Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana. Myyjä ei suostunut myymään ALKOHOLITONTA siideriä!?

Vierailija
14.03.2015 |

Myyjä kieltäytyi myymästä alkoholitonta siideriä. Olen raskauden viimeisellä kolmanneksella. Otin jo ajokortin esiin kassalla kun myyjä sanoi, ettei myy minulle tuotetta. Sanoin kassalla, että kyseessä on täysin alkoholiton tuote (0,00 merkintä). kieltäytyi sili myymästä, kun ei alkoholiuotteita voi myydä raskaana olevalle. Jouduin lähtemään kaupasta ilman siideriäni. Tekikö myyjä tässä virheen?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:59"]Minulle ei myyty alkoholitonta päärynäsiiderijuomaa, koska ei ollu henkkareita mukana :) Alkoholia 0%, mutta "siinä lukee siideri, niin en voi myydä". N20 Ei se sen myyjän vika ole jos kaupalla semmonen sääntö on. Ihan samat seuraukset sille tulee oli se alkoholiton tai ei jos se on k18 tuote. T. myyjä

[/quote]

No siinähän se vitsi on että alkoholiton siideri ei ole k18 tuote.

Samalla syyllä voisi olla myymättä vichyä alaikäisille, vaikka se onkin kossutonta vichyä.

[/quote]

multakin on vaadittu henkkarit, jotta sain ostettua ALKOHOLITONTA siideriä! eikö simassakin ole enemmän alkoholia? ja sitä myydään kaiken ikäisille

Vierailija
2/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Mä join raskaana ollessani kesällä terassilla alkoholitonta olutta tuopista. Kyllä siinä ihmiset kyyläs ohikulkiessaan. En tajua tätä alkoholikyttäystä Suomessa! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teki, eihän se ole alkoholijuoma jos on 0,0%

Vierailija
4/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:02"]No onhan noissakin sokeria yms. sikiölle haitallisia aineita
[/quote]

No missä virvoitusjuomissa ei olis?

Vierailija
5/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:02"]

No onhan noissakin sokeria yms. sikiölle haitallisia aineita

[/quote

Mitä raskaana olevalle saa myydä? Porkkanoita?
[/quote]

Eeei, niissä voi olla yersiniaa...

Vierailija
6/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku selittää MIKSI ne henkkarit pitää näyttää, kun ostaa alkoholitonta siideriä? Onko se joku vastuuvapautushomma, eli jos se vaikka vahingossa oliskin alkoholillista niin ei vahingossakaan myydä alaikäiselle? Ainoa looginen selitys, mikä mulle tuli mieleen. Noh, onhan se hauska näin tupakoimattomana alkoholistina päästä välillä henkkarinsa näyttämään :D

Vierailija
7/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:17"]

Voisko joku selittää MIKSI ne henkkarit pitää näyttää, kun ostaa alkoholitonta siideriä? Onko se joku vastuuvapautushomma, eli jos se vaikka vahingossa oliskin alkoholillista niin ei vahingossakaan myydä alaikäiselle? Ainoa looginen selitys, mikä mulle tuli mieleen. Noh, onhan se hauska näin tupakoimattomana alkoholistina päästä välillä henkkarinsa näyttämään :D

[/quote]

*ABSOLUTISTINA piti sanomani :DDDD

Vierailija
8/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:18"]

[/quote]

[/quote]

Turha enää korjailla, kiinni jäit :D

Vierailija
9/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:42"]

Kuvitelkaa jos meillä on ensi hallituksessa ministerikombo soini-räsänen-sipilä, niin mitä kaikkea uusia alkoholilakeja tähän maahan saadaankaan!

[/quote]

Mutta siitähän saa moni työtön uuden ammatin: trokari. Myös poliisien, vartijoiden ja ensihoitohenkilökunnan tarve lisääntyy!

Vierailija
10/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on vähän tyhmää, että en saanut 17-vuotiaana ostettua simaa kaupasta, kun siinä oli 0,7 prosenttia alkoholia. Kävin sitten viereisestä kaupasta ostamassa.

Vierailija
11/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:07"]

Myi ne mulle apteekissa ibuprofenia, vaikka kerroin, että olen 4 kk raskaana. Lääke ei tullut mulle, vaan miehelleni. :)

[/quote]

Apteekissa ei suostuttu antamaan minulle reseptillä määrättyä kipulääkettä koska se on vaarallista sikiölle. Olin juuri tulossa naistenklinikalta, jossa olin ollut kolme vuorokautta kipujen vuoksi, ja jossa sain samaa lääkettä kolmesti päivässä. Hävetti kun farmaseuttinainen huusi minulle ja muut asiakkaat kuulivat.

