Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen rokottamaton ja elämä tuntuu ahdistavalta

Vierailija
10.12.2021 |

Rokotus ei ole vaihtoehto. Olen perheenäiti ja lasten takia haluan jaksaa tämän kaiken läpi kunnialla. Nyt kuitenkin tuntuu, että voimat loppuu tähän vihamieliseen ilmapiiriin ja sadistiseen yhteiskuntaan. Joka päivä mietin, miten tämä on voinut mennä näin pahaksi?

Pakkorokotuksella uhkaillaan, eli loppuelämän ajan kerran vuodessa piikki, niinkö? Miksi ottaisin edes ekaa kun jo nyt tiedän että vasta kolmas toimii - hetken aikaa.

Alan kohta tukkia terveydnehoitoa kaiken muun kuin koronan takia, minua ahdistaa ja tiedän etten takuulla ole ainoa.

Kommentit (1382)

Vierailija
421/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei rokotus ole vaihtoehto?

Vastaus omin sanoin kiitos

Saan niin pahoja reaktioita jo pelkistä lääkkeistä, että en uskalla. Uskon että rokote olisi minulle pahempi kuin itse sairaus.

Jo nyt on selvää että vaaditaan vähintään kolme rokotetta, joiden teho kestää aina pari kuukautta eteenpäin. En halua lähteä siihen mukaan. En tiedä mitä se tekee elimistölle ja haluan pysyä terveenä näin luonnollisesti. Pidän itsestäni muutenkin tosi hyvää huolta.

Jos tulee ns. vanhanmallinen rokote lupaan harkita. Tätä en.

Olen sairaana ottanut rokotteen ja ei ole mitään tullut eikä edes kuumetta. Olet täysin väärässä sillä rokote ei ole mikään lääke vaan vakavaa tautia vastaan rokote kuten tuhkarokotteet yms. kulkutauteja vastaan rokotteet. Koronan tulee saamaan kaikki niin ettet pysty luonnollisellisesti pysymään terveenä. Rokottamattomana voi saada sen vaarallisemman muodon. Tästä taudista ei ole mitään muuta ulospääsyä kuin se rokote. Mitä enemmän rokottamattomia niin se tauti jyllää 5 vuotta vähintäänkin tulevaisuudessa. 

Nämä nykyiset vuotavat rokotteet eivät pysty lopettamaan pandemiaa. Siihen tarvitaan sterilisoiva rokote. Painakaa se nyt kalloonne, ärsyttää olla koko ajan korjailemassa vääriä luuloja.

Vierailija
422/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätys. Hoitajat ja käytännössä kaikki sairaaloissa ja vanhustenhoitokodeissa yms sote-alalla työskentelevät tuhannet ja tuhannet ottaa esim influenssapiikin joka vuosi. Lasten parissa työskentelevät ottaa hinkuyskärokotteen säännöllisesti. Mikä niissä on ongelma, taidat itse tehdä omasta elämästä vaikeaa. Näytät huonoa esimerkkiä lapsillesi, vai onko niitäkään rokotettu?

Näitä ei voi verrata vanhoihin rokotteisiin, koska eivät ole perinteisellä/vanhalla tutulla tekniikalla tehty. KUKAAN ihminen ei voi 100% luvata etteikö niillä vois olla jotain yllättäviä seurauksia.

Ja älä väitä ettei kukaan niistä ole saanut mitään sivuvaikutuksia. Tiedän 4 hlöä joille on tullut ainakin Pfizerista ja astra zenecasta. Suurin osa lähipiiristä ok, mutta 2 noista on sukulaisia. Näiden 4 lisäksi isälläni on terveys mennyt huonoon suuntaan 3.piikin jälkeen, mikä on lisännyt mun ahdistusta mrna-rokotteita kohtaan.

Mulla ei ole mitään vastaan perinteisiä rokotteita, esim. influenssapiikinkin olen ottanut aiemmin. Mutta nää mrna:t herättää mulla liikaa huolta.

Eniten kyllä hämmästyttää ihmisten asenteet!

Eikö Astra zeneka ole juuri perinteinen rokote.

