Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko joku mies kertoa miksi osa miehistä pysty sitoutumaan?

Vierailija
10.12.2021 |

Sitoutumaan siis muutaman kuukauden kestäneen tapaamisen jälkeen. Halutaan pitää status tapailuna eikä seurustelua. Sitten kun en tätä itse hyväksy, laitan suhteen poikki. Menee kuukausia ja nämä miehet alkavat viedtitellä ja kertovat että ovat miettineet minua ja plaa plaa. En vastaa viesteihin. Jos minä kerta olin heille tärkeä, miksi eivät voineet sitoutua alunperin?

Kommentit (693)

Vierailija
161/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt oo ihan hyvä, että tuossa vaiheessa ilmenee et ei halua vakavampaa/sitoutua (apn kuvailema 2kk) kuin siinä 6kk-1 vuoden jälkeen roikotuksen päälle tai pahempaa. En kyllä itsekkään 2kk aikana vaatisi mitään, jos on muutenkin vaam kasuaalia tapaamista.

Kuvittelin tämän ketjun sitoutumiskammon tarkoittavan sitä, jos ollaan oltu yhdessä vaikka sen 5+ vuotta eikä kosintaa toiveista huolimatta kuulu tai mies on joku sarjaihastuja/pettäjä tms. eli ei osaa olla yhdelle uskollinen tai kaverit menee aina edelle.

Omaan korvaan alkuvaiheen tapailu voi vapaampaa ollakin, molemmille siihen saakka kun sovitaan. ja jos 2kk jälkeen asiasta puhutaan ja toinen totoeaa et ei sovi niin se on mielestäni ihan normaalia. Jos taas sovotusta poiketaan jne. niin se on mielestäni kokonaan toinen keskustelu.

Vierailija
162/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehet ei ajattele, että yhdessä on kivempi elää kuin yksin. Vaan kuvittelevat että the ones nalkuttaa ja vie rahat, vaikka se johtuu vain heidän pskoista naismauistaan.

En koe eläväni yksin vaikka en ole parisuhteessa. Minulla on tasapainoinen arki. Käyn töissä, harrastan, tapaan kavereista, perhettä, jne. En minä kaipaa elämääni mitään sukupuolten välistä sotaa, jossa on vain niitä oikeuksia, eikä mitään velvollisuuksia toisiaan kohtaan. Naisilla on noussut itsenäisyys päähään ja heistä on tullut itsekkäitä. He ovat piiskakourassa miehen selän takana vaatimassa paljon tekemättä itse mitään.

Huoh. Haluat käsittää asiat väärin ja luulet että kaikki naiset on sun kuvailujen kaltaisia.

Huoh, pitääkö kaikki ottaa heti henkilökohtaisesti? Tunnet varmaan itsesi vikoineen päivineen niin ei tarvitse heti olla puolustelemassa niitä omia heikkouksiasi. 

Huoh. Sä tässä kaiken ymmärrät väärin, jopa tuon että olisi henkilökohtaista ja sitten teet vielä siitä henkilökohtaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehet ei ajattele, että yhdessä on kivempi elää kuin yksin. Vaan kuvittelevat että the ones nalkuttaa ja vie rahat, vaikka se johtuu vain heidän pskoista naismauistaan.

En koe eläväni yksin vaikka en ole parisuhteessa. Minulla on tasapainoinen arki. Käyn töissä, harrastan, tapaan kavereista, perhettä, jne. En minä kaipaa elämääni mitään sukupuolten välistä sotaa, jossa on vain niitä oikeuksia, eikä mitään velvollisuuksia toisiaan kohtaan. Naisilla on noussut itsenäisyys päähään ja heistä on tullut itsekkäitä. He ovat piiskakourassa miehen selän takana vaatimassa paljon tekemättä itse mitään.

Huoh. Haluat käsittää asiat väärin ja luulet että kaikki naiset on sun kuvailujen kaltaisia.

#enoleniinkuinmuutnaiset

No mä en käsitä niitä suhteita missä ihmiset riitelee ja nalkuttaa, itte oon ollu mieheni kaa yhessä 7v ja kertaakaan emme ole riidelleet. Kun osaa elää yksin, niin ei tarvitse tukeutua toiseen, joten ei tule riitoja, koska elämme yhdessä emmekä symbioosissa.

Vierailija
164/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa seksiä edes kohtuullisesti niin ei ole mitään syytä sitoutua naiseen. Yleensä ne ongelmat alkaa paljastua vasta sitoutumisen jälkeen. On kontrollifriikkejä, pihtareita ja riitelijöitä. Naiset on oikeasti usein monella tavalla vaikeita.

Saako tuolla strategialla pidettyä sitä samaa naista kovinkin pitkään?

Miksi joku haluaisi pitää naista kovin pitkään?

Onhan siinä isompi vaiva, kun haluaa seksiä seuraavan kerran?

Siihen riittää välillä oma käsikin. Ei naiset nyt niin erikoisia ole. 

Voit itse miettiä onko miehen muna sen arvoista jos mies on väkivaltainen, kontrolloiva hullu joka vaatii että koti rakennetaan hänen, ja vain hänen ehdoillaan mutta sinun rahoillasi. Sitten se sama mies säännöstelee koska antaa sulle munaa. Jos ei ole viikko sujunut kuten hän haluaa niin kylmää kylkeä on tarjolla. Sitten kun ihmettelet asiaa hän voi todeta että sä oot niin huono panemaan, vaikka todellisuudessa ongelma oli siinä että verho oli vinossa.

Mieti tarkkaan haluaisitko tuollaista miestä.

Miksi miehet haluaisivat naisen?

Onko sulla oikeasti tuollainen kuva naisista yipäätään? Että suurin osa olisi tuollaisia? Kuulostat kovin katkeralta, ja sulle on ehkä tehtykin ikävästi. Mutta täytyisi silti muistaa, että niin miehet kuin naisetkin voivat olla epäreiluja ja satuttaa, ei se ole sukupuooesta kiinni, vaan ihmisitä löytyy sellaisia.

Mutta sitten on kyllä iso joukko ihan kelpotyyppejä ja huipputyyppejäkin. Jos suhtautuu jokaiseen ikävien lasien läpi kuten sinä, niin näkee ikävyyttä ja huonoa käytöstä sielläkin missä sitä ei ole. Ja näkemättä jää se hyvä, kivat ihmiset ja hyvät tilaisuudet. Paljon kuitenkin myös riippuu monesti omasta käytöksestä Onko se pääosin kunnossa (täydellinen nyt ei kenenkään tarvi kuitenkaan olla)? Onko itse se huomaavainen, reilu ja epäitsekäs, jollaisen toisen toivoisi olevan?

Vierailija
165/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet haluaa kuvitella olevansa jotain playboita vaikka olisivat rumia ja köyhiä. Eivät tahdo tunnustaa tosiaisoita. Lopulta jäävät yksin. Tämä halu playboy elämään tulee viihdeteollisuudesta. Huomaahan sen tinderissäkin kun rumat miehet etsii seksiseuraa tai varatut miehet..

Olet ilmeisesti tavannut kaikki miehet kun noin pystyt kertomaan mitä miehet tekevät? Taitaa kuitenkin olla että teet oletuksia parin ihmisen takia ja syytät kaikkia

Niin kuin tekin ketjussa teette naisista.

Jos on tavannut vaan huonoi, ei sillo oleteta et kaikki on huonoi, vaan etitään sellane mikä sulle sopii.

Ei kaikki naiset ole pelkkiä ottajia, kyllä niitä tasapainoisia naisia jotka antaa ja ottaa tasapuolisesti löytyy.

Vierailija
166/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#enoleniinkuinmuutnaiset

Nainen joka väittää olevansa erilainen kuin muut käyttäytyvät samanlailla kuin muutkin vaikka kuinka haluaisi olla uniikki lumihiutale. Todellisuus on kuitenkin että laumasta sinua ei erota muista

Kuka on täällä sitä väittänyt, itse näin OLETIT. Ja tuo on niin vanha juttu, että ulinapoika taidat olla.

Vierailija
167/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä aihetta käydään läpi sukupuolittuneesti? Tuskin tässä asiassakaan on mitään merkitystä niillä sukupuolielimillä.

Olet oikeassa. Silti uskaltaisin väittää, että tuo sitoutumishaluttomuus tai sitoutumisen tason jättäminen alemmalle asteelle, on yleisempää miehillä.

Ei kannata sitä biologiaakaan kokonaan jättää huomioitta, kyllä miesten ja naisten välillä on myös niitä keskimääräisiä eroja. Toki vaihtelu yksilötasolla on suurta, eikä tätäkään asiaa voi mielestäni siksi yleistää sukupuolittuneesti.

Vierailija
168/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#enoleniinkuinmuutnaiset

No mä en käsitä niitä suhteita missä ihmiset riitelee ja nalkuttaa, itte oon ollu mieheni kaa yhessä 7v ja kertaakaan emme ole riidelleet. Kun osaa elää yksin, niin ei tarvitse tukeutua toiseen, joten ei tule riitoja, koska elämme yhdessä emmekä symbioosissa.

Jos suhteessa ei riidellä jompi kumpi jättää omat tunteensa huomioimatta.

Vierailija
169/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat sitoutua? Haluat itsekkyydessäsi etuoikeuden ihmiseen ja itsellesi mielenrauhan. Statuksen?

Kyllähän seurustelulla tietyllä lailla saa"etuoikeuden" toiseen ja antaa sen itseensä. Seurustelu tarkoittaa mielestäni sitä, että tykkää ja arvostaa toista niin paljon, että haluaa antaa toisilleen tämän etuoikeuden. Voi alkaa oikeasti jakaa elämää toisen kanssa syvemmällä tasolla, luottaa siihen että toinen välittää. ja on mahdollista myös suunnitella enemmän yhteistä tulevaa.

Nykyään taitaa olla tällainen välimuoto syntynyt, että halutaan tapailla tietyllä lailla jotenkin löyhästi sitoutuneesti? Että on sovittu ettei olla muitten kanssa, muttei myöskään seurustella. Mun mielestä tämä on hieman outo käsite, sillä ennen tuokin tarkoitti seurustelua. Mitä eroa on seurustelulla ja tapaululla "yksinoikeudella"?

Ja mitä tulee statukseen ja itsekkyyteen, niin jos ihminen on sellaisen perään, niin sitä se on seurusteli tai ei. Eli ei siis sinällään liity kyllä mielestäni seurusteluun tai sinkkuuteen, vaan lähinnä ihmisen luonteeseen.

Tapailussa ei suunnitella mitään yhteistä tulevaisuutta. Tapaillaan vaan niin kauan kun on mukavaa.  Seurustelu on jo vakavampaa ja halutaan yhteinen tulevaisuus. 

Tykkääkö ihmiset paljonkin tuollaisista pitkistä tapailusuhteista? Jotka eivä johda tai ole edes ajatus että johtaisi seurusteluun ja syvempään suhteeseen? Itse etsin syvää yhteyttä ja aitoa välittämistä ihmisenä, ja rakkautta. En näe, että suht. keveä tapailusuhde voisi tällaista tarjota. Haen sellaista suhdetta, missä on tunnetasolla voimakkaasti mukana. Minulle ei oikein pelkkä keveä ja "mukava" riitä, vaan kaipaan elämän syvempiä merkityksiä.

Vierailija
170/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet haluaa kuvitella olevansa jotain playboita vaikka olisivat rumia ja köyhiä. Eivät tahdo tunnustaa tosiaisoita. Lopulta jäävät yksin. Tämä halu playboy elämään tulee viihdeteollisuudesta. Huomaahan sen tinderissäkin kun rumat miehet etsii seksiseuraa tai varatut miehet..

Olet ilmeisesti tavannut kaikki miehet kun noin pystyt kertomaan mitä miehet tekevät? Taitaa kuitenkin olla että teet oletuksia parin ihmisen takia ja syytät kaikkia

Niin kuin tekin ketjussa teette naisista.

Jos on tavannut vaan huonoi, ei sillo oleteta et kaikki on huonoi, vaan etitään sellane mikä sulle sopii.

Ei kaikki naiset ole pelkkiä ottajia, kyllä niitä tasapainoisia naisia jotka antaa ja ottaa tasapuolisesti löytyy.

Eli yksi ketjussa oleva miesoletettu oli oikeassa sukupuolten välisestä sodasta.

Vierailija
171/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. 

"Nyt on vähän huono hetki sitoutua, etsin itseäni ja silleen. Eikö meillä ole ihan mukavaa näin vapaasti?"

Pistän poikki, koska itse olisin ollut kiinnostunut ihan vakavassa mielessä ja käsittänyt, että mieskin olisi. Muutaman kuukauden kuluttua mies viestittää:

"Oon ajatellut sinua koko ajan, voitaisiinko tavata." "Se oli sellaista sekavaa aikaa ja itseni etsimistä. Olin tosi ihastunut sinuun, mutta sitten siihen tuli sellainen toinen kiinnostava nainen ja siksi en voinut sun kanssa seurustella. Yritettiin sen kanssa, mutta ei se sitten kuitenkaan ollut se oikea. Olen tässä nyt miettinyt, että sinä tunnut oikealta ja sinun kanssasi tahdon yrittää nyt ihan oikeaa suhdetta."

Uskooko miehet noihin juttuihinsa ihan oikeasti.

Ei mies tähän usko. Tämä perustuu siihen, että suuri osa naisista on niin yksinkertaisia ja epätoivoisia, että mikä tahansa käy. Ei kait näillä pelimiehillä ruletti pyörisi niin hyvin jos naiset edes vähän kykenisi järjelliseen toimintaan. 

Ja ihmetyttää, että nainen valitsee miehen ja sitten valittaa, että mies on paska. No ekalla kerralla se on vahinko, mutta toinen kerta on jo valinta. Älkää hyvät naiset valitko paskoja miehiä on hyviäkin olemassa.

Vierailija
172/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat sitoutua? Haluat itsekkyydessäsi etuoikeuden ihmiseen ja itsellesi mielenrauhan. Statuksen?

Kyllähän seurustelulla tietyllä lailla saa"etuoikeuden" toiseen ja antaa sen itseensä. Seurustelu tarkoittaa mielestäni sitä, että tykkää ja arvostaa toista niin paljon, että haluaa antaa toisilleen tämän etuoikeuden. Voi alkaa oikeasti jakaa elämää toisen kanssa syvemmällä tasolla, luottaa siihen että toinen välittää. ja on mahdollista myös suunnitella enemmän yhteistä tulevaa.

Nykyään taitaa olla tällainen välimuoto syntynyt, että halutaan tapailla tietyllä lailla jotenkin löyhästi sitoutuneesti? Että on sovittu ettei olla muitten kanssa, muttei myöskään seurustella. Mun mielestä tämä on hieman outo käsite, sillä ennen tuokin tarkoitti seurustelua. Mitä eroa on seurustelulla ja tapaululla "yksinoikeudella"?

Ja mitä tulee statukseen ja itsekkyyteen, niin jos ihminen on sellaisen perään, niin sitä se on seurusteli tai ei. Eli ei siis sinällään liity kyllä mielestäni seurusteluun tai sinkkuuteen, vaan lähinnä ihmisen luonteeseen.

Tapailussa ei suunnitella mitään yhteistä tulevaisuutta. Tapaillaan vaan niin kauan kun on mukavaa.  Seurustelu on jo vakavampaa ja halutaan yhteinen tulevaisuus. 

Tykkääkö ihmiset paljonkin tuollaisista pitkistä tapailusuhteista? Jotka eivä johda tai ole edes ajatus että johtaisi seurusteluun ja syvempään suhteeseen? Itse etsin syvää yhteyttä ja aitoa välittämistä ihmisenä, ja rakkautta. En näe, että suht. keveä tapailusuhde voisi tällaista tarjota. Haen sellaista suhdetta, missä on tunnetasolla voimakkaasti mukana. Minulle ei oikein pelkkä keveä ja "mukava" riitä, vaan kaipaan elämän syvempiä merkityksiä.

Onnea ja menestystä.

Vierailija
173/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävät, että ei kannata. Nainen kuitenkin kyllästyy jossakin vaiheessa, jos ei ala esittämään naisen miellyttäjää. Ensin alkaa nalkutus, sitten loppuu seksi ja lopulta tulee ero ja elatusmaksut.

Vierailija
174/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja parisuhteessa sellaisen naisen kanssa jonka onnistuin saamaan. Jos tarjolle tulisi parempi nainen, ottaisin heti hänet. 

Etkö siis koskaan ihastunut ja rakastunut kumppaniisi?

Vierailija
175/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin minäkin jalat alleni, jos joku alkaisi puhumaan syvästä yhteydestä ja merkityksestä. Loisi suhteeseen liian suuria odotuksia ja tunteita.

Vierailija
176/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks upi haluat sitoutua? Haluat itsekkyydessäsi etuoikeuden ihmiseen ja itsellesi mielenrauhan. Statuksen?

Tapailusuhteessa sallitaan enemmän omaa aikaa verrattuna seurusteluun. Jotkut tarvitsevat enemmän aikaa yksinolemiseen. Seurustelussa ollaan koko ajan toisen seurassa.

Tuota määrittelyä en kyllä allekirjoittaisi. Se, kuinka paljon tai usein nähdään seurustelusuhteessa, on ihan tapauskohtaista. Syvässäkin seurustelusuhteessa toiset tarvivat ja haluavat enemmän omaa aikaa itsekseen tai on muuten vain kiireitä elämässä muutenkin. Seurustelusuhteessa ei monestikaan olla toisen kanssa koko aikaa, eikä se ainakaan ole kriteeri seurustelusuhteelle.

Vierailija
177/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin miehen ja naisen ystävyyssuhteet ovat kadonneet? Oikeastaan sellaisen ainoastaan hyväksyisin oikeaksi suhteeksi. Eihän normaaleissa ystävyysssyhteissakaan suunnitella sen kummemmin tulevaisuutta, vaan möllötetään yhdessä kun on kivaa. Hirveitä velvollisuuksia ladataan seurusteluun, kaikella muka pitää olla tavoite. Ei ystävyyttä ja rakkautta voi pakottaa ja edes oikeastaan etsiä. Muutenhan siinä toinen on vain väline.

Vierailija
178/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelu, kuten edellä on todettukin, ei kuitenkaan ole niin valtaisan raskas sitoumus, ettäkö sitä pitäisi joutua kauheasti puntaroimaan, jos on löytänyt hyvän ihmisen. Ihminen, joka pelkää tämänkin tasoista sitoutumista, on minusta jotenkin psykologisesti ongelmainen. 

Pelkkä tapailu on ihan ok jos se sovitusti molemmille osapuolille käy, itselleni ei kävisi jos olisin oikeasti kiinnostunut ihmisestä.

Jep, samaa mieltä. Seurustelusuhde ei ole avioliitto tai avoliitto, yhteinen lapsi tai laina. Jos ei halua edes seurustelun tasoiseen sitoutumisee (muutaman kuun aikana) alkaa, niin taitaisi olla järkevää isompien murheiden välttämiseksi jatkaa eri teitä.

Vierailija
179/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP... oletko ylipainoinen?

Vierailija
180/693 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos profiilisi on kirjoitusasultaan aloitusta vastaavaa en yhtään ihmettele ettei ne ihan huippu tyypit ota sinuun yhteyttä. Olet ns heikompi tasoinen nainen, jolla voi hetken pitää kivaa.

Juuri näin. Itse pyyhin elimeni tällaisten mimmien pehmoleluihin aktin jälkeen ja häippäisen jääkaapin rohmuttuani. Sinne jääköön vollottamaan, kun oktsitosiinia ei enää heru. En välitä kuin omasta hedoniastani.

🤢

Tässä tapauksessa heikompitasoinen olet kyllä sinä eikä naisparka, oli hän millainen tahansa.

Elimenpyyhkimisstrategia ei tieteellisten tutkimusten mukaan vaikuta miehen yhteisölle näkyvään tasoon.

Ainakaan yksikään nainen ei menetä sinussa yhtään mitään, ihan riippumatta siitä mikä on hänen "tasonsa" kenenkäkin mielestä.

Mutta tätäkin keskustelua lukiessa voin jälleen kerran todeta, että mitä ilmeisimmin olen väistänyt luodin kun olen elänyt koko elämäni ilman intiimejä suhteita. Jos kerran tämä mitä täältä saa lukea on niiden päällisin puoli asiallistenkin miesten todellista persoonaa.

En ole irl törmännyt tälläisiin palstapelleihin, kuin täällä pyörii. Näiden miesten "tyttöystävä" löytyy kuvaruudusta talouspaperirullan vierestä, ei oikeasta elämästä.

On siinäkin etunsa. Ei nalkutusta eikä kohtuuttomia vaatimuksia ja seksiä saa aina kun haluaa. 

Tuo saattaa riittää "seksiksi" vain, jos ei tiedä oikeasta seksistä mitään.