Miten voi olla noin itsekäs? Kertokaae
Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?
Oikeesti. Antaisitte jonkun pienen lapsen kuolla koska haluatte että sinulle jäisi koira ja elämä.
ymmärtäisin jos pitäisi valita sinä vai tuntematon lapsi. Ymmärrän kans että se lemmikki voi olla tosi rakas ja tärkeä. Mutta loppujen lopuksi joku lapsi kuolisi vain sen takia että Sinulle ei tulisi paha mieli. eli täysin itsekkäistä syistä.
Surullista
Kommentit (281)
Avaisitko filosofi tuo rationaalinen syy-seuraussuhde, jonka perusteella äidin pitäisi hyväksyä lapsensa kuolema koiran vuoksi? T mielenkiinnolla sivusta seurannut FM
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:54"]
Rakastan omaa lastani, muiden lapsia en voi sietää. En ole ikinä pitänyt lapsista. Koira on osa perhettämme, ja olen sen verran itsekäs että pelastaisin sen. Jos joku pelastaisi koiransa lapseni kustannuksella, olisihan se hirveää mutta en voi tuomita sillä tekisin saman. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
[/quote]
Kuinka pitkään saat istumista. Sen todennäköinen lyhyys on vaikeaa ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:53"]
Jos koiraihmiset eivät koiria ostelisi, niin ei niitä enää lisää kasvatettaisi. Turha selittää huolenpidosta, ihminen haluaa itsekkäisiin tarpeisiinsa koiran. Koiran ei edes anneta olla enää koira, vaan se halutaan väkisin vääntää johonkin inhimilliseen muottiin. Puetaan ja pidetään kerrostaloasunnossa. Surullista, kovin surullista.
[/quote]
Missä ne sitten eläisivät? No ihmisten asuttamilla alueilla tietenkin. Kaduilla syövät ihmisten paskat tai joutuvat ammutuksi huonoon paikkaan joutuessa. Voit käydä kehitysmaissa ja muutamassa länsimaassakin katsomassa katukoiria, jotka ovat olleet siellä syntymästään asti. Ovat täynnä matoja ja pahimmillaan rampoja.
Jos pitää valita pelastanko tuntemattoman lemmikin vai ihmisen, pelastan ihmisen.
Jos pitää valita pelastanko rakkaan lemmikkini vai tuntemattoman ihmisen niin helkutti vieköön, tottakai pelastan lemmikkini! Miten tuollaista ratkaisua voi edes ihmetellä??
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 14:30"]
Sehän olisi TUNTEMATON lapsi. Siis minulle merkityksetön. En olisi koskaan sitä nähnyt, tiennyt sen elämästä tai läheisistiä joten mitä merkitystä sillä sitten olisi?
[/quote]
Näin juuri. En toivo kenenkään tuntemattomankaan lapsen kuolemaa, mutta ei olisi kyllä minkäänlaista ongelmaa valita sen välillä olisinko minä surullinen lemmikkini menetyksen vuoksi vai olisiko joku minulle vieras ihminen surullinen menetettyään lapsensa.
Lopettakaa nyt jo oikeasti toi hurskastelu, sitä ei palkita tässä eikä seuraavassa elämässä. Ja tämäkin on totta ja niin surullista.
Minulla ei muuten ole lemmikkiä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:01"]
Jos koiraihmiset eivät koiria ostelisi, niin ei niitä enää lisää kasvatettaisi. Turha selittää huolenpidosta, ihminen haluaa itsekkäisiin tarpeisiinsa koiran. Koiran ei edes anneta olla enää koira, vaan se halutaan väkisin vääntää johonkin inhimilliseen muottiin. Puetaan ja pidetään kerrostaloasunnossa. Surullista, kovin surullista.
[/quote]
Missä ne sitten eläisivät? No ihmisten asuttamilla alueilla tietenkin. Kaduilla syövät ihmisten paskat tai joutuvat ammutuksi huonoon paikkaan joutuessa. Voit käydä kehitysmaissa ja muutamassa länsimaassakin katsomassa katukoiria, jotka ovat olleet siellä syntymästään asti. Ovat täynnä matoja ja pahimmillaan rampoja.
[/quote]
Syntymättömät koirat ei varmaan eläis missään. Te koiraystävät voisitte sitten keskittyä auttamaan noita kulkukoiria.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:01"]
[/quote]
[/quote]
Lollero, ei Suomi ole aivan kehitysmaa. Vai pitää hakea esimerkki oikein kaukaa. Samallalailla ne ihmislapsetkin elävät paskoissaan pyörien kaikkein köyhimmissä maissa.
Mutta siinä mielessä kannattaisi olla tekemättä lapsia ja ottaa, vaikka koira, joka on lyhytikäinen ja saastuttaa ihmistä vähemmän. Onhan sekin joku pointti!
tekopyhää paskaa aloitus
sinä itsekin haluat elää mieluummin kuin kuolla. jos sinä kuolisit nyt eli tappaisit itsesi niin maapallon luonnonvaroja jäisi niille lapsille enemmän jotka nyt kuolevat nälkään.
tekopyhää paskaa aloitus
sinä itsekin haluat elää mieluummin kuin kuolla. jos sinä kuolisit nyt eli tappaisit itsesi niin maapallon luonnonvaroja jäisi niille lapsille enemmän jotka nyt kuolevat nälkään.
Mitä tulee lemmikkeihin, lemmikit kokevat samoja tunteita kuin ihmiset, eläimet eivät eroa ihmisistä yhtään mitenkään. Paitsi että eivt kuluta maapallon luonnonvaroja yhtä paljon eivätkä ole yhtä sadistisia kuin monet lapset.
Lähes kaikki eläimet ovat paljon parempia ihmisiä kuin suurin osa lapsista
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:29"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:22"]Oksennus tuli suuhuni. Rakastan eläimiä enkä edes pidä lapsista, mutta silti, oikeasti, valitsisitte koiran?? Koiran, joka elää max 15 vuotta. Olen nihilisti ja biologisen elämänkatsomuksen kannalla ja silti arvotan ihmisen koiran yli, oman lajikumppanini minkä tahansa muun yli. Ja teen muuten vapaaehtoistyötä, myös kentällä. [/quote] Jatkan vielä, minusta koiranpitäjät ovat ylipäänsä hlvetin itsekkäitä paskoja. Mitä hlv on meny jalostamaan sudesta ihmiselle kumppani? Sitten näitä mamman kultumussukoita harvemmin edes käytetään siihen, mihin ne on tarkoitettu. Hätäisesti saa käydä pissat tekemässä ulkona pari kertaa päivässä. Tai sitten pahempaa, tämä alunperin villi ja hieno eläin on jalostettu täysin pilalle sairastamaan vaikka mitä sairauksia tai sitten siitä on kehitetty itsekkään paskakoiraihmisen lullapulla sohvakaveri, jonka kanssa on niiiin kiva köllötellä sohvalla. Voi vttu sentään, oksennus tuli taas suuhuni. Ja koiraihmiset luulevat olevansa jotain eläinten ystäviä, vaikka 95 pros ihan jotain muuta. [/quote] Ihminen on ryöstänyt eläinten elintilat niin käytännössä nykyään ihmisten täytyykin pitää osasta eläimistä huolta itsekkyytensä takia. Se on vähintä mitä korvaukseksi voi antaa, jos ihmiset eivät ole muuten vetäytymässä ja antamassa tilaa muille elää. Jotenkin myös vaikea kommetistasi päätellä että arvostaisit lajitovereitasi. Tai ketään, joka vähänkin on eri mieltä kanssasi. [/quote] Jos koiraihmiset eivät koiria ostelisi, niin ei niitä enää lisää kasvatettaisi. Turha selittää huolenpidosta, ihminen haluaa itsekkäisiin tarpeisiinsa koiran. Koiran ei edes anneta olla enää koira, vaan se halutaan väkisin vääntää johonkin inhimilliseen muottiin. Puetaan ja pidetään kerrostaloasunnossa. Surullista, kovin surullista.
[/quote]
eikö äiti rakastanut kun koiraa kadehdit ja sen sohvalla oloa? kyllä varmasti itsekin ehdit maata tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:24"]
Kysymys on täysin päätön.
Jokainen normaali lemmikin omistava henkilö haluaa suojella koiraansa, kissaansa tms. Aiheella ei ole osaa tai arpaa jonkun tuntemattoman lapsen kuoleman kanssa.
Yhtä hyvin voisi syyllistää lapsia hankkivat ihmiset. Kunnon ihmiset antaisivat tienaamansa rahat vieraille lapsille ja eläisivät itse niukasti.
Ideaalimaailmassa kukaan ei sairastuisi tai kuolisi, lapsityövoimaa tai prostituutiota ei olisi, naisia arvostettaisiin yhtä paljon kuin miehiä, kaikista töistä maksettaisiin yhtä suuri palkka ja kaikilla olisi yhtä paljon rahaa käytössään...
[/quote]
näin!
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 14:30"]
Sehän olisi TUNTEMATON lapsi. Siis minulle merkityksetön. En olisi koskaan sitä nähnyt, tiennyt sen elämästä tai läheisistiä joten mitä merkitystä sillä sitten olisi?
