Pesetkö AINA kädet vessan jälkeen?
Jos et, miksi ? Laita vielä ikä ja sukupuoli.
Minä pesen aina M30.
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:10"]
Kyllä, aina. Nainen 39v.
Tähän ikään mennessä olen ehtinyt aika moneen yleiseen naistevessaan tutustumaan ja voin sanoa, ettei se naisten käsienpesurutiini useimmilla kestä tarkempaa tutkimista. Parin sekunnin ajan kädet hanan alla ja huolimaton kuivaus näyttää olevan useimpien tapa -ja nämä tyypit tekevät meille ruokaakin!
[/quote]
Jep, olen itsekin sairastanut salmonellan (ei muuten ollut mukava tauti) ja 99% varmuudella sain sen ruoasta, jota oli käsitellyt henkilö joka ei katsonut tarpeelliseksi pestä huolellisesti käsiään paskallakäynnin jälkeen.
[/quote]
Eikö ole todennäköisempää, että salmonella oli tullut ennemminkin saastuneesta ruuasta, jota ei ollut kypsennetty tarpeeksi, ravintola oli saanut raaka-aineen ehkä jo valmiiksi saastuneena. Meinaatko, että salmonella oli tullut työntekijän paskasta?
[/quote]
Arvio tartuntatavasta tuli lääkäriltä, joka kyseli mitä ja missä olen syönyt. Söin kypsennettyä ruokaa, joten epäilys kohdistui joko henkilöihin jotka olivat ruokaa tai ruokailuvälineitä käsitelleet. Onhan se toki silti mahdollista, että bakteeri oli eläinperäinen, mutta siinäkin tapauksessa luultavasti tarttunut puutteellisen käsihygienian takia (esim. käsitelty saastunutta ruoka-ainesta käsin ennen ja jälkeen kypsennyksen).
Aina jälkeen ja varsinkin ENNEN. En koske kulliini käsillä joilla olen räplännyt ties mitä.
Totta kai pesen. En jaksa ymmärtää ihmisiä jotka eivät pese, sitten lähmivät ympäriinsä paskakäsillään. N23
Pesen joka kerta vessa-asiointini jälkeen kädet, oli sitten iso tai pikkutarve ollut kyseessä.
Kyllä N34 Ällöttää ihmiset, jotka eivät pese.
Kuinka paskasina pönttönne pidätte,
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:14"]En ikinä, ellei käsiin tartu jotain eritettä. Kuitenkin vaikka kaupasta tullessa ja ennen ruokailua pesen todella hyvin. nainen, 48 v, suurtalouskokki [/quote] Voi Jeesus ei apua, oksennus tulee suuhuni. En ikinä uskalla syödä enää muualla kuin kotona.
[/quote]
Taisi tuon provon tavoite toteutua.
Tietenkin pesen aina. Julkisissa vessoissa en koske käsipesun jälkeen ovenkahvoihin kun aina on niitä kusikäsiä jotka ei ole käsiä pessy.
Pesen. Aina. Ihmettelen kyllä, kun usein julkisissa käymälöissä moni kävelee suoraan ulos etenkin, jos pesualtailla on jonoa. Valikoituuko tähän ketjuun pesijät ja provot?
Pesen. Lapsena opetettiin, että kädet pitää aina pestä vessakäynnin jälkeen. Kerran nelivuotiaana jätin "kokeilumielessä" pesemättä kädet ja olo oli likaisen tuntuinen niin kauan ennen kuin kävin lopulta pesemässä kädet.
En voi ymmärtää niitä, jotka eivät pese käsiään. Varsinkaan kaverijätkää ja tukihenkilöni pomoa.
Jos olen vessassa kädellä, niin en pese. Muussa tapauksessa kyllä.
Pesen, tosin joskus kotona ollessani saatan jättää saippuan käyttämättä jos käyn vaan pissalla.
Mulla on eräs kaveri jonka en ole KOSKAAN nähnyt pesevän käsiä. Nähdään siis pääasiallisesti kahviloissa, ja käydään monesti yhtä aikaa vessassa. Hänen tullessa kopista ulos jään joka kerta odottamaan että hänkin pesisi kädet, vaan ei ikinä. Kerran tämä nainen huuhtaisi pikaisesti toisen käden vedellä ja sitten lähdettiin.
Siinä syy miksen mielelläni koske ovenkahvoihin yleisissä paikoissa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:34"]Kuka niihin käsiin käskee kusta ja paskantaa?
Jos ei niin tee, niin ei syytä turhanpäiväiseen tahkoamiseenkaan - Sairastumisilla turha vouhkata, kun ei kahteenkymmeneen vuoteen ole ollut mitään sairautta.
Mies, 51V
[/quote]
Niin ei sulla, tunkio.
Pesettekö aina kädet näppäimistön koskemisen jälkeen? Näppäimistö nimittäin yleensä kuhisee enemmän bakteereja kuin wc-istuin.
Miten te oikein käytte vessassa jos saatte kätenne niin saastaisiksi että ne pitää JOKA kerta kuurata saippualla...
Vai oletteko te niitä jotka käyttävät vain puolikkaan palan paperia, silloin ymmärrän jos kädet likaantuvat.
Itse osaan käyttää sen verran runsaasti paperia ettei käsiin varmasti tartu ensimmäistkään bakteeria.
Lisäksi pesen pöntön usein.
MISTÄ te sen lian saatte käsiinne? Pelkästä veto napista? Vai kaiveletteko paljain käsin alapäätä?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:50"]
Pesen. Aina. Ihmettelen kyllä, kun usein julkisissa käymälöissä moni kävelee suoraan ulos etenkin, jos pesualtailla on jonoa. Valikoituuko tähän ketjuun pesijät ja provot?
[/quote]
Kyllähän sitä työpaikan vessassa saa ihmetellä, kuinka monet käyvät paskalla ja kävelevät suoraan loosista ulos (jossa ei edes ole käsienpesuallasta). En syö enää leipää ruokalassa, koska siihen joutuu koskemaan käsin.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:58"]
Miten te oikein käytte vessassa jos saatte kätenne niin saastaisiksi että ne pitää JOKA kerta kuurata saippualla... Vai oletteko te niitä jotka käyttävät vain puolikkaan palan paperia, silloin ymmärrän jos kädet likaantuvat. Itse osaan käyttää sen verran runsaasti paperia ettei käsiin varmasti tartu ensimmäistkään bakteeria. Lisäksi pesen pöntön usein. MISTÄ te sen lian saatte käsiinne? Pelkästä veto napista? Vai kaiveletteko paljain käsin alapäätä?
[/quote]
Ne on varmaan niitä käsikakkaajia?
En pese.
Esim. öisin pisulla käydessä saattaa jäädä pesemättä.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:15"]
Tämäkin ketju lisää inhoani sitä ilmiötä kohtaan, että niin monet ihmiset puristelevat tomaatteja kaupassa. Kaupan irtotomaatit varmaan kuhisevat bakteereja. Olen siirtynyt ostamaan pakattuja tomaatteja.
Nyt sitten joku tulee kertomaan, että tomaatit poimitaan käsin. Mutta mitä itse olen katsonut ohjelmia tomaattiviljelyksiltä, niin poimijoilla on hanskat käsissä.
En voisi kuvitella toilet-käyntiä ilman käsien huolellista pesua.
[/quote]
No ootkos montakin kertaa saanut jonkun taudin kaupan tomaatista esim?
[/quote]
En ole saanut, mutta vältänkin irtotomaattien ostamista, mutta veljeni on todennäköisesti saanut tartunnan.