Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskeumat pilaa elämäni...

Vierailija
15.03.2015 |

Mies lopulta myönsi sen mitä olen pelännytkin. Alapään laskeumat on levittäneet paikat niin piloille että miehestä se ei tunnu enää hyvältä.
Itse olen jo vuosia ollut sitä mieltä ettei toisen synnytyksen jälkeen ole tuntunut hyvältä. Laskeumat niin pahoja että ulostamiseen olen tarvinnut käsiapua pitkään, virtsa-aukko jotenkin vääntynyt ulospäin sieltä. Hyppiä en voi kun tuntuu että tulee pissa housuun vaikka olis just käynyt pissalla.
Tunnen koko ajan seistessä ja istuessa että emätin ois niinkuin auki. Uimassa käydessä sinne menee vettä inhottavasti ja sitte sitä vedestä poistuessa valuu pois niin paljon että luulen laskevani alleni.
Seksin aikana ilmaa menee tosi helposti ja se sattuu. Kun mies on lauennut sisääni ja nousen ylös niin sperma ja ilma alkaa pulputa yhdessä äänekkäästi ulos.
Haluan muutosta asiaan koska mun maailma romahti . Seksi on meille molemmille tärkeää ja se on ihan nollissa kun kumpikaan ei halua näiden ongelmien takia.
Mites nyt? Kannattaako mennä neuvolan kautta gynelle vai auttaako työterveyslääkäri pääsemään noihin leikkauksiin?
Ja ennenkaikkea auttaako noi leikkaukset emättimen tiukkuuteen vai pitääkö noiden lisäksi käydä jossain tiukennusleikkauksessa?

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi nyt kyllä itseänikin haluttaa genen arvioon. Mitä luulette, onko normaali alapää: Emättimen aukko laaja, josta näkyy jotain poimuja ikäänkuin tulossa ulos. Lisäksi ponnistaessa jos rakko on yhtään täynnä, tulee pissaa ulos. Nauraessa pitkään voi tyhjetä melkein koko rakko, tämän takia pidän sidettä paikoissa joissa tiedän nauravani paljon. Apua, kun tätä kirjoitan niin huomaan itsekin, ettei tässä oo mitään normaalia! Kiitos ap, minä varaan huomenna ajan gynelle! :)

Vierailija
2/99 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 10:09"]Alkoi nyt kyllä itseänikin haluttaa genen arvioon. Mitä luulette, onko normaali alapää: Emättimen aukko laaja, josta näkyy jotain poimuja ikäänkuin tulossa ulos. Lisäksi ponnistaessa jos rakko on yhtään täynnä, tulee pissaa ulos. Nauraessa pitkään voi tyhjetä melkein koko rakko, tämän takia pidän sidettä paikoissa joissa tiedän nauravani paljon. Apua, kun tätä kirjoitan niin huomaan itsekin, ettei tässä oo mitään normaalia! Kiitos ap, minä varaan huomenna ajan gynelle! :)
[/quote]
Ole hyvä :D Itsekin saan jotenkin buustia tästä ketjusta asian pikaiseen hoitamiseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii, löysin hyvältä vaikuttavan yksityisen gynen VAIN 30 kilometrin päästä, saatan ehtiä sinne jopa töiden jälkeen :)
Oon tänään itkenyt jo monta kertaa kun en saa mielestäni sitä että oon oleelliselta osalta pilalla... Nyt kun löysin ton lääkärin niin tuntuu että nään pienen valon kajastavan jossain tulevaisuudessa.

Vierailija
4/99 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom ap, tuo sun vaiva on Sellanen että julkisellakin hoidetaan!mutta tsemppiä nyt,apua kyllä löytyy kun haet.

Vierailija
5/99 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap?

Vierailija
6/99 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/99 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yksityiseltä gynekologilta lähetteen keskussairaalaan arvioon, vaikka mullakaan ei näkynyt kuin vähän rectoseleä.
Onneksi kuitenkin uskoi oireeni eikä vähätellyt tilannettani.

Kannattaa varmaan syödä paljon edellisinä päivinä ennen gynenpolin arviota, jotta saisi näytettyä todellisen tilanteen.
Näköjään rectosele ei meillä monella näy selällä maatessa jos ei siellä pussissa ole tavaraa, vaikka oireita olisi kuinka paljon!

Kysyin gynekologilta myös lantionpohjalihasten jumpasta.
Hänen mukaansa lantionpohjanlihakset eivät liity rectoseleen eikä niitä jumppaamalla valitettavasti voi tätä kurjaa vaivaa estää.

39 taas

Vierailija
8/99 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 23:16"]Minulla kaksi lasta ja kaikennäköistä vaurioita alapäässä. Kohdun ja virtsarakon laskeumaa. Joskus lirahtaa pissa housuihin ja muutenkin välillä tuntuu epämukavalta. Alapesua tehdessä muutama viikko sitten yskäisin samalla ja tuli sellainen karmea olo on kn tajusin miten huonossa kunnossa alapääni oikeasti on. No, mitä siinä on väliä. Useimmiten pysyy kyllä pissa hallinnassa ja ei oikein muuten ole käyttöä kun olen yh. Aiemminkin olen ajatellut etten kehtaa enää seuraa etsiä itselleni mutta nämä alapäävaivat vaan varmistaa sen.
[/quote]
Siinä se onkin kun nämä vaivat tuhoavat itsetunnon!
Ei todellakaan kehtaa levittää jalkojaan kenellekkään kun pimpsasta tursuaa puolet pihalle.
Kannattaako vain tyytyä tilanteeseen vai yrittää tehdä asialle jotain?
Ei varmaan kukaan halua elää laskeumien aiheuttamien pahenevien oireiden kanssa lopun ikäänsä, eli luultavasti useita kymmeniä vuosia, ilman seksielämää tietysti.
Toivottavasti saat apua jotain kautta, kun vaan uskallat puhua vaivoistasi!

