Jos nainen valehtelee ehkäisystä, voiko hänestä tehdä rikosilmoituksen?
Jos nainen valehtelee miehelle käyttävänsä ehkäisyä, vaikka ei käytä, voiko hänestä tehdä rikosilmoituksen? Asia tuli mieleeni siitä, että opiskelukaverini kertoi nauhoittavansa salaa naisten puheet yhden yön suhteissa. Onko näillä tallennuksilla mitään arvoa? Voiko niitä käyttää naista vastaan, jos nainen valehtelee käyttävänsä ehkäisyä, vaikka ei käytä?
Kommentit (190)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:26"]Lapsensa hylkäävä isäkin on yhtä lailla sitten narsisti. [/quote]
Minä en hylännyt lastani. Hoidan häntä vuorollani. Hylkäsin vain narsistisen vaimoni, joka teki suuren ratkaisun toisten tunteista välittämättä. Tällaiseen käytökseen pystyvä ihminen voi olla uhka myös lapselle. Siksi lapsen tulee tietää hänen käytöksestään.
Mä tiijän ihmisiä jotka parisuhteessaki käyttävät kumia.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:18"]Pitää todennäköisesti sinua aika idioottina, kun on aikuinen. Mutta sehän sinä oletkin.[/quote] Jos äiti on niin narsistinen, että toteuttaa omat tarpeensa miehen kustannuksella lapsen muodossa, niin lapsenkin on hyvä tietää näistä narsistisista piirteistä. Sellainen narsismi kun tapaa tulemaan esiin muissakin tilanteissa. [/quote] Lapsensa hylkäävä isäkin on yhtä lailla sitten narsisti. Ei kykene ajattelemaan edes omaa lastansa, tärkeintä on, että itsellä on kivaa ja siihenhän ei mikään vaippojen vaihto lukeudu. Eipä menetä lapsi mitään sellaisessa "isässä", parempi että pysyisi poissa kokonaan.
[/quote]
Äidin itsekäs toiminta on mielestäsi ok? Ei olisi "isääkään" ilman ämmän valehtelua. Nyt mies kantaa jopa vastuunsa, vaikka kuvottava nauta on sen miehelle väkisin synnyttänyt.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:17"]
Eikö se kumin käyttö ole ihan yhtä lailla naisen kuin miehenkin vastuulla? Seksikohtaaminen on vuorovaikutusta, jossa sovitaan säännöistä. Jso tahdotaan panna ilman kumia ja otetaan siihen liittyvä riski, niin ei se nyt voi olla pelkästään miehen vastuulla, jos siitä yhdessä sovitaan.
[/quote]
Monestako tapauksesta olet kuullut jossa "vahinkovauva" on jäänyt miehelle hoidettavaksi ja elätettäväksi ilman että äitiä tunnistetaan tai äiti joutuisi maksamaan elarit ? Eli lienee selvää että naiselle jää jokatapauksessa vastuu jos ehkäisyä ei käytetä tai se pettää, tässä lienee vain keskustelua siitä että miesten mielestä niissä tapauksissa joissa nainen on valehdelleut ehkäisystä (tai ehkäisy on oikeasti pettänyt) miehet haluaisivat luistaa vastuustaan koska eivät halua maksaa elareita jne. Heitähän ei tietenkään kiinnosta lasten oikeudet isiin tai elatuksiin kunhan vain saa paneskella huoletta ilman kortsua.
Joojoo on aivan väärin jos nainen valehtelee käyttävänsä ehkäisyä mutta ei käytäkkään sitä. Lienee turvallisinta käyttää kortsua niin kauan että tuntee naisen riittävän hyvin kannattaako hänen sanaansa luottaa ja kestää jos vauva tuleekin. Ja ihan totta joskus niitä vauvoja tulee vaikka nainen hoitaisi ehkäisyn esim. pillereillä tai kierukalla. Ja niilläkin lapsilla on oikeus isään vaikka se ei isää nyt sattuisikaan huvittamaan.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:41"]
Tee ihmeessä. Saat itse salanauhoittamisesta tuomion. Ala käyttämään kortsua, kuten Miehet tekevät, jos eivät halua jälkeläisiä eikä tauteja.
[/quote]
Ei saa tuomiota salanauhoittamisesta, jos nauhoittaja itse osallistuu keskusteluun.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:15"]
Minä lähdin avioliitosta, vieläpä hyvästä sellaisesta, kun nainen jätti ehkäisyn pois väittäen minulle käyttävänsä sitä. Lapsesta tietenkin huolehdin. Se nyt ei ole lapsen vika, että äiti on kusipää.
Lapsen ymmärryksen kehityttyä aion myös kertoa lapselle, miksi erosimme ja minkälaista tietä hän on saanut alkunsa. Lapsenkin on syytä tietää, millainen hänen äitinsä on. Osaapahan sitten varoa.
[/quote]
Minä annoin alapeukkua ihan sen takia, että lapsen niskaan ei koskaan kaadeta moisia asioita.
[/quote]
Koska äitimyytti ja nainen on aina uhri?
[/quote]
Ei vaan koska tuollainen ei ole lapselle kuuluva asia.
Pikkusiskoni on "unohtunut pilleri" ja isäni on todellakin tehnyt sen useampaan kertaan selväksi siskolleni. Siskoni totesi minulle juuri äskettäin että hän olisi mieluummin ollut tietämätön asiasta. Välejä äitiin se ei pilannut mutta isään kylläkin koska nyt siskoni miettii, pitääkö isä hänestä oikeasti vai onko hän vain velvollisuudesta huolehtinut hänestä.
[/quote]
Niin, äitisi unohti, "unohti" vai tarkoituksella unohti. Äitisi olisi pitänyt huolehtia ehkäisystä.
Isänne vika ei ole petollinen äitinne.
[/quote]
Tahallaan unohti. Toki tämä on vain isäni versio asiasta. Voihan olla, että hän on se, joka valehtee.
Pointtina on kuitenkin se, että liika rehellisyys ei ole lapsellekaan aina hyvästä. Mitä siskoni tekee tiedolla, että äitini on mahdollisesti ollut petollinen isääni kohtaa? Ei mitään vaan päinvastoin. Hän sai paljon mielipahaa siitä asiasta ja se on väistämättä ajanut isää ja siskoa erilleen koska sisko ei voi olla varma, mitä isä hänestä loppujen lopuksi ajattelee. Onko kaikki ollut rakkautta vai velvollisuutta.
Muutenkin vähän hämmentää tämän ketjun asenne siitä, että on ok että isä haukkuu lapsille heidän äitiään. Sitä ei hyväksytä äideiltäkään eron yhteydessä/jälkeen, miksi sitä pitäisi hyväksyä isältäkään? Aikuiset hoitakoot omat kaunansa keskenään ja jättäkööt lapset ulkopuolelle siitä.
[/quote]
Jos pikkusiskosi olisi syntynyt isäsi raiskauksen tuloksena niin olisitko edelleen samaa mieltä? Oli nimittäin aika jolloin parisuhteessa raiskaus ei ollut rikos vain moraalisesti väärin. Jos äitisi olisi siitä maininnut, niin olisiko se väärin? Epäilisikö siskosi nyt äitinsä rakkautta. Ja isän suhteen tuolla tiedollahan ei olisi mitään merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:30"]
Jos nainen valehtelee miehelle käyttävänsä ehkäisyä, vaikka ei käytä, voiko hänestä tehdä rikosilmoituksen? Asia tuli mieleeni siitä, että opiskelukaverini kertoi nauhoittavansa salaa naisten puheet yhden yön suhteissa. Onko näillä tallennuksilla mitään arvoa? Voiko niitä käyttää naista vastaan, jos nainen valehtelee käyttävänsä ehkäisyä, vaikka ei käytä?
[/quote]
Mikään ehkäisy ei ole 100 % varma. Eli eihän tuo mitään edes todistaisi muutenkaan
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:54"]
Vastuu ehkäisystä kuuluu molemmille.
[/quote]
Se ehkäisee joka ei halua lasta.
t.mies
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:15"]Minä lähdin avioliitosta, vieläpä hyvästä sellaisesta, kun nainen jätti ehkäisyn pois väittäen minulle käyttävänsä sitä. Lapsesta tietenkin huolehdin. Se nyt ei ole lapsen vika, että äiti on kusipää. Lapsen ymmärryksen kehityttyä aion myös kertoa lapselle, miksi erosimme ja minkälaista tietä hän on saanut alkunsa. Lapsenkin on syytä tietää, millainen hänen äitinsä on. Osaapahan sitten varoa. [/quote] Pitää todennäköisesti sinua aika idioottina, kun on aikuinen. Mutta sehän sinä oletkin.
[/quote]
No no, yleensähän kannustetaan rehellisyyteen, miksi valehdella tällaisenkaan asian kohdalla ?
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:29"]
Mä tiijän ihmisiä jotka parisuhteessaki käyttävät kumia.
[/quote]
Mä tiijän ihmisiä joille tuli ero kun ois pitäny parisuhteessa käyttää kumia.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:35"]Se ehkäisee joka ei halua lasta.[/quote]
Ja se ajaa panssarivaunulla, joka ei tahdo kuolla kolarissa, koska ihmisten välisiin sopimuksiin (liikennesäännöt) ei voi luottaa. Joku rekkakuskihan voi ruveta huvikseen ajamaan väärää kaistaa.
