Laskeumat pilaa elämäni...
Mies lopulta myönsi sen mitä olen pelännytkin. Alapään laskeumat on levittäneet paikat niin piloille että miehestä se ei tunnu enää hyvältä.
Itse olen jo vuosia ollut sitä mieltä ettei toisen synnytyksen jälkeen ole tuntunut hyvältä. Laskeumat niin pahoja että ulostamiseen olen tarvinnut käsiapua pitkään, virtsa-aukko jotenkin vääntynyt ulospäin sieltä. Hyppiä en voi kun tuntuu että tulee pissa housuun vaikka olis just käynyt pissalla.
Tunnen koko ajan seistessä ja istuessa että emätin ois niinkuin auki. Uimassa käydessä sinne menee vettä inhottavasti ja sitte sitä vedestä poistuessa valuu pois niin paljon että luulen laskevani alleni.
Seksin aikana ilmaa menee tosi helposti ja se sattuu. Kun mies on lauennut sisääni ja nousen ylös niin sperma ja ilma alkaa pulputa yhdessä äänekkäästi ulos.
Haluan muutosta asiaan koska mun maailma romahti . Seksi on meille molemmille tärkeää ja se on ihan nollissa kun kumpikaan ei halua näiden ongelmien takia.
Mites nyt? Kannattaako mennä neuvolan kautta gynelle vai auttaako työterveyslääkäri pääsemään noihin leikkauksiin?
Ja ennenkaikkea auttaako noi leikkaukset emättimen tiukkuuteen vai pitääkö noiden lisäksi käydä jossain tiukennusleikkauksessa?
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 16:43"]Ap tässä jälleen. Lääkärissä käyty ja olo vielä pahempi kuin ennen sinne menoa.
Lääkäri sanoi heti että ei sulla mitään laskeumia ole.
Sitten sanoi että rectoseleä ehkä vähän mutta ei sitäkään. Sitten sanoi että vähän cystoseleä saattaa olla mutta äääh ei sulla mitään ole. (Lääketieteelliset termit voi olla väärinkirjoitettu, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan)
Sanoi mulle että "voin kertoa heti ettei kukaan Suomessa leikkaa näin lieviä, oon niin paljon itse näitä leikannut"
Sitten sanoi että laihduta ja jumppaa. Noh molemmat asiallisia neuvoja mutta väitti että näillä kahdella nää mun ongelmat poistuu. Ja pitää syödä sellasta että uloste on pehmeää. Ei kiinnostanut että mulla ei poistu pehmeä eikä kova uloste kuin painamalla siitä pussukasta eikä silloinkaan kaikki.
Hauskinta olikun sanoi sen lisäksi ettei leikata kun on lievä eikä myöskään siksi kun olen niin nuori (32)kun raskauskin on vielä mahdollinen ja silloin leikkaus olisi hukkaan heitetty.
Sanoin hyvin painokkaasti että ei ole todellakaan tarkoitus raskautua enää ikinä. Lääkäri hymyili ja sanoi että kuule kyllä se voi vielä tulla eteen.
Teki mieli näyttää keskisormea kun sieltä lähdin.
Seuraavaksi täytyy sitten varmaan mennä yksityiselle, myös leikkaukseen kun ei kukaan kerran julkisella ainakaan näin pieniä leikkaa... huoh. Joo voi silmällisesti olla pieni kun ei vielä roiku polvissa sisälmykset, mutta henkisesti oon aika rikki kakan päivittäisestä sormeilemisesta ja muusta asiaan liittyvästä...
[/quote] Tutkittiinko rectocele niin että sun piti ponnistaa? Noita tutkitaan myös seisallaan ollessa. Jos makaat siinä gynen pöydällä ja vaan katsotaan, niin näyttäähän suurin osa lievältä. Ja lieviäkin korjataan jos niistä on haittaa. Mene sellaiselle yksityiselle gynelle, joka toimii myös julkisella puolella.
Huh. Luulin jo että puhuttiin jostain ydinlaskeumasta. Mene lääkäriin, ongelmasi on varmasti hoidettavissa.
no toi on valitettavasti jumpan puutetta. Itsellä oli lantiopohjalihakset priimakunnossa jo ennen synnytystä! ja synnytyksen jälkeen toden totta tuntui noin 4 kk että jokin painoi alapäätä ja ristiselkää särki. No, tajusin sitten ihan itse työkseni ottaa alapääjujmpat. Ja oli kyllä aluksi tekemistä, että lihakset reagoivat, vaikka siis ennen synnytystä oli hyvässä kunnossa.
No, ahkerasti jumpattuani joka päivä pikku hiljaa timmenin, ja 6 kk päästä olin yhtä timmi kuin ennen synnytystä. Jos en olisi jumpannut ennen synnytystä, jos en olisi tehnyt mitään moneen vuoteen synnytyksen jälkeen, mullakin varmaan olisi asiat pikkuhiljaa pahentuneet...
Nyt ei mitään ongelmia, voin pomppia trampoliinilla, aivastaa...ym, ei lirahtele ja alapää on treenattu hyvin.
ELI JUMPATKAA NIITÄ LIHAKSIA!
Jumpattu on ekan lapsen syntymästäasti, lääkäri vielä kokeili että käytänkö oikeita lihaksia ja innostui oikein että hyvä hyvä hienosti osaat....
T.Ap
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 16:43"]Ap tässä jälleen. Lääkärissä käyty ja olo vielä pahempi kuin ennen sinne menoa.
Sitten sanoi että rectoseleä ehkä vähän mutta ei sitäkään. Sitten sanoi että vähän cystoseleä saattaa olla mutta äääh ei sulla mitään ole. (Lääketieteelliset termit voi olla väärinkirjoitettu, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan)
Sanoi mulle että "voin kertoa heti ettei kukaan Suomessa leikkaa näin lieviä, oon niin paljon itse näitä leikannut"
Sitten sanoi että laihduta ja jumppaa. Noh molemmat asiallisia neuvoja mutta väitti että näillä kahdella nää mun ongelmat poistuu. Ja pitää syödä sellasta että uloste on pehmeää. Ei kiinnostanut että mulla ei poistu pehmeä eikä kova uloste kuin painamalla siitä pussukasta eikä silloinkaan kaikki.
Hauskinta olikun sanoi sen lisäksi ettei leikata kun on lievä eikä myöskään siksi kun olen niin nuori (32)kun raskauskin on vielä mahdollinen ja silloin leikkaus olisi hukkaan heitetty.
Sanoin hyvin painokkaasti että ei ole todellakaan tarkoitus raskautua enää ikinä. Lääkäri hymyili ja sanoi että kuule kyllä se voi vielä tulla eteen.
Seuraavaksi täytyy sitten varmaan mennä yksityiselle, myös leikkaukseen kun ei kukaan kerran julkisella ainakaan näin pieniä leikkaa... huoh. Joo voi silmällisesti olla pieni kun ei vielä roiku polvissa sisälmykset, mutta henkisesti oon aika rikki kakan päivittäisestä sormeilemisesta ja muusta asiaan liittyvästä...
[/quote] Tutkittiinko rectocele niin että sun piti ponnistaa? Noita tutkitaan myös seisallaan ollessa. Jos makaat siinä gynen pöydällä ja vaan katsotaan, niin näyttäähän suurin osa lievältä. Ja lieviäkin korjataan jos niistä on haittaa. Mene sellaiselle yksityiselle gynelle, joka toimii myös julkisella puolella.
[/quote]
Kohdun tilanne katsottiin niin että ponnistin, mutta missään vaiheessa en edes väittänyt hänelle että kohtu olisi jotenkin laskeutunut... Muut katsottiin makuultaan ja ponnistamatta. Kaikkiin oireisiin vastaus suunnilleen että voi voi sitä se isojen lasten synnytys teettää koita kestää tuskainen elämäsi.
Ap
Kannattaa googlata sellainen veitsetön korjausmenetelmä kuin Intimalase. Perustuu laserimpulsseihin jotka kiristävät venähtäneitä kudoksia emättimessä. Olen yrittänyt ehdottaa vaimolle muttei ole vastannut mitään. Löytyy hyviä kokemuksia mm. youtubesta.
Vähän törkeä lääkäri! Kaippa ap nyt itse tietää miten monta pentua tahtoo ulos pullauttaa, kuitenkin jo 32-vuotias! Alkoi suututtaa ihan täysillä! Anteeksi, ap. Mutta minusta lääkärillä ei ole oikeutta esittää mitään kaikkitietäviä "kyllä se mieli saattaa vielä muuttua" -kommentteja, potilas tuntee kuitenkin itsensä paremmin kuin kukaan muu. Joskus aiemmin tätäkin asiaa vielä kovasti lääkiksessä painotettiin. Argh.
Lisäksi todella raivostuttavaa että ap:n huolia ei oteta vakavasto, vaikuttaa kuitenkin jokapäiväiseen elämään, parisuhteeseen, itsetuntoon, ihan kaikkeen! Voitko tehä valituksen tommosesta lääkäristä? Sori mulla on tunteet kans pinnassa! T. 51
Eipä yllättävää julkiselta puolelta :( Siellä kaikki terveydelliset ja elämää hankaloittavat, muttei kuitenkaan hengenvaaralliset ongelmat lakaistaan maton alle eikä potilas pääse lähetteellä eteenpäin.
Jos ei omaa rahaa ole niin vähäiseksi jää mahdollisuudet ellei ala todella aggressiivisella otteella puolustamaan omia oikeuksiaan potilaana.
Hei, ap, epäilen itselläni takaseinämän ja peräsuolen laskeumaa. Kävin sitten gynellä, mutta se paineli lähinnä kohtua ja kaikki on kuulemma kunnossa. Minä tiedän ettei ole, mulla on osa sun oireista ja lisäksi koko ajan tulee uusia pukamia (paineen tunne on joskus sietämätön). Mutta vaikka gyne oli oikein mukava, niin tulin ulos lähinnä luulotautisena :( Päätin, että oli sitten viimeinen kerta kun menen levittelemään jalkojani minnekään. Ei ollut ensimmäinen ikävä kokemus, loukkaava ei kuitenkaan, kuten sairaalassa opiskelijan tokaisu kun oli perse revennyt.
Toivottavasti sinä jaksat kuitenkin taistella, tsemppiä siihen !
Menkää hyvät ihmiset yksityiselle gynelle! Ei julkisella puolella oteta vakavasti. Ja meinasko ap:n tutkinut lääkäri että ap lopun elämänsä syö pehmyttä ruokaa? Ja kaikki noi ilman menemiset ynm. Voi Jeesus.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:14"]Lisäksi todella raivostuttavaa että ap:n huolia ei oteta vakavasto, vaikuttaa kuitenkin jokapäiväiseen elämään, parisuhteeseen, itsetuntoon, ihan kaikkeen! Voitko tehä valituksen tommosesta lääkäristä? Sori mulla on tunteet kans pinnassa! T. 51
[/quote]
Tämä on tän kylän ainoa gyne, ja vanha kuin taivas. Oli sillon synnytyslääkärinä kun itse synnyin. Sille joutuu kuitenkin jatkossa menemään jos ehkäisyasioita haluaa hoitaa... Varmaan pyyhkisivät pyllynsä jollain valituksella...
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:10"]Kannattaa googlata sellainen veitsetön korjausmenetelmä kuin Intimalase. Perustuu laserimpulsseihin jotka kiristävät venähtäneitä kudoksia emättimessä. Olen yrittänyt ehdottaa vaimolle muttei ole vastannut mitään. Löytyy hyviä kokemuksia mm. youtubesta.
[/quote]
Tän mäkin joskus löysin netistä kun alapääni kanssa tuskailin. Kun kerran mitään laskeumia mulla ei ole (?!?!?!) ja jos yksityiseltäkään ei pääse julkiselle leikkaukseen niin toi on kai sitten kokeiltava...
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:21"]Hei, ap, epäilen itselläni takaseinämän ja peräsuolen laskeumaa. Kävin sitten gynellä, mutta se paineli lähinnä kohtua ja kaikki on kuulemma kunnossa. Minä tiedän ettei ole, mulla on osa sun oireista ja lisäksi koko ajan tulee uusia pukamia (paineen tunne on joskus sietämätön). Mutta vaikka gyne oli oikein mukava, niin tulin ulos lähinnä luulotautisena :( Päätin, että oli sitten viimeinen kerta kun menen levittelemään jalkojani minnekään. Ei ollut ensimmäinen ikävä kokemus, loukkaava ei kuitenkaan, kuten sairaalassa opiskelijan tokaisu kun oli perse revennyt.
Toivottavasti sinä jaksat kuitenkin taistella, tsemppiä siihen !
[/quote]
Voi ei :( Mutta hei älä säkään luovuta! Tiedän miten kamalaa noiden oireiden kanssa on elää ja tänään lääkäriltä tullessa oli todella epätodellinen olo. Tuntui että naiset on vaan synnytyskoneita. Kun tehtävä on suoritettu niin sama se miten runnottu alapää ja yläpää sen myötä on... Mutta tää ei jää nyt tähän. Hankon sen lähettee ja taidan piruuttaan mennä leikkauksen jälkeen tälle tän päiväselle gynelle näyttään tulosta että hähä onnistuinpas...
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:39"]Onko äidiltään oppinu?
[/quote]
Jaa kuka ja minkä?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:14"]Lisäksi todella raivostuttavaa että ap:n huolia ei oteta vakavasto, vaikuttaa kuitenkin jokapäiväiseen elämään, parisuhteeseen, itsetuntoon, ihan kaikkeen! Voitko tehä valituksen tommosesta lääkäristä? Sori mulla on tunteet kans pinnassa! T. 51
[/quote]
Tämä on tän kylän ainoa gyne, ja vanha kuin taivas. Oli sillon synnytyslääkärinä kun itse synnyin. Sille joutuu kuitenkin jatkossa menemään jos ehkäisyasioita haluaa hoitaa... Varmaan pyyhkisivät pyllynsä jollain valituksella...
Ap
[/quote]
-----
Mikset hakisi parempaa palvelua muualta? Ymmärrän, että jos kyseessä pikku paikkakunta, niin joutuu lähtemään pitkänkin matkan päähän lääkärille. Mutta noilla vaivoilla... Matkustaisin vaikka tuhat kilometriä että asia lähtisi etenemään. Ei tuollaisesta tarvitse kärsiä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:14"]Lisäksi todella raivostuttavaa että ap:n huolia ei oteta vakavasto, vaikuttaa kuitenkin jokapäiväiseen elämään, parisuhteeseen, itsetuntoon, ihan kaikkeen! Voitko tehä valituksen tommosesta lääkäristä? Sori mulla on tunteet kans pinnassa! T. 51
[/quote]
Ap
[/quote]
No käyt sitten lähimmässä kaupungissa yksityisellä. Lähetettä et yksityiseltä saa julkiselle puolelle, mutta saatpa vahvistuksen että onko "normaalia" vai ei. Ja osaavat varmasti neuvoa miten viet asiaa eteenpäin. Maksaahan se tietysti, mutta ajattele sitä investointina sun elämänlaadun tulevaisuuteen.
Ap tässä jälleen. Lääkärissä käyty ja olo vielä pahempi kuin ennen sinne menoa.