Olen raskaana. Myyjä ei suostunut myymään ALKOHOLITONTA siideriä!?
Myyjä kieltäytyi myymästä alkoholitonta siideriä. Olen raskauden viimeisellä kolmanneksella. Otin jo ajokortin esiin kassalla kun myyjä sanoi, ettei myy minulle tuotetta. Sanoin kassalla, että kyseessä on täysin alkoholiton tuote (0,00 merkintä). kieltäytyi sili myymästä, kun ei alkoholiuotteita voi myydä raskaana olevalle. Jouduin lähtemään kaupasta ilman siideriäni. Tekikö myyjä tässä virheen?
Kommentit (70)
Tarjoa juttua Ilta-Sanomille tai Iltalehdelle. Toimittaja hoitaa kauppiaan haastattelun puolestasi.
Minulle ei myyty alkoholitonta päärynäsiiderijuomaa, koska ei ollu henkkareita mukana :) Alkoholia 0%, mutta "siinä lukee siideri, niin en voi myydä".
N20
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:02"]No onhan noissakin sokeria yms. sikiölle haitallisia aineita
[/quote]
:D t. Neuvolatäti
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:02"]
No onhan noissakin sokeria yms. sikiölle haitallisia aineita
[/quote]
Niin on. Ja on tavallisessa mehussakin, on limsassa, on maustetussa jugurtissa, on kekseissä, pullassa, suklaassa, hillossa, kaakaossa, .... eikö niitäkään saa myydä raskaana olevalle. Entä sitten muut elintarvikkeet ja niiden säilöntäaineet, lisäaineet, entä kosmetiikka? Entä ulkolaiset hedelmät, marjat?
Mitä raskaana olevalle saa myydä? Porkkanoita?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:42"]Kuvitelkaa jos meillä on ensi hallituksessa ministerikombo soini-räsänen-sipilä, niin mitä kaikkea uusia alkoholilakeja tähän maahan saadaankaan!
[/quote]
Kova homma varmaan todistaa sitten onko raskaana vai vaan lihava. Mutta tosiaan eihän lihavallekaan tarvi myydä vahingoittavia tuotteita.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:59"]Minulle ei myyty alkoholitonta päärynäsiiderijuomaa, koska ei ollu henkkareita mukana :) Alkoholia 0%, mutta "siinä lukee siideri, niin en voi myydä".
N20
Ei se sen myyjän vika ole jos kaupalla semmonen sääntö on. Ihan samat seuraukset sille tulee oli se alkoholiton tai ei jos se on k18 tuote.
T. myyjä
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:42"]Kuvitelkaa jos meillä on ensi hallituksessa ministerikombo soini-räsänen-sipilä, niin mitä kaikkea uusia alkoholilakeja tähän maahan saadaankaan! [/quote] Kova homma varmaan todistaa sitten onko raskaana vai vaan lihava. Mutta tosiaan eihän lihavallekaan tarvi myydä vahingoittavia tuotteita.
[/quote]
Näin on. Kyllä kassojen pitäisi alkaa arvioida henkilön ostosten terveellisyys. Minäkään en saisi esim. karkkia viikonloppuisin. Ei vaan irtoisi. "Mä en valitettvasti voi myydä teille tätä tuotetta. On tuota ylipainoa sen verran." Se olis ihan hyvä!
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:16"]
Ei se sen myyjän vika ole jos kaupalla semmonen sääntö on. Ihan samat seuraukset sille tulee oli se alkoholiton tai ei jos se on k18 tuote. T. myyjä
[/quote]
Alkoholiton siideri k18-tuote? :D :D :D
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:02"]
No onhan noissakin sokeria yms. sikiölle haitallisia aineita
[/quote]
Niin on. Ja on tavallisessa mehussakin, on limsassa, on maustetussa jugurtissa, on kekseissä, pullassa, suklaassa, hillossa, kaakaossa, .... eikö niitäkään saa myydä raskaana olevalle. Entä sitten muut elintarvikkeet ja niiden säilöntäaineet, lisäaineet, entä kosmetiikka? Entä ulkolaiset hedelmät, marjat?
Mitä raskaana olevalle saa myydä? Porkkanoita?
[/quote]
Porkkanassakin on sokeria :D
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:59"]Minulle ei myyty alkoholitonta päärynäsiiderijuomaa, koska ei ollu henkkareita mukana :) Alkoholia 0%, mutta "siinä lukee siideri, niin en voi myydä". N20 Ei se sen myyjän vika ole jos kaupalla semmonen sääntö on. Ihan samat seuraukset sille tulee oli se alkoholiton tai ei jos se on k18 tuote. T. myyjä
[/quote]
No siinähän se vitsi on että alkoholiton siideri ei ole k18 tuote.
Samalla syyllä voisi olla myymättä vichyä alaikäisille, vaikka se onkin kossutonta vichyä.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:02"] No onhan noissakin sokeria yms. sikiölle haitallisia aineita [/quote] Niin on. Ja on tavallisessa mehussakin, on limsassa, on maustetussa jugurtissa, on kekseissä, pullassa, suklaassa, hillossa, kaakaossa, .... eikö niitäkään saa myydä raskaana olevalle. Entä sitten muut elintarvikkeet ja niiden säilöntäaineet, lisäaineet, entä kosmetiikka? Entä ulkolaiset hedelmät, marjat? Mitä raskaana olevalle saa myydä? Porkkanoita? [/quote] Porkkanassakin on sokeria :D
[/quote]
Oops, niinpä onkin!
No... vaikka vettä. Mut ne pullotetut vedethän on kauheita mikrobilähteitä, joten ei käy sekään.
Mä ehdotan, ettei myydä elintarvikkeita raskaana oleville.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:28"]
oiskohan siman saanut ostaa
[/quote]
En usko. Siitähän voi tislata kotona vaikka 15 prosenttista.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:42"]
Kuvitelkaa jos meillä on ensi hallituksessa ministerikombo soini-räsänen-sipilä, niin mitä kaikkea uusia alkoholilakeja tähän maahan saadaankaan!
[/quote]
Joo, tämä on munkin kauhuskenaario. Mutta siis ihan mahdollinen...
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:50"]
Jos olet alaikäinen, sinulle ei myydä alkoholia. Jos yritit päihtyneenä ostaa alkoholia, toivottavasti myyjä teki ls-ilmon.
Sinulle ei varmaan myydä kondomejakaan, kun olet jo pamahtanut paksuksi?
[/quote]
:DDDD
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:20"]
Ei se sen myyjän vika ole jos kaupalla semmonen sääntö on. Ihan samat seuraukset sille tulee oli se alkoholiton tai ei jos se on k18 tuote. T. myyjä
[/quote]
Alkoholiton siideri k18-tuote? :D :D :D
[/quote]
Ei ole mutta kauppias päättää. Samoin kuin energiajuomien myymistä alle 15v.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:35"]Myyjä kieltäytyi myymästä alkoholitonta siideriä. Olen raskauden viimeisellä kolmanneksella. Otin jo ajokortin esiin kassalla kun myyjä sanoi, ettei myy minulle tuotetta. Sanoin kassalla, että kyseessä on täysin alkoholiton tuote (0,00 merkintä). kieltäytyi sili myymästä, kun ei alkoholiuotteita voi myydä raskaana olevalle. Jouduin lähtemään kaupasta ilman siideriäni. Tekikö myyjä tässä virheen?
[/quote]
Onkos tää nyt ihan totta? Miksi kaivoit henkkarit valmiiksi vaikka ostit alkoholitonta juomaa? Ja ei ole mitään lakia minkä mukaan raskaana oleville ei saisi myydä alkoholia. Kuitenkin, myyjä teki siis väärin. Tee valitus.
Jos olet alaikäinen, sinulle ei myydä alkoholia. Jos yritit päihtyneenä ostaa alkoholia, toivottavasti myyjä teki ls-ilmon.
Sinulle ei varmaan myydä kondomejakaan, kun olet jo pamahtanut paksuksi?