Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos nainen valehtelee ehkäisystä, voiko hänestä tehdä rikosilmoituksen?

Vierailija
18.03.2015 |

Jos nainen valehtelee miehelle käyttävänsä ehkäisyä, vaikka ei käytä, voiko hänestä tehdä rikosilmoituksen? Asia tuli mieleeni siitä, että opiskelukaverini kertoi nauhoittavansa salaa naisten puheet yhden yön suhteissa. Onko näillä tallennuksilla mitään arvoa? Voiko niitä käyttää naista vastaan, jos nainen valehtelee käyttävänsä ehkäisyä, vaikka ei käytä?

Kommentit (190)

Vierailija
141/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:15"]

Minä lähdin avioliitosta, vieläpä hyvästä sellaisesta, kun nainen jätti ehkäisyn pois väittäen minulle käyttävänsä sitä. Lapsesta tietenkin huolehdin. Se nyt ei ole lapsen vika, että äiti on kusipää.

Lapsen ymmärryksen kehityttyä aion myös kertoa lapselle, miksi erosimme ja minkälaista tietä hän on saanut alkunsa. Lapsenkin on syytä tietää, millainen hänen äitinsä on. Osaapahan sitten varoa. 

[/quote]

Minä annoin alapeukkua ihan sen takia, että lapsen niskaan ei koskaan kaadeta moisia asioita.

[/quote]

Koska äitimyytti ja nainen on aina uhri?

Vierailija
142/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:35"]Se ehkäisee joka ei halua lasta.[/quote]

Ja se ajaa panssarivaunulla, joka ei tahdo kuolla kolarissa, koska ihmisten välisiin sopimuksiin (liikennesäännöt) ei voi luottaa. Joku rekkakuskihan voi ruveta huvikseen ajamaan väärää kaistaa.

Voihan maailmaa silläkin tavalla hahmottaa, että sanat eivät ole minkään arvoisia ja että keskinäistä luottamusta ei ole, mutta melko kurja sellainen maailma on.

Ja kyllä minä jotenkin loukkaantuisin, jos mies osoittaisi epäluottamuksensa minuun vetämällä seksissä aina kortsun päälle. Minä tahdon, että mieheni osoittaa luottavansa minuun.

[/quote]

Jos ap ei käytä kumia niin hän ajaa tasoristeykseen punaisia päin, koska joku sanoi että siltä ei tule tähän aikaan junaa.

Turha siinä on muita syytellä jos kaivaa itse verta nenästään.

En pannut nykyistä vaimoani kertaakaan ilman kumia, ennen kuin olin tutustunut häneen ja pidin niin mukavana tyttönä että voisin hankkia hänen kanssaan lapsen.

t.mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä valehtelut ehkäisystä ovat WT:n ja muiden alaluokkaisten hommaa. En koskaan voisi kuvitella vastuullisten koulutettujen ihmisten sortuvan sellaiseen.

Kannattaa harrastaa seksiä vain yliopistossa opiskelevien ja opiskelleiden kanssa, niin ei tule ongelmia. Kaikki, joilla ei ole ylempää korkeakoulututkintoa, ovat riski.

Vierailija
144/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:39"]

Minä lähdin avioliitosta, vieläpä hyvästä sellaisesta, kun nainen jätti ehkäisyn pois väittäen minulle käyttävänsä sitä. Lapsesta tietenkin huolehdin. Se nyt ei ole lapsen vika, että äiti on kusipää.

Lapsen ymmärryksen kehityttyä aion myös kertoa lapselle, miksi erosimme ja minkälaista tietä hän on saanut alkunsa. Lapsenkin on syytä tietää, millainen hänen äitinsä on. Osaapahan sitten varoa. 

[/quote]

Minä annoin alapeukkua ihan sen takia, että lapsen niskaan ei koskaan kaadeta moisia asioita.

[/quote]

[/quote]

Huolehdit lapsesta? Pikemminkin hylkäsit. Miksi jätit lapsen äidilleen, jos on kerran kusipää ja narsisti? Eikö lapsen olisi parempi kasvaa täydellisen isän luona?

Vierailija
145/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:46"]Huolehdit lapsesta? Pikemminkin hylkäsit. [/quote]

Kuinka niin hylkäsin? Äiti tahtoi kostoksi erosta lapsen vain itselleen. Minä jouduin taistelemaan yhteishuoltajuudesta ja sen myös sain. Ja nyt kun lapsi tahtoisi olla mieluummin isällään kuin äidillään, niin äiti on ruvennut myrkyttämään lapsen mieltä.

Niin kuin totesin, narsisti on narsisti. Se ei tule esiin ainoastaan siinä, että tekaisee lapsen miehen tahtoa kuuntelematta.