[/quote]
Näin juuri. En toivo kenenkään tuntemattomankaan lapsen kuolemaa, mutta ei olisi kyllä minkäänlaista ongelmaa valita sen välillä olisinko minä surullinen lemmikkini menetyksen vuoksi vai olisiko joku minulle vieras ihminen surullinen menetettyään lapsensa.
Lopettakaa nyt jo oikeasti toi hurskastelu, sitä ei palkita tässä eikä seuraavassa elämässä. Ja tämäkin on totta ja niin surullista.
Minulla ei muuten ole lemmikkiä.
[/quote]
Mulla on koira ja lapsi. Hetkeäkään epäröimättä pelastaisin tuntemattoman lapsen ja antaisin koirani kuolla. Koiraani surisin, mutta tuntisin silti niin paljon empatiaa sitä lapsensa menettävää äitiä kohtaan etten voisi sitä surua hänelle tuottaa. Olkoot miten tuntematon ihminen tahansa. Minun suruni koiran menettämisestä olisi silti pienempi paha. Äitinä tiedän sen ihan varmasti. Surua lapsen menettämisestä ei voi mitenkään edes verrata koiran menettämisestä aiheutuneeseen suruun. Ei vaan voi. Lisäksi tiedän, että jossain vaiheessa tulen koirani kuitenkin menettämään. Tuossa tilanteessa se vääjämätön tulee vaan vähän aikaisemmin. Mutta sen ansiosta joku välttyy kuolemalta ja toinen surulta.
Toivoisin myös että minulle tehtäisiin samoin, että minun lapseni pelastettasiin koiran sijasta. Joten en itsekään voisi tehdä muuta.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:47"]
Ja mikä ihmeen kuningasasema lapsilla on, että jos et hyysää ja palvo jokaista niin olet itsekäs kusipää? Ihan tavallisia ihmisiä ne lapset on, joista kasvaa samanlaisia itsekkäitä kusipäitä kuin me kaikki aikuisetkin ollaan. Ei lapset ole mitään Jumalasta seuraavia.
[/quote]
Aika moni on itsekäs kusipää jo lapsena, jos vanhemmilta tulee esimerkki ja ohjeet miten ollaan kusipäitä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:16"]
tekopyhää paskaa aloitus
Mitä tulee lemmikkeihin, lemmikit kokevat samoja tunteita kuin ihmiset, eläimet eivät eroa ihmisistä yhtään mitenkään. Paitsi että eivt kuluta maapallon luonnonvaroja yhtä paljon eivätkä ole yhtä sadistisia kuin monet lapset.
Lähes kaikki eläimet ovat paljon parempia ihmisiä kuin suurin osa lapsista
[/quote]
Eivät tunne ja eroavat ihmisistä melkoisen paljon. Sä olet taas näitä eläinten inhimillistäjiä, jotka ei edes tajua että se jos mikä on eläinten rääkkäämistä. Eläimet eivät ole ihmisiä, ne eivät käyttäydy kuten ihmiset, ne eivät ajattele kuin ihmiset, eivätkä ne tunne kuten ihmiset. Eikä niitä saa kohdella kuten ihmistä, koska ne eivät ole ihmisiä. Koiraa pitää kohdella kuten koiraa, silloin se elää onnellisimpana. Koirasta ei ikinä tule ihmistä, eikä se koskaan ihmistä vastaa.
Ja mikä karuinta, se sun koiras ei rakasta sua. Ei tänään eikä edes huomenna. Niin karua kuin se onkaan.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:33"]
Paljon koiraihmisä paikalla näköjään. Peukutuksista päätellen... Aah koira sitä, koira tätä. Mutta eipä ne pönttöön pasko, saatika yksinkertaiset omistajatkaan niitä jätöksiä nouki pois.
[/quote]
Mulla ei ole lapsia, eikä koiraakaan. Todennäköisesti ei tule kumpiakaan.
Faktaa on kuitenkin se, että nykypäivän kersat on uskomattoman usein huonosti kasvatettuja, huonosti käyttäytyviä ja erittäin suurta ärtymystä vieraissa ihmisissä herättäviä. Kiitos tästä kuuluu vain ja ainoastaan yllä olevan tyyppisille itserakkaille (mun ihanat geenit kullannupulla) vanhemmille. Te ihan itse aikaansaatte yleistä lapsivihaa suomalaisessa yhteiskunnassa.
Olen asunut vuosien mittaan useampia jaksoja Espanjassa, enkä ole siellä koskaan tavannut sellaisia huonosti käyttäytyviä näsäviisastelijakakaroita, mitä Suomessa näkee päivittäin julkisilla paikoilla. Espanjalaisten arvoista ja kulttuurista noin ylipäätään voin minäkin olla montaa mieltä, mutta kyllä siellä ainakin lapset käyttäytyvät paremmin kuin täällä meillä.