Apinassa kasvatettu ensin elävä virus, ja sitten käsitelty rokotteeksi. Sillä menetelmällä kehitetty ennen rokotteet

Ei ole virusvektorirokote perinteinen rokote. Kannattaisiko seurata vähän sitä tiedettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljattain julkaistu tutkimus osoitti että mitä alhaisemmat kognitiiviset kyvyt, sitä epäilevämmin suhtautuu koronarokotteeseen. Syynä tähän mm. se että kyseiset henkilöt uskovat helpommin sosiaalisen median perusteettomia väitteitä eivätkä osaa käsitellä tieteellistä tietoa yhtä hyvin kuin kognitiivisilta taidoiltaan vahvemmat henkilöt.

Siitä sitten tekemään omat johtopäätökset.

No justiinsa. Ainut vaan, että esim. Yhdysvalloissa eniten piikistä kieltäytyvät tohtoritutkinnon hankkineet. Mielenkiintoista sinänsä, koska juuri heidän olettaa osaavan lukea tutkimuksia ja tarvittaessa suhtautua lukemaansa kriittisesti. Voisi kaivata selitystä, että miksi Suomessa väki käyttäytyisi täysin päinvastaisesti.

Omassa piirissäni kietäytyjät ovat korkeakoulutettuja.

Tämä on ihan höpöhöpöä. Suomessakin tutkittu, että mitä korkeampi koulutus, sitä suurempi rokotekattavuus. Pohjalla rakennusala, kuljetus, varastot. Eniten rokotettuja talous- ja hallintoala, koulutus ja terveydenhoito. Yksilöitä tietysti on molempiin suuntiin.

Silloin kun viimeksi näin niin hallinto- ja tukipalveluissa oli lähes yhtä paljon rokottamattomia kuin rakennusalalla.

Vierailija
424/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaa muuten miljardin piikin valmistamiseen vuosi ja 176 linjastoo, jotka valmistaa ja pakkaa 1 myrkyn sekunnissa. Ettei vaan nää myrkyt olis valmistettu jo vuosia sitten🤔

Kerrotko vielä, mikä myrkky on kyseessä? Onhan niitä erilaisia myrkkyjä ollut olemassa jo satoja vuosia.

Vierailija
425/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljattain julkaistu tutkimus osoitti että mitä alhaisemmat kognitiiviset kyvyt, sitä epäilevämmin suhtautuu koronarokotteeseen. Syynä tähän mm. se että kyseiset henkilöt uskovat helpommin sosiaalisen median perusteettomia väitteitä eivätkä osaa käsitellä tieteellistä tietoa yhtä hyvin kuin kognitiivisilta taidoiltaan vahvemmat henkilöt.

No justiinsa. Ainut vaan, että esim. Yhdysvalloissa eniten piikistä kieltäytyvät tohtoritutkinnon hankkineet. Mielenkiintoista sinänsä, koska juuri heidän olettaa osaavan lukea tutkimuksia ja tarvittaessa suhtautua lukemaansa kriittisesti. Voisi kaivata selitystä, että miksi Suomessa väki käyttäytyisi täysin päinvastaisesti.

Tämä on ihan höpöhöpöä. Suomessakin tutkittu, että mitä korkeampi koulutus, sitä suurempi rokotekattavuus. Pohjalla rakennusala, kuljetus, varastot. Eniten rokotettuja talous- ja hallintoala, koulutus ja terveydenhoito. Yksilöitä tietysti on molempiin suuntiin.

Silloin kun viimeksi näin niin hallinto- ja tukipalveluissa oli lähes yhtä paljon rokottamattomia kuin rakennusalalla.

No kaivoin nyt sen lähteen, kun ulkomuistista yritin laittaa. Pointti oli, että ei ole koulutetut rokottamattomia.

Koronavirus | Raportti: Joka neljäs rakennus­alalla työskentelevä ei ole ottanut korona­rokotetta – alojen väliset erot rokote­kattavuudessa yllättivät professorin: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008372638.html?share=2465b469fa08d284…

Vierailija
426/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa että joku asia ei ole edes vaihtoehto. Kertoo, ettet edes ole pohtinut asiaa kunnolla monelta kantilta.

