Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla noin itsekäs? Kertokaae

Vierailija
20.03.2015 |

Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?

Oikeesti. Antaisitte jonkun pienen lapsen kuolla koska haluatte että sinulle jäisi koira ja elämä.

ymmärtäisin jos pitäisi valita sinä vai tuntematon lapsi. Ymmärrän kans että se lemmikki voi olla tosi rakas ja tärkeä. Mutta loppujen lopuksi joku lapsi kuolisi vain sen takia että Sinulle ei tulisi paha mieli. eli täysin itsekkäistä syistä.

Surullista

Kommentit (281)

Vierailija
261/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt oikein täsmää... Miksi joku haluaisi minun tappavan koirani? Ja kuka tällaista ukaasia esittää? Mistä voin edes tietää että mitään lasta ylipäätään on missään, tai että lapsi päästetään vaikka koirani uhraisin?

Kuulostaa joltain sairaalta pilalta, todennäköisesti vetäisin nopean kämmentyvilyönnin nokkaan ja nappaisin takakuristuksella tajun kankaalle, jonka jälkeen toimittaisin hörhön poliisin huostaan ihan siltä varalta että joku lapsi oikeasti jossain kellarissa on lukittuna.

Vierailija
262/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tulee ikinä olemaan semmoista hetkeä kun koira ja tuntematon lapsi ovat molemmat sidottuina junaraiteille ja on vain aikaa pelastaa toinen. Ärsyttää kun ihmiset jeesustelee täällä ja haukkuu kusipäiksi ihmisiä jotka eivät valitsisi lapsen henkeä. Ihminen on itsekäs olento. Ai et halua että vuoksesi kuolee ketään? Ei onnistu tässä maailmassa. Vähintään eläimiä kuolee sinun hampurilaispihvisi vuoksi, mutta eihän niiden elämällä ollut merkitystä. Niin pahalta kun se kuulostaakin, lapsia kuolee joka päivä. Itse olisin luultavasti itsekäs tunteeton kusipää ja valitsisin oman koirani tuntemattoman lapsen sijasta. Toisin olisi asiat tietenkin jos kyseessä olisi oma/tutun lapsi. Harmi jos tämä minun koirani vuoksi kuollut lapsi olisi ollut juuri se ihmelääkkeen keksijä, mutta ihan hyvin olisi se voinut olla Kiinassa samalla sekunnilla kuollut taapero. Kuten sanoin, ihminen on itsekäs olento ja ajattelee yleensä ensin omaa napaa, ja se tuska rakkaan lemmikin menetyksestä ei houkuta vain siksi että joku tuntematon lapsi pelastuisi.

Mutta ainiin, mullahan ei ole lapsia joten en varmaankaan tajua mistään mitään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 14:30"]

Sehän olisi TUNTEMATON lapsi. Siis minulle merkityksetön. En olisi koskaan sitä nähnyt, tiennyt sen elämästä tai läheisistiä joten mitä merkitystä sillä sitten olisi?

[/quote]

Näin juuri. En toivo kenenkään tuntemattomankaan lapsen kuolemaa, mutta ei olisi kyllä minkäänlaista ongelmaa valita sen välillä olisinko minä surullinen lemmikkini menetyksen vuoksi vai olisiko joku minulle vieras ihminen surullinen menetettyään lapsensa.

Lopettakaa nyt jo oikeasti toi hurskastelu, sitä ei palkita tässä eikä seuraavassa elämässä. Ja tämäkin on totta ja niin surullista.

Minulla ei muuten ole lemmikkiä.

[/quote]

Mulla on koira ja lapsi. Hetkeäkään epäröimättä pelastaisin tuntemattoman lapsen ja antaisin koirani kuolla. Koiraani surisin, mutta tuntisin silti niin paljon empatiaa sitä lapsensa menettävää äitiä kohtaan etten voisi sitä surua hänelle tuottaa. Olkoot miten tuntematon ihminen tahansa. Minun suruni koiran menettämisestä olisi silti pienempi paha. Äitinä tiedän sen ihan varmasti. Surua lapsen menettämisestä ei voi mitenkään edes verrata koiran menettämisestä aiheutuneeseen suruun. Ei vaan voi. Lisäksi tiedän, että jossain vaiheessa tulen koirani kuitenkin menettämään. Tuossa tilanteessa se vääjämätön tulee vaan vähän aikaisemmin. Mutta sen ansiosta joku välttyy kuolemalta ja toinen surulta.

