Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoa yksinäiselle miehelle, joka on syrjäytynyt

Vierailija
14.03.2015 |

Ei käytä paljon alkoholia, korkeakoulutus, pitkäaikaistyötön. Aina on ystävällinen ja auttavainen, hiljainen ja syrjäänvetäytyvä. Tekisi mieli sanoa jotain myönteistä, mutta mitä tuolle nyt sanoa? Kaiketi mielenterveysongelmainen, ei näkyvästi, mutta jotenkin säikky.

Opiskeli samaan aikaan kanssani yliopistossa. Sen jälkeen on elämä vienyt, vaikuttaa alistuneelta.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:10"]

Oletko ollut koskaan niin masentunut, ettet halua puhua kenenkään kanssa? Haluat olla vain mahdollisimman huomaamaton. Sanoin jo, että jokainen vastaa itsestään. Itsemurha on tekijälle paras vaihtoehto. Ajattelet taas itseäsi.

[/quote]

Olen ja olen tälläkin hetkellä tuolla tavoin masentunut. Olisin ikionnellinen, jos joku osoittaisi jollakin pienellä sanalla tai eleellä huomioivansa minut.

Mä olen sitä mieltä, että itsemurha ei ole hyvä ratkaisu.

[/quote]

Sinulla menee vielä hyvin. Et nuku koko päivää tai ajattele itsemurhaa ainoana ratkaisuna. Sellaiset ihmiset haluavat eristäytyä. Maailma on musta ja se ei tarjoa enää mitään. Olet allapäin ja kaipaat ihmisten huomiota. Sinulla varmaan masennus poistuu kun kesä lähenee.

[/quote]

Sinulla on varmaan joku radioyhteys minuun, kun tunnut tietävän, mitä minä ajattelen.  Viime aikoina ajatukseni ovat olleet aika itsetuhoisia. Ajattelen asiaa joka päivä, mutta en tee mitään. Olen ollut viimeiset 12,5 vuotta masentunut, henkisesti kuollut. En usko, että paranen enää. Mutta silti minulla ei ole sydäntä olla sanomatta jollekin jotain hyvää, jos vain voin auttaa häntä sillä. Miten se  minulta olisi pois? Ei minulla ole mitään menetettävää.

[/quote]

Olet luovuttanut jo. Nyt tasapainottelet ja odotat jotain ihmettä. Jos haluat jotain niin käy ottamassa se. Paranet vain jos haluat muuttua, olet nyt itsesi pahin vihollinen. Omat negatiiviset ajatukset estää sinua elämästä. Kyllä tukeminen on hyväksi kun ihminen sitä haluaa. Ei sitä nyt mennä millekään naapureille tai puolitutuille tyrkyttämään. Tuollaisen ottaa pelkästään vittuiluna. Herkempi antaa nyrkistä.

Vierailija
42/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt väärin ja säälittävää kun sanon, että toivon kaikille teille hyvää, jotka tässä ketjussa olette kertoneet masennuksestanne ja itsetuhoisista ajatuksistanne? Ja että toivon jonkun ihmisen huomaavan pahan olonne ja auttavan teitä voimaan paremmin? Saa haukkua vapaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:19"]

Jotenkin tulee masentava olo tämän ketjun alapeukuista, joita annetaan empaattisille kommenteille. Ei mulla muuta.

[/quote]

Ikävintä on se, että peukuttajat eivät tajua, että heidän kirjoitustensa ja alapeukkujensa vuoksi joku saattaa oikeasti tappaa itsensä. Kun ei hissi mene ylimpään kerrokseen, niin ei mene. Jotenkin sairaita ihmisiä, koska ei noiden alapeukkujen ja kommenttien tarkoitus ole mitään muuta kuin ärsyttää ja aiheuttaa pahaa mieltä.

Jos ihminen saa iloa itselleen siitä, että muille tulee paha mieli, niin aivan terve sellainen ihminen ei ole. 

Vierailija
44/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:19"]

Jotenkin tulee masentava olo tämän ketjun alapeukuista, joita annetaan empaattisille kommenteille. Ei mulla muuta.

[/quote]

Ikävintä on se, että peukuttajat eivät tajua, että heidän kirjoitustensa ja alapeukkujensa vuoksi joku saattaa oikeasti tappaa itsensä. Kun ei hissi mene ylimpään kerrokseen, niin ei mene. Jotenkin sairaita ihmisiä, koska ei noiden alapeukkujen ja kommenttien tarkoitus ole mitään muuta kuin ärsyttää ja aiheuttaa pahaa mieltä.

Jos ihminen saa iloa itselleen siitä, että muille tulee paha mieli, niin aivan terve sellainen ihminen ei ole. 