Kyllä älykäs ihminen uskaltaa pitää ihan kaikki vaihtoehdot vaihtoehtoina. 

Itse saan kohta kolmannen rokotteen, ja olen käynyt tänä syksynä paitis normaalisti lähitöissä myös harrastuksissani, ulkomailla, ravintoloissa ja teattereissa eli normia elämää elän, suosittelen =)

Perheenäiti minäkin

Minusta se, että joku ei ole vaihtoehto kertoo aika paljon siitä mitä oma sisin sanoo. On olemassa asioita, joita en tekisi koska tiedän ja tunnen sen olossani jo ennakkoon, että siinä kävisi huonosti.

Olen tehnyt samoja asioita kuin sinäkin koko syksyn, paitsi käynyt ulkomailla koska minusta nyt ei ole todellakaan oikea aika matkustaa minnekään vaan pitää huolta lähiympäristöstä mahdollisimman hyvin.

Ei tämä valinta ole minulta estänyt mitään. Lapset ovat olleet vaan onnellisia, kun olen kertonut valinnastani olla ottamatta rokotetta. He ovat kuulleet omilta kavereiltaan jo tarpeeksi haittavaikutuksista.

Tämä siis Ap

Kiitos kaikille vastauksistanne. Erityisesti muut kansskulkijat, tämä on yhdistänyt ihmisiä ihan ennennäkemättömällä tavalla. En ole koskaan elämässäni kuulunut mihinkään vähemmistöön ja se miten se yhdistää ihmisiä on ainutlaatuista. Tosin meidän rokottamattomien joukkoon mahtuu avosylin keskustelemaan myös rokotetut, jotka ovat alkaneet kyseenalaistaa asioita. Minusta tällä porukalla on ollut pääsääntöisesti tosi ymmärtäväinen sydän.

Eli kyseessä on voimaantuminen ja uskonnollisuutta lähentelevä kokemus kuten olen useasti sanonut. Ei tässä mistään rokotteesta ole kyse vaan sama kultti olisi (jenkkien äärioikeiston hallitusvastaisuuden ja itänaapurin kaaokseen pyrkimisen avustamana) voinut syntyä ihan minkä vaan asian ympärille. Teille on tärkeää me-henki, ette te rokotteesta tajua juuri mitään.

Vierailija
427/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpö höpö. Kaksi tuntemaani koronan sairastanutta hoikkia urheilullisia keski-ikäisiä naisia. Toinen oli teholla ja toiselle jäi long covid ja sairasti keuhkokuumeen.

Mutta mikäs siinä kun rahvas tietää paremmin.[/quote]

Ja nuo sinun tuntemat urheilulliset naiset lähtivät tietysti liian aikaisin rehkimään salille, padeliin, lattareihin, avantoon, koska ei malta parantua ja antaa keholle lepoa. Tai rehkivät jo oireisina. Ja siksi saivat maksaa siitä.

Terv. Hoikka, urheilullinen, keski-ikäinen nainen, joka sairasti koronan ongelmitta. Rahvasta varmaan myös. Mut ei mua haittaa.

Vierailija
428/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotettukin tartuttaa.

Vierailija
429/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa jouduttiin valitsemaan teho-osastolle pääsijät. Minua ahdistaa se, jos Suomessa ajaudutaan  tällaisiin eettisesti vaikeisiin ja inhimillisesti katsoen hirvittäviin valintatilanteisiin. 

https://newsroom.uvahealth.com/2020/07/03/covid-19-deaths-in-sweden/

https://www.forbes.com/sites/ericmack/2020/07/07/sweden-stayed-open-and…

Vierailija
430/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne korkeasti koulutetut ihmiset tiedä yhtään sen enempää juuri tämän kyseisen rokotteen riskeistä kuin matalammin koulutetutkaan. Heillä on vain enemmän menetettävää. 

