Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla noin itsekäs? Kertokaae

Vierailija
20.03.2015 |

Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?

Oikeesti. Antaisitte jonkun pienen lapsen kuolla koska haluatte että sinulle jäisi koira ja elämä.

ymmärtäisin jos pitäisi valita sinä vai tuntematon lapsi. Ymmärrän kans että se lemmikki voi olla tosi rakas ja tärkeä. Mutta loppujen lopuksi joku lapsi kuolisi vain sen takia että Sinulle ei tulisi paha mieli. eli täysin itsekkäistä syistä.

Surullista

Kommentit (281)

Vierailija
21/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ketjun aloittaja täällä!

Vierailija
22/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:47"]

Ja mikä ihmeen kuningasasema lapsilla on, että jos et hyysää ja palvo jokaista niin olet itsekäs kusipää? Ihan tavallisia ihmisiä ne lapset on, joista kasvaa samanlaisia itsekkäitä kusipäitä kuin me kaikki aikuisetkin ollaan. Ei lapset ole mitään Jumalasta seuraavia.

[/quote]

Mikä kuningasasema sillä koiralla on? Se on eri lajia kuin ihminen. Koira ei koskaan tule saavuttamaan samaa mitä ihminen voi saavuttaa. Koira ei ajattele, se ei muista, se ei opi samalla tavalla kuin ihminen. Ihmislapsesta voi kehittyä aikuinen joka keksii parannuksen johonkin tautiin tms. Mitä tekee koira, pyörii ympyrää ja jahtaa häntäänsä tai kuolaa ja kerjää herkkupaloja. Ja tätä pitäis sitten palvoa ja uhrata sen edestä ihmislapsi. Ihmislapsi jossa on potentiaalia jo parivuotiaana miljoona kertaa enemmän kuin koirassa koskaan.

[/quote]

Jo tämän viestin takia valitsisin koiran tai minkä tahansa eläimen koska vaan ihmisen ylitse. Eläimissä kun on se hyvä puoli, etteivät ne nosta itseään jalustalle ja kuvittele olevansa luomakunnan kruunu ja ylijohtaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:55"]

Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?

Oikeesti. Antaisitte jonkun pienen lapsen kuolla koska haluatte että sinulle jäisi koira ja elämä.

ymmärtäisin jos pitäisi valita sinä vai tuntematon lapsi. Ymmärrän kans että se lemmikki voi olla tosi rakas ja tärkeä. Mutta loppujen lopuksi joku lapsi kuolisi vain sen takia että Sinulle ei tulisi paha mieli. eli täysin itsekkäistä syistä.

Surullista

[/quote]

Ihminen nyt on itsekäs. Ei meitä olisi, jos joku joskus muinaisella liitukaudella olisi ihan humaaniuttaan jonkun vieraan lapsen pelastanut sapelihammastiikeriltä. Se oma metsästyskoira oli siinäkin tilanteessa, ja lajin säilymisen kannalta, arvokkaampi.

Ja jos tällaset asiat mietityttää, niin kannattaa googlata kuvahaulla "Moolok" (ei, en tarkoita sitä roskista) niin saapahan taas vähän lisää surkuteltavaa. Tietysti normaalien iltalehtien päivittäisuutisten lisäksi.

Vierailija
24/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää jankutusta. Ei jaksa kiinnostaa. Kiistelkää keskenänne... Siitä. Jonkun mielestä koiran henki ja jonkun mielestä ihmisen henki?

omituista

Vierailija
25/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi TUNTEMATON lapsi. Siis minulle merkityksetön. En olisi koskaan sitä nähnyt, tiennyt sen elämästä tai läheisistiä joten mitä merkitystä sillä sitten olisi?

Vierailija
26/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 14:30"]

Sehän olisi TUNTEMATON lapsi. Siis minulle merkityksetön. En olisi koskaan sitä nähnyt, tiennyt sen elämästä tai läheisistiä joten mitä merkitystä sillä sitten olisi?

[/quote]

Tuntematon lapsi tai ei niin en halua kenenkään kuolevan takiani.

Vierailija
27/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vaikka muotiliikkeeseen valittamaan, että käsilaukku tappaa 500 afrikkalaista (koska sen hinnalla voisi pelastaa noin monta henkeä). Turha siihen on koiria sotkea.

Vierailija
28/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuh nuuh, täällä haisee tekopyhyys. Paljonko teidän palkastanne menee tuntemattomien lasten pelastamiseen nälältä ja taudeilta (esim. Punaisen ristin kautta)?

Vierailija
29/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:05"]

Eihän ole. Minulla ei ole lapsia ja en lapsia pysty koskaan saamaan, niin koira paikkaa pienellä tavalla sitä. Jos kysymys olisi tuttavien lapsista, niin ehdottomasti koira jäisi toiseksi.

[/quote] Tottakai se on itsekästä. Lapsi kuolisi koska sinä haluat paikata koiralla lasta..

Hankkisit vaikka uuden koiran.. Itse en pystyisi elämään sen tiedon kanssa että joku pieni lapsi jolla olisi vielä todennäköisesti vielä elämää edessä kuolisi siksi että minusta tuntuisi hyvältä...
[/quote]

Sama pätee toisinpäin. Hankkisit vaikka uuden lapsen. Mutta joo itsekin olisin pelastanut sen lapsen, mutta ymmärrän myös että kaikille se oma lemmikki on hyvin rakas ja tärkeä.

