Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla noin itsekäs? Kertokaae

Vierailija
20.03.2015 |

Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?

Oikeesti. Antaisitte jonkun pienen lapsen kuolla koska haluatte että sinulle jäisi koira ja elämä.

ymmärtäisin jos pitäisi valita sinä vai tuntematon lapsi. Ymmärrän kans että se lemmikki voi olla tosi rakas ja tärkeä. Mutta loppujen lopuksi joku lapsi kuolisi vain sen takia että Sinulle ei tulisi paha mieli. eli täysin itsekkäistä syistä.

Surullista

Kommentit (281)

Vierailija
41/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras kakara tai vieras rakki niin ei kummallakaan mitään arvoa ole.

Vierailija
42/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 14:30"]Sehän olisi TUNTEMATON lapsi. Siis minulle merkityksetön. En olisi koskaan sitä nähnyt, tiennyt sen elämästä tai läheisistiä joten mitä merkitystä sillä sitten olisi? [/quote] En tajua sun kaltaisia lihmisiä. Oli se lapsi tuntematon tai ei niin se on silti lapsi. Jos näet kadulla pienen lapsen juoksemassa autotielle, etkö auta sitä vain koska ei ole sinun lapsesi? Sua ei kiinnosta mitä sille käy koska et tunne sitä? Ihan oikeasti pakko sanoa että hyi vittu minkälainen ihmissaasta sä olet. Kyllä mussa ainakin herättää suojelunhalua kaikki lapset, tunsin niitä tai en.

[/quote]

Olisitko yhtä kiihkeästi puolustamassa 67-vuotiasta Seppoa, jos ihmiset valitsisivat mieluummin koiransa hänen ylitseen? Minun silmissäni se nuori ikä ei tuo mitään etuoikeuksia, joilla vieraat lapset/ihmiset jyräisivät minulle rakkaimpien ylitse.
[/quote]

Joo Seppo ei herättäisi minussa samanlaista suojeluvaistoa kuin pieni lapsi. Terraario tosissasi pientä lasta ja Seppoa? Eikö sussa lapset herätä minkäänlaista suojeluvaistoa? Ihan oikeasti. Seppo osaa itse katsoa tuleeko autoja, taapero taas ei. Vittu että sä olet idiootti oikeesti.
[/quote]

Lapsen elämä arvokkaampi kuin vanhan ihmisen? Miksi näin?
[/quote]

No mieti omilla aivoillasi. Ootko sä oikeesti noin idiootti? Seppo on saanut elää 70 hienoa vuotta, taaperolla taas olisi monen monta hyvää vuotta vielä jäljellä. Ja olen aika varma että Seppo haluaisi itsekin pelastaa sen pienen lapsen itsensä sijasta. Toisin kuin sinun kaltaisesti kusipäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 14:30"]Sehän olisi TUNTEMATON lapsi. Siis minulle merkityksetön. En olisi koskaan sitä nähnyt, tiennyt sen elämästä tai läheisistiä joten mitä merkitystä sillä sitten olisi? [/quote] En tajua sun kaltaisia lihmisiä. Oli se lapsi tuntematon tai ei niin se on silti lapsi. Jos näet kadulla pienen lapsen juoksemassa autotielle, etkö auta sitä vain koska ei ole sinun lapsesi? Sua ei kiinnosta mitä sille käy koska et tunne sitä? Ihan oikeasti pakko sanoa että hyi vittu minkälainen ihmissaasta sä olet. Kyllä mussa ainakin herättää suojelunhalua kaikki lapset, tunsin niitä tai en.

[/quote]

Olisitko yhtä kiihkeästi puolustamassa 67-vuotiasta Seppoa, jos ihmiset valitsisivat mieluummin koiransa hänen ylitseen? Minun silmissäni se nuori ikä ei tuo mitään etuoikeuksia, joilla vieraat lapset/ihmiset jyräisivät minulle rakkaimpien ylitse.
[/quote]

Joo Seppo ei herättäisi minussa samanlaista suojeluvaistoa kuin pieni lapsi. Terraario tosissasi pientä lasta ja Seppoa? Eikö sussa lapset herätä minkäänlaista suojeluvaistoa? Ihan oikeasti. Seppo osaa itse katsoa tuleeko autoja, taapero taas ei. Vittu että sä olet idiootti oikeesti.
[/quote]
Terraario :D
[/quote]

Joo autocorrect

Vierailija
44/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koko kysymys on täysin typerä. Lopputulos ei voi ikinä olla kaikkien mielestä hyvä jos pitää laittaa elollisia olentoja tärkeysjärjestykseen. Ei tähän oo mitään absoluuttista totuutta. En mä laittaisi ketään näistä toisensa edelle. Onneksi elämässä ei tuu eteen tämmöisiä valintoja.

Vierailija
45/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No mieti omilla aivoillasi. Ootko sä oikeesti noin idiootti? Seppo on saanut elää 70 hienoa vuotta, taaperolla taas olisi monen monta hyvää vuotta vielä jäljellä. Ja olen aika varma että Seppo haluaisi itsekin pelastaa sen pienen lapsen itsensä sijasta. Toisin kuin sinun kaltaisesti kusipäät.
[/quote]

Oletko koskaan kuullut ihmisarvosta? Jokainen ihminen on yhtä arvokas sukupuoleen, kansallisuuteen tai ikään katsomatta.

Tosin sinun epäkypsän argumentointisi johdosta epäilen kyllä. :D Logiikallasi sinäkin olet "itsekäs kusipää", kyllä vanhukset ovat tasan yhtä arvokkaita kuin muutkin. Voidaan ajatella, että tämä vanhus on maksanut koko elämänsä veroja, sotinut maamme puolesta tai pelastanut henkiä. Taapero taas vain kuolaa ja rääkyy.

Kysyn siis uudestaan, minkä takia vanhuksen elämä on vähemmän arvokkaampi kuin taaperon? Ottaen huomioon minun tekstini? Jos tällä kertaa osaisit perustella väitteesi kypsemmin ilman "vitun kusipää saatana tulee huono olo sun kaltasten ihmisten takii tapa ittes!!!!"- kommentteja.

Vierailija
46/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan helposti. Jokainen meistä, sinäkin, annat joka päivä tuntemattomien ihmisten, myös lasten, kuolla, koska et ole auttamassa heitä siellä, missä hätä on suurin. Älä jeesustele ettet vaikuta niin tyhmältä.

Ps. Minäkin antaisin ennemmin tuntemattoman lapsen kuolla :)

Vierailija
47/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oletko koskaan kuullut ihmisarvosta? Jokainen ihminen on yhtä arvokas sukupuoleen, kansallisuuteen tai ikään katsomatta.

Tosin sinun epäkypsän argumentointisi johdosta epäilen kyllä. :D Logiikallasi sinäkin olet "itsekäs kusipää", kyllä vanhukset ovat tasan yhtä arvokkaita kuin muutkin. Voidaan ajatella, että tämä vanhus on maksanut koko elämänsä veroja, sotinut maamme puolesta tai pelastanut henkiä. Taapero taas vain kuolaa ja rääkyy.

Kysyn siis uudestaan, minkä takia vanhuksen elämä on vähemmän arvokkaampi kuin taaperon? Ottaen huomioon minun tekstini? Jos tällä kertaa osaisit perustella väitteesi kypsemmin ilman "vitun kusipää saatana tulee huono olo sun kaltasten ihmisten takii tapa ittes!!!!"- kommentteja.
[/quote]

Ensinnäkin en ole kommentoinut mitään tuollaista. En ole väittänyt etteikö vanhuksilla olisi ihmisarvoa, sanoin vain että varmasti se vanhus haluaisi pelastaa sen taaperon itsensä sijaan, sillä hän on nähnyt jo paljon elämää, taapero taas ei. Joo molemmat ovat saman arvoisia, mutta jos kysymys on kumman pelastan mielummin autotieltä, taaperon vai vanhuksen, on vastaus taaperon. Vanhus osaa itse huolehtia itsestään, taapero taas ei. Pelastaisitko itse vanhuksen? Selitäppä mulle että miksi? Onko vanhus jotenkin arvokkaampi kuin taapero?

Vierailija
48/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:05"]Aivan helposti. Jokainen meistä, sinäkin, annat joka päivä tuntemattomien ihmisten, myös lasten, kuolla, koska et ole auttamassa heitä siellä, missä hätä on suurin. Älä jeesustele ettet vaikuta niin tyhmältä.

Ps. Minäkin antaisin ennemmin tuntemattoman lapsen kuolla :)
[/quote]

Harmi vain että yksi ihminen ei voi olla jokapaikassa auttamassa ihmisiä. Argumenttisi on erittäin vajaaälyinen. Että mua vituttaa te.

Vierailija
49/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mnjaa. Kun tätäkin keskustelua katsoo, niin todellakin pelastaisin koirani enkä jonkun typerän ihmisen (asiaan toki viatonta) lasta. 

Vierailija
50/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman turhin kiistely. Terraario jäi kyllä naurattamaan :D :D

Vierailija
51/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:05"]Aivan helposti. Jokainen meistä, sinäkin, annat joka päivä tuntemattomien ihmisten, myös lasten, kuolla, koska et ole auttamassa heitä siellä, missä hätä on suurin. Älä jeesustele ettet vaikuta niin tyhmältä.   Ps. Minäkin antaisin ennemmin tuntemattoman lapsen kuolla :) [/quote] Harmi vain että yksi ihminen ei voi olla jokapaikassa auttamassa ihmisiä. Argumenttisi on erittäin vajaaälyinen. Että mua vituttaa te.

