Peurunka, millainen paikka?
2 teiniä ja vanhemmat olisi kokoonpano. Mitä olette tykänneet paikasta?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:44"]Ei oikein kilpaile samoilla kylpylämarkkinoilla kuin nämä Flamingot, Saimaat sun muut täyden palvelun huvittelukeskukset.
Enemmän Peurunka mulle on sellainen kuntoutujien ja TyKyläisten paikka ja käytävillä näkeekin paljon esim. rollaattoreja. Tosi pienet suihkutilat (ainakin naisten puolella!), allaspuoli puolestaan tosi pimeä ja tunkkaisen tuntuinen, kaipaisi kovasti luonnonvaloa. Plussaa kivoista hoitomahdollisuuksista vaikka välimatkat eri hoitotilojen välillä ovatkin ihan omituiset! Ravintolapalvelut ihan ok.
Mieluummin menen silti Laajavuoreen...
[/quote]
Häh :D? Laajavuori on kyllä todella kämänen ja tylsä peurunkaan verrattuna. Laajavuoressa voi vain lillua. Infrapunasaunakin on siellä huomattavasti surkeampi, kuin peurungassa. Mutta makuja on monia :) (liikun aktiivisesti, joten tykkään tehdä muutakin kuin lilliä paikallani). Minä tykkään peurungasta, käyn siellä useita kertoja vuodessa.
Mun mielestä on kohottanut kasvojaan kovasti viimevuosina. Eipä siellä enää kai kauheasti veteraaneja käy. Paikka van edelleen haisee sairaalalle tai muulle laitokselle :)
Jäähallin takia siellä on joutunut notkumaan tovin jos toisenkin.
Minusta kylpylä on ihan kiva, peittoaa jonkun Wasalandian mennen tullen, vesiliukumäki on mahtava. Paikka on uusi ja siisti. Kertakäynnin hinta on kyllä järkky, mutta oletan sen majoittujilla sisältyvän hotellihuoneen hintaan? Kylpylässä kävis useamminkin, mutta hinta on niin kauhea, että ei viitsi lähteä Laukaaseen vartavasten. Joskun jääharkkojen jälkeen ollaan menty. Halvemmalla pääsee melkein hotelliin jossain muualla ja Jyväskylässä mennään sitten mieluummin Aalto Alvariin, joka sekin on uimahalliksi ihan ok ja vaikka on uimhalliksi kallis, murto-osa Peurungan hinnoista ja paikka on iso ja sielläkin on (tosin ihan tavallinen) vesiliukumäki.
Jos perhe on tosi urheilullinen, kuten meillä on, Peurunka on varmaan tosi hyvä valinta. Ei loppuis meillä siellä tekeminen kesken. Liikuntamahdollisuudet on huiput ulkona ja sisällä. Sohvaperunateineille varmaan enemmän rangaistuslaitos.
Peurunka on mun ja mun perheen lempipaikka. Nämä alkupään vastaajat ovat varmaankin käyneet siellä viime vuosituhannella, tai ainakin ennen kylpyläremonttia. Peurunka Areenalla on hyviä keikkoja nuorisollekin, ja ruoka on ravintoloissa aivan loistavaa.
Peurunka on meidän perheen suosikkikylpylä, varsinkin jos 3- ja 12-vuotiailta kysytään. Suosikit ovat kylpyläosastolla ovat pitkävesiliukumäki (josta myös 3-vuotias pystyy laskemaan yhdessä aikuisen kanssa), kiipeilyseinäallas sekä nurkan takana piilossa oleva isohko lämminvesiallas. Ji mainitun keilaradan lisäksi 12-vuotiaan mieleen on biljardi.
Itse pidän infrapunasaunasta ( ainakin vielä vuodenvaihteessa oli lisämaksuton) sekä siitä että tuolla pystyy oikeastikin kuntouimaan, edes auttavasti (väkimäärästä riippuen) toisin kuin useimmissa kylpylöissä.
Lisäksi pidämme siitä, että kylpylä on luonnon keskellä, toisin kuin monet muut kylpylät. Ja usein tarjolla on oheisaktiviteetteja pieneen hintaan: venyttelyä, jousiammuntaa tai curlingia esimerkiksi.
Ja Pandan tehtaanmyymälä on matkan varrella Vaajakoskella Helsingistä ajettaessa. ;-)
Peurungan kylpylä muuten ihan ok, mutta ärsyttää kun palelee koko ajan! Eikä oikein missään altaassa oo lämmintä vettä.
Peurunka oli meidänkin perheen mielestä vanhanaikainen, mutta eniten vaivasi se, että henkilökunta oli useaan otteeseen todella epäystävällistä! Olin siellä puolipakolla lasten takia kuntoutuksessa enkä ikinä voisi suositella sitä kenellekään tuttavilleni tai yritysasiakkailleni.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:42"]
Peurunka oli meidänkin perheen mielestä vanhanaikainen, mutta eniten vaivasi se, että henkilökunta oli useaan otteeseen todella epäystävällistä! Olin siellä puolipakolla lasten takia kuntoutuksessa enkä ikinä voisi suositella sitä kenellekään tuttavilleni tai yritysasiakkailleni.
[/quote]
Mä taas en voi mitenkään yhtyä tähän väitteeseen. Yksi syy, miksi Peurungassa tykkään käydä, on todella mukava, rento, ystävällinen ja palvelualtis henkilökunta. Olen käynyt Peurungassa varmaan parikymmentä kertaa enkä ikinä ole törmännyt epäystävälliseen paveluun.
Olen ollut vuosia vuosia sitten. Parhaiten jäi mieleen ravintolahenkilökunnan ystävällisyys, sain pyytämällä raejuustoa ison kulhon meidän pöytään. Silloin oli joku karppausmuoti tai ehkä olin kasvissyöjä tai jotain, en tiedä. Muistaakseni kaikki ruoat oli joka tapauksessa ok.
Minusta peurunka oli oikein kiva paikka. Ollaan kerran köyty nyt viime talvena. Huoneet oli siistit ja kylpylä myös. E minusta muissa kylpylöissä ole ollut sen enempää aktiviteettejä kuin tuollakaan. Peurungassa huone oli siistikuntoinen. Meidän lasten suosikki oli se vesiesterata mikä oli vaihtelua tavallisiin liukumäkiin yms.