Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäinen joulu ilman lapsia

Vierailija
12.12.2021 |

Olen ollut yksinhuoltaja 7-vuoden ajan ja nyt joudun ensimmäistä kwetaa viettämään joulun yksin. Tuntuu haikealta eikä oikein jaksaisi edes vaivautua laittamaan joulua. Ei ole sellaista fiilistä.
Lapset menevät entisen puoliaoni lupkse ensimmäistä kertaa sitten eron. Sekin vähän jännittää miten he pärjäävät siellä.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän säälittävää kun keski-ikäinen mies täällä hakee huomiota.

Vierailija
42/71 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaninpäivänä tulee lapset kotiin. Tuntuu vaan oudolta laittaa lahjoja, kuusta yms koska olen yksin 😣

Ja sitten mietin että laitetaankp heille joulua toisessa paikassa ollenkaan.

Joulu on itselleni tärkeää koska silloin vietetään perheen kanssa chillaillen aikaa yökkärit jalassa ja hyvin syöden.

Varmaan sinulta onnistuu chillailu yökkärit jalassa ja ruokaa naamaan mättäen ihan ilman lapsiakin,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapaninpäivänä tulee lapset kotiin. Tuntuu vaan oudolta laittaa lahjoja, kuusta yms koska olen yksin 😣

Ja sitten mietin että laitetaankp heille joulua toisessa paikassa ollenkaan.

Joulu on itselleni tärkeää koska silloin vietetään perheen kanssa chillaillen aikaa yökkärit jalassa ja hyvin syöden.

Varmaan sinulta onnistuu chillailu yökkärit jalassa ja ruokaa naamaan mättäen ihan ilman lapsiakin,

Juu eiköhän se onnistu. Joulukinkku on mun kaverina. Käyn sen kanssa saunassa ja lenkillä 😆

Vierailija
44/71 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain peevoja miälikuvia tuosta kinkun kans lenkkeilystä ja saunomisesta

Vierailija
45/71 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ehkä laittaisin lasten matkaan jotkut varmasti mieluisat lahjat, ja lapsilta lahjan äidille.

On sitten ainakin joku jouluinen juttu jos toinen vanhempi ei aivan tiedäkkään mistä lapset tykkäis.

Uskooko nuorempi vielä joulupukkiin? Se kannattaa ehkä äidille mainita, ettei tule sitten ylläreitä.

Laitoin kyllä viestiä mistä lapset tykkää ja mitkä ovat olleet meidän ns joulurutiinit joka vuosi.

Yritän kuitenkin olla puuttumatta asioihin ettei tule sellainen olo että päsmäröin toisen joulua. Jokainenhan tekee kuitenkin joulun omanlaiseksi.

Tiedättekö elokuvan yösyöttö? Mun elämä on ollu kuin se elokuva 😅

Ap, tällä kommentilla sulatit kaikkien av-mammojen sydämet.

Jokaisen naisen päiväuni ❤️

Vierailija
46/71 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko niin tehdä ertä kieltäytyy antamasta lapsia toiselle jos vaikka epäilee sen kykyä hoitaa lapsia? Miten se menee silloin.

Jos exä on jo kuusi joulua joutunut viettämään ilman lapsia, niin anna sille nyt mahdollisuus. 

Vierailija
47/71 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei ole reilua lapsia kohtaan juuri jouluna lähettää heitä ventovieraan ihmisen luokse. Vaikka kuinka olisi oma äiti. Lapsille hän on vieras, ja joulu pilalla.

Tavallaan mäkin ajattelen näin, mutta haluan kuitenkin antaa äidille myös sen mahdollisuuden osoittaa ja näyttää lapsille se miten ollaan äiti. Ei se ole tavallaan kuitenkaan minulta pois vaikka vähä onkin. Lapsillekkin voi olla henkisesti hyvä nähdä että heillä on äiti joka huolehtii. Tai ylipäätänsä näyttää että heillä on äiti. Oli äiti sitten hyvä tai huono on hän kuitenkin heidän äiti.

Joo-o! Mutta JOULUNA! Miksei ihan tavallisena viikonloppuna? Joulu on lapsille niin tärkeä, ja varmasti olisivat halunneet viettää sen teidän tuttujen perinteiden mukaan eikä ujostellen vieraan ihmisen luona.

Vierailija
48/71 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei ole reilua lapsia kohtaan juuri jouluna lähettää heitä ventovieraan ihmisen luokse. Vaikka kuinka olisi oma äiti. Lapsille hän on vieras, ja joulu pilalla.

Tavallaan mäkin ajattelen näin, mutta haluan kuitenkin antaa äidille myös sen mahdollisuuden osoittaa ja näyttää lapsille se miten ollaan äiti. Ei se ole tavallaan kuitenkaan minulta pois vaikka vähä onkin. Lapsillekkin voi olla henkisesti hyvä nähdä että heillä on äiti joka huolehtii. Tai ylipäätänsä näyttää että heillä on äiti. Oli äiti sitten hyvä tai huono on hän kuitenkin heidän äiti.

Joo-o! Mutta JOULUNA! Miksei ihan tavallisena viikonloppuna? Joulu on lapsille niin tärkeä, ja varmasti olisivat halunneet viettää sen teidän tuttujen perinteiden mukaan eikä ujostellen vieraan ihmisen luona.