[/quote]

Alapeukkujen vuoksi tappaa itsensä :D

Jos selviää täältä hengissä, selviää mistä tahansa.

Vierailija
45/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:42"]Alapeukkujen vuoksi tappaa itsensä :D[/quote]

Jos et ole sellaisessa tilanteessa ollut, että henki on hiuskarvan varassa, sitä on vaikea ymmärtää. Silloin mikä tahansa nettikommentti voi olla laukaiseva tekijä.

Vierailija
46/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella masennus johtuu siitä, että oma peilikuva ei vastaa niitä odotuksia joita itseltään odottaa. Mikä tekee nämä odotukset? Mihin nämä odotukset perustuu? Odotukset tekee ja perustuu siihen omaan käsitykseen mikä on hyvää ja mikä huonoa. Mistä nämä käsitykset juontuvat? Muista ihmisistä. Masentunut kokee olevansa huonompi kuin muut. Itsetunto on heikko ja haavoittuva. Mikä ihme siinä on, että ihminen keksii mielessään, että jotain pitää tehdä tai täytyy tehdä, kun mitään ei täydy eikä pidä välttämättä tehdä.

Vierailija
47/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:42"]Alapeukkujen vuoksi tappaa itsensä :D[/quote]

Jos et ole sellaisessa tilanteessa ollut, että henki on hiuskarvan varassa, sitä on vaikea ymmärtää. Silloin mikä tahansa nettikommentti voi olla laukaiseva tekijä.

[/quote]

Alapeukutan vastineeksi muiden kommentit.

Vierailija
48/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:42"]Alapeukkujen vuoksi tappaa itsensä :D[/quote]

[/quote]
No siinä tapauksessa niitä laukaisevia tekijöitä piisaa ihan tarpeeksi muutenkin. Parempi ajatus masentuneelle on karaistua av-maailmassa. Jos tällä palstalla pysyy hengissä niin sitten on vielä mahdollisuuksia kohti parempaa.

Vierailija
49/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on itsetuhoisia ajatuksia, älä ota tätä ketjua tai mitään tämän palstan kirjoituksia totuutena. Ihmisillä on mitä erikoisimpia tapoja purkaa omaa pahaa oloaan, tämä palsta on niistä yksi. Suojele elämää itsessäsi ja muissa, koska jokainen ihminen on ihme.

Vierailija
50/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson yksiön katonrajaan ja mietin "Mitä täältä etsin, mitä täältä saan. Vain omassa päässäni voin tätä paikkaa, paremmaksi rakentaan.".

Tunkekaa korvapuustit vittuunne. Myrkkyviina ostaisin jos rahaa olis.

Vierailija
51/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:49"]

Jos sinulla on itsetuhoisia ajatuksia, älä ota tätä ketjua tai mitään tämän palstan kirjoituksia totuutena. Ihmisillä on mitä erikoisimpia tapoja purkaa omaa pahaa oloaan, tämä palsta on niistä yksi. Suojele elämää itsessäsi ja muissa, koska jokainen ihminen on ihme.

[/quote]

Luuletko tosissasi, että ihmiset on niin tyhmiä? Taidat pitää itseäsi muita viisaampana. Et ymmärrä edes sitä itse. Jos tarkoitus on parantaa ihmisen itseluottamusta niin käy pyytämässä apua, kysy jotain sellaista josta voi tulla itse onnelliseksi. Millään säälikommenteilla ei auteta maailmaa.

"Tosi kurjaa, että siellä afrikassa on nälänhätä. Olette niin hyviä ihmisiä, et varmaan pärjäätte."

Vierailija
52/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:48"]

No siinä tapauksessa niitä laukaisevia tekijöitä piisaa ihan tarpeeksi muutenkin. Parempi ajatus masentuneelle on karaistua av-maailmassa. Jos tällä palstalla pysyy hengissä niin sitten on vielä mahdollisuuksia kohti parempaa.

[/quote]

Nro 83, onko sinusta siis pahaa aiheuttava teko vähemmän paha, jos sellaisia tekevät muutkin?

Jos mä ajattelen vaikka mun veemäisyyttä joitain ihmisiä kohtaan, niin ei sen väheksyttävyyttä vähennä se, että joku muukin jossain päin maailmaaa on veemäinen.

Vierailija
53/92 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:48"]

[/quote]

Nro 83, onko sinusta siis pahaa aiheuttava teko vähemmän paha, jos sellaisia tekevät muutkin?

Jos mä ajattelen vaikka mun veemäisyyttä joitain ihmisiä kohtaan, niin ei sen väheksyttävyyttä vähennä se, että joku muukin jossain päin maailmaaa on veemäinen.

