Syntymävuodenajan vaikutus luonteeseen?
Oletteko huomanneet että tulette paremmin toimeen/kemiat kohtaa helpommin tiettynä vuodenaikana syntyneiden ihmisten kanssa? Itse olen syntynyt keväällä ja nyt pannut merkille, että moni uusi (ja vanhempi) tuttavuus jonka kanssa kemiat on kohdanneet oikein kunnolla, on syntynyt myös keväällä. Sekä siis ihan saman sukupuolen kanssa ystävyyssuhteissa kuin myös vastakkaisen sukupuolen kanssa romanttisemmissa merkeissä... Kun taas loppukesästä/loppuvuodesta syntyneet ihmiset tuntuvat monesti olevan ihan eri planeetalta, yhteistä säveltä ei vaan löydy. Toki muutamia loppuvuodestakin syntyneitä on joiden kanssa tulee hyvin toimeen, mutta monesti ne vaan tuntuvat olevan noita keväällä syntyneitä joiden kanssa syntyy syvempi "yhteys". Pitääköhän tässä seuraavaksi ruveta uskomaan horoskooppeihin... :D
Kommentit (60)
Millaisia sitten ovat esim. kevät ihmiset?
En ole huomannut.
Itse olen syntynyt lokakuussa, mieheni toukokuussa, eksäni kesäkuussa, parhaimmat kaverini tammikuussa ja heinäkuussa. Ainoastaan helmikuussa syntyneitä ei tuttavapiiriini kuulu (vaikka kai vaa'an paras kumppaniehdokas on, olen lukenut, on vesimies).
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:25"]Millaisia sitten ovat esim. kevät ihmiset?
[/quote]
Ihania
No jos haluat uskoa horoskooppeihin, polari- eli sinulle paras merkki on jousimies ja hän on syntynyt joulukuussa. Ei tämä nyt varmaan noin yksinkertaista ole
No enpä ole asiaa aikaisemmin miettinyt. Mutta nyt kun sanoit, niin oon syntynyt keväällä ja samoin mun nykyinen kumppani. Myös paras ystäväni on syntynyt keväällä, samoin entinen poikaystäväni. Haha :D
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:59"]
Oletteko huomanneet että tulette paremmin toimeen/kemiat kohtaa helpommin tiettynä vuodenaikana syntyneiden ihmisten kanssa? Itse olen syntynyt keväällä ja nyt pannut merkille, että moni uusi (ja vanhempi) tuttavuus jonka kanssa kemiat on kohdanneet oikein kunnolla, on syntynyt myös keväällä. Sekä siis ihan saman sukupuolen kanssa ystävyyssuhteissa kuin myös vastakkaisen sukupuolen kanssa romanttisemmissa merkeissä... Kun taas loppukesästä/loppuvuodesta syntyneet ihmiset tuntuvat monesti olevan ihan eri planeetalta, yhteistä säveltä ei vaan löydy. Toki muutamia loppuvuodestakin syntyneitä on joiden kanssa tulee hyvin toimeen, mutta monesti ne vaan tuntuvat olevan noita keväällä syntyneitä joiden kanssa syntyy syvempi "yhteys". Pitääköhän tässä seuraavaksi ruveta uskomaan horoskooppeihin... :D
[/quote]
Ai, mikäs meissä kesäihmisissä on vikana? Olen rapu ja on paljon kamuja keväällä syntyneissä, mutta myös muihinkin vuodenaikaan syntyneissä. En nyt ihan usko tähän
Mullakin synkkaa parhaiten aina keväällä, varsinkin toukokuussa syntyneiden kanssa. Oon itsekin toukokuussa syntynyt. Jotenkin tuntuu, että keväällä syntyneet on saman henkisiä, rentoja ja huumorintajuisia.
Huonoiten tulen toimeen marras/joulukuussa syntyneiden kanssa.
Ei päde minuun. Kyllähän sitä alkaa löytämään yhtäläisyyksiä vaikka mistä, kun oikein alkaa tonkimaan.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:25"]
Millaisia sitten ovat esim. kevät ihmiset?
[/quote]
Iloisia, "kevytmielisiä", positiivisesti elämään suhtautuvia, huumorintajuisia. Herkkiä, joskus liiankin. Empaattisia. Elävät tunteella. Ailahtelevaisia.
Vuoden loppupuolella syntyneet taas (heinäkuusta eteenpäin) vahvatahtoisia, dominoivia. Luontaisia johtajia. Sisukkaita. Järki-ihmisiä. Tasaisia.
Nämä ovat ne stereotypiat mitä olen itse kohdannut, toki mukaan mahtuu poikkeuksia kumpaankin joukkoon... :)
-ap
On varmaan joskus niin, miten asiat haluaa nähdä
Härkä. En tule kenenkään kanssa erityisemmin toimeen. Exja nykyinen mies ovat loppuvuodesta syntyneitä.
Kas kun kevätihmiset alkoivat kehumaan itseään
Ja sitten Jumalan sanaan uskoville nauretaan....
En nyt mitenkään jaksa uskoa tällaiseen teoriaan, että jotkut tietynlaiset kemiavirrat virtaisivat tiettyinä vuodenaikoina. Eiköhän se nyt vain tunnu siltä
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:32"]
[/quote]
Ai, mikäs meissä kesäihmisissä on vikana? Olen rapu ja on paljon kamuja keväällä syntyneissä, mutta myös muihinkin vuodenaikaan syntyneissä. En nyt ihan usko tähän
[/quote]
Ei varsinaisesti mitään vikaa, mutta kemiat eivät vaan kohtaa. Tulee helposti väärinymmärryksiä, ei puhuta samaa "kieltä". Ei ole sellaista sielunsiskokset-meininkiä, vaikka voidaan tulla toimeen niin että kavereita ollaan.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:28"]
No jos haluat uskoa horoskooppeihin, polari- eli sinulle paras merkki on jousimies ja hän on syntynyt joulukuussa. Ei tämä nyt varmaan noin yksinkertaista ole
[/quote]
No jopas... Ilmanko on ollut jo pitempään juttua erään jousimiehen kanssa, hän tuntuu poikkeukselta muiden loppuvuoden ihmisten keskellä ;).
-Ap
Oon itsekkin huomannut tän jo jonkin aikaa sitten! Läheisimmät ystäväni ovat syntyneet kaikki syksyllä niinkuin minäkin
Mieheni kaikki pitkät suhteet ovat olleet vaakoja kuten olen minäkin. Ja meissä kaikissa on kuulemma yhtäläisyyksiä ja samat riidanaiheet tämän miehen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:32"]
[/quote]
[/quote]
Ei varsinaisesti mitään vikaa, mutta kemiat eivät vaan kohtaa. Tulee helposti väärinymmärryksiä, ei puhuta samaa "kieltä". Ei ole sellaista sielunsiskokset-meininkiä, vaikka voidaan tulla toimeen niin että kavereita ollaan.
-Ap
[/quote]
Ai? Minä olen myös rapu, mutta mieheni on kaksonen. No, minä en varmaan ymmärräkkään mistään mitään. Ollaan siis oltu naimisissa kohta 20 vuotta ja ihan hyvin on mennyt?
Olen huomannut. Itse olen marraskuun ihminen ja tulen hyvin toimeen syksyn porukan kanssa. Miehetkin ovat näitä olleet, marraskuun, syyskuun ja joulukuun poikia. Kevätihmiset ei ole mun juttu.