Lemmikin ja lapsen vastakkainasettulu on ylipäätään aivan tolkuttoman typerää. Miksi te ylpeät äipät olette niin kovin suiviintuneita siitä, että esim. joku yksinäinen saa elämänsä kenties ainoan pyyteettömän rakkauden omalta koiraltaan? Minulle tuollainen järjetön koira/lemmikkiviha aiheuttaa kyllä vastareaktiona lapsivihaa ja se on oikeasti todella valitettavaa.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:40"]
Kysymys heille, jotka pelastaisivat enemmin koiran: Onko teillä omia lapsia? Jos on, miltä tuntuisi kun joku pelastaisi mielummin koiransa kuin teidän lapsenne?
[/quote]
Tottakai tuntuisi todella pahalta jos oma lapsi kuolisi. Mutta ymmärrän kyllä sen, että kaikki elämä on yhtä arvokasta, on spesismiä laittaa ihmisen elämä eläimen edelle.
[/quote]
Tositilanteessa sä vaatisit sitä koiranpelastajaa vastuuseen sun lapsen kuolemasta. Ja tämä on täysin varma asia. Sitä on kauheen helppo sanoa, että olishan se lapsen kuolema surullista, mutta kyllä mä ymmärtäisin että koira oli pelastettava. Oikeasti et ymmärtäisi.
Ihmiselle oman lajin selvityminen on tärkeämpää kuin muiden. Näin se kuule on koirillakin, oman lajinsa etua nekin ajaa.
[/quote]
Tyypillistä lapsentasoista argumentointia. Ensin kysytään että mitä mieltä olisitte, mutta kun vastaus ei miellytäkään niin se tyrmätään täysin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:55"]Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?
Oikeesti. Antaisitte jonkun pienen lapsen kuolla koska haluatte että sinulle jäisi koira ja elämä.
ymmärtäisin jos pitäisi valita sinä vai tuntematon lapsi. Ymmärrän kans että se lemmikki voi olla tosi rakas ja tärkeä. Mutta loppujen lopuksi joku lapsi kuolisi vain sen takia että Sinulle ei tulisi paha mieli. eli täysin itsekkäistä syistä.
Surullista
[/quote] Täällä jotkut ihmiset eivät osaa asettua toisen asemaan ollenkaan..
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:33"]
Paljon koiraihmisä paikalla näköjään. Peukutuksista päätellen... Aah koira sitä, koira tätä. Mutta eipä ne pönttöön pasko, saatika yksinkertaiset omistajatkaan niitä jätöksiä nouki pois.
[/quote]
Mulla ei ole lapsia, eikä koiraakaan. Todennäköisesti ei tule kumpiakaan.
Faktaa on kuitenkin se, että nykypäivän kersat on uskomattoman usein huonosti kasvatettuja, huonosti käyttäytyviä ja erittäin suurta ärtymystä vieraissa ihmisissä herättäviä. Kiitos tästä kuuluu vain ja ainoastaan yllä olevan tyyppisille itserakkaille (mun ihanat geenit kullannupulla) vanhemmille. Te ihan itse aikaansaatte yleistä lapsivihaa suomalaisessa yhteiskunnassa.
Olen asunut vuosien mittaan useampia jaksoja Espanjassa, enkä ole siellä koskaan tavannut sellaisia huonosti käyttäytyviä näsäviisastelijakakaroita, mitä Suomessa näkee päivittäin julkisilla paikoilla. Espanjalaisten arvoista ja kulttuurista noin ylipäätään voin minäkin olla montaa mieltä, mutta kyllä siellä ainakin lapset käyttäytyvät paremmin kuin täällä meillä.
Lemmikin ja lapsen vastakkainasettulu on ylipäätään aivan tolkuttoman typerää. Miksi te ylpeät äipät olette niin kovin suiviintuneita siitä, että esim. joku yksinäinen saa elämänsä kenties ainoan pyyteettömän rakkauden omalta koiraltaan? Minulle tuollainen järjetön koira/lemmikkiviha aiheuttaa kyllä vastareaktiona lapsivihaa ja se on oikeasti todella valitettavaa.
[/quote] Oon ap ja mulla ei ole ainakaan yhtään lasta.
Cmon kärpänen ! Jos !! Kuvitelmaa siis not 4real ! Ja hyvä provon joku oli keksinyt kun noin mielesi pahoitit ! Pikku juttu kuin hiekkaa pillussa mutta hiertää ihanasti ! :)
Rakastan omaa lastani, muiden lapsia en voi sietää. En ole ikinä pitänyt lapsista. Koira on osa perhettämme, ja olen sen verran itsekäs että pelastaisin sen.
Jos joku pelastaisi koiransa lapseni kustannuksella, olisihan se hirveää mutta en voi tuomita sillä tekisin saman. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?