Toivoisin myös että minulle tehtäisiin samoin, että minun lapseni pelastettasiin koiran sijasta. Joten en itsekään voisi tehdä muuta.

[/quote]

Mutta jos ei ole koskaan ollut lasta vaan aina vain se koira? Kuka/mikä sinä olet arvottamaan ihmisten surua? Kuinka voit tietää, ettei sen lapsettoman lemmikin omistajan suru lemmikistä ole yhtä kova kuin äidin suru lapsesta?

En minäkään surrut isäni kuolemaa yhtä kovasti kuin siskoni, joka murtui täysin ja kuitenkin ihan samanlaisissa väleissä olimme isämme kanssa.

Mikä on niin hirvittävän vaikeaa ymmärtää siinä, että jokaisella ihmisellä se oma "risti" on raskain kantaa? Kukaan toinen ei voi määrittää toisen ihmisen surun syvyyttä tai oikeellisuutta.

Kaikki tälläiset kirjoitukset saa ainakin minut välittämään ihmisistä entistä vähemmän; toisten mitätöintiä ja oman humaanisuutensa korottamista, ei muuta.

Vierailija
264/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:33"]

Paljon koiraihmisä paikalla näköjään. Peukutuksista päätellen... Aah koira sitä, koira tätä. Mutta eipä ne pönttöön pasko, saatika yksinkertaiset omistajatkaan niitä jätöksiä nouki pois.

[/quote]

Mulla ei ole lapsia, eikä koiraakaan. Todennäköisesti ei tule kumpiakaan.

Faktaa on kuitenkin se, että nykypäivän kersat on uskomattoman usein huonosti kasvatettuja, huonosti käyttäytyviä ja erittäin suurta ärtymystä vieraissa ihmisissä herättäviä. Kiitos tästä kuuluu vain ja ainoastaan yllä olevan tyyppisille itserakkaille (mun ihanat geenit kullannupulla) vanhemmille. Te ihan itse aikaansaatte yleistä lapsivihaa suomalaisessa yhteiskunnassa.

Olen asunut vuosien mittaan useampia jaksoja Espanjassa, enkä ole siellä koskaan tavannut sellaisia huonosti käyttäytyviä näsäviisastelijakakaroita, mitä Suomessa näkee päivittäin julkisilla paikoilla. Espanjalaisten arvoista ja kulttuurista noin ylipäätään voin minäkin olla montaa mieltä, mutta kyllä siellä ainakin lapset käyttäytyvät paremmin kuin täällä meillä.

Lemmikin ja lapsen vastakkainasettulu on ylipäätään aivan tolkuttoman typerää. Miksi te ylpeät äipät olette niin kovin suiviintuneita siitä, että esim. joku yksinäinen saa elämänsä kenties ainoan pyyteettömän rakkauden omalta koiraltaan? Minulle tuollainen järjetön koira/lemmikkiviha aiheuttaa kyllä vastareaktiona lapsivihaa ja se on oikeasti todella valitettavaa.

[/quote]

Koira ei RAKASTA ihmistä. 

http://yle.fi/uutiset/koira_ei_rakasta_ihmista_ihmisen_toivomalla_tavalla/5496161

Ja mitä tulee muuten tuohon sun vuodatukseen lasten huonosta käyttäytymisestä, niin sama pätee nykyään myös koiriin. Niistä on tullut lasten korvikkeita ja niitä kohdellaan ja niille vaaditaan samoja oikeuksia kuin ihmisille. Koiria ei haluta kouluttaa, koska kuvitellaan niiden olevan ihmisiä. Niille siis riittää sama kohtelu kuin ihmisille. Kouluttamattomuus aiheuttaa sitten ongelmia, myös sivullisille. Koirille myös vaaditaan etuoikeuksia eikä piitata laista tai säännöistä. Kun mun fifi on kiltti niin se saa juosta vapaana. Eikä mun koiran jätökset nyt voi muita haitata. Maailman pitäisi pyöriä vaan sen koiran ympärillä. Siksi myös koiraviha on nousussa.

Vierailija
265/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman ntaisit mieliumminin kuolla, minun koirani vai sinun lapsesi?

Aivan. Sen vuoks, ettei sinulle tulisi paha mieli, et pelastaisi koiraani???

Hei haloo!!! Kaikki tässä maailmassa ollaan elävät olennot tärkeitä. Mikä nostaa sinun lapsesi minun koirani edelle? En ymmärrä

Vierailija
266/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2

Mulla ei ole lapsia, eikä koiraakaan. Todennäköisesti ei tule kumpiakaan.

Faktaa on kuitenkin se, että nykypäivän kersat on uskomattoman usein huonosti kasvatettuja, huonosti käyttäytyviä ja erittäin suurta ärtymystä vieraissa ihmisissä herättäviä. Kiitos tästä kuuluu vain ja ainoastaan yllä olevan tyyppisille itserakkaille (mun ihanat geenit kullannupulla) vanhemmille. Te ihan itse aikaansaatte yleistä lapsivihaa suomalaisessa yhteiskunnassa.

Olen asunut vuosien mittaan useampia jaksoja Espanjassa, enkä ole siellä koskaan tavannut sellaisia huonosti käyttäytyviä näsäviisastelijakakaroita, mitä Suomessa näkee päivittäin julkisilla paikoilla. Espanjalaisten arvoista ja kulttuurista noin ylipäätään voin minäkin olla montaa mieltä, mutta kyllä siellä ainakin lapset käyttäytyvät paremmin kuin täällä meillä.

Lemmikin ja lapsen vastakkainasettulu on ylipäätään aivan tolkuttoman typerää. Miksi te ylpeät äipät olette niin kovin suiviintuneita siitä, että esim. joku yksinäinen saa elämänsä kenties ainoan pyyteettömän rakkauden omalta koiraltaan? Minulle tuollainen järjetön koira/lemmikkiviha aiheuttaa kyllä vastareaktiona lapsivihaa ja se on oikeasti todella valitettavaa.

[/quote]

Koira ei RAKASTA ihmistä. 

http://yle.fi/uutiset/koira_ei_rakasta_ihmista_ihmisen_toivomalla_tavalla/5496161

Ja mitä tulee muuten tuohon sun vuodatukseen lasten huonosta käyttäytymisestä, niin sama pätee nykyään myös koiriin. Niistä on tullut lasten korvikkeita ja niitä kohdellaan ja niille vaaditaan samoja oikeuksia kuin ihmisille. Koiria ei haluta kouluttaa, koska kuvitellaan niiden olevan ihmisiä. Niille siis riittää sama kohtelu kuin ihmisille. Kouluttamattomuus aiheuttaa sitten ongelmia, myös sivullisille. Koirille myös vaaditaan etuoikeuksia eikä piitata laista tai säännöistä. Kun mun fifi on kiltti niin se saa juosta vapaana. Eikä mun koiran jätökset nyt voi muita haitata. Maailman pitäisi pyöriä vaan sen koiran ympärillä. Siksi myös koiraviha on nousussa.

[/quote]

Ja sinä sitten jo osaat (Ylen avulla) määritellä jo rakkaudenkin? Et kai tosissasi kuvittele, että aivan pieni lapsikaan osaa oikeasti "rakastaa" äitiään? Eikö kiintymyksen ja hellyyden osoitukset ole sinun mielestä rakkautta? Minun mielestäni se on juurikin sitä eläimeltä saatavaa rakkautta ja se voi olla yksinäisen ihmisen elämän valo, joten mitä väliä, onko se OIKEAA rakkautta?!

Tämän tympeän keskustelun päätteeksi olen tullut siihen tulokseen, että pelastaisin mielummin tuntemattoman koirankin kuin jonkun näin inhimillisestä elämästä vieraantuneen empatiakyvyttömän mamman lapsen. Sitä niittää, mitä kylvää.

Vierailija
267/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpäs repäisen ja kauhistutan teitä kertomalla, että minä pelastaisin ennemmin _neitokakaduni_ kuin lapsen liekeistä. En saisi siitä mielihyvää, en nauraisi kuolevalle lapselle ja tietysti yrittäisin pelastaa molemmat jos vain olisin ihan järjissäni, mutta jos olisi pakko valita, automaattisesti hakisin lintuni häkistä ja kuljettaisin romahtavasta talosta.

Vierailija
268/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:55"]

Avaisitko filosofi tuo rationaalinen syy-seuraussuhde, jonka perusteella äidin pitäisi hyväksyä lapsensa kuolema koiran vuoksi? T mielenkiinnolla sivusta seurannut FM

[/quote]

Kaikki elävä on samanarvoista ja kaikki maan päällä elävä kuolee joskus.

Vierailija
269/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerta kaikkiaan pysty ymmärtämään, että joku on tuota mieltä.

Mahdollisesti kehuisitte tai ymmärtäisitte kun olen pelastanut oman rakkaan koirani, mutta sinun lastasi en valitettavasti pystynyt pelastamaan?

Miettisitte että oikein tehty!

Vierailija
270/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:40"]

Kysymys heille, jotka pelastaisivat enemmin koiran: Onko teillä omia lapsia? Jos on, miltä tuntuisi kun joku pelastaisi mielummin koiransa kuin teidän lapsenne?

[/quote]

Tottakai tuntuisi todella pahalta jos oma lapsi kuolisi. Mutta ymmärrän kyllä sen, että kaikki elämä on yhtä arvokasta, on spesismiä laittaa ihmisen elämä eläimen edelle.

Vierailija
271/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:05"]

Eihän ole. Minulla ei ole lapsia ja en lapsia pysty koskaan saamaan, niin koira paikkaa pienellä tavalla sitä. Jos kysymys olisi tuttavien lapsista, niin ehdottomasti koira jäisi toiseksi.

[/quote] Tottakai se on itsekästä. Lapsi kuolisi koska sinä haluat paikata koiralla lasta..

Hankkisit vaikka uuden koiran.. Itse en pystyisi elämään sen tiedon kanssa että joku pieni lapsi jolla olisi vielä todennäköisesti vielä elämää edessä kuolisi siksi että minusta tuntuisi hyvältä...

[/quote]

Sinulla on vakava tunnevamma, mikäli luulet uuden koiran noin vain kuittaavan vanhan. Asia täsmälleen sama, kuin kehottaisit kepeästi lapsensa menettänyttä hankkimaan uuden, niitähän saa ihan vaan seksiä harrastamalla.

Vierailija
272/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 19:10"]

Eihän ole. Minulla ei ole lapsia ja en lapsia pysty koskaan saamaan, niin koira paikkaa pienellä tavalla sitä. Jos kysymys olisi tuttavien lapsista, niin ehdottomasti koira jäisi toiseksi.

[/quote] Tottakai se on itsekästä. Lapsi kuolisi koska sinä haluat paikata koiralla lasta..

Hankkisit vaikka uuden koiran.. Itse en pystyisi elämään sen tiedon kanssa että joku pieni lapsi jolla olisi vielä todennäköisesti vielä elämää edessä kuolisi siksi että minusta tuntuisi hyvältä...

[/quote]

Sinulla on vakava tunnevamma, mikäli luulet uuden koiran noin vain kuittaavan vanhan. Asia täsmälleen sama, kuin kehottaisit kepeästi lapsensa menettänyttä hankkimaan uuden, niitähän saa ihan vaan seksiä harrastamalla

[/quote]

Ei tietenkään se uusi koira kuittaa sitä vanhaa. Mutta mun mielestä on sairasta tuottaa niin paljon tuskaa jollekkin ihmiselle + Sen perheelle. Sun koirasi takia..

Vierailija
273/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:50"]

Suurin osa koiristakin kuolisi lapsen puolesta. Vieraasta lapsesta en ole ihan varma. Mutta moni koira on uhrannut henkensä pelastaakseen perheen naperon.

[/quote]

Eli olisi monella opittavaa omalta muffeltaan...

Oletan useimpien vastaajien olevan 20 v tai alle.

[/quote]

Tuo asenne kertoo enemmän sinusta kuin vastaajista. Onko muuten sillä vaikutusta minkä ikäinen lapsi on. Jos pitää valita pelastaako 5 tai 7 vuotiaan, niin onko nuorempi aina se arvokkaampi? Koska vaikka tässä on kyse alunperin koirasta ja ihmisestä, niin en usko että tiettyjen ihmisten tarve laittaa muita arvojärjestykseen suinkaan loppuu siihen.