Niin se on kyllä totta että joulu on vähän huono ajankohta, mutta joulu on kuitenkin toisaalta ihan hyväkin ajankohta. On aikaa enemmän viettää lapsosien kanssa ja joulussa on kaiklea muuta mikä helpottaa tällaista asiaa. Ehkä

Vierailija
49/71 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitit "lapset menevät entisen puoliaoni lupkse ensimmäistä kertaa sitten eron. Sekin vähän jännittää miten he pärjäävät siellä", kun kerran lapset ovat myöhempien viestiesi mukaan viettäneet viikonloppuja äidillään?

Luulen, että tämä on provo. Muuntelet tarinaa matkan varrella, kun joku syyllisti, että päästät lapset ventovieraan luo. Haluat katsoa, miten huolehtivaan yh-isään suhtaudutaan.

Vierailija
50/71 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita samassa tilanteessa? Miten luotatte siihen että lapset pärjäävät wxän hoteissa varsinkin jos on pitkä aika siitä kun hän on lapsista joutunut vastaamaan.

Minulla on ainakin joulu jotenkin pilalla.

Muistamalla että lapsesi ovat erillisiä ihmisiä, eikä sinun jatkeitasi, ja ymmärtämällä että lapsillasi on eri joulu kuin sinulla. Ettei kyse ole nyt sinusta ja sinun jopulustasi, vaan lasten joulusta. Aikuinen ihminen pärjää kyllä, ja joulu on äkkiä ohi.

Vierailija
51/71 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä provo. Juttu muuttuu matkan varrella.

Vierailija
52/71 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on teille heti provo kun joku osaa hoitaa asiansa. Kateellisiako ootte?

Vierailija
53/71 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitit "lapset menevät entisen puoliaoni lupkse ensimmäistä kertaa sitten eron. Sekin vähän jännittää miten he pärjäävät siellä", kun kerran lapset ovat myöhempien viestiesi mukaan viettäneet viikonloppuja äidillään?

Luulen, että tämä on provo. Muuntelet tarinaa matkan varrella, kun joku syyllisti, että päästät lapset ventovieraan luo. Haluat katsoa, miten huolehtivaan yh-isään suhtaudutaan.

Niin lapset menevät ensimmäistä kertaa jouluksi äitinsä luo. Ovat siellä joitakin viikonloppuja olleet muulloikin niin kuin kirjoitin.

Tässä välissä näyttää olevan viestejä joita minä en ole kyllä kirjoittanut.

AP

Vierailija
54/71 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin lapset menevät ensimmäistä kertaa jouluksi äitinsä luo. Ovat siellä joitakin viikonloppuja olleet muulloikin niin kuin kirjoitin.

Tässä välissä näyttää olevan viestejä joita minä en ole kyllä kirjoittanut.

AP

Kirjoitit sen viikonloppujutun vasta paljon myöhemmin. Ekassa viestissä sanoit heidän olevan menossa _ensimmäistä kertaa äidilleen_

Vierailija
55/71 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se on teille heti provo kun joku osaa hoitaa asiansa. Kateellisiako ootte?

Epäilen myös tätä provoksi, koska huomaan asioita rivien välistä. Kateellinen eronneelle perheelle, jossa asiat näin surullisesti, ettei lapsilla ole kunnollista suhdetta toiseen vanhempaan? Voi hyvää päivää taas...

Vierailija
56/71 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihan mahtavaa jos ei tarttis viettää pakkojoulua. En ole jouluihminen ollenkaan. Ainoa huono puoli tuossa ap:n tapauksessa on, että pitänee pysytellä ajokunnossa jos lapset pitää lähteä yhtäkkiä hakemaan pois. 

Vierailija
57/71 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset menevät entisen puoliaoni lupkse ensimmäistä kertaa sitten eron. Sekin vähän jännittää miten he pärjäävät siellä.

Miksi kirjoitit näin harhaanjohtavasti ja yritit sitä korjata myöhemmin, kun joku arvosteli sinua lasten päästämisestä jouluna käytännössä vieraan ihmisen luokse. Kyllä tästä ensimmäiaestä viestissä sanottiin ensimmäistä kertaa äidin luo ja mietittiin lasten pärjäämistä siellä.

Tarina muuttui myöhemmin.

Vierailija
58/71 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä taas kaikki kotisalapoliisit töissä 😂 ihan selvästi aloituksessa sanottiin että on ensimmäinen joulu yksin ja lapset menee ensimmäistä kertaa jouluksi äidilleen mistä oltiin huolissaan.

Vierailija
59/71 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä taas kaikki kotisalapoliisit töissä 😂 ihan selvästi aloituksessa sanottiin että on ensimmäinen joulu yksin ja lapset menee ensimmäistä kertaa jouluksi äidilleen mistä oltiin huolissaan.

Laita toki lainaus siihen, missä noin sanottiin.

Mun nettiversiossani lukee näin: "Lapset menevät entisen puoliaoni lupkse ensimmäistä kertaa sitten eron. Sekin vähän jännittää miten he pärjäävät siellä."

Vierailija
60/71 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita toki lainaus siihen, missä noin sanottiin.

Mun nettiversiossani lukee näin: "Lapset menevät entisen puoliaoni lupkse ensimmäistä kertaa sitten eron. Sekin vähän jännittää miten he pärjäävät siellä."

Jep ja kun samassa aloituksessa kerrotaan ap:n olleen yksinhuoltajana nyt 7v, niin väkisinkin kuulosti kovin epäjärkevältä toiminnalta laittaa lapset heille käytännössä täysin tuntemattoman ihmisen luokse juuri jouluksi.