässä asiassa
Sohvalla makoilia ja hyvää ruokaa sekä hyviä jouluelokuvia.
Mä ehkä laittaisin lasten matkaan jotkut varmasti mieluisat lahjat, ja lapsilta lahjan äidille.
On sitten ainakin joku jouluinen juttu jos toinen vanhempi ei aivan tiedäkkään mistä lapset tykkäis.
Uskooko nuorempi vielä joulupukkiin? Se kannattaa ehkä äidille mainita, ettei tule sitten ylläreitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ehkä laittaisin lasten matkaan jotkut varmasti mieluisat lahjat, ja lapsilta lahjan äidille.
On sitten ainakin joku jouluinen juttu jos toinen vanhempi ei aivan tiedäkkään mistä lapset tykkäis.
Uskooko nuorempi vielä joulupukkiin? Se kannattaa ehkä äidille mainita, ettei tule sitten ylläreitä.
Laitoin kyllä viestiä mistä lapset tykkää ja mitkä ovat olleet meidän ns joulurutiinit joka vuosi.
Yritän kuitenkin olla puuttumatta asioihin ettei tule sellainen olo että päsmäröin toisen joulua. Jokainenhan tekee kuitenkin joulun omanlaiseksi.
Tiedättekö elokuvan yösyöttö? Mun elämä on ollu kuin se elokuva 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskooko nuorempi vielä joulupukkiin? Se kannattaa ehkä äidille mainita, ettei tule sitten ylläreitä.Laitoin kyllä viestiä mistä lapset tykkää ja mitkä ovat olleet meidän ns joulurutiinit joka vuosi.
Yritän kuitenkin olla puuttumatta asioihin ettei tule sellainen olo että päsmäröin toisen joulua. Jokainenhan tekee kuitenkin joulun omanlaiseksi.Tiedättekö elokuvan yösyöttö? Mun elämä on ollu kuin se elokuva 😅
Ap, tällä kommentilla sulatit kaikkien av-mammojen sydämet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskooko nuorempi vielä joulupukkiin? Se kannattaa ehkä äidille mainita, ettei tule sitten ylläreitä.Laitoin kyllä viestiä mistä lapset tykkää ja mitkä ovat olleet meidän ns joulurutiinit joka vuosi.
Yritän kuitenkin olla puuttumatta asioihin ettei tule sellainen olo että päsmäröin toisen joulua. Jokainenhan tekee kuitenkin joulun omanlaiseksi.Tiedättekö elokuvan yösyöttö? Mun elämä on ollu kuin se elokuva 😅
Ap, tällä kommentilla sulatit kaikkien av-mammojen sydämet.
Pitääs vaan jossain kohtaa alkaa lämmittelemään muuallakin kuin vain av:ssa 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä teiltä kysele mitään onko turvallista. Mietin vain että osaako exä edes huomioida lasten tarpeita yms. Ja jos minä olisin hänet tuntenu hyvin, olisin todennäköisesti tehnyt lapseni jonkun muun kanssa 🤭
Tua netflixi voisi olla hyvä. Kattoos jonku game of thronesin alusta loppuun putkeen 😆 ja ottaas vähän punaviiniä ja kinkkua siihen kylkeen.
Firman laitan joululomalle jokatapauksessa joten yritän ainakin olla ajattelematta työasioita.
No ota sit Hbo jos meinaat GoT:in katsoa. Netflixistä sitä ei ole.
On se kumma kun nykyaikana toiset yleistää huonon vanhemman aina isäksi. Tässä taas hyvä osoitus siitä.
Hyvä isät!