Miltä teistä muista yli 50v. tuntuu vanheneminen?
Elämä täällä on niin lyhyt, aika tuntuu juoksevan niin ettei perässä meinaa pysyä.
Alkaa luopumisen opettelu.
Toisaalta niin surullista mutta toisaalta kaunista...
Kommentit (910)
Minusta ja miehestä alkaa tulla taas lapsia riitelyineen. Lapset huomauttelee et: Olkaahan nyt kunnolla!
Vierailija kirjoitti:
Nää miehenvaihtajat tuossa iässä ällöttää, oikeesti.
Halla vie viljan maasta, kateus kalat vedestä..
Hyvältä tuntuu. Vihdoin uskallan ja kehtaan olla täysin oma itseni. Uskallan sanoa oman mielipiteeni, eikä kiinnosta mitä muut siitä ajattelee. Tiedän myös, mitä haluan. Elämä olisi ihan täydellistä ilman tätä passi-idiotismia, joka ei johda mihinkään hyvään. Olemme matkalla dystopiaan, mutta suurinta osaa ei paljon kiinnostele, kunhan pääsee baariin ja ulkomaille.
Haluaisin aloittaa alusta. Mutta tällä järjellä ja kokemuksella.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin aloittaa alusta. Mutta tällä järjellä ja kokemuksella.
"Tehdäkseni samat virheet uudestaan!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon päättäny etten elä yli 60-vuotiaaksi. Joten sulla on viekä 10 hyvää vuotta jäljellä ja sit voit alkaa katella hautakiveä :)
Ai koska olet itse päättänyt osaltasi näin, samoin sen täytyy olla muidenkin suhteen. Että hautakiveä vain muutkin katselemaan samassa iässä. Narskumainen kommentti.
Ilmastokin kiittää kun työkyvyttömät vanhukset ei oo saastuttamassa maailmaa. Turhaako sitä kuppaa 80-vuotiaaksi, kun ainut asia jota pystyy tekee on paskoa vaippaan, syödä ja nukkua? Käyttävät vielä työkykyisten ihmisten aikaa, kun eivät pysty huolehtimaan itsestään. Turhamaista.
Itse toivon eutanasian sallimista ja oikeutta itse päättää milloin haluaa lähteä. Itse haluan pois jos jutut menee pöksyyn tai ei suun kautta pysty enää ruokaa itse nauttimaan.
50v ei kyllä nykyään ole mikään vanha tai ikäloppu. keskimäärin yli 30v elämää vielä jäljellä, parhaassa (tai pahimmassa) tapauksessa vielä toiset 50v.
t. N30
Täytin tänä vuonna 50. Elän elämäni parasta aikaa. Ainut lapseni täytti 18. Olen täysin terve fyysisesti ja psyykkisesti. Olen pysynyt hoikkana. Kaikki kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 88v. anoppi käy tansseissa. Löytää sieltä vielä jonkun ukonkäppänän.
Mun ikinuori tätini alkoi seurustelemaan tuon ikäisenä. Suunnittelivat maailmanympärysmatkaa "poikaystävän" kanssa mutta korona siirsi suunnitelmia. Varmasti lähtevät heti kun voivat, nyt tädillä ikää 92v. Kävelee vielä pari kertaa viikossa 1 km uima-hallille, ui kilometrin ja kävelee takaisin.
Teräsmummolta kuulostaa. Tuommoista voi vähän ihaillakin. Toki kaikkea terveyttä ei pääse itse valitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä tuntuu. Vihdoin uskallan ja kehtaan olla täysin oma itseni. Uskallan sanoa oman mielipiteeni, eikä kiinnosta mitä muut siitä ajattelee. Tiedän myös, mitä haluan. Elämä olisi ihan täydellistä ilman tätä passi-idiotismia, joka ei johda mihinkään hyvään. Olemme matkalla dystopiaan, mutta suurinta osaa ei paljon kiinnostele, kunhan pääsee baariin ja ulkomaille.
Pakko vääntää tuota passiruikutusta joka paikkaan. Ei oikeasti kiinnosta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 88v. anoppi käy tansseissa. Löytää sieltä vielä jonkun ukonkäppänän.
