Pesetkö AINA kädet vessan jälkeen?
Jos et, miksi ? Laita vielä ikä ja sukupuoli.
Minä pesen aina M30.
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:47"]
Melkoista käsienpesu hysteriaa. En ihmettele, että allergiat yleistyy koko ajan ja ihmiset jatkuvasti sairaina. Minä en todellakaan hankaa käsiäni saippuoilla joka välissä ja viimeksi lapsena ollut vatsatauti. Flunssa noin kerran kahdessa vuodessa. Sama lapsillani, ei allergioita ja todella harvoin sairaina. Meillä ei lapset pese käsiään edes ennen ruokailua. Oltaisko just tän takia näin terveitä kaikki. En edes muista milloin viimeksi joku lapsistani olisi ollut sairaana. Ovat vielä koulu- ja päiväkoti ikäisiä.
[/quote]
Ja minä en ihmettele, että miksi flunssat, influenssat ja vatsataudit leviävät niin tehokkaasti, jos ihmiset eivät ymmärrä edes sellaista perustavanlaatuista asiaa, että paskalla käynnin jälkeen pestään kädet.
[/quote]
Missä kohtaa kirjoitin, etten pese käsiä paskomisen jälkeen? Lue uudestaan ja ajatuksen kanssa jooko?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:39"]Kotona en joka kerta, muualla aina. [/quote] Sama. Ja pesen aina kun tulen kotiin jostakin ja ennen kun alan tekemään ruokaa. Syy miksi en kotona aina pese esim. pissan jälkeen on käsissä oleva atooppinen ihottuma joka pahenee käsien pesusta (myös pelkästä vesipesusta). [/quote] En tiedö onko asialla jotain tekemistä tuon ihottuman kanssa, mutta se puhkesi siihen aikaan kun olin neuroottinen käsien pesun suhteen ja pesin käsiä usein ihan "huvikseen" kun joku alkoi ahdistaa.Ei käsiä ole oikeasti hyvä pestä koko ajan.
[/quote]
Itsellä tulee ihottumaa jos pesee liian usein. Muutenkin iho kuivuu ja alkaa hilseilemään. Laitoin siis ton edellisenkin kommentit, että iho kuvuu.
Enkä ole käytännössä koskaan sairaana. Taitaa viimeisen seitsemän vuoden aikana olla pari päivää saikkua.
[/quote] Mulla tulee stressiaikoina käsiin ihottumaa ilman että lisään käsienpesua. Välillä on kuivat kädet, silloin pesen kädet pesuemulsiolla saippuan sijaan. Molempia on altaan reunalla jotta kuivakätiset vieraatkin voi pestä kädet vessassa asioituaan.
Kyllä, aina. Nainen 39v.
Tähän ikään mennessä olen ehtinyt aika moneen yleiseen naistevessaan tutustumaan ja voin sanoa, ettei se naisten käsienpesurutiini useimmilla kestä tarkempaa tutkimista. Parin sekunnin ajan kädet hanan alla ja huolimaton kuivaus näyttää olevan useimpien tapa -ja nämä tyypit tekevät meille ruokaakin!
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:47"] Melkoista käsienpesu hysteriaa. En ihmettele, että allergiat yleistyy koko ajan ja ihmiset jatkuvasti sairaina. Minä en todellakaan hankaa käsiäni saippuoilla joka välissä ja viimeksi lapsena ollut vatsatauti. Flunssa noin kerran kahdessa vuodessa. Sama lapsillani, ei allergioita ja todella harvoin sairaina. Meillä ei lapset pese käsiään edes ennen ruokailua. Oltaisko just tän takia näin terveitä kaikki. En edes muista milloin viimeksi joku lapsistani olisi ollut sairaana. Ovat vielä koulu- ja päiväkoti ikäisiä. [/quote] Ja minä en ihmettele, että miksi flunssat, influenssat ja vatsataudit leviävät niin tehokkaasti, jos ihmiset eivät ymmärrä edes sellaista perustavanlaatuista asiaa, että paskalla käynnin jälkeen pestään kädet. [/quote] Missä kohtaa kirjoitin, etten pese käsiä paskomisen jälkeen? Lue uudestaan ja ajatuksen kanssa jooko?
[/quote]
No, ketjun aihe on "pesetkö kätesi vessan jälkeen" ja puhuit käsienpesuhysteriasta, joten oletin, että mielestäsi käsien pesu WC:ssä käynnin jälkeen on hysteriaa. Eli kommenttini oli lähinnä suunnattu kuitenkin niille kirjoittajille, jotka eivät pese.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:10"]
Kyllä, aina. Nainen 39v.
Tähän ikään mennessä olen ehtinyt aika moneen yleiseen naistevessaan tutustumaan ja voin sanoa, ettei se naisten käsienpesurutiini useimmilla kestä tarkempaa tutkimista. Parin sekunnin ajan kädet hanan alla ja huolimaton kuivaus näyttää olevan useimpien tapa -ja nämä tyypit tekevät meille ruokaakin!
[/quote]
Jep, olen itsekin sairastanut salmonellan (ei muuten ollut mukava tauti) ja 99% varmuudella sain sen ruoasta, jota oli käsitellyt henkilö joka ei katsonut tarpeelliseksi pestä huolellisesti käsiään paskallakäynnin jälkeen.
Hyyyyyi. Siellä ne kokit käy paskalla ja röökillä ja sitten tulevat vääntämään annoksia. Ei enään ravintolaruokaa.