Voihan maailmaa silläkin tavalla hahmottaa, että sanat eivät ole minkään arvoisia ja että keskinäistä luottamusta ei ole, mutta melko kurja sellainen maailma on.
Ja kyllä minä jotenkin loukkaantuisin, jos mies osoittaisi epäluottamuksensa minuun vetämällä seksissä aina kortsun päälle. Minä tahdon, että mieheni osoittaa luottavansa minuun.
Ap teloitetaan ja rikos on tyhmyys. Jätäkö ap kumin käyttämättä kun joku nainen sanoo että hänellä ei ole sukupuolitautia ja ehkäsy on kunnossa? Tyhmästä päästä käsii.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:37"]
Entä jos mies pistää valehdelleen naisen puheen nettiin? Onko se rikos?
[/quote]
Luultavasti on rikos. Lupa nauhoittaa ei tarkoita lupaa julkaista materiaalia.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:15"]
Minä lähdin avioliitosta, vieläpä hyvästä sellaisesta, kun nainen jätti ehkäisyn pois väittäen minulle käyttävänsä sitä. Lapsesta tietenkin huolehdin. Se nyt ei ole lapsen vika, että äiti on kusipää.
Lapsen ymmärryksen kehityttyä aion myös kertoa lapselle, miksi erosimme ja minkälaista tietä hän on saanut alkunsa. Lapsenkin on syytä tietää, millainen hänen äitinsä on. Osaapahan sitten varoa.
[/quote]
Minä annoin alapeukkua ihan sen takia, että lapsen niskaan ei koskaan kaadeta moisia asioita.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:38"]Jätäkö ap kumin käyttämättä kun joku nainen sanoo että hänellä ei ole sukupuolitautia ja ehkäsy on kunnossa? Tyhmästä päästä käsii.[/quote]
Kuten todettua, naisiin ei voi luottaa. Ei sitä kumia jätä käyttämättä ainoastaan mies vaan myös nainen. Kummankin valinta, joka perustuu naisen valehteluun.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:54"]
Vastuu ehkäisystä kuuluu molemmille.
[/quote]
Se ehkäisee joka ei halua lasta.
t.mies
[/quote]
Näin.
Meillä kumpikaan ei halua lapsia joten minulla on kierukka ja miehellä kortsu. Näin kumpikin kantaa vastuunsa ehkäisystä.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:39"]Minä annoin alapeukkua ihan sen takia, että lapsen niskaan ei koskaan kaadeta moisia asioita.[/quote]
Eihän mies lasta ole hylännyt vaan vaimonsa, johon ei voi enää luottaa. Jos minä en tahtoisi lasta, käyttäisimme ehkäisynä kortsua ja mies tökkisi kortsuun reikiä ja jäisi siitä kiinni, niin kyllä minäkin lähtisin. Avioliitto perustuu luottamukseen.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:35"]Se ehkäisee joka ei halua lasta.[/quote]
Ja se ajaa panssarivaunulla, joka ei tahdo kuolla kolarissa, koska ihmisten välisiin sopimuksiin (liikennesäännöt) ei voi luottaa. Joku rekkakuskihan voi ruveta huvikseen ajamaan väärää kaistaa.
Voihan maailmaa silläkin tavalla hahmottaa, että sanat eivät ole minkään arvoisia ja että keskinäistä luottamusta ei ole, mutta melko kurja sellainen maailma on.
Ja kyllä minä jotenkin loukkaantuisin, jos mies osoittaisi epäluottamuksensa minuun vetämällä seksissä aina kortsun päälle. Minä tahdon, että mieheni osoittaa luottavansa minuun.
[/quote]
Joku on tainnut viedä lapselta tikkarin. Tervetuloa oikeaan elämään.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:15"]Minä lähdin avioliitosta, vieläpä hyvästä sellaisesta, kun nainen jätti ehkäisyn pois väittäen minulle käyttävänsä sitä. Lapsesta tietenkin huolehdin. Se nyt ei ole lapsen vika, että äiti on kusipää.
[/quote]
Pitää todennäköisesti sinua aika idioottina, kun on aikuinen. Mutta sehän sinä oletkin.
[/quote]
häh, miksi tuon kirjoittaja on se idiootti? Kyllä minäkin lähtisin suhteesta tuon tason petoksen jälkeen. Eri juttu, jos ehkäisy petti. T. N37
[/quote]
Siksi, koska hyvä isä ei hylkää lastaan, vaan kantaa vastuunsa. T. M43