Vierailija
30/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 14:30"]Sehän olisi TUNTEMATON lapsi. Siis minulle merkityksetön. En olisi koskaan sitä nähnyt, tiennyt sen elämästä tai läheisistiä joten mitä merkitystä sillä sitten olisi?
[/quote]

En tajua sun kaltaisia lihmisiä. Oli se lapsi tuntematon tai ei niin se on silti lapsi. Jos näet kadulla pienen lapsen juoksemassa autotielle, etkö auta sitä vain koska ei ole sinun lapsesi? Sua ei kiinnosta mitä sille käy koska et tunne sitä? Ihan oikeasti pakko sanoa että hyi vittu minkälainen ihmissaasta sä olet. Kyllä mussa ainakin herättää suojelunhalua kaikki lapset, tunsin niitä tai en.

Vierailija
31/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee ihmisestä arvokkaamman kuin eläin, siis en ihan oikeasti ymmärrä. On totta, ettei koira tai marsu tule keksimään syöpälääkettä, mutta eipä ne myöskään tule ikinä raiskaamaan lasta, viemään omaisuutta huijaamalla tai myrkyttämään ympäristöä voiton tavoittelun varjolla.

Vierailija
32/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo! Miettikää nyt niin että junan raiteilla vieras 5 lapsi ja sun oma ruffe. Toisen vaan kerkee hakee ennen ku juna tulee. Mulla menee usko tähän ihmiskuntaan jos jengi vastaa tosissaan että se KOIRA pelastetaan!! Järkyttävää. Ite uhraisin silmiä räpäyttämättä rakkaan lemmikkini lapsen takia. Sairasta porukkaa ne jotka valitsee toisin.

Vierailija
33/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:23"]Hei haloo! Miettikää nyt niin että junan raiteilla vieras 5 lapsi ja sun oma ruffe. Toisen vaan kerkee hakee ennen ku juna tulee. Mulla menee usko tähän ihmiskuntaan jos jengi vastaa tosissaan että se KOIRA pelastetaan!! Järkyttävää. Ite uhraisin silmiä räpäyttämättä rakkaan lemmikkini lapsen takia. Sairasta porukkaa ne jotka valitsee toisin.
[/quote]

Vieras 5vee

Vierailija
34/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ihmeessä koiran elämä olisi vähemmän arvokkaampi kuin ihmisen?

Vierailija
35/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 14:30"]Sehän olisi TUNTEMATON lapsi. Siis minulle merkityksetön. En olisi koskaan sitä nähnyt, tiennyt sen elämästä tai läheisistiä joten mitä merkitystä sillä sitten olisi? [/quote] En tajua sun kaltaisia lihmisiä. Oli se lapsi tuntematon tai ei niin se on silti lapsi. Jos näet kadulla pienen lapsen juoksemassa autotielle, etkö auta sitä vain koska ei ole sinun lapsesi? Sua ei kiinnosta mitä sille käy koska et tunne sitä? Ihan oikeasti pakko sanoa että hyi vittu minkälainen ihmissaasta sä olet. Kyllä mussa ainakin herättää suojelunhalua kaikki lapset, tunsin niitä tai en.

[/quote]

Olisitko yhtä kiihkeästi puolustamassa 67-vuotiasta Seppoa, jos ihmiset valitsisivat mieluummin koiransa hänen ylitseen? Minun silmissäni se nuori ikä ei tuo mitään etuoikeuksia, joilla vieraat lapset/ihmiset jyräisivät minulle rakkaimpien ylitse.

Vierailija
36/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys heille, jotka pelastaisivat enemmin koiran: Onko teillä omia lapsia? Jos on, miltä tuntuisi kun joku pelastaisi mielummin koiransa kuin teidän lapsenne?

Vierailija
37/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 14:30"]Sehän olisi TUNTEMATON lapsi. Siis minulle merkityksetön. En olisi koskaan sitä nähnyt, tiennyt sen elämästä tai läheisistiä joten mitä merkitystä sillä sitten olisi? [/quote] En tajua sun kaltaisia lihmisiä. Oli se lapsi tuntematon tai ei niin se on silti lapsi. Jos näet kadulla pienen lapsen juoksemassa autotielle, etkö auta sitä vain koska ei ole sinun lapsesi? Sua ei kiinnosta mitä sille käy koska et tunne sitä? Ihan oikeasti pakko sanoa että hyi vittu minkälainen ihmissaasta sä olet. Kyllä mussa ainakin herättää suojelunhalua kaikki lapset, tunsin niitä tai en.

[/quote]

Olisitko yhtä kiihkeästi puolustamassa 67-vuotiasta Seppoa, jos ihmiset valitsisivat mieluummin koiransa hänen ylitseen? Minun silmissäni se nuori ikä ei tuo mitään etuoikeuksia, joilla vieraat lapset/ihmiset jyräisivät minulle rakkaimpien ylitse.
[/quote]

Joo Seppo ei herättäisi minussa samanlaista suojeluvaistoa kuin pieni lapsi. Terraario tosissasi pientä lasta ja Seppoa? Eikö sussa lapset herätä minkäänlaista suojeluvaistoa? Ihan oikeasti. Seppo osaa itse katsoa tuleeko autoja, taapero taas ei. Vittu että sä olet idiootti oikeesti.

Vierailija
38/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:10"]

[/quote]

[/quote]

Joo Seppo ei herättäisi minussa samanlaista suojeluvaistoa kuin pieni lapsi. Terraario tosissasi pientä lasta ja Seppoa? Eikö sussa lapset herätä minkäänlaista suojeluvaistoa? Ihan oikeasti. Seppo osaa itse katsoa tuleeko autoja, taapero taas ei. Vittu että sä olet idiootti oikeesti.
[/quote]

Lapsen elämä arvokkaampi kuin vanhan ihmisen? Miksi näin?

Vierailija
39/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Terraario :D

Vierailija
40/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vertaatko* (ei terraario)