[/quote]

Joo mut perustele ensin syvällisemmin argumenttini kumoon, niin palaillaan sitten asiaan. Kivaa loppuelämää :)

Vierailija
52/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:11"]Maailman turhin kiistely. Terraario jäi kyllä naurattamaan :D :D
[/quote]

Joo kännykkä vittuilee mulle...

Vierailija
53/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.adressit.com/allekirjoitukset/tahdomme_rise_againstin_suomeen/start/10
ihmisten itsekkyys näkyy kun he eivät allekirjoita

Vierailija
54/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:05"]Aivan helposti. Jokainen meistä, sinäkin, annat joka päivä tuntemattomien ihmisten, myös lasten, kuolla, koska et ole auttamassa heitä siellä, missä hätä on suurin. Älä jeesustele ettet vaikuta niin tyhmältä.   Ps. Minäkin antaisin ennemmin tuntemattoman lapsen kuolla :) [/quote] Harmi vain että yksi ihminen ei voi olla jokapaikassa auttamassa ihmisiä. Argumenttisi on erittäin vajaaälyinen. Että mua vituttaa te.

[/quote]

Joo mut perustele ensin syvällisemmin argumenttini kumoon, niin palaillaan sitten asiaan. Kivaa loppuelämää :)
[/quote]

En voi olla jokapaikassa auttamassa lapsia vaikka haluaisinkin. Tässä kysymyksen vastaisessa tilanteessa taas pystyn pelastamaan sen lapsen. Ymmärrätkö pointin?

Vierailija
55/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tosiaankaan kiinnosta tuntemattomat räkänokat.

Vierailija
56/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:55"]

Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?

Oikeesti. Antaisitte jonkun pienen lapsen kuolla koska haluatte että sinulle jäisi koira ja elämä.

ymmärtäisin jos pitäisi valita sinä vai tuntematon lapsi. Ymmärrän kans että se lemmikki voi olla tosi rakas ja tärkeä. Mutta loppujen lopuksi joku lapsi kuolisi vain sen takia että Sinulle ei tulisi paha mieli. eli täysin itsekkäistä syistä.

Surullista

[/quote]

Minkä hemmetin takia minua pitäisi kiinnostaa jonkun toisen kakara?
[/quote]

Niinpä. Miksi yhteiskunnan pitäisi olla kiinnostuneita jäsenistään? Miksi ihmeessä. Mieti sitä.

Vierailija
57/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksen asettelulla voidaan vääntää ihmisestä itsekäs monella tapaa. Yhtä hyvin voitaisiin kysyä että pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai pitkäaikaisen elämänkumppanisi. Olisi hirveää pyytää ihmistä luopumaan elämänsä rakkaudesta ja jostain, joka on ollut tämän kanssa vaikeina aikoina, vain pelastaakseen tuntemattoman lapsen, jota ei koskaan välttämätä näe sen jälkeen. Jolloin arvoasteikko on taas nurinpäin. Mikäli myös tässä kohtaa on hyveellisempää pelastaa tuntematon lapsi, niin missä kohtaa tulee se raja, että ei enää tarvitse antaa omia asioitaan tai laittaa muita itsensä edelle. Se ei voi olla pohjaton kuilu. Koska tätä voi verrata myös elinsiirtoon. On pakko antaa luovutetut elimet lapsille kuin rakkailleen. 

Vierailija
58/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se nyt oo ihan päivänselvä juttu että jokainen pelastaa _itselleen_ tärkeämmän asian?

Hitto jos vaikka siä junan olle olis jäämässä jonkun ihan randomin joku mikä lie mukula ja mun iki-ihana maailman rakkain louis vuitton feikki laukku niin tasan pelastaisin sen _itselleni_ tärkeän asian.

Vierailija
59/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on täysin päätön. 

Jokainen normaali lemmikin omistava henkilö haluaa suojella koiraansa, kissaansa tms. Aiheella ei ole osaa tai arpaa jonkun tuntemattoman lapsen kuoleman kanssa.

Yhtä hyvin voisi syyllistää lapsia hankkivat ihmiset. Kunnon ihmiset antaisivat tienaamansa rahat vieraille lapsille ja eläisivät itse niukasti. 

Ideaalimaailmassa kukaan ei sairastuisi tai kuolisi, lapsityövoimaa tai prostituutiota ei olisi, naisia arvostettaisiin yhtä paljon kuin miehiä, kaikista töistä maksettaisiin yhtä suuri palkka ja kaikilla olisi yhtä paljon rahaa käytössään... 

Vierailija
60/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä oikesti ole mitään kummallista ongelmaa. Ihmishenki menee AINA eläimen hengen edelle. Kertoo vain siitä kuinka vieraantuneita luonnosta ihmiset ovat, että jokin kirppukasa pistetään ihmisen edelle.