Mikä minulla on kun en jaksa kiinnostua enää mistään?
Hyvän ystävän häät tänä kesänä, ei vain kiinnosta enkä edes haluaisi mennä. Miehen kanssa kesälomalla mökille, ei vain kiinnosta yhtään. Harrastukset, ei kiinnosta yhtään joten niitä en ole enää tehnyt. Kenenkään tapaaminen ei kiinnosta joten en enää tapaa ketään (ystävää tai sukulaista). Mikään mikä ennen kiinnosti ei kiinnosta enää. Mutta ei mikään uusikaan. En enää käytännössä tee yhtään mitään kun mikään ei vain kiinnosta. Tai teen ihan pakolliset vain siis mutten niistäkään nauti.
Mikä minulla on? Onko masennus tällaista? Tein masennustestin eikä siitä tullut, että olisin masentunut. Jos tämä kuitenkin on masennusta niin lääkkeetkö palauttaa kiinnostumisen? Vai mikä?
Kommentit (18)
Elämässä on erilaisia aikakausia; toisinaan kiinnostaa, toisinaan taas ei. Ei kannata miettiä diagnooseja kaikkiin asioihin, vaan ehkä miettiä sitä osana elämää ja se tulee menemään ohitse. Mene mukaan ja tee, älä lopeta elämistä. Pikkuhiljaa taas heräät ja asiat näyttävät erilaisilta.
Usko pois ja mukavaa kesää sinulle.
Mulle kävi noin kun täytin 40. Mikään ei enää kiinnosta, kai tämä oli sitten tässä.
Sama, uusi hallitus on pilannut kaiken.
Ikäsi?
Muakaan ei kiinnosta enää juuri mikään. Kaikki tuntuu tylsälle ja turhalle.
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi?
Muakaan ei kiinnosta enää juuri mikään. Kaikki tuntuu tylsälle ja turhalle.
Ikää on 41.
Ap
Hommaa lapsia.
Rupeaa kummasti kiinnostamaan kaikki kun on pakko.
Jos olet jo vanhempi, niin sitten en tiedä neuvoa.
Ei kiinnosta eikä jaksa, varsinkaan osallistua mihinkään joka vaatisi pientäkään ennakkovalmistelua. Esim mitään matkaa ei jaksa suunnitella. Ollaan kotona sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta eikä jaksa, varsinkaan osallistua mihinkään joka vaatisi pientäkään ennakkovalmistelua. Esim mitään matkaa ei jaksa suunnitella. Ollaan kotona sitten.
Mä oo yli 50 v
Vierailija kirjoitti:
Hommaa lapsia.
Rupeaa kummasti kiinnostamaan kaikki kun on pakko.Jos olet jo vanhempi, niin sitten en tiedä neuvoa.
Minulla on kaksi lasta. Iät 4 ja 7. Lasten asiat kiinnostaa joo kun on pakko. Mutta mikään muu ei.
Ap
Anhedonia. Liittyy masennukseen, joskus skitsofreniaan
Vierailija kirjoitti:
Palauttaako masennuslääkkeet kiinnostumisen?
Ap
Syö vitamiineja. Mulla se auttaa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palauttaako masennuslääkkeet kiinnostumisen?
Ap
Kai ne yleensä, itse sairastan lääkeresistenttiä masennusta, eli masennuslääkkeet ei auta kohdallani.
Voi olla kyse syvästä muutosprosessista, jossa vanhat asiat ei enää kiinnosta, mutta et ole vielä löytänyt uusia. Tee asioita eri tavalla, kokeile uusia asioita ja anna itsellesi aikaa löytää kiinnostus uudelleen.
Ei tosiaan jaksa kiinostua oikein mistään. Ikää yli 50 ja tätä kiinostuksen lopahtamista on kestänyt muutaman vuoden.
Mulla tuli tää joskus 15 vuotiaana.
En yhtään ihmettele, häät on tylsiä, mökkikin voi käydä tylsäksi ja monelle käykin. Elämäsi ja ihmiset siinä on tylsiä ja olet vihdoin vain rehellinen itsellesi että pääosin elämä on tylsää ja merkityksetöntä.
Olet tullut vanhaksi.