Olen raskaana. Myyjä ei suostunut myymään ALKOHOLITONTA siideriä!?
Myyjä kieltäytyi myymästä alkoholitonta siideriä. Olen raskauden viimeisellä kolmanneksella. Otin jo ajokortin esiin kassalla kun myyjä sanoi, ettei myy minulle tuotetta. Sanoin kassalla, että kyseessä on täysin alkoholiton tuote (0,00 merkintä). kieltäytyi sili myymästä, kun ei alkoholiuotteita voi myydä raskaana olevalle. Jouduin lähtemään kaupasta ilman siideriäni. Tekikö myyjä tässä virheen?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:50"]Jos olet alaikäinen, sinulle ei myydä alkoholia. Jos yritit päihtyneenä ostaa alkoholia, toivottavasti myyjä teki ls-ilmon.
Sinulle ei varmaan myydä kondomejakaan, kun olet jo pamahtanut paksuksi?
[/quote]
????
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:53"]Tarjoa juttua Ilta-Sanomille tai Iltalehdelle. Toimittaja hoitaa kauppiaan haastattelun puolestasi.
[/quote]
Kannatan tätä. Aivan varmasti tarttuvat juttuun.
Maitoakaan ei saisi myydä raskaana olevalle eikä alaikäiselle. Laktoosi on maitosokeria.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:35"]Myyjä kieltäytyi myymästä alkoholitonta siideriä. Olen raskauden viimeisellä kolmanneksella. Otin jo ajokortin esiin kassalla kun myyjä sanoi, ettei myy minulle tuotetta. Sanoin kassalla, että kyseessä on täysin alkoholiton tuote (0,00 merkintä). kieltäytyi sili myymästä, kun ei alkoholiuotteita voi myydä raskaana olevalle. Jouduin lähtemään kaupasta ilman siideriäni. Tekikö myyjä tässä virheen?
[/quote]
Onkos tää nyt ihan totta? Miksi kaivoit henkkarit valmiiksi vaikka ostit alkoholitonta juomaa? Ja ei ole mitään lakia minkä mukaan raskaana oleville ei saisi myydä alkoholia. Kuitenkin, myyjä teki siis väärin. Tee valitus.
[/quote]
Minulta on ainakin vaadittu henkkarit joka kerta, kun olen ostanut alkoholitonta siideriä. Saatan kerran tai kaksi vuodessa ostaa. T. absolutisti
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:42"]Kuvitelkaa jos meillä on ensi hallituksessa ministerikombo soini-räsänen-sipilä, niin mitä kaikkea uusia alkoholilakeja tähän maahan saadaankaan! [/quote] Kova homma varmaan todistaa sitten onko raskaana vai vaan lihava. Mutta tosiaan eihän lihavallekaan tarvi myydä vahingoittavia tuotteita.
[/quote]
Näin on. Kyllä kassojen pitäisi alkaa arvioida henkilön ostosten terveellisyys. Minäkään en saisi esim. karkkia viikonloppuisin. Ei vaan irtoisi. "Mä en valitettvasti voi myydä teille tätä tuotetta. On tuota ylipainoa sen verran." Se olis ihan hyvä!
[/quote]
Ja tupakkaa ei voisi myydä kenellekään, koska eihän se koskaan ole terveellistä.
Kyllähän sitä saa kauppias päättää, mutta se määrää mitä laki sanoo.
Myi ne mulle apteekissa ibuprofenia, vaikka kerroin, että olen 4 kk raskaana. Lääke ei tullut mulle, vaan miehelleni. :)
Purkassa oleva xylitoli on alkoholi :) melkeen kaikki -oli päätteidet on alkoholeja :) miksei purkka, sorbitolilla makeutetut, ym muut elintarvikkeet missä on näitä alkoholeja, ole k18? :) nii ja minisun multavitamin mamassa on NIKOTIINIamidia :)
Vastaus: mielestäni myyjä oli typerä ja teki väärin.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:49"]Ihan oikein myyjä teki. Meillä kaikilla on moraalinen velvollisuus vastustaa myrkyllisiä toimintamalleja. Ei minkään sortin sidukka kuulu lasta odottavalle äidille!
[/quote]
Ootko tyhmä? Se oli alkoholitonta!