Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoa yksinäiselle miehelle, joka on syrjäytynyt

Vierailija
14.03.2015 |

Ei käytä paljon alkoholia, korkeakoulutus, pitkäaikaistyötön. Aina on ystävällinen ja auttavainen, hiljainen ja syrjäänvetäytyvä. Tekisi mieli sanoa jotain myönteistä, mutta mitä tuolle nyt sanoa? Kaiketi mielenterveysongelmainen, ei näkyvästi, mutta jotenkin säikky.

Opiskeli samaan aikaan kanssani yliopistossa. Sen jälkeen on elämä vienyt, vaikuttaa alistuneelta.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:36"]Luuletko, että niillä säälikommenteilla teet jonkun iloiseksi? [/quote]

Kyllä. Jos on saanut elää niin hyvä elämän, ettei tiedä, kuinka arvokas on täysin tuntemattomankin ihmisen hyvä sana, kannattaa olla onnellinen. Ne, joilla menee huonosti, osaavat arvostaa sitä, että joku yrittää huomioida tai auttaa, vaikka auttaminen olisikin kömpelöä.

[/quote]

Et selvästikään halua kuulla kuin oman mielipiteen. Tässä ketjussa ovat monet sanoneet, etteivät he kaipaa huomiota.

Vierailija
22/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:55"]Et selvästikään halua kuulla kuin oman mielipiteen. Tässä ketjussa ovat monet sanoneet, etteivät he kaipaa huomiota.[/quote]

Heillä ei mene niin huonosti, että he sitä kaipaisivat. Niinä hetkinä, kun jo virittelee köyttä kattoon, jokainen kaunis sana, teko tai vaikka nettikirjoitus on kultaakin arvokkaampi. Pienikin kaunis ele auttaa jaksamaan muutaman minuutin eteenpäin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:48"]

mitäs jos vaikka leipoisit hänelle korvapuusteja tms, ja veisit kiitokseksi kassien kantelusta kahvipaketin kera? :) sillai puolilrikillään danoisit, että taikina paisui liikaa etkä ite jaksa syödä tms, jottet vaikuta liian tyrkyltä. varmasti ialhtuisi moisesta kuka tahansa :)

[/quote]

Luulee vielä reppana saavansa naista tuon jälkeen. Syanidikapseli tai ladattu pistooli olisi parempi tuliainen.

[/quote]

Vaikeita hankittavia moiset. pistoolit ja kapselit K-raudasta saa pätkän kestävää köyttä ja jakkaran.

Vierailija
24/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:55"]

Et selvästikään halua kuulla kuin oman mielipiteen. Tässä ketjussa ovat monet sanoneet, etteivät he kaipaa huomiota.

[/quote]

En ole nro 48, mutta vastaan silti: monet ovat sanoneet, etteivät kaipaa huomiota, mutta tässä ketjussahan kysyttiin, mitä ap voi sanoa tuntemalleen henkilölle.

Vierailija
25/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:55"]Et selvästikään halua kuulla kuin oman mielipiteen. Tässä ketjussa ovat monet sanoneet, etteivät he kaipaa huomiota.[/quote]

Heillä ei mene niin huonosti, että he sitä kaipaisivat. Niinä hetkinä, kun jo virittelee köyttä kattoon, jokainen kaunis sana, teko tai vaikka nettikirjoitus on kultaakin arvokkaampi. Pienikin kaunis ele auttaa jaksamaan muutaman minuutin eteenpäin

[/quote]

Silloin he vähiten apua tarvitsevat. Siinä vaiheessa on jo katkaistu kaikki välit ihmisiin. Toiset on näitä jotka hakevat vain huomiota. Onko liikaa vaadittu, että annat ihmisten elää omaa elämäänsä? Jokainen tekee kuitenkin sen oman päätöksen.