Vierailija
146/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:11"]

Mulla ei ollut aikaa odottaa milloi n miehelle kävisi joten otin johdon omiin käsiini ja tulosta tuli muutamien kuukausien kuluttua. Siinä menee ikä ja terveys ja olisin jäänyt lapsettomaksi.

[/quote]

Sinun mielestä varmaan olisi ihan ok, jos lapsia haluava mies käyttäisi tahallaan rei'itettyjä kortsuja, jotta saisi vaimonsa raskaaksi?

Vierailija
147/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomia!

Kondomi!

Missä on naisten vastuu näissä ei toivotuissa raskauksissa? Lapsi ja mies ovat koko ikänsä kärsijöitä.

Nainen saa asusteensa ja elarit, mutta vastuuta muiden pahoinvoinnista naisella ei ole?

Vierailija
148/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei vaan koska tuollainen ei ole lapselle kuuluva asia.

Pikkusiskoni on "unohtunut pilleri" ja isäni on todellakin tehnyt sen useampaan kertaan selväksi siskolleni. Siskoni totesi minulle juuri äskettäin että hän olisi mieluummin ollut tietämätön asiasta. Välejä äitiin se ei pilannut mutta isään kylläkin koska nyt siskoni miettii, pitääkö isä hänestä oikeasti vai onko hän vain velvollisuudesta huolehtinut hänestä.

Vierailija
149/190 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ohiksena heitän nyt keskustelua varsinaisesta apn kysymyksestä eli voiko ehkäisystä valehteleminen olla rikos. Mielestäni tätä on hyvä lähteä purkamaan siitä, että on tapauksia, joissa valehtelu ja seksi ovat rikoksia. Esimerkiksi iän valehteleminen ja sitä kautta alaikäisen kanssa seksin harrastaminen tai parantumattoman vakavan sukupuolitaudin piilottaminen ja suojaamaton seksi. Toisaalta Suomessa varmaan samoin kuin Ruotsissakin (NJA 2004, s. 176) rangaistus voi tulla vain mikäli sukupuolitauti tarttuu, ei pelkästä riskipotentiaalista (siten suojaamaton seksi edes HIV:n kantajana ei ole "raiskaus"). Voidaan siis olettaa, että joissain tilanteissa seksuaalisuus ja ehkäisy sekä niistä todenmukaisesti kertominen voivat tulla rikosoikeudellisesti arvioitavaksi.

Tämä totuudellisuuden ja rikollisuuden välinen raja seksuaalirikosten kohdalla on tietysti hieman veteen piirretty viiva. Yhtäältä esim. Euroopan ihmisoikeustuomioistuin on katsonut ratkaisukäytännössään, ettei ketään voi tahtomattaan pakottaa vanhemmaksi, mutta tällaiset päätökset (mm. Evans) ovat liittyneet IVF-tapauksiin, mutta kansallisesti meillä ei tällaista negatiivista oikeutta kieltäytyä vanhemmuudesta suoranaisesti tunnusteta. Kysymys varmaan lopultakin on siitä, miten haluamme mieltää suostumusopin, mutta uskoisin että nykyisellään kansallinen lainsäädäntömme ei mahdollista tehokasta väitettä siitä, että puuttuva suostumus lapsen saantiin poistaisi vanhemmuuden tai mainitunlainen suostumuksen loukkaus olisi rikos.

Lyhyesti siis, valehtelulla ei ole rikosoikeudellista vastuuta tällä hetkellä. Olisi kuitenkin mahdollista argumentoida EIS:n 8 art. nojalla perhe-elämän suojan nojalla, ettei henkilöä voida pakottaa vanhemmuuteen, mutten ole ihan varma voiko tällä argumentilla varsinaisesti menestyä missään tuomioistuimessa. Ja tässäkin tapauksessa parhaimmillaankin seurauksena olisi vain mahdollinen lainmuutos Suomessa joskus vuosikymmenen päästä.

Vierailija
150/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:15"]Minä lähdin avioliitosta, vieläpä hyvästä sellaisesta, kun nainen jätti ehkäisyn pois väittäen minulle käyttävänsä sitä. Lapsesta tietenkin huolehdin. Se nyt ei ole lapsen vika, että äiti on kusipää.

[/quote]

Pitää todennäköisesti sinua aika idioottina, kun on aikuinen. Mutta sehän sinä oletkin.
[/quote]

häh, miksi tuon kirjoittaja on se idiootti? Kyllä minäkin lähtisin suhteesta tuon tason petoksen jälkeen. Eri juttu, jos ehkäisy petti. T. N37
[/quote]

Siksi, koska hyvä isä ei hylkää lastaan, vaan kantaa vastuunsa. T. M43
[/quote]
Ööö eihän se hylännyt... Etkö osaa lukee.
Välittää omasta lapsestaan, Vaikka Ei edes halunnut sitä. Äiti halusi lapsen mieheltä salaa. Ihan oikein, ei kai tollasen jälkeen pysyy pitämään luottamusta. Ja Toi on oikeesti Tosi yleistä.

Vierailija
151/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:45"]

Taas on "pilleritpetti"-mammat ja niiden puolustelijat vauhdissa. Mikä oikeuttaa mielestänne moisen toiminnan?

Ei, vastaus ei ole vasektomia eikä kondomi.

Vaan puolustuksenne valehtelevan naisen käytökselle, kiitos.

[/quote]

Vastauksia edelleenkin NOLLA!

Vierailija
152/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisystä valehteleminen tai kondomin luvaton poistaminen kesken seksin on moraalisesti arveluttavaa, mutta ei täytä seksuaalirikoksen tunnusmerkkejä.

Jossain vaiheessa vaihdettiin asentoa, niin että mies oli takanani. Siinä hommailun lomassa hän sanoi jotain, mistä en ensin saanut mitään selkoa, joten jouduin kysymään, että mitä oli.

”Niin että, kun en mä nyt meinaa saada tulemaan kumin kanssa, mutta mä lupaan vetää ulos ennen.” Tyyppi oli siis jättänyt kumin pois.

http://tuima.fi/suojaamattomaan-seksiin-huijaaminen-ei-ole-rikos/

Vierailija
153/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei vaan koska tuollainen ei ole lapselle kuuluva asia.

Pikkusiskoni on "unohtunut pilleri" ja isäni on todellakin tehnyt sen useampaan kertaan selväksi siskolleni. Siskoni totesi minulle juuri äskettäin että hän olisi mieluummin ollut tietämätön asiasta. Välejä äitiin se ei pilannut mutta isään kylläkin koska nyt siskoni miettii, pitääkö isä hänestä oikeasti vai onko hän vain velvollisuudesta huolehtinut hänestä.

[/quote]

Niin, äitisi unohti, "unohti" vai tarkoituksella unohti. Äitisi olisi pitänyt huolehtia ehkäisystä.

Isänne vika ei ole petollinen äitinne.

Vierailija
154/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:15"]Minä lähdin avioliitosta, vieläpä hyvästä sellaisesta, kun nainen jätti ehkäisyn pois väittäen minulle käyttävänsä sitä. Lapsesta tietenkin huolehdin. Se nyt ei ole lapsen vika, että äiti on kusipää.

[/quote]

Pitää todennäköisesti sinua aika idioottina, kun on aikuinen. Mutta sehän sinä oletkin.
[/quote]

häh, miksi tuon kirjoittaja on se idiootti? Kyllä minäkin lähtisin suhteesta tuon tason petoksen jälkeen. Eri juttu, jos ehkäisy petti. T. N37
[/quote]

Siksi, koska hyvä isä ei hylkää lastaan, vaan kantaa vastuunsa. T. M43
[/quote]
Ööö eihän se hylännyt... Etkö osaa lukee.
Välittää omasta lapsestaan, Vaikka Ei edes halunnut sitä. Äiti halusi lapsen mieheltä salaa. Ihan oikein, ei kai tollasen jälkeen pysyy pitämään luottamusta. Ja Toi on oikeesti Tosi yleistä.

[/quote]
Mutta älä nyt SILTI mene kostamaan exällesi lapsen kautta. Tosi kiva kuulla ettei ollut haluttu lapsi..... Mieti nyt itekin. Ei se tieto paranna kenenkään elämää, vaikka sun itsekästä vihaa se purkaisi. Hoida kiukkus sen äidin kanssa, äläkä lapsen.

Vierailija
155/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:55"]

Ehkäisystä valehteleminen tai kondomin luvaton poistaminen kesken seksin on moraalisesti arveluttavaa, mutta ei täytä seksuaalirikoksen tunnusmerkkejä.

Jossain vaiheessa vaihdettiin asentoa, niin että mies oli takanani. Siinä hommailun lomassa hän sanoi jotain, mistä en ensin saanut mitään selkoa, joten jouduin kysymään, että mitä oli.

”Niin että, kun en mä nyt meinaa saada tulemaan kumin kanssa, mutta mä lupaan vetää ulos ennen.” Tyyppi oli siis jättänyt kumin pois.

http://tuima.fi/suojaamattomaan-seksiin-huijaaminen-ei-ole-rikos/

[/quote]

Näin siis toimin jatkossa yhden illan hoitojen kanssa, valehtelen tietysti nimeni ja yhteystietoni.

On naisen vika jos ei itse ehkäise. En joudu edes vastuuseen.

Kiitos av vinkeistä!

Vierailija
156/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:09"]Joo, en minäkään valehtelua hyväksy noinkin tärkeässä asiassa mutta peräänkuulutan miestenkin vastuuta.[/quote]

Jos mies ja NAINEN tahtovat panna ilman kortsua ja nainen kertoo käyttävänsä ehkäisyä, niin onko se pelkästään miehen moka, että nainen tulee raskaaksi? Naisellako ei ole vastuuta?

Tämän ketjun kirjoituksissa naiset antavat ymmärtää, että naisiin ei tule luottaa. Siis jos mies ja nainen neuvottelevat ehkäisystä ja nainen kertoo käyttävänsä ehkäisyä, niin miehen ei tule tätä uskoa, koska nainen on potentiaalinen valehtelija.

[/quote]

Lähdetään siitä, että nyt on kyseessä se yhden illan pano eli vieras ihminen. Kuvitellaan toisenlainen tilanne: Henkilö, jonka olet pari tuntia aiemmin tavannut, pyytää lompakkosi, jotta saa ulkoiluttaa sitä hetken ja palauttaa sen sitten. Annatko lompakkosi hänelle? Jos et, miksi et? Jos annat, oletko tyhmä vai tyhmä?

Vierailija
157/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:37"]Tosin salaa nauhoittaminen voi olla rikos.
[/quote]

Nauhoittaminen ei ole rikos, ehkä kaveri tekee nauhoitukset siksi että pelastuu perättömiltä raiskausilmoituksilta.

Vierailija
158/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:15"]Minä lähdin avioliitosta, vieläpä hyvästä sellaisesta, kun nainen jätti ehkäisyn pois väittäen minulle käyttävänsä sitä. Lapsesta tietenkin huolehdin. Se nyt ei ole lapsen vika, että äiti on kusipää. Lapsen ymmärryksen kehityttyä aion myös kertoa lapselle, miksi erosimme ja minkälaista tietä hän on saanut alkunsa. Lapsenkin on syytä tietää, millainen hänen äitinsä on. Osaapahan sitten varoa.  [/quote] Pitää todennäköisesti sinua aika idioottina, kun on aikuinen. Mutta sehän sinä oletkin. [/quote] häh, miksi tuon kirjoittaja on se idiootti? Kyllä minäkin lähtisin suhteesta tuon tason petoksen jälkeen. Eri juttu, jos ehkäisy petti. T. N37 [/quote] Siksi, koska hyvä isä ei hylkää lastaan, vaan kantaa vastuunsa. T. M43 [/quote] Ööö eihän se hylännyt... Etkö osaa lukee. Välittää omasta lapsestaan, Vaikka Ei edes halunnut sitä. Äiti halusi lapsen mieheltä salaa. Ihan oikein, ei kai tollasen jälkeen pysyy pitämään luottamusta. Ja Toi on oikeesti Tosi yleistä. [/quote] Mutta älä nyt SILTI mene kostamaan exällesi lapsen kautta. Tosi kiva kuulla ettei ollut haluttu lapsi..... Mieti nyt itekin. Ei se tieto paranna kenenkään elämää, vaikka sun itsekästä vihaa se purkaisi. Hoida kiukkus sen äidin kanssa, äläkä lapsen.

[/quote]

Äiti on ollut tarinassa itsekäs. On hyvä lapsellekin kuulla kuinka petollinen oma äiti voi olla.

Vierailija
159/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:45"]

Taas on "pilleritpetti"-mammat ja niiden puolustelijat vauhdissa. Mikä oikeuttaa mielestänne moisen toiminnan?

Ei, vastaus ei ole vasektomia eikä kondomi.

Vaan puolustuksenne valehtelevan naisen käytökselle, kiitos.

[/quote]

Vastauksia edelleenkin NOLLA!
[/quote]

Kyllä se vain on oikea vastaus. Kannattaa valita nainen muilla perusteilla kuin "isot tissit".

Vierailija
160/190 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:58"]Mutta älä nyt SILTI mene kostamaan exällesi lapsen kautta.[/quote]

En minä kosta. Eksäni petos on minun rakas lapseni, ihan yhtä rakas kuin muutkin lapseni. Pyrin tekemään kaikkeni hänen hyvinvointinsa eteen, koska rakastan häntä. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että hänellä on narsistinen äiti, josta lasta tulee varoittaa. Vanhimmalle lapselleni (15-vuotias) olen jo asiasta kertonut.

Jos äiti pystyy niin julmaan tekoon kuin ehkäisyn tietoiseen pois jättämiseen miehelle kertomatta, hän pystyy vaikka kuinka julmiin muihinkin tekoihin. Äiti voi olla lapsille vaarallinen. Lasten tulee tietää siitä, se on lasten etu.