Pesetkö AINA kädet vessan jälkeen?
Jos et, miksi ? Laita vielä ikä ja sukupuoli.
Minä pesen aina M30.
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:58"]
Miten te oikein käytte vessassa jos saatte kätenne niin saastaisiksi että ne pitää JOKA kerta kuurata saippualla... Vai oletteko te niitä jotka käyttävät vain puolikkaan palan paperia, silloin ymmärrän jos kädet likaantuvat. Itse osaan käyttää sen verran runsaasti paperia ettei käsiin varmasti tartu ensimmäistkään bakteeria. Lisäksi pesen pöntön usein. MISTÄ te sen lian saatte käsiinne? Pelkästä veto napista? Vai kaiveletteko paljain käsin alapäätä?
[/quote]
Joo, kyllä me "pese kätesi perseenpyyhkimisen jälkeen"-ihmiset ollaan sitten vähän hassuja.. :)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:50"]
Pesen. Aina. Ihmettelen kyllä, kun usein julkisissa käymälöissä moni kävelee suoraan ulos etenkin, jos pesualtailla on jonoa. Valikoituuko tähän ketjuun pesijät ja provot?
[/quote]
Kyllähän sitä työpaikan vessassa saa ihmetellä, kuinka monet käyvät paskalla ja kävelevät suoraan loosista ulos (jossa ei edes ole käsienpesuallasta). En syö enää leipää ruokalassa, koska siihen joutuu koskemaan käsin.
[/quote]
Mä ainakin laitan kopissa käsidesiä. Paljon hygieenisempää, kuin se käsien huljautus hanan alla (parhaimmillaan ilman saippuaa), mitä paljon näkee. Varsinkin, jos käsienkuivausmahdollisuudet ovat huonot (pelkkä puhallinkuivaaja, pyyherullaa ei ole vaihdettu, tms.)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:03"]
Miten te oikein käytte vessassa jos saatte kätenne niin saastaisiksi että ne pitää JOKA kerta kuurata saippualla... Vai oletteko te niitä jotka käyttävät vain puolikkaan palan paperia, silloin ymmärrän jos kädet likaantuvat. Itse osaan käyttää sen verran runsaasti paperia ettei käsiin varmasti tartu ensimmäistkään bakteeria. Lisäksi pesen pöntön usein. MISTÄ te sen lian saatte käsiinne? Pelkästä veto napista? Vai kaiveletteko paljain käsin alapäätä?
[/quote]
Joo, kyllä me "pese kätesi perseenpyyhkimisen jälkeen"-ihmiset ollaan sitten vähän hassuja.. :)
[/quote]
Niin no, minä pyyhin perseeni paperilla enkä kädellä...
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:39"]Kotona en joka kerta, muualla aina.
[/quote]
Sama. Ja pesen aina kun tulen kotiin jostakin ja ennen kun alan tekemään ruokaa. Syy miksi en kotona aina pese esim. pissan jälkeen on käsissä oleva atooppinen ihottuma joka pahenee käsien pesusta (myös pelkästä vesipesusta).
Pesen. Esimerkiksi isäni ei aina pese ja sen takia täällä talossa ei voi koskea MIHINKÄÄN pesemättä käsiään. Hyi helvetti
En tod. Töissä pesen, kotona en.
Tämäkin ketju lisää inhoani sitä ilmiötä kohtaan, että niin monet ihmiset puristelevat tomaatteja kaupassa. Kaupan irtotomaatit varmaan kuhisevat bakteereja. Olen siirtynyt ostamaan pakattuja tomaatteja.
Nyt sitten joku tulee kertomaan, että tomaatit poimitaan käsin. Mutta mitä itse olen katsonut ohjelmia tomaattiviljelyksiltä, niin poimijoilla on hanskat käsissä.
En voisi kuvitella toilet-käyntiä ilman käsien huolellista pesua.
Joo ja aina kun tuun kotiin ja usein ennen ruokaa koulussa tai muualla syödessä
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joo, todella 100% varma keino varmistua, ettei mikroskooppisia bakteereita päädy käsiin. Ihan turhaan ebola-lääkäreillekin on hirveät suojavarusteet, kun riittäisi vain etteivät tunkisi käsiään suoraan ebolapotilaan perseeseen.. :)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:15"]
Tämäkin ketju lisää inhoani sitä ilmiötä kohtaan, että niin monet ihmiset puristelevat tomaatteja kaupassa. Kaupan irtotomaatit varmaan kuhisevat bakteereja. Olen siirtynyt ostamaan pakattuja tomaatteja.
Nyt sitten joku tulee kertomaan, että tomaatit poimitaan käsin. Mutta mitä itse olen katsonut ohjelmia tomaattiviljelyksiltä, niin poimijoilla on hanskat käsissä.
En voisi kuvitella toilet-käyntiä ilman käsien huolellista pesua.
[/quote]
No ootkos montakin kertaa saanut jonkun taudin kaupan tomaatista esim?
Kuivattaa käsiä paljon. En pese läheskään aina.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:39"]Kotona en joka kerta, muualla aina.
[/quote]
Sama. Ja pesen aina kun tulen kotiin jostakin ja ennen kun alan tekemään ruokaa. Syy miksi en kotona aina pese esim. pissan jälkeen on käsissä oleva atooppinen ihottuma joka pahenee käsien pesusta (myös pelkästä vesipesusta).
[/quote]
En tiedö onko asialla jotain tekemistä tuon ihottuman kanssa, mutta se puhkesi siihen aikaan kun olin neuroottinen käsien pesun suhteen ja pesin käsiä usein ihan "huvikseen" kun joku alkoi ahdistaa.Ei käsiä ole oikeasti hyvä pestä koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:39"]Kotona en joka kerta, muualla aina. [/quote] Sama. Ja pesen aina kun tulen kotiin jostakin ja ennen kun alan tekemään ruokaa. Syy miksi en kotona aina pese esim. pissan jälkeen on käsissä oleva atooppinen ihottuma joka pahenee käsien pesusta (myös pelkästä vesipesusta). [/quote] En tiedö onko asialla jotain tekemistä tuon ihottuman kanssa, mutta se puhkesi siihen aikaan kun olin neuroottinen käsien pesun suhteen ja pesin käsiä usein ihan "huvikseen" kun joku alkoi ahdistaa.Ei käsiä ole oikeasti hyvä pestä koko ajan.
[/quote]
Itsellä tulee ihottumaa jos pesee liian usein. Muutenkin iho kuivuu ja alkaa hilseilemään. Laitoin siis ton edellisenkin kommentit, että iho kuvuu.
Enkä ole käytännössä koskaan sairaana. Taitaa viimeisen seitsemän vuoden aikana olla pari päivää saikkua.
Miten sitten kolikoiden käsittelyn jälkeen, tai yleensäkin sieltä steriilihuoneeksi rakennetusta kodista ulos tuleminen - Kumihanskat kädessä, kumipukuun pukeutuneena?
Eipä ihme, että kaikenlaiset allergiat ovat yleistyneet.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joo, todella 100% varma keino varmistua, ettei mikroskooppisia bakteereita päädy käsiin. Ihan turhaan ebola-lääkäreillekin on hirveät suojavarusteet, kun riittäisi vain etteivät tunkisi käsiään suoraan ebolapotilaan perseeseen.. :)
[/quote]
Mitä ebolaan verrattavia mikroskooppisia bakteereja käsiin päätyy pissan pyyhkimisen jälkeen?
Pesen aina vessassa käynnin jälkeen, paitsi oman asioinninn jälkeen niin myös, kun olen täyttänyt pyykinpesukoneen tai vedän vessan, jos joku muu on unohtanut niin myös sitten pesen handut.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:29"]
Mitä ebolaan verrattavia mikroskooppisia bakteereja käsiin päätyy pissan pyyhkimisen jälkeen?
[/quote]
Pissan pyyhkimisen? Ei sitä tarvitse pyyhkiä, hiukan vain hemputtaa niin kuivuu :)
Pesen kun tulen töistä kotiin, ja aina "toisella hädällä" sekä silloin tällöin vain pissalla käydessä. Tuntuu niin likaiselta kun nyt kirjoittaa tässä, mutta ei käsiin "jää" mitään.
Tämä argumentti on vähän tyhmä, sillä eihän sillä isommallakaan hädällä jää käteen mitään ja aina pesen.. pisti miettimään, miksi se jokakertainen käsienpesu on jäänytn
N21
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:59"]
En pese.
Esim. öisin pisulla käydessä saattaa jäädä pesemättä.
[/quote]
Minä kyllä pesen käteni myös yöllä joskus pisulla käymisen jälkeen.
Kyllä, aina. Myös aina, kun tulen ulkoa kotiin, kun alan laittamaan ruokaa, kun olen pessyt kissanhiekkalaatikon tai kerännyt kakat siitä, kun olen laittanut kissalle ruokaa jne. Se on itsestäänselvyys. -N20