Vierailija
26/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:57"]

[/quote]

Samaa mieltä. Mitä heikommilla ihminen on, sitä enemmän pienikin myönteinen ele tai sana voi vaikuttaa. Tämä perustuu omaan kokemukseen.

Vierailija
27/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:55"]

[/quote]

En ole nro 48, mutta vastaan silti: monet ovat sanoneet, etteivät kaipaa huomiota, mutta tässä ketjussahan kysyttiin, mitä ap voi sanoa tuntemalleen henkilölle.

[/quote]

Menet polkemaan ihmistä vielä enemmän maahan.

Vierailija
28/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:01"]

Silloin he vähiten apua tarvitsevat. Siinä vaiheessa on jo katkaistu kaikki välit ihmisiin. Toiset on näitä jotka hakevat vain huomiota. Onko liikaa vaadittu, että annat ihmisten elää omaa elämäänsä? Jokainen tekee kuitenkin sen oman päätöksen.

[/quote]

Nro 60, luuletko, että et itse tuntisi pistoa omassatunnossasi, jos tietäisit jonkun lähimmäisesi tehneen itselleen jotakin, ja olisit tätä ennen voinut sanoa tai tehdä jotain hänen hyväkseen (pienikin hyvä teko tai sana olisi riittänyt)? Mä en voisi olla ajattelematta, että pahus kun olin idiootti.

Vierailija
29/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:05"]

[/quote]

Nro 60, luuletko, että et itse tuntisi pistoa omassatunnossasi, jos tietäisit jonkun lähimmäisesi tehneen itselleen jotakin, ja olisit tätä ennen voinut sanoa tai tehdä jotain hänen hyväkseen (pienikin hyvä teko tai sana olisi riittänyt)? Mä en voisi olla ajattelematta, että pahus kun olin idiootti.

[/quote]

Mietit liikaa. Voi olla eriasia naiselle, mutta mieheltä menee viimeinenkin kunnia, jos joku naapurin täti rupeaa säälistä tunkemaan korvapuustia naamalle. "Hei runkkari, näytit niin säälittävältä, että leivon sulle pullaa!111!".

Vierailija
30/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:05"]

[/quote]

[/quote]

Oletko ollut koskaan niin masentunut, ettet halua puhua kenenkään kanssa? Haluat olla vain mahdollisimman huomaamaton. Sanoin jo, että jokainen vastaa itsestään. Itsemurha on tekijälle paras vaihtoehto. Ajattelet taas itseäsi.

Vierailija
31/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:09"]

Mietit liikaa. Voi olla eriasia naiselle, mutta mieheltä menee viimeinenkin kunnia, jos joku naapurin täti rupeaa säälistä tunkemaan korvapuustia naamalle. "Hei runkkari, näytit niin säälittävältä, että leivon sulle pullaa!111!".

[/quote]

Jos joku tässä miettii liikaa, niin sinä. Mistä me tiedetään, onko kyseessä "täti" ja haluaako hän "sääliä" miestä. Mikä sitä paitsi on tämä "miehen kunnia", jota täytyy varjella vaikka itsetuhon uhallakin?

63

Vierailija
32/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksin oleva mies välttämättä kärsi, me miehet vaan nyt ollaan tällasia erakkomöllejä, vähän niinku kulkukollit  :D

Vierailija
33/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että tämäkin ketju muuttui empatiakyvyttömien kakaroiden temmellyskentäksi. Eiväthän he kypsymättömyydelleen mitään voi, mutta sikäli netti on julma väline, että kukaan ei kontrolloi sitä julmuutta, jota tässäkin ketjussa esiin työnnetään.

Vierailija
34/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:51"]

No musta saa varmaan samanlaisen kuvan, opiskelen yliopistossa ja olen aina yksin. Olen yksin koska tykkään olla rauhassa ja ADHDni takia saatan tulla tosi levottomaksi jos joudun liikaa olemaan ihmisten seurassa ja siis haen sitä takaa ett tuo tuntemasi mies ei välttämättä ole syrjäytynyt ja ei kaipaa sääliäsi. Jos haluat jutella niin älä ainakaan heti tuo selväksi ajatuksiasi miehen alakuloisuudesta tms.

