Miks tradenomiksi on niin paljon hakijoita?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tradenomeissa kai eniten herättää tunteita se että he itse pitävät itseään korkeasti koulutettuina. Samalla tavalla kuin sairaanhoitajatkin. Tämän kysymyksen siitä miksi tradenomeja mollataan voi myös kääntää niin päin että kysyy tradenomeilta mikä perusduunareissa on niin kamalaa ettette halua itse itseänne sellaisiksi mieltää?
Väitätkö, että viesintäkoordinaattori tai kirjanpitäjä esim. ovat perusduunareita? 😂
Kaverini on BCG:llä rekrytointiassarina traden papereilla esimerkiksi, ei ole duunari.
Työpaikkani viesintäpäällikkö on trade, kuten myös marketing director.
Mikä sitten on perusduunia jos nuo eivät ole?
Monikansallisen konsernin johtoon kuuluva marketing directorin työ on perusduunia? Vastaa 15 maan markkinoinnista. Mikä ei ole perusduunia jos tuo on?
Ja voin kertoa sulle, että mieheni perheen mielestä jo mainostoimistossa jne. työskenteleminen ei tosiaan ole perus, koska heidän suvussaan kukaan ei ole koulutettu ja ovat tyyliin aspahommissa.
No olisit heti sanonut että olet wt.
Häh? En ole wt. Mieheni perhe on trailer trash niinkuin hän asiaa kuvaa, minä ihan keskiluokkaisesta perheestä, jossa vanhemmat on käyneet yliopiston kummatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tradenomikoulutuksesta on ainakin hyötyä parisuhdemarkkinoilla. Pääsee irti elämänkoululaisen statuksesta.
Itse laitan kyllä tradenomit samalle viivalle kuin tavalliset amiksetkin. Eli mahdollisuuksia on mutta silloin persoonassa pitää olla jotain todella erityistä. Pelkästä koulutuksesta annan lisäpisteitä vain akateemisille.
Ei tradenomit tule amiksesta. Se koulutus valmistaa toimistotyöhön, kuten kirjanpitoon tai markkinoinnin suunnitteluun. Mikä vika siinä on?
Tämä koko ketju on ihan hölmö. Ette voi olla tosissanne kinauksenne kanssa. :D
Musta tulee tradenomi, toivottavasti. Nautin tästä ihmisarvosta täysin rinnoin vielä elokuuhun asti, jotta jaksan olla vuosikausia vain kurja maan matonen,jota voitte sitten haukkua tunteaksenne itsenne edes hetken muita paremmaksi. :)
Nyt kun on tradenomeja paikalla, niin kertokaas siitä opetuksen tasosta teidän koulussanne/aikananne?
Mun mielestä tuolla on ihan valtavan suuri vaikutus, jopa amiksessa oli opettajanamme muutama aivan uskomattoman pätevä ope (varmasti ylikoulutettu, vaihtoivatkin työpaikkaa pian) ja opimme näiltä muutamilta varmasti 10x enemmän kuin vastaavaa tutkintoa suorittavat muiden koulujen merkonomit.
Joten kerro koulusi nimi, jos olet saanut huipputasokasta opetusta tradenomiopiskelijana!
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on tradenomeja paikalla, niin kertokaas siitä opetuksen tasosta teidän koulussanne/aikananne?
Mun mielestä tuolla on ihan valtavan suuri vaikutus, jopa amiksessa oli opettajanamme muutama aivan uskomattoman pätevä ope (varmasti ylikoulutettu, vaihtoivatkin työpaikkaa pian) ja opimme näiltä muutamilta varmasti 10x enemmän kuin vastaavaa tutkintoa suorittavat muiden koulujen merkonomit.
Joten kerro koulusi nimi, jos olet saanut huipputasokasta opetusta tradenomiopiskelijana!
Suurin osa opettajista opettaa mielummin amispuolella kuin AMK:ssa. AMK:ssa on kaikki päivät täynnä kaiken maailman lisätöitä eikä kesälomaakaan olen kuin muutama viikko. Amiksessa riittää kun käy tunnit pitämässä ja sitten kotiin. Kesälomaa kolme kuukautta. Palkka on silti ihan sama.
Haaga-Helia on paras koulu opiskella tradenomiksi. Metropolia menettelee (insinöörikoulutukset on hyviä), kun taas Laurea ja maakuntien opinahjot tulisi kiertää kaukaa. HH:lla on erinomainen maine työnantajien keskuudessa ja monet yritykset tekevät yhteistyötä koulun/opiskelijoiden kanssa. Monilla on siis hyvät suhteet työelämään valmistuttaessa, mikä on tärkeintä työnhaussa millä tahansa alalla tai koulutuspohjalla.
Vastaukseni otsikkoon on, että hakijoita on paljon, koska tradenomi on monelle esim. kauppikseen tai oikikseen pyrkivälle B-suunnitelma. Lisäksi tradenomin koulutuksella voi päästä todella moniin eri duuneihin.
Olen tässä vähitellen oppinut että tradenomeissa on myös poikkeuksellisen fiksuja ihmisiä. Työpaikallani tälläisiä yksilöitä on muutama. T, VTM joka ei välttämättä ole kaikessa niin fiksu, mutta ehkä pieni älynvälke välillä loistaa.
Olen valmistunut aikanaan Mercuria Business Schoolista Martinlaaksosta. En oikein tiedä, toimiiko koulu edelleen Martinlaaksossa tai ylipäätään missään ja millä nimellä. Tietääkö joku?
Tuon koulun opetus oli monipuolista ja tasokasta. Toki opiskelijalle on mahdollista valita mahdollisimman paljon helppoja ja hyödyttömiä kursseja tai taiteilla vaan itsensä hyväksytysti läpi oppimatta kovasti mitään. Tuohan on mahdollista akateemisellakin puolella. Itse en tajua, miksi joku haluaisi hukata elämästään monta vuotta saadakseen surkeat paperit ja vielä pahempaa, onnettoman osaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa opettajista opettaa mielummin amispuolella kuin AMK:ssa. AMK:ssa on kaikki päivät täynnä kaiken maailman lisätöitä eikä kesälomaakaan olen kuin muutama viikko. Amiksessa riittää kun käy tunnit pitämässä ja sitten kotiin. Kesälomaa kolme kuukautta. Palkka on silti ihan sama.
Meillä oli paljon opettajina/ luennoitsijoina liike-elämästä ja yliopistosta ostettuja opettajia, jotka vetivät omaan erikoisalaansa liittyviä kursseja ja työ oli heille sivutoimi. Heidän opetuksensa oli kuitenkin paljon enemmän kiinni todellisessa työelämässä kuin jonkun höpö laskentatoimenopettajan, joka ei ole päivääkään vastannut minkään ison firman kirjanpidosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen valmistunut aikanaan Mercuria Business Schoolista Martinlaaksosta. En oikein tiedä, toimiiko koulu edelleen Martinlaaksossa tai ylipäätään missään ja millä nimellä. Tietääkö joku?
Tuon koulun opetus oli monipuolista ja tasokasta. Toki opiskelijalle on mahdollista valita mahdollisimman paljon helppoja ja hyödyttömiä kursseja tai taiteilla vaan itsensä hyväksytysti läpi oppimatta kovasti mitään. Tuohan on mahdollista akateemisellakin puolella. Itse en tajua, miksi joku haluaisi hukata elämästään monta vuotta saadakseen surkeat paperit ja vielä pahempaa, onnettoman osaamisen.
Eli on nykyään Metropolia Myyrmäessä.
http://www.metropolia.fi/haku/mika-on-metropolia/opetuspaikka-leiritie-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin totta. Olen itse kieltenopettaja ja kokemusta on joka tasolta (peruskoulu, lukio, ammattikoulu ja ammattikorkeakoulu). AMK on näistä se kaikkein vihonviimeisin paikka opettaa. Eniten töitä, vähiten palkkaa ja kaikkein epävarmin työsuhde. Nyt on neljäs vuosi menossa yläkoulussa enkä tosiaankaan kaipaa takaisin ammattikorkeaan.
Vierailija kirjoitti:
No mä ainaki taiteilen hyvillä papruilla läpi mutta oppimatta mitään. Ehkä työharjottelussa sitten jotain oppiikin ja hyvillä papruilla semmonenkin paikka on helpompi löytää..
Aina yhtä hauskaa kun täällä huudellaan ja haukutaan ja sitten ei ole mitään hajua todellisuudesta.
Itse opiskelen tradenomiksi nyt ja suuntaudun mainontaan ja yritysviestintään. Meidän koulussamme on mahdollista suuntautua vaikka mihin, muun muassa markkinointiin, HR-puolelle, kirjanpitoon taikka rahoitukseen.
Ehkei tradenomi vastaa kauppiksen kandia mutta kummasti voi tradenomin tutkinnolla hakea maisteri-ohjelmaan yliopistoon.. :) Näin aion itsekin luultavasti tehdä.
Tradenomin tutkinto avaa ovia moniin paikkoihin ja tämän vuoksi itsekin sen valitsin. Vasta nyt olen huomannut että mainosala on itselle kaikkein kiinnostavin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsetko täällä taas kinaavat, kumpi on parempi ja kumpi saa sen ihannetyöpaikan? Näin sekä tradenomina että kauppatieteiden kandina ja maisterina voisin kantaa korteni kekoon keskustelussa. Tradenomiksihan valmistuu eri aloilta (esim. it, taloushallinto, markkinointi...), ja tradenomi on kokemuksiini pohjautuen hyvä ammattikorkeatasoinen perustutkinto. Hyvin opiskellut tradenomi voi olla hyvä esim. asiantuntijatehtävissä tai päällikkötasolla. Sen sijaan johtotasolla ja hyvin vaativissa tehtävissä mielestäni yliopistotutkinto antaa parhaat edellytykset tehtävistä suoriutumiselle. Ammattikorkeassa teoriapohja, analysointi ja englanninkielinen aihekirjallisuus jäävät yleensä hieman kevyemmälle käsittelytasolle kuin yliopistossa. Tehtäviä voidaan tehdä paljonkin.
Juuri näin! Surullista lokaamista.
T. Tradenomi & KTM, asiantuntijatehtävissä
Multa ei tule automaatiopisteitä millekään tasolle tai asteelle. Mutta jokaisella tasolla olevan on mahdollista ansaita ihailuni ja kunnioitukseni tai jäädä sen puutteeseen.