Kyllä. Pesen myös aina, kun tulen kotiin ja aina kun teen ruokaa/ koskettelen keittiön kahvoja tai astioita.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:00"]Miten te bakteerikammoiset voitte elää?
Virtsa on sentään steriiliä.
Miettikääpäs mitä kaikkea kamalampaa päivien mittaan tulee kosketeltua. Esim. se aiemmin mainittu näppäimistö, yksi kodin saastaisimpia paikkoja, matkapuhelin, kauppojen ovet, bussin ja muiden kulkuneuvojen kaiteet...
Niitä mä enemmän siellä kaupassa tomaateissa ällöisin kuin sitä, että joku unohti pestä kätösensä viime pissillä. Ja jos ne kädet jää pesemättä niin tod.näk niissä ei sillon oo kustakaan vaan ihan on reilulla paperitollolla pyyhitty.
[/quote]
No ei ole virtsa steriiliä enää siinä vaiheessa kun se tulee ulos.
Pesen aina kädet. N21
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:37"]
Te, jotka perustelette käsien pesemättömyyttä niiden kuivumisella, ihottumalla ym. Oletteko koskaan kuulleet perus- ja lääkevoiteista?
[/quote]
Juu, ja nelikymppisenä on käsien iho täysin elotonta, kuin muovia...
[/quote]
Juu, ja nelikymppisenä käsien iho on kohtuullisen hyvässä kunnossa oikeanlaisella hoidolla. Terveisin atoopikko, joka osaa pestä kätensä.
Pesen joka kerta. Kakkoshädän jälkeen pesen saippualla, pisun jälkeen pelkästään vedellä, koska liika saippuan käyttö kuivattaa ja jokakertainen saippuapesu tuntuu liioittelulta. Käytän käsivoidetta ja iho pysyy jokseenkin hyvänä, vaikka tuo jatkuva vesipesukin kuivattaa kivasti. Lasten takia käsiä tulee pestyä siis muutoinkin kuin omien vessakäyntien yhteydessä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:10"]
Kyllä, aina. Nainen 39v.
[/quote]
Jep, olen itsekin sairastanut salmonellan (ei muuten ollut mukava tauti) ja 99% varmuudella sain sen ruoasta, jota oli käsitellyt henkilö joka ei katsonut tarpeelliseksi pestä huolellisesti käsiään paskallakäynnin jälkeen.
[/quote]
Eikö ole todennäköisempää, että salmonella oli tullut ennemminkin saastuneesta ruuasta, jota ei ollut kypsennetty tarpeeksi, ravintola oli saanut raaka-aineen ehkä jo valmiiksi saastuneena. Meinaatko, että salmonella oli tullut työntekijän paskasta?
Aina.
Pesen kädet myös kun tulen töistä kotiin ja ennen kuin juon töissä kahvia tai syön mitään...
41v m
Vessanpyttyä likaisempia:
Keittion tiskipöytä, leikkuulauta, pesusieni/tiskirätti, naisten käsilaukut, auton ratti, kännykkä, kaukosäätimet, tietokoneen näppäimistö, valokatkaisijat, setelit, kolikot, hammasharja...
Pitää ilmeisesti kulkea kirurgin hanskat kädessä 24/7...
Pesen. Enkä tiedä ketään kuka ei pesisi. Olen 20v nainen.
Teistä ei varmasti yksikään edes pese käsiään oikeaoppisesti. Siis niin, että niistä ne paskapöpöt oikeasti mihinkään lähtisi. Joten ihan sama pesi tai ei.
Tässä ohjeet:
poista sormukset, korut ja kellot pesun - ja ruoanlaiton - ajaksi
kostuta kädet lämpimällä vedellä
ota käsiin nestesaippuaa
hiero kämmeniä yhteen noin 20 sekuntia
pese huolellisesti myös kämmenien selkäpuolet, sivustat, ranteet, sormien välit sekä kynsien ja sormuksien alustat
huuhtele kädet puhtaiksi
kuivaa kädet huolellisesti puhtaaseen kertakäyttöiseen käsipyyhkeeseen
sulje hana siten, että suojaat puhtaita käsiä esimerkiksi käsipyyhkeellä
tarvittaessa käytä pesun jälkeen vielä käsien desinfioitiin tarkoitettua valmistetta
Kysyin tätä mieheltä ja hän hermostui
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:48"]
Teistä ei varmasti yksikään edes pese käsiään oikeaoppisesti. Siis niin, että niistä ne paskapöpöt oikeasti mihinkään lähtisi. Joten ihan sama pesi tai ei. Tässä ohjeet: poista sormukset, korut ja kellot pesun - ja ruoanlaiton - ajaksi kostuta kädet lämpimällä vedellä ota käsiin nestesaippuaa hiero kämmeniä yhteen noin 20 sekuntia pese huolellisesti myös kämmenien selkäpuolet, sivustat, ranteet, sormien välit sekä kynsien ja sormuksien alustat huuhtele kädet puhtaiksi kuivaa kädet huolellisesti puhtaaseen kertakäyttöiseen käsipyyhkeeseen sulje hana siten, että suojaat puhtaita käsiä esimerkiksi käsipyyhkeellä tarvittaessa käytä pesun jälkeen vielä käsien desinfioitiin tarkoitettua valmistetta
[/quote]
Sosiaalisen painostuksen vuoksihan niitä pestään, eikä sen vuoksi että oikeasti puhtaaksi tulisivat...
Totta kai. Eritettä on vessassa periaatteessa kaikkialla. Ja kaikista tärkeintähän käsienpesussa on käsien kuivaus. Ei lähdetä kosteilla käsillä sieltä vessasta.