Mun ikinuori tätini alkoi seurustelemaan tuon ikäisenä. Suunnittelivat maailmanympärysmatkaa "poikaystävän" kanssa mutta korona siirsi suunnitelmia. Varmasti lähtevät heti kun voivat, nyt tädillä ikää 92v. Kävelee vielä pari kertaa viikossa 1 km uima-hallille, ui kilometrin ja kävelee takaisin.
Ihana. Mun idolini on Aira Samulin.
Vierailija kirjoitti:
Täytin tänä vuonna 50. Elän elämäni parasta aikaa. Ainut lapseni täytti 18. Olen täysin terve fyysisesti ja psyykkisesti. Olen pysynyt hoikkana. Kaikki kunnossa.
Minullakin on olo että viittäkymppiä lähestyessä elän elämäni tähän asti parasta aikaa. Alkaa jo tajuta, mitä ei halua, tarvitse eikä kaipaa. Lapsia ei ole eikä erityistä varallisuutta, mutta eipä toisaalta velkaakaan. Lähitulevaisuuden unelma on hammasremontti, joka nielee säästöjä.
Työllä en halua uuvuttaa itseäni liikaa. Suomi on työ ja rahakeskeinen maa. Vauraus ei voi täyttää sisäistä tyhjyyttä. Ikääntyminen haastaa jokaista miettimään, mikä elämässä on lopulta arvokasta.
Kivaa yli 50 v. olemisessa on se, että ihmiset ei enää valitse kumppania, niin raaasti ulkonäön mukaan. Tällainen suht hyvin säilynyt (minulla ei tule näemmä kovin helposti ryppyjä... en tiedä miksi) vähän pyöreä mamma on oikein suosittu oman ikäluokan miesten keskuudessa. Tuntee itsensä suorastaan suuren luokan kaunottareksi :)
On aikaa, on rahaa, on vapautta.
Ikää nyt ei kannata murehtia, koska kukaan ei voi tietää itse elämänsä päivien määrää, kaikille voi tapahtua kaikkea, tämä on onneksi sitä tasa-arvoista elämää kaikille, niillekin, jotka pitävät itseään oman elämänsä herrana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanheneminen... se väsyttää, silmät tarttee tippoja kun kuivaa, hiukset väriä kun harmaantuu tai kohta peruukin kun ne lähtee. Limakalvot kuivaa, iho rypistyy, ryhti ei pysy, askel lyhenee, muistaa mitä muistaa....ÄÄK!
Minusta kuvauksesi sopii paremmin 70 kuin 50 vuotiaaseen.
Kommenttisi ei kerro muusta kuin siitä, ettet ymmärrä ihmisten vanhenevan eri tahtiin. Todennäköisesti pelkäät sitä, ettet itse pysy skarppina ja kauniina loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se täysillä eläminen oikeen tarkottaa?
Minulla se tarkiittaa sisäistä iloa, sitä, että on mukava herätä uuteen aamuun.
Muitakin määritelmiä varmasti löytyy.
N56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla se tarkiittaa sisäistä iloa, sitä, että on mukava herätä uuteen aamuun.
Muitakin määritelmiä varmasti löytyy.
N56
Just näin. Elää oman näköstä elämää. Ei piittaa kaiken maailman kotkotuksista. Voi mennä päiviä, ettei vilkuile peiliin. Saa syödä jälkiruoan ensin, tai pelkkää jälkkäriä. Lasillinen viiniä vaik arkiruuan kanssa. Luhnustellä yöpuvussa pitkään. Päiväunet...
Maalla on niin kiva seurata luontoa. Puoliso kolaa pihaa, lämmitän eilistä makkarakeittoa. Puut kauniita huurteisena. Joulunakin pihasaunaan kynttilän valossa(sähkötkin olis).
Kausivalot. Jne
Kohta 61
Vierailija kirjoitti:
Muukin kuin sohva kiinnostaa. On harrastuksia, liikkuu, tapaa ystäviä, osallistuu tapahtumiin, suunnittelee tulevaa, matkustaa, mökkeilee, sitä mitä nyt kukin on ennenkin tehnyt.
Alle 20-vuotiaat pysykööt poissa kommentoimassa aikuisten asioita. Tai jos olet vaan muuten vähän tyhmä niin se suotakoon, se ei haittaa täällä mutta viimeinen asia mitä ajattelen yrittäessäni pitää henkistä ja fyysistä vireyttä yllä, on ilmasto. Ei kiinnosta p-kaakaan..