Vierailija
431/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sicksicksick kirjoitti:

Mä sain ekasta rokotteesta rajut oireet, vastakipua, ripulia moneksi viikoksi, päänsärkyä, huimausta ja pahoinvointia kuukausiksi. En voi ymmärtää, miksi oireet ei vaan mene pois. Mitään vastaavaa ei ole ollut aiemmin ja alkoi heti rokotteen jälkeen. Kattavasti on oireilua tutkittu eikä mitään ole löytynyt. Ei ole elämänmuutoksia, ei normaalia kovempaa stressiä, ei ole psykosomaattista. Lääkärit ei osaa selittää, mistä oireet johtuu.

Olen herkkä monille lääkkeille. Toista rokotetta en uskalla ottaa.

Todennäköisesti sairastuit koronaan, kaikki oireet täsmää ja se, että oireet kestää pitkään.

Vierailija
432/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin ekan rokotteen elokuussa. Syyskuussa ei kuukautisia tullut ollenkaan, lokakuussa tuli normaalisti, marraskuussa ei tullut ollenkaan ja nyt joulukuussa oli yhden päivän veristä vuotoa ja sen jälkeen ei mitään...Että joo, ei todellakaan tee mieli ottaa lisää piikkejä, nyt pelottaa että kuukautiskierto meni ehkä lopullisesti sekaisin :(  Kai se on kohta gynekologille mentävä

Vierailija
433/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä suossa omilla valinnoilla voi korkeintaan hitusen parantaa omia mahdollisuuksiaan selvitä. Käytän maskia ja käsidesiä ohjeistuksen mukaan. Olen ottanut rokotukset. En ole kohta pariin vuoteen käynyt missään riennoissa -en elokuvissa, teatterissa tai matkoilla. Töissä olen käynyt ja sieltä sain myös koronan. Tuntuu ihan toivottomalta, että tämä ikinä loppuisi, kun osa ihmisistä elää kuten ennenkin.

Vähän sama kuin ilmastotalkoiden kanssa. Mitä hyötyä Suomi saa aikaan, kun isot maat eivät sitoudu? Mitä hyötyä minä saan aikaan, kun kaverit ympärillä eivät sitoudu?

Vierailija
434/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken tän nolouden keskellä nolointa on se, kun kaiken maailman kassamyyjät ja lähärit alkavat leikkiä asiantuntijaa ja arvioimaan, mikä rokote nyt on turvallinen ja mikä ei. :D

Kuvittelevat raukat olevansa fiksumpia kuin lukuisat asiantuntijat ympäri maailman. 

Juuri ne kaikkein tyhmimmät luulevat olevan viisaampia. :D

Fiksu ihminen ymmärtää rajallisuutensa. [/quote

Voivoi! Huippukoulutetut tutkijat ovat erimieltä koronarokotteista, eikö tuo nyt ole tullut jo selväksi?

Nimeä edes YKSI huippututkija, joka kyseenalaistaa rokotukset ja jolla vertaisarvioituja tutkimuksia rokotteista, viruksista, immunologiasta 5v sisään.

Edes YKSI.

Vierailija
435/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan kamala tauti! En saa happea kunnolla, on olo kuin tukehtuisin. Olen laihtunut 24 kg, eikä minussa ollut yhtään ylimääräistä. En jaksa kävellä vessaan, minut työnnetään sinne pyörätuolilla ja sitten on kaikki kuitenkin housuissa. Olen toivonut, että kuolisin, en jaksa tätä enää. 5 kuukautta olen sairastanut, pää särkee. Olin sairaalassa 4 viikkoa, en teholla. Äitini kuoli koronaan sillä aikaa, en päässyt hautajaisiin. Koronaan sairastuneet harvemmin kirjoittavat mihinkään kokemuksistaan, koska eivät jaksa edes kirjoittaa. Tämän kirjoitti lähihoitaja, jolle minä sanelin ja joka käy minua pesemässä joka kolmas päivä. Itse en jaksa.

Vierailija
436/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatii kyllä rohkeutta avautua tuosta täällä, kun tietää, paljonko täällä on noita rokotehulluja, jotka tulevat heti ahdistelemaan...

haluan vain että muut samassa asemassa olevat tietävät, että eivät ole yksin. Monia ahdistaa, todella paljon. Haluan täältäkäsin vain kertoa, että ei hätää meitä on muitakin ja me vielä selvitään. Tämä maa selviää.

Ap

Kiitos, että uskalsit avata ketjun, ap. Olen itsekin rokottamaton ja molemmat harrastukseni tulevat luultavasti jäämään tauolle, jos koronarajoitukset täällä vielä kiristyvät. Minulla ei ole tällä hetkellä juuri muuta kuin nuo harrastukset, töitä ei ole. Varmaan joku tulee sanomaan, että pikku juttu, mutta kyllä tuo tuntuu suht. isolta menetykseltä itselleni kuitenkin. Koitetaan jaksaa siitä huolimatta.

Menetät harrastuksesi eikä sulla ole töitä. Tosi surkea tilanne. Keksit sitten jotain puuhasteltavaa kotona, muuallehan ei passittomalla juuri ole asiakkaan.

Tämä on siinä mielessä hauska tilanne, että toimitilat ovat jo kotonani ja teen töitä yrittäjänä. Kuten jo viimeiset 10 vuotta. En menetä, en ole pakotettu ja jos tarve vaatii alan järjestämään uutta yritystoimintaa ja muillekin töitä mikäli työpaikkoja alkaa tämän takia mennä alta.

Saatan olla perheenäiti ja rokottamaton, mutta en samperi soikoon ole mikään nyhverö tai perässävedettävä aivoton pelle, minusta riittää virtaa vaikka kolmeen pieneen kylään ja todellakin aion pitäö tässä omieni puolia.

Ap

Vierailija
437/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken tän nolouden keskellä nolointa on se, kun kaiken maailman kassamyyjät ja lähärit alkavat leikkiä asiantuntijaa ja arvioimaan, mikä rokote nyt on turvallinen ja mikä ei. :D

Kuvittelevat raukat olevansa fiksumpia kuin lukuisat asiantuntijat ympäri maailman. 

Juuri ne kaikkein tyhmimmät luulevat olevan viisaampia. :D

Fiksu ihminen ymmärtää rajallisuutensa. [/quote

Voivoi! Huippukoulutetut tutkijat ovat erimieltä koronarokotteista, eikö tuo nyt ole tullut jo selväksi?

Miten se uutinen jossa kerrottiin kolmesti rokotetun saaneen koronan, nämä tiedon kertojat olivat kaikkein tyhmimpiä eikö vain? Vai miten se menee?

Rokotteen tarkoitus on hillitä tartuntoja ja tehdä

siitä normaalin flunssan kaltainen ehkäisemällä vakavaa tautimuotoa. Tämä on asia jota kertakaikkiaan jotkut meistä eivät pysty sisäistämään.

Voi käydä niin, mutta voi myös syntyä tilanne, jossa rokotteita on otettava loputtomasti pysyäkseen hengissä. Googleta Marekin tauti.

Taas ymmärtämättömiä on peloteltu yksittäisellä esimerkillä historiasta KANOJEN taudilla.

Josko kertoisitte, miksi on relevantti, kun globaalisti pistetty jo n.8 MILJARDIA rokoteannosta eikä mistään vastaavadta ole mitään merkkiä?

Marekin tauti on historian outlier, poikkeus. Toista vastaavaa ei tunneta.

Vierailija
438/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne korkeasti koulutetut ihmiset tiedä yhtään sen enempää juuri tämän kyseisen rokotteen riskeistä kuin matalammin koulutetutkaan. Heillä on vain enemmän menetettävää. 

Ja vähän korkeampi ajattelukyky, kenties.

Vierailija
439/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse otin ekan rokotteen elokuussa. Syyskuussa ei kuukautisia tullut ollenkaan, lokakuussa tuli normaalisti, marraskuussa ei tullut ollenkaan ja nyt joulukuussa oli yhden päivän veristä vuotoa ja sen jälkeen ei mitään...Että joo, ei todellakaan tee mieli ottaa lisää piikkejä, nyt pelottaa että kuukautiskierto meni ehkä lopullisesti sekaisin :(  Kai se on kohta gynekologille mentävä

Rokote siis sori bioase sterilisoi. geeniterapiainjektio.

Ja silti monessa maassa - Suomessakin - vauvabuumi.

Vierailija
440/1382 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teille i dareille.