[/quote]

Mitä tuon nyt pitäisi tarkoittaa? En ole 83. Ihminen tekisi itsemurhan joka tapauksessa, riippumatta alapeukuista. Silloin ase on otsalla ja odottaa vain oikeaa hetkeä. Sama kun motivoisi urheilusuoritukseen. Täällä on pyydetty, että voitteko antaa ihmisille rauhaa. Ei saa rauhassa kävellä ilman muiden puuttumista.

Vierailija
54/92 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Näin juuri (83)

Vierailija
55/92 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 00:10"]

Mitä tuon nyt pitäisi tarkoittaa? En ole 83. Ihminen tekisi itsemurhan joka tapauksessa, riippumatta alapeukuista. Silloin ase on otsalla ja odottaa vain oikeaa hetkeä. Sama kun motivoisi urheilusuoritukseen. Täällä on pyydetty, että voitteko antaa ihmisille rauhaa. Ei saa rauhassa kävellä ilman muiden puuttumista.

[/quote]

Kun ihminen on herkillä ja miettii itsetuhoisia ajatuksia, niin minusta tuntuu, että hän on silloin alttiimpi myös positiivisille ärsykkeille. Eli jollain meidän sanalla tai teolla, vaikka mitättömän tuntuisella, voi olla valta tuon ihmisen elämää ja kuolemaa koskevassa ratkaisussa. Näin ajatellen on vaikea tieten tahtoen olla toiselle ihmiselle ilkeä, koska "hän tekisi sen joka tapauksessa".  Ainakin minä ajattelen niin päin, että koitan tehdä sitä hyvää, mitä voin toisen hyväksi.

Vierailija
56/92 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus AP:lle

Puhut hänelle ihan niin kuin muillekin, normaali ihminenhän hän on! Jos sanot jotakin sellaista, mitä yleensä sanotaan "säälittäville reppanoille" (tai sellaisina pidetyille), niin hän aika varmasti huomaa, mitä ajattelet hänestä.

Toki on hyvä, jos tahdot ilahduttaa, mutta osoittamalla sääliä saatat nimenomaan saada hänet tutemaan itsensä "säälittäväksi reppanaksi" - mikä päinvastoin saattaa pahentaa oloa.

Jos hän jotenkin itse ilamisee kokevansa yksinäisyyden ahdistavana, niin toki sitten kannattaa avoimesti jutella ja antaa vinkkejä sosiaalisuuden lisäämiseksi.

t. sellainen, jota ilmeiseti muut näyttävät pitävän säälittävänä, koska en kaipaa suurta ihmisjoukkoa ympärilleni

Vierailija
57/92 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 00:10"]

[/quote]

Kun ihminen on herkillä ja miettii itsetuhoisia ajatuksia, niin minusta tuntuu, että hän on silloin alttiimpi myös positiivisille ärsykkeille. Eli jollain meidän sanalla tai teolla, vaikka mitättömän tuntuisella, voi olla valta tuon ihmisen elämää ja kuolemaa koskevassa ratkaisussa. Näin ajatellen on vaikea tieten tahtoen olla toiselle ihmiselle ilkeä, koska "hän tekisi sen joka tapauksessa".  Ainakin minä ajattelen niin päin, että koitan tehdä sitä hyvää, mitä voin toisen hyväksi.

[/quote]

Heitäkö pitää silitellä silkkihansikkain. Muita ihmisiä saa arvostella. Et voi tietää kuka täällä hautoo itsemurhaa. Vaikka juuri se henkilö jolle annat alapeukkua. Ei sokea kaipaa muiden sääliä. Hän haluaa, että häntä kohdellaan ihmisenä.

Vierailija
58/92 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
59/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:51"]Uskomatonta, että kun täällä joku yrittää myötäelää ja osoittaa myötätuntoa, niin näillekin yrityksille alapeukutetaan. Tämän kurjempaa foorumia ei kyllä ole olemassa. Täällä ihmiset ovat yksinkertaisesti pahoja, ainakin osa.

[/quote]

Koska mä tiedän ainakin vaikuttavani hieman reppanalta, mutta ihan tavallinen ihminen mä olen kuitenkin läheisteni seurassa ja muutenkin sisäisesti.

Vierailija
60/92 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:53"]Tuo on pelkkää vittuilua.[/quote]

Ai kun toinen tahtoisi sanoa yksinäiselle jotakin ilahduttavaa, niin se on vittuilua. Tähänkö on tultu? Sitten kun joku kärsii ikävän kohtalon, niin lehtien palstoilla kirjoitetaan, että kun ihmiset eivät välitä toisistaan.
[/quote]Mistä edes tietää että mies on yksinäinen? Siitä että kävelee yksin rappukäytävässä? Ovessa vain yksi nimi?

Sanon Ei säälille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi