Olen raskaana. Myyjä ei suostunut myymään ALKOHOLITONTA siideriä!?
Myyjä kieltäytyi myymästä alkoholitonta siideriä. Olen raskauden viimeisellä kolmanneksella. Otin jo ajokortin esiin kassalla kun myyjä sanoi, ettei myy minulle tuotetta. Sanoin kassalla, että kyseessä on täysin alkoholiton tuote (0,00 merkintä). kieltäytyi sili myymästä, kun ei alkoholiuotteita voi myydä raskaana olevalle. Jouduin lähtemään kaupasta ilman siideriäni. Tekikö myyjä tässä virheen?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:42"]Kuvitelkaa jos meillä on ensi hallituksessa ministerikombo soini-räsänen-sipilä, niin mitä kaikkea uusia alkoholilakeja tähän maahan saadaankaan!
[/quote]
Laitetaan Hakkarainen hallitukseen, ei taatusti tiukkene lait!
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:48"]
Valitanko asiasta myymäläpäällikölle vai keneen otan yhteyttä? Ap
[/quote]
Itse olen soittanut kauppiaalle kun kassatytön toiminta oli toistuvasti ala-arvoista.
Ompa outoa kukkahattutäti käytöstä!
Kyllähän täysi-ikäisellä on oikeus ostaa on sitten raskaana tai ei ja varsinkin alkoholitonta tuotetta.
Tosin en itse saanut ostettua mietoja (olisko ollu siideri tai lonkero) juomia kun mukana olleella ystävättärelläni ei ollut henkkareita mukana, oltiin minä 30 ja kaverini 28. Mutta niin jäi kassalle kun kerran voin vaikka välittää alaikäiselle juomaa.
Jätettiin kaikki ostokset sitten siihen ja haettiin piknik eväämme ja 1+1 siiderimme viereisestä marketista.
Minäkin yritin tänään ostaa limua, sipsejä, keksejä ja karkkia, mutta myyjä ei suostunut myymään, koska olen huomattavan ylipainoinen. Ei auttanut vaikka selitin niiden tulevan tyttäreni synttäreille :-(
Kysyin, että mistä hän on oikein kotoisin. Kertoi olevansa Porvoosta.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:49"]
Ihan oikein myyjä teki. Meillä kaikilla on moraalinen velvollisuus vastustaa myrkyllisiä toimintamalleja. Ei minkään sortin sidukka kuulu lasta odottavalle äidille!
[/quote]
Pitäisikö siis kaikki nestemäiset juomat, jotka eivät ole pelkkää vettä, kieltää odottavilta äideiltä? Mikä muuten oli se myrkyllinen ainesosa tässä 0,00% alkoholia sisältäneessä siiderissä?
Sitäpaitsi, myyjän pitää toimia työssään työnantajansa ja lain antamin ohjein, ei omien moraalisten mieltymystensä mukaan. Vai olisiko oikein, että lestadiolainen myyjä kieltäytyisi myymästä kortonkeja, tai televisioita?
Oisit sanonu että synnytit juuri ? :D
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:07"]
Myi ne mulle apteekissa ibuprofenia, vaikka kerroin, että olen 4 kk raskaana. Lääke ei tullut mulle, vaan miehelleni. :)
[/quote]
Apteekissa ei suostuttu antamaan minulle reseptillä määrättyä kipulääkettä koska se on vaarallista sikiölle. Olin juuri tulossa naistenklinikalta, jossa olin ollut kolme vuorokautta kipujen vuoksi, ja jossa sain samaa lääkettä kolmesti päivässä. Hävetti kun farmaseuttinainen huusi minulle ja muut asiakkaat kuulivat.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:02"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 19:07"]
Myi ne mulle apteekissa ibuprofenia, vaikka kerroin, että olen 4 kk raskaana. Lääke ei tullut mulle, vaan miehelleni. :)
[/quote]
Apteekissa ei suostuttu antamaan minulle reseptillä määrättyä kipulääkettä koska se on vaarallista sikiölle. Olin juuri tulossa naistenklinikalta, jossa olin ollut kolme vuorokautta kipujen vuoksi, ja jossa sain samaa lääkettä kolmesti päivässä. Hävetti kun farmaseuttinainen huusi minulle ja muut asiakkaat kuulivat.
[/quote]Mikä lääke oli kyseessä.
Raskaana olevalle voi myydä vaikka kaksi viinipulloa. Ei Suomessa sentään ole rikollista ostaa alkoholijuomia esim. puolisolleen, illallisvierailleen jne., jos ovat täysi-ikäisiä.
Joo, ei ole laitonta myydä kuin alaikäisille ja päihtyneille.
Kuvitelkaa jos meillä on ensi hallituksessa ministerikombo soini-räsänen-sipilä, niin mitä kaikkea uusia alkoholilakeja tähän maahan saadaankaan!
Myyjästä valitusta kehiin. Jos olet todistettavasti täysi-ikäinen etkä kännissä niin myyjän kuuluuis myydä sulle myös alkoholillista siideriä ilman vastaan kitisemistä. Ei ole myyjän asia alkaa päättää mitä raskaana oleva saa ostaa, kun mistä se tietää kelle ne viinat ja tupakat menee.
T:myyjä.
Valitanko asiasta myymäläpäällikölle vai keneen otan yhteyttä? Ap
Ihan oikein myyjä teki. Meillä kaikilla on moraalinen velvollisuus vastustaa myrkyllisiä toimintamalleja. Ei minkään sortin sidukka kuulu lasta odottavalle äidille!
Idiootteja kassatätejä...