[/quote]

Miksi SINUA hävetti?? Itse olisi huutanut kuin palosireeni vastaavalle farmaseutille ja tehnyt vielä rikosilmoituksen yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä sekä kunnianloukkauksesta.

Älkää olko lampaita suomalaiset!

Vierailija
12/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:42"]Kuvitelkaa jos meillä on ensi hallituksessa ministerikombo soini-räsänen-sipilä, niin mitä kaikkea uusia alkoholilakeja tähän maahan saadaankaan! [/quote] Kova homma varmaan todistaa sitten onko raskaana vai vaan lihava. Mutta tosiaan eihän lihavallekaan tarvi myydä vahingoittavia tuotteita.

[/quote]

Näin on. Kyllä kassojen pitäisi alkaa arvioida henkilön ostosten terveellisyys. Minäkään en saisi esim. karkkia viikonloppuisin. Ei vaan irtoisi. "Mä en valitettvasti voi myydä teille tätä tuotetta. On tuota ylipainoa sen verran." Se olis ihan hyvä!

[/quote]

No, onneksi näistä provoista päästään kun automaattikassat tulevat 10 vuoden sisällä jokaiseen kauppaan. :)

Vierailija
13/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:18"]

[/quote]

[/quote]

Varmaan freudilainen lipsaus... :DDDDD

Vierailija
14/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:49"]Aloitus on tökerö provo.
[/quote]
Ihan totta on!

Vierailija
15/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:38"]

Raskaana olevalle voi myydä vaikka kaksi viinipulloa. Ei Suomessa sentään ole rikollista ostaa alkoholijuomia esim. puolisolleen, illallisvierailleen jne., jos ovat täysi-ikäisiä.

[/quote]

Vaikka kuule ostais ihan itelleen niin ei kuulu kassalle.

Vierailija
16/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kauheet nuhteet kassarouvalta kun ostin siiderin raskausaikana. Se oli alkoton kopparbergi.. Alkoi siinä nassuttamaan kaikkien kuullen alkoholin käytöstä raskausaikana! Sanoin et ole nyt jo hiljaa siinä! Se on alkoholiton siideri! Mun takana oleva mieskin sanoi mitä se sinulle kuuluu mitä asiakkaat ostavat.

Vierailija
17/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla sanot, että et ole raskaana, vaan että sinulla on kaljamaha. Kovasti olet yrittänyt laihdutta ja siksi ostat alkoholittomia, kun niissä on vähemmän kaloreita.

Vierailija
18/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:07"]

Myi ne mulle apteekissa ibuprofenia, vaikka kerroin, että olen 4 kk raskaana. Lääke ei tullut mulle, vaan miehelleni. :)

[/quote]

Apteekissa ei suostuttu antamaan minulle reseptillä määrättyä kipulääkettä koska se on vaarallista sikiölle. Olin juuri tulossa naistenklinikalta, jossa olin ollut kolme vuorokautta kipujen vuoksi, ja jossa sain samaa lääkettä kolmesti päivässä. Hävetti kun farmaseuttinainen huusi minulle ja muut asiakkaat kuulivat.

[/quote]Mikä lääke oli kyseessä.

[/quote]

varmaan panacod

Vierailija
19/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kököttänyt siinä kassalla niin kauan kunnes kauppias tulee paikalle selvittämään asiaa. Olisin vielä nostanut helvetillisen mekkalan.

Vierailija
20/70 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:02"]

No onhan noissakin sokeria yms. sikiölle haitallisia aineita

[/quote]

Niin on. Ja on tavallisessa mehussakin, on limsassa, on maustetussa jugurtissa, on kekseissä, pullassa, suklaassa, hillossa, kaakaossa, .... eikö niitäkään saa myydä raskaana olevalle. Entä sitten muut elintarvikkeet ja niiden säilöntäaineet, lisäaineet, entä kosmetiikka? Entä ulkolaiset hedelmät, marjat?

Mitä raskaana olevalle saa myydä? Porkkanoita?
[/quote]

Porkkanoista voi saada vaarallista yersinia bakteeria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän