Miten voi olla noin itsekäs? Kertokaae
Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?
Oikeesti. Antaisitte jonkun pienen lapsen kuolla koska haluatte että sinulle jäisi koira ja elämä.
ymmärtäisin jos pitäisi valita sinä vai tuntematon lapsi. Ymmärrän kans että se lemmikki voi olla tosi rakas ja tärkeä. Mutta loppujen lopuksi joku lapsi kuolisi vain sen takia että Sinulle ei tulisi paha mieli. eli täysin itsekkäistä syistä.
Surullista
Kommentit (281)
Hei tää olis hyvä ystävä-testi! Kysyis aina tutustuessaan uuteen ihmiseen että kumman pelastais. Toivottavasti en tunne ketään, joka oman lemmikkinsä pelastamiseksi antais lapsen kuolla. Pitäiskö alkaa kartoittamaan..?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:26"]
Ei tässä oikesti ole mitään kummallista ongelmaa. Ihmishenki menee AINA eläimen hengen edelle. Kertoo vain siitä kuinka vieraantuneita luonnosta ihmiset ovat, että jokin kirppukasa pistetään ihmisen edelle.
[/quote]
Myös pedofiilit ja raiskaajat tuovat olemassa olollaan enemmän iloa kuin koirat tai kissat.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:26"]
Ei tässä oikesti ole mitään kummallista ongelmaa. Ihmishenki menee AINA eläimen hengen edelle. Kertoo vain siitä kuinka vieraantuneita luonnosta ihmiset ovat, että jokin kirppukasa pistetään ihmisen edelle.
[/quote]
Myös pedofiilit ja raiskaajat tuovat olemassa olollaan enemmän iloa kuin koirat tai kissat.
[/quote]
Tässä oli kyse koiran vs lapsen pelastamisesta.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:55"]Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?
Oikeesti. Antaisitte jonkun pienen lapsen kuolla koska haluatte että sinulle jäisi koira ja elämä.
ymmärtäisin jos pitäisi valita sinä vai tuntematon lapsi. Ymmärrän kans että se lemmikki voi olla tosi rakas ja tärkeä. Mutta loppujen lopuksi joku lapsi kuolisi vain sen takia että Sinulle ei tulisi paha mieli. eli täysin itsekkäistä syistä.
Surullista
[/quote]
Lapsia kuolee koki ajan kuin liukuhihnalta. En ymmärrä miksi minun koirani olisi tähän syypää.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:26"]
[/quote]
[/quote]
Niin no voihan se koirakin olla luonnevikainen/aggressiivinen?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:27"]
Hei tää olis hyvä ystävä-testi! Kysyis aina tutustuessaan uuteen ihmiseen että kumman pelastais. Toivottavasti en tunne ketään, joka oman lemmikkinsä pelastamiseksi antais lapsen kuolla. Pitäiskö alkaa kartoittamaan..?
[/quote]
Kyllä. Jos siis olet niin huono ihmistuntija että olet valinnut ystäviksesi sattumanvaraisia ihmisiä, jotka seuraavassa hetkessä eivät välttämättä miellytäkään sinua.
Paljon koiraihmisä paikalla näköjään. Peukutuksista päätellen... Aah koira sitä, koira tätä. Mutta eipä ne pönttöön pasko, saatika yksinkertaiset omistajatkaan niitä jätöksiä nouki pois.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:55"]Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?
Surullista
[/quote]
Lapsia kuolee koki ajan kuin liukuhihnalta. En ymmärrä miksi minun koirani olisi tähän syypää.
[/quote]
Täh? :D menikö yli hilseen? :D :D eikai kukaan niin oo väittänyt. Tää oli valintakysymys.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:27"]
[/quote]
Kyllä. Jos siis olet niin huono ihmistuntija että olet valinnut ystäviksesi sattumanvaraisia ihmisiä, jotka seuraavassa hetkessä eivät välttämättä miellytäkään sinua.
[/quote]
Tässä taitaa nyt olla kyse moraalista -tai sen puutteesta. Virheitä sattuu.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:40"]
Kysymys heille, jotka pelastaisivat enemmin koiran: Onko teillä omia lapsia? Jos on, miltä tuntuisi kun joku pelastaisi mielummin koiransa kuin teidän lapsenne?
[/quote]
Pahaltahan se tietysti tuntuisi mutta ymmärrän täysin. Lähes jokaisella on joku, joka on se kaikista rakkain ja läheisin, oli se sitten eläin tai ihminen tai vaikka rakennus. Yksikään näistä rakkauksista ei ole toista vähempiarvoisempi ja mitättömämpi. Valitsisin itsekin rakkaimpani jonkun tuntemattoman ohitse. Olisi tekopyhää syyttä jotakuta toista siitä samasta valinnasta.
Jollekin se lemmikki voi olla kuin lapsi. Tavallaan harrastat nyt rotusortoa sinäkin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:55"]Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?
Surullista
[/quote]
[/quote]
Täh? :D menikö yli hilseen? :D :D eikai kukaan niin oo väittänyt. Tää oli valintakysymys.
[/quote]
Ei mennyt. Koirani uhraaminen ei poistaisi maailmasta lapsikuolleisuutta, joten se olisi aivan yhtä tyhjän kanssa. Lapsia tulisi kuolemaan valinnastani riippumatta, mutta koirallani on elinvuosia vielä toista kymmentä jäljellä.
Jos junaraiteelle olisi sidottuna minun rakas koirani ja joku vieras mukula, niin kyllä mä sen mukulan ensin siitä irrottaisin. Mutta jos kuvitellaan että minun pitäisi nyt yhtäkkiä valita että kuukahtaako tuo mussukka tuohon sohvalle jossa se niin nätisti nukkuu, vai kuoleeko joku random lapsi jota en ole edes nähnyt niin valitsisin ehkä sen lapsen kuitenkin... ehkä tässä on vähän semmonen että näyttääkö muiden silmissä hyväntekijältä vai itsekkäältä kusipäältä. Hyi hitto kun ällöttää nyt kun rupesi tarkemmin ajattelemaan, että olenhan minä aika pinnallinen ja itsekäs...
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:33"]
Paljon koiraihmisä paikalla näköjään. Peukutuksista päätellen... Aah koira sitä, koira tätä. Mutta eipä ne pönttöön pasko, saatika yksinkertaiset omistajatkaan niitä jätöksiä nouki pois.
[/quote]
Minä en ole koira ihminen, enkä edes omista lemmikkejä, mutta olen sitä mieltä että ihmisillä on vapaus tehdä omat valintansa elämässä. Veikkaan että ne, jotka antaisivat koiran kuolla, omaavat lapsia ja siksi pelkäävät näiden puolesta? Minä taas koen että jos ihmisiä tai eläimiä laitetaan arvojärjestykseen, niin jossain vaiheessa minä olen se arvottomin yksilö, joka ei enää ole pelastamisen arvoinen.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:23"]Hei haloo! Miettikää nyt niin että junan raiteilla vieras 5 lapsi ja sun oma ruffe. Toisen vaan kerkee hakee ennen ku juna tulee. Mulla menee usko tähän ihmiskuntaan jos jengi vastaa tosissaan että se KOIRA pelastetaan!! Järkyttävää. Ite uhraisin silmiä räpäyttämättä rakkaan lemmikkini lapsen takia. Sairasta porukkaa ne jotka valitsee toisin.
[/quote] Kyllä se oma rakas lemmikki menee tuntemattoman lapsen edelle, jos on kyse elämästä ja kuolemasta.
Suurin osa koiristakin kuolisi lapsen puolesta. Vieraasta lapsesta en ole ihan varma. Mutta moni koira on uhrannut henkensä pelastaakseen perheen naperon.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:50"]
Suurin osa koiristakin kuolisi lapsen puolesta. Vieraasta lapsesta en ole ihan varma. Mutta moni koira on uhrannut henkensä pelastaakseen perheen naperon.
[/quote]
Eli olisi monella opittavaa omalta muffeltaan...
Oletan useimpien vastaajien olevan 20 v tai alle.
[/quote]
Aika harvassa tilanteessa tulee vastaan valinta että selkeästi pitäisi valita jompi kumpi. Yleensä pyritään pelastamaan kumpikin ja aloitetaan siitä, jonka luokse ehditään tai päästään ensimmäisenä. Muussa tapauksessa saatetaan menettää kummatkin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:51"]
[/quote]
Eli olisi monella opittavaa omalta muffeltaan...
Oletan useimpien vastaajien olevan 20 v tai alle.
[/quote]
Tuo asenne kertoo enemmän sinusta kuin vastaajista. Onko muuten sillä vaikutusta minkä ikäinen lapsi on. Jos pitää valita pelastaako 5 tai 7 vuotiaan, niin onko nuorempi aina se arvokkaampi? Koska vaikka tässä on kyse alunperin koirasta ja ihmisestä, niin en usko että tiettyjen ihmisten tarve laittaa muita arvojärjestykseen suinkaan loppuu siihen.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:23"]Eiks se nyt oo ihan päivänselvä juttu että jokainen pelastaa _itselleen_ tärkeämmän asian?
Hitto jos vaikka siä junan olle olis jäämässä jonkun ihan randomin joku mikä lie mukula ja mun iki-ihana maailman rakkain louis vuitton feikki laukku niin tasan pelastaisin sen _itselleni_ tärkeän asian.
[/quote]
Ja mä tuupaisisin sut sinne junan alle laukkuinesi. Koska oot läjää paskaakin turhempi.