Vierailija
9/99 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen lääkäri VOI tehdä lähetteen julkiselle, toisin kuin joku aiemmin sanoi. Kannattaa lääkärissäkin pitää reippaasti aina puolensa ja vaatia hoitoa, omia vaivoja ei pidä vähätellä. EI hyvänen aika ole normaalia, että joutuu kädellä auttamaan ulosteen ulos! Miettikää nyt, jos joku mies kärsisi samasta vaivasta - kuulostaisiko normaalilta ja siltä, että "se nyt vain pitäisi kestää"?

Vierailija
10/99 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 09:48"]Ap, voi olla ettei sulla ole laskeumaa, omet vain pelkästään "löysävittuinen nainen" eli lääkäri voi todeta, että et saa mitään leikausta julkisella puolella vittusi kiristämiseen, vaan yksityisesti on tehtävä....
[/quote]

Nii että sun mielestä on ihan normaalia joutua tyhjentämään suolensa painamalla sitä "kakkapussia" emättimen puolelta kohti ulosteen poistumisaukkoa? Selvä.
[/quote]

Mun täytyy sanoa, että mä olen pienen ikäni painanut välilihaa, jotta kakka pääsee paremmin ulos. Liekö ummetuksesta aiheutunut venymä peräsuolessa.
Synnytyksen jälkeen se kylläkin paheni, nyt on pakko painaa, muutoin tulee niin kova kipu, etten uskalla testata tulisikö jätös ylipäätään ulos painamatta...

Vierailija
11/99 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meehän nyt hyvä ihminen lääkäriin!Ei ole kaikki kunnossa jos et edes vedessä voi olla.Sinnehän voi tulehduskin tuolloin pesiytyä.Hopihopi mihin vaan lääkäriin ja vaadit hoitoa!

Vierailija
12/99 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Teitkö lantionpohjalihasharjotuksia synnytysten jälkeen? Alko pelottaa toinen synnytys. ..Mullakin kohtu laskeutu ekassa synnytyksessä, mutta pikkutreenillä on ihan normaali olo nyt. Menikö jo ekassa synnytykses osa vai vasta toisessa kokonaan?

Vierailija
13/99 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaukseen. Korjautuvat hyvin. Mene yksityiselle gynelle, tekee kunnollisen arvion

Vierailija
14/99 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysät paikat. Lantionpohjalihas jumppaa kehiin ja sassiin. Vai onko jo kohtu pullahtanut paikoiltaan. Leikkauta pois jos kaksi lasta jo. 

Vierailija
15/99 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun kyseessä on emättimen takaseinämän laskeuma ja luultavasti etuseinämänkin,, niin siihen ei jumppa auta. Leikkaus korjaa nuo hyvin, kun annat parantua rauhassa. Kohtua ei tarvitse poistaa, kun laskeuma emättimessä.

Vierailija
16/99 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko vaihtoon

Vierailija
17/99 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan toisesta synnyntyksestä on aikaa?

Vierailija
18/99 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapsia en varmaankaan enää edes uskalla tehdä enempää... Eli kai aen kohdunkin vois heittää meneen. Lihasjumppaa olen tehnyt ja koen että mulla on hyvät lihakset siellä, mutta kun tossa suuaukolla lihastenpuristaminen ei tunnu yhtään. Se on vaan sellanen lervahtanut reikä.
Meillä on isopäiset lapset (37,5cm ja 38cm) jotka syntyi kohtuunopeasti, ekassa sain vaan pari tikkiä ja tokassa ei mitään repeämiä eli aika löysää kudosta taitaa olla mulla muutenkin.
Ekan lapsen jälkeen oli jo noita ulostamisongelmia, mutta en tuntunut mitenkään erityisen löystyneeltä ja seksi tuntui edelleen hyvältä.
Tokan lapsen jälkeen alkoi selvästi tuntua että alapää on löysä ja "auki" koko ajan. Ja viimeisen vuoden aikana tunne on vaan pahentunut. Tokasta synnytyksestä neljä vuotta.
Pitää siis heti ens viikolla ottaa johonkin yhteyttä. Oon ltkännyt tät jo liian kauan mutta kun luulin että tää kuuluu synnyttäneen naisen elämään. Toi seksi huonontuminen ja lopulta loppuminen tuntuu vaan aivan kauhealta.

Vierailija
19/99 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohn sellainen yksityinen gynekäynti maksaa? Tosin hinnalla ei väliä. Otan vaikka lainaa siihen leikkaukseen...
Se joka ehdotti miehen vaihtamista... Taitaa mies katsella jo kireämpi pimppistä, sen verran tulehtunut on tilanne. Joten korjaan ensin ton alapään ja sitten joko parannan nykyisen suhteen tai otan uuden. Eihän tällasessa tilassa olevaa naista kukaan hullu halua...

Vierailija
20/99 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikäynti maksaa alle satasen. Leikkaus tehdään julkisella ja maksaa polikäynnin ja yhden, kahden sairaalayön kanssa satasen verran.