Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäinen joulu ilman lapsia

Vierailija
12.12.2021 |

Olen ollut yksinhuoltaja 7-vuoden ajan ja nyt joudun ensimmäistä kwetaa viettämään joulun yksin. Tuntuu haikealta eikä oikein jaksaisi edes vaivautua laittamaan joulua. Ei ole sellaista fiilistä.
Lapset menevät entisen puoliaoni lupkse ensimmäistä kertaa sitten eron. Sekin vähän jännittää miten he pärjäävät siellä.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita samassa tilanteessa? Miten luotatte siihen että lapset pärjäävät wxän hoteissa varsinkin jos on pitkä aika siitä kun hän on lapsista joutunut vastaamaan.

Minulla on ainakin joulu jotenkin pilalla.

Vierailija
2/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sitä ja kyllä he pärjäävät! Moni mukin on ollut ja on samoissa tilanteissa.Voit laitaa itsellesi joulun ,se ei ole keneltäkään pois.Tietysti se on haikeaa,mutta siihen tottu. Koettu on ! ps.Totta kai laitat joulua kotiin,lapsethan palavat kotiin ja joulu odotaa heitä kun palavat luoksesi.Vietätte joulua yhdessä etukäteen tai jälikäteen, niin moni tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaninpäivänä tulee lapset kotiin. Tuntuu vaan oudolta laittaa lahjoja, kuusta yms koska olen yksin 😣

Ja sitten mietin että laitetaankp heille joulua toisessa paikassa ollenkaan.

Joulu on itselleni tärkeää koska silloin vietetään perheen kanssa chillaillen aikaa yökkärit jalassa ja hyvin syöden.

Vierailija
4/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan laittais ollenkaan joulua, tilaisin valmisruokaa, nukkuisin ja lepäisin paljon, ehkä lähtisin baariin jouluna.

Vierailija
5/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatte yhdessä lasten kanssa kuuset ja lahjat ja mitä he tahtovat sitten kun palaavat takaisin kotiin.

Vierailija
6/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatte yhdessä lasten kanssa kuuset ja lahjat ja mitä he tahtovat sitten kun palaavat takaisin kotiin.

Yleensä olemme laittaneet kaikki aina yhdessä ja lahjat on ollut aattona kuusen alla. Ne on saanut avata vasta kun on syöty ja sitä hermoilua on ollut aina ilo katsoa kun lapset jännittää lahjoja yms... Ymmärrätte varmaan. Nyt ne kaikki on poissa. Varmaan avaan sen punaviinipöntön ja yritän rentoutua ja nauttia, mutta silti se on varmasti henkisesti raskasta.

Vierailija
7/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaninpäivänä tulee lapset kotiin. Tuntuu vaan oudolta laittaa lahjoja, kuusta yms koska olen yksin 😣

Ja sitten mietin että laitetaankp heille joulua toisessa paikassa ollenkaan.

Joulu on itselleni tärkeää koska silloin vietetään perheen kanssa chillaillen aikaa yökkärit jalassa ja hyvin syöden.

Itse käyttäisin jouluaaton siihen, että paketoisin silloin lasten lahjat ja tekisin muita valmisteluja. Katsoisin jonkun elokuvan, lukisin kirjaa ja söisin suklaata. Jos itsellä sattuisi olemaan sinkkukavereita, jotka ovat yksin jouluna, kutsuisin heitä luokseni iltaa istumaan. Joulupäivänä tekisin jouluruuat valmiiksi. Tai onko mahdollista mennä jonkun lähisukulaisen luoksen, vaikka omien vanhempien?

Vierailija
8/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kuitenkaan itseäni määräänsä enempää murehdi vaan sitä lastrn turvattua joulua. Onko sitä toisaalla ja osaako exä suhtautua lapsille tärkeään asiaan kunnolla.

Vierailija
9/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla pitää olla turvallinen joulu

Vierailija
10/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan laittais ollenkaan joulua, tilaisin valmisruokaa, nukkuisin ja lepäisin paljon, ehkä lähtisin baariin jouluna.

Ei tämäkään ole huono idea

Vierailija
11/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko niin tehdä ertä kieltäytyy antamasta lapsia toiselle jos vaikka epäilee sen kykyä hoitaa lapsia? Miten se menee silloin.

Vierailija
12/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset just jouluksi menevöt pois jos eivät aikoihin ole nähneet?

Viettäkää kotona joulu päivä aiemmin, eivät pety jos isä ei sitä osaa järjestää. Aattona tulee ainakin paljon lasten ohjelmia.

Vierailija
13/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viettäkää kotona joulu päivä aiemmin, eivät pety jos isä ei sitä osaa järjestää. Aattona tulee ainakin paljon lasten ohjelmia.

No kun annoin lasten mennä jouluksi äidilleen koska lapset eivät ole siellä koskaan jouluna olleet ja exä halusi viettää kerrankin heidän kanssa aikaa.

Ja ihan huomautukseksi että olen yksinhuoltaja ISÄ ja lapset ovat asuneet aina minun luona. 😅

Vierailija
14/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ullan Ruis parasta ruisleipää.

Vierailija
15/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt taisi joku yleistää että isät ovat aina niitä huonoja vanhempia. 😂😂😂

Vierailija
16/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa nautinto. Ulkoilisin, kävisin kahvilassa glögillä, lukisin, söisin vähän juustoja ja portviiniä, kävisin saunassa! Ei tiskiä, ei kattiloita,, ei purnukoita jääkaapissa.

Vierailija
17/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun annoin lasten mennä jouluksi äidilleen koska lapset eivät ole siellä koskaan jouluna olleet ja exä halusi viettää kerrankin heidän kanssa aikaa.

Ja ihan huomautukseksi että olen yksinhuoltaja ISÄ ja lapset ovat asuneet aina minun luona. 😅

Onko äidillä ongelmia päihteiden kanssa vai miksi eivät ole nähneet?

Vierailija
18/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viime vuonna toinen joulu ilman lapsia. Vietimme joulua etukäteen, koristeltiin kuusi, syötiin herkkuja, tehtiin kortteja jne. Lahjat sai sitten kun tuli isältään. Jouluna nautin omasta ajasta. Aattona käytiin syömässä miesystävän kanssa, mutta seuraavat pari päivää olin rauhassa, lueskelin jne. Oli aivan ihanaa!

Vierailija
19/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko äidillä ongelmia päihteiden kanssa vai miksi eivät ole nähneet?

Ei ole mitään sellaista. Hän ei vain halunnut hoitaa lapsia kun toinen oli 1 ja toinen 3v. Lähdin silloin lapsien kanssa omille teille ja sillä matkalla olemme edelleen. Nyt sitten kun lapset on isompia ja helpompia ovat lapset aina silloin tällöin viettäneet jonkun viikonlopunäidillään.

Vierailija
20/71 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli viime vuonna toinen joulu ilman lapsia. Vietimme joulua etukäteen, koristeltiin kuusi, syötiin herkkuja, tehtiin kortteja jne. Lahjat sai sitten kun tuli isältään. Jouluna nautin omasta ajasta. Aattona käytiin syömässä miesystävän kanssa, mutta seuraavat pari päivää olin rauhassa, lueskelin jne. Oli aivan ihanaa!

Jotenkin näin minäki asian olen ajatellut, mutta siltikin ahdistaa ja vähän huolettaa. En halua availla lahjoja ennen aattoa koska haluan antaa lapsille äidillään sen kokemuksen mikä aattona kuuluukin olla. Me avaamme sitten joulun jälkeen.