[/quote]

Mä pelastaisin kunhan se vain olis ihminen..

Vierailija
274/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos joku tulisi kuvan ja tarinan kanssa selittämään että juuri tämä lapsi kuolee, niin olisi mulle helppo valinta, en vois kuvan ja tarinan jälkeen antaa itselleni anteeksi että oisin voinut pelastaa sen lapsen joten koira sais mennä. Koiria saa uusia, lapsia ei niin helposti.

Vierailija
275/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 19:10"]

[/quote]

Sinulla on vakava tunnevamma, mikäli luulet uuden koiran noin vain kuittaavan vanhan. Asia täsmälleen sama, kuin kehottaisit kepeästi lapsensa menettänyttä hankkimaan uuden, niitähän saa ihan vaan seksiä harrastamalla

[/quote]

Ei tietenkään se uusi koira kuittaa sitä vanhaa. Mutta mun mielestä on sairasta tuottaa niin paljon tuskaa jollekkin ihmiselle + Sen perheelle. Sun koirasi takia..

[/quote]

Miksi sillä toisella perheellä olisi sitten oikeus tuottaa minulle paljon tuskaa, jota rakkaan koirani kuolema minulle tuottaisi? Miksi minun tuskani olisi vähempiarvoinen verrattuna sen toisen perheen tuskaan?

Vierailija
276/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:08"]

No jos joku tulisi kuvan ja tarinan kanssa selittämään että juuri tämä lapsi kuolee, niin olisi mulle helppo valinta, en vois kuvan ja tarinan jälkeen antaa itselleni anteeksi että oisin voinut pelastaa sen lapsen joten koira sais mennä. Koiria saa uusia, lapsia ei niin helposti.

[/quote]

Huomaatko, miten objektoit sekä lapset että koirat? "Koiria saa uusia, lapsia ei niin helposti". Et kiinnitä huomiota ollenkaan siihen yksilöön ja persoonaan, vaan puhut kuin lapset olisivat yhtä massaa, homogeenistä ryhmää, samoin koirat. Kuin olisivat vain tehdastuotteisia kopioita toisistaan.

Kannattaa vähän pohtia noita omia asenteitasi.

Vierailija
277/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, tää on kyllä joidenkin osalta sitä tyypillistä minäminä-kulttuuria ja itsekkyyttä parhaimmillaan. Oikeasti antaisitte jonkun lapsen kuolla ennemmin kuin rakkaan koiranne?! Ihme porukkaa täällä, koiria saa aina HELPOSTI uusia. Koira kuolee kuitenkin viimeistään n 14-16 v, se lapsi voisi elää 100 vuotiaaksi. Vähän nyt realismia. No mut ihan sama, mä oon luovuttanut jo sen suhteen et ihmiskunnalla on muka toivoa.

Vierailija
278/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:50"]

Suurin osa koiristakin kuolisi lapsen puolesta. Vieraasta lapsesta en ole ihan varma. Mutta moni koira on uhrannut henkensä pelastaakseen perheen naperon.

[/quote]

Eli olisi monella opittavaa omalta muffeltaan...

Oletan useimpien vastaajien olevan 20 v tai alle.

[/quote]

Tuo asenne kertoo enemmän sinusta kuin vastaajista. Onko muuten sillä vaikutusta minkä ikäinen lapsi on. Jos pitää valita pelastaako 5 tai 7 vuotiaan, niin onko nuorempi aina se arvokkaampi? Koska vaikka tässä on kyse alunperin koirasta ja ihmisestä, niin en usko että tiettyjen ihmisten tarve laittaa muita arvojärjestykseen suinkaan loppuu siihen.

[/quote]

Mitä tämä asenne sitten kertoo minusta? Olen lapseton by the way.

Vierailija
279/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään lapsi ei pelastu jos mä tapan koirani joten eiköhän tää ole tässä.

Vierailija
280/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:16"]

Yksikään lapsi ei pelastu jos mä tapan koirani joten eiköhän tää ole tässä.

[/quote]

Sä et tainnut ihan ymmärtää..