[/quote]

Yliopistoissa opiskelee sellaisiakin, joilla saattaa suurin osa, lähes kaikki tai kaikki kaverit ja tuttavat olla yliopiston ulkopuolella, joten voivat siellä yliopistossa vaikuttaa yksinäisiltä, mutta yliopiston ulkopuolella onkin sitten kavereita.

Itselläni vain muutama kaveri omassa yliopistossa, mutta yliopiston ulkopuolella taas minulla on paljon enemmän kavereita + paljon muissa yliopistoissa opiskelevia kavereita.

Vierailija
35/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:13"]

Harmi että tämäkin ketju muuttui empatiakyvyttömien kakaroiden temmellyskentäksi. Eiväthän he kypsymättömyydelleen mitään voi, mutta sikäli netti on julma väline, että kukaan ei kontrolloi sitä julmuutta, jota tässäkin ketjussa esiin työnnetään.

[/quote]

Pidä huoli vain omista asioistasi. Vähiten kaipaan jonkun säälikommentteja.

Vierailija
36/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:10"]

Oletko ollut koskaan niin masentunut, ettet halua puhua kenenkään kanssa? Haluat olla vain mahdollisimman huomaamaton. Sanoin jo, että jokainen vastaa itsestään. Itsemurha on tekijälle paras vaihtoehto. Ajattelet taas itseäsi.

[/quote]

Olen ja olen tälläkin hetkellä tuolla tavoin masentunut. Olisin ikionnellinen, jos joku osoittaisi jollakin pienellä sanalla tai eleellä huomioivansa minut.

Mä olen sitä mieltä, että itsemurha ei ole hyvä ratkaisu.

Vierailija
37/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tulee masentava olo tämän ketjun alapeukuista, joita annetaan empaattisille kommenteille. Ei mulla muuta.

Vierailija
38/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:16"]

[/quote]

Olen ja olen tälläkin hetkellä tuolla tavoin masentunut. Olisin ikionnellinen, jos joku osoittaisi jollakin pienellä sanalla tai eleellä huomioivansa minut.

[/quote]

Sinulla menee vielä hyvin. Et nuku koko päivää tai ajattele itsemurhaa ainoana ratkaisuna. Sellaiset ihmiset haluavat eristäytyä. Maailma on musta ja se ei tarjoa enää mitään. Olet allapäin ja kaipaat ihmisten huomiota. Sinulla varmaan masennus poistuu kun kesä lähenee.

Vierailija
39/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:19"]

Jotenkin tulee masentava olo tämän ketjun alapeukuista, joita annetaan empaattisille kommenteille. Ei mulla muuta.

[/quote]

Nyyh!

Vierailija
40/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:16"]

[/quote]

[/quote]

Sinulla menee vielä hyvin. Et nuku koko päivää tai ajattele itsemurhaa ainoana ratkaisuna. Sellaiset ihmiset haluavat eristäytyä. Maailma on musta ja se ei tarjoa enää mitään. Olet allapäin ja kaipaat ihmisten huomiota. Sinulla varmaan masennus poistuu kun kesä lähenee.

[/quote]

Sinulla on varmaan joku radioyhteys minuun, kun tunnut tietävän, mitä minä ajattelen.  Viime aikoina ajatukseni ovat olleet aika itsetuhoisia. Ajattelen asiaa joka päivä, mutta en tee mitään. Olen ollut viimeiset 12,5 vuotta masentunut, henkisesti kuollut. En usko, että paranen enää. Mutta silti minulla ei ole sydäntä olla sanomatta jollekin jotain hyvää, jos vain voin auttaa häntä sillä. Miten se  minulta olisi pois? Ei minulla ole mitään menetettävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi