Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö AINA kädet vessan jälkeen?

Vierailija
19.03.2015 |

Jos et, miksi ? Laita vielä ikä ja sukupuoli.

Minä pesen aina M30.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina käteni asioimiseni jälkeen vessassa pöntöllä. N54

Vierailija
42/110 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka perustelette käsien pesemättömyyttä niiden kuivumisella, ihottumalla ym. Oletteko koskaan kuulleet perus- ja lääkevoiteista? Kotioloissa saatan juuri ja juuri ymmärtää pesemättömyyden, vaikka en kyllä ymmärrä alkuunkaan.

Atoopikko sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina!

Vierailija
44/110 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
45/110 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pesen. Kiitos hyvän kotikasvatuksen.

M 42v

Vierailija
46/110 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Salmonellaan ei pelkkä saippua ole "se juttu" vaan pitkä huuhtelu, joka huuhtoo bakteerit pois käsistä. Ja pesen kyllä aina kädet ainakin pelkällä vedellä. Vessan pinnat eivät kuitenkaan ole ihan putipuhtaita enkä jaksa miettiä, mihin olen milloinkin koskenut. Helpompi vaan pestä ne kädet :)

Vierailija
47/110 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:37"]

Te, jotka perustelette käsien pesemättömyyttä niiden kuivumisella, ihottumalla ym. Oletteko koskaan kuulleet perus- ja lääkevoiteista? 

[/quote]

Juu, ja nelikymppisenä on käsien iho täysin elotonta, kuin muovia...

Vierailija
48/110 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pesen. Yököttävää että jotkut eivät..
N23

Vierailija
49/110 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:37"]

Te, jotka perustelette käsien pesemättömyyttä niiden kuivumisella, ihottumalla ym. Oletteko koskaan kuulleet perus- ja lääkevoiteista? Kotioloissa saatan juuri ja juuri ymmärtää pesemättömyyden, vaikka en kyllä ymmärrä alkuunkaan. Atoopikko sh

[/quote]

Hyvä että sulla toimii. Itse en voi käyttää vesipohjaisia perusvoiteita ollenkaan, koska kuivattaa entisestään. Öljypohjaista menee päivittäin, mutta silti se useampi pesu päivässä kuivattaa. Lääkevoiteet auttaa ihottumaan, mutta mielummin vältän sitä kokonaan.

Vierailija
50/110 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä oon pistäny merkille että kukaan ei pese käsiään ennen ruokailua. Tullaan suoraan työhuoneesta syömään eväitä,sitä ennen on käyty vessassa pesemättä käsiä. Kahvihuoneessa kun pn tarjolla pullaa niin tartutaan siihen suoraan käsin ja leikataan. Nam.

Vierailija
51/110 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai

Vierailija
52/110 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai!

Vierailija
53/110 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista käsienpesu hysteriaa. En ihmettele, että allergiat yleistyy koko ajan ja ihmiset jatkuvasti sairaina. Minä en todellakaan hankaa käsiäni saippuoilla joka välissä ja viimeksi lapsena ollut vatsatauti. Flunssa noin kerran kahdessa vuodessa. Sama lapsillani, ei allergioita ja todella harvoin sairaina. Meillä ei lapset pese käsiään edes ennen ruokailua. Oltaisko just tän takia näin terveitä kaikki. En edes muista milloin viimeksi joku lapsistani olisi ollut sairaana. Ovat vielä koulu- ja päiväkoti ikäisiä.

Vierailija
54/110 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jokaikinen kerta. Ei edes täydy käydä "asioilla", riittää, että kosken esim. ovenkahvaan jne. Ihan yököttää ihmiset, jotka eivät pese. En vain kykene ymmärtämään. En ole edes mikään bakteerikammoinen, mutta kokkina minulle hygienia on erittäin tärkeää. 

..Miettikääpäs sitä, kun nämä järjenjättiläiset jotka eivät pese vessassa käsiään koskee siihen ovenkahvaan, johon sinä tartut pestyäsi kädet. Luulisi nyt olevan ilmiselvää, että kädet pestään asioinnin jälkeen, ennen ruokailua yms, mutta ei näköjään ole.

Btw, bakteerikammoisten ei ehkä kannattaisi syödä missään muualla kuin kotonaan. Ikinä ei noista ravintoloista tiedä. Sinne mahtuu kaikenlaisia ihmisiä.

Vierailija
55/110 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen AINA. Myös kun tulemme kotiin, koko perhe menee ekana käsipesulle ja ennen ruokaa pestään kädet. Töissä pesen usein myös käsiä ja käytän jatkuvasti käsidesiä. Näin vältämme lähes kaikki flunssakaudet. N30, lähihoitaja

Vierailija
56/110 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:58"]

Miten te oikein käytte vessassa jos saatte kätenne niin saastaisiksi että ne pitää JOKA kerta kuurata saippualla... Vai oletteko te niitä jotka käyttävät vain puolikkaan palan paperia, silloin ymmärrän jos kädet likaantuvat. Itse osaan käyttää sen verran runsaasti paperia ettei käsiin varmasti tartu ensimmäistkään bakteeria. Lisäksi pesen pöntön usein. MISTÄ te sen lian saatte käsiinne? Pelkästä veto napista? Vai kaiveletteko paljain käsin alapäätä?

[/quote]

Joo, kyllä me "pese kätesi perseenpyyhkimisen jälkeen"-ihmiset ollaan sitten vähän hassuja.. :)

[/quote]

Niin no, minä pyyhin perseeni paperilla enkä kädellä...

[/quote]

Joo, todella 100% varma keino varmistua, ettei mikroskooppisia bakteereita päädy käsiin. Ihan turhaan ebola-lääkäreillekin on hirveät suojavarusteet, kun riittäisi vain etteivät tunkisi käsiään suoraan ebolapotilaan perseeseen.. :)

[/quote]

Mitä ebolaan verrattavia mikroskooppisia bakteereja käsiin päätyy pissan pyyhkimisen jälkeen?

[/quote]

Ok, nyt ymmärrän. Kaikki ebolaa lievemmät virukset ja bakteerit ovat normaalia käsienpesua kammoksuvien mielestä vaarattomia.

Vierailija
57/110 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen AINA. Arvatkaa paljonko ällöttää kylässä käyvä miehen kaveri, joka estottomasti painelee melkein heti paskalle. Kusella se myös ravaa kokoajan.. kun pienessä asunnossa kuulee ettei se pese käsiä ja sitten tulee olohuoneeseen juomaan kahvia ja pelailemaan miehen kanssa.. mun päässä vilisee vaan silloin mitä kaikkea on muistettava pyyhkiä kun se lähtee :D

Vierailija
58/110 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:47"]

Melkoista käsienpesu hysteriaa. En ihmettele, että allergiat yleistyy koko ajan ja ihmiset jatkuvasti sairaina. Minä en todellakaan hankaa käsiäni saippuoilla joka välissä ja viimeksi lapsena ollut vatsatauti. Flunssa noin kerran kahdessa vuodessa. Sama lapsillani, ei allergioita ja todella harvoin sairaina. Meillä ei lapset pese käsiään edes ennen ruokailua. Oltaisko just tän takia näin terveitä kaikki. En edes muista milloin viimeksi joku lapsistani olisi ollut sairaana. Ovat vielä koulu- ja päiväkoti ikäisiä.

[/quote]

Ja minä en ihmettele, että miksi flunssat, influenssat ja vatsataudit leviävät niin tehokkaasti, jos ihmiset eivät ymmärrä edes sellaista perustavanlaatuista asiaa, että paskalla käynnin jälkeen pestään kädet.

Vierailija
59/110 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te bakteerikammoiset voitte elää?

Virtsa on sentään steriiliä.

Miettikääpäs mitä kaikkea kamalampaa päivien mittaan tulee kosketeltua. Esim. se aiemmin mainittu näppäimistö, yksi kodin saastaisimpia paikkoja, matkapuhelin, kauppojen ovet, bussin ja muiden kulkuneuvojen kaiteet...

Niitä mä enemmän siellä kaupassa tomaateissa ällöisin kuin sitä, että joku unohti pestä kätösensä viime pissillä. Ja jos ne kädet jää pesemättä niin tod.näk niissä ei sillon oo kustakaan vaan ihan on reilulla paperitollolla pyyhitty.

Vierailija
60/110 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:00"]

Miten te bakteerikammoiset voitte elää?

Virtsa on sentään steriiliä.

Miettikääpäs mitä kaikkea kamalampaa päivien mittaan tulee kosketeltua. Esim. se aiemmin mainittu näppäimistö, yksi kodin saastaisimpia paikkoja, matkapuhelin, kauppojen ovet, bussin ja muiden kulkuneuvojen kaiteet...

Niitä mä enemmän siellä kaupassa tomaateissa ällöisin kuin sitä, että joku unohti pestä kätösensä viime pissillä. Ja jos ne kädet jää pesemättä niin tod.näk niissä ei sillon oo kustakaan vaan ihan on reilulla paperitollolla pyyhitty.

[/quote]

Ihan oikeasti, ei se ole bakteerikammoa jos pesee kätensä perseenpyyhkimisen jälkeen, se on normaalia sivistyneen ihmisen toimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi