Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisinko vaan muuttaa Espanjaan miehen luo?

Vierailija
05.03.2015 |

Olin syksyllä lomalla Espanjassa ystäväni kanssa ja aika alkulomasta sitten tutustuin paikalliseen mieheen. En tosiaan ajatellut aluksi, että jutusta tulisi mitään vakavaa mutta niinpä vain kävi että rakastuin häneen. Hän on käynyt pari kertaa luonani Suomessa ja itse olen reissun jälkeen käynyt myös uudestaan Espanjassa hänen luonaan. No, nyt tämä mies on ehdottanut, että muuttaisin hänen luokseen. Olen kyllä ihan hullun rakastunut tähän mieheen, hän on kaikkea mitä mieheltä hakuan. Mutta, silti hieman epäilyttää uskallanko vaan jättää kaiken ja lähteä. Ja emmehän edes ole vielä kuitenkaan kovin pitkään tunteneet. Suomeen jäisi työ ja ystävät ja perhe. En ole varsinaisesti kovin spontaani ihminen enkä ikinä aiemmin ole mitenkään kovin hurjasti "repäissyt". Ja en kovin hyvin puhu espanjaa, joten mietityttää miten saisin sielt töitä ym. En halua vaan toimettomana siellä hengailla. Onko muilla kokemuksia vastaavasta tilanteesta, neuvoja?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lie gigolo...

Vierailija
2/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:59"]

Mikä lie gigolo...

[/quote]

Ei ole mikään gigolo, vaan ihan tavallinen paikallinen työssäkäyvä mies kyseessä! AP

Vierailija
4/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne elimesi myyvät heti kun ovesta astut sisään.

Vierailija
5/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle, että hommaatte ensin sinulle työn, sitten tulet. Siihen menee niin kauan, että ehdit päästä miehestä selvyyteen.

Vierailija
6/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota ainakin muutama kuukausi tai vuosi niin naet, onko han tosissaan.. Kay ensin siella kylassa loma-aikoinasi, ala hataile. Itse muutin Englantiin miehen perassa mutta siihen meni yli vuosi etta uskalsin. Yrita tutustua miehen perheeseen ja kavereihin niin naet onko han "normaali".

Niin ja jos se ei jaksa odottaa ja etsii toisen naisen niin ethan sa siina mitaan meneta. Jos oikeesti on kiinnostunut niin se odottaa kylla.

Vierailija
7/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin ulkomaille miehen perässä. Ajattelin vain sydämellä en niinkään järjellä. Ikävä on kova perhettä ja ystäviä joka päivä. Haluan takaisin suomeen, mutta mies ei ole vielä valmis muuttamaan eikä eses puhu suomea..

Vierailija
8/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 00:02"]Sano miehelle, että hommaatte ensin sinulle työn, sitten tulet. Siihen menee niin kauan, että ehdit päästä miehestä selvyyteen.
[/quote]
Tämä on kyllä järkevä idea, mietin vaan kuinka hyvin Espanjasta mahtaa saada työtä, kun ei kunnolla osaa kieltä. Kun taloustilannekin on mikä on. AP

Vierailija
9/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle lohdutuksena. Vaikka antaisit miehelle rukkaset, hän tuskin pettyy. Varmaan useampi katiska järvessä ja vuorotellaan kopaistaan ja hoidellaan niitä :)

Vierailija
10/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty varovaisuus kannattaa olla aina, oli kyseessä sitten suomalainen tai espanjalainen.
Kyllähän oma vaistokin onneksi kertoo että jos susta tuntuu että päättyy huonosti niin ei kannata lähteä.
Takaisin tuleminen kun voi muodostua vaikeaksi!
Yllättävää kyllä, itse olen naimisissa espanjalaisen miehen kanssa. Tosin tämä mies on asunut pari vuotta suomessa ja muutettiin yhdessä takaisin espanjaan.
Olen lapsen kanssa kotona mutta miehen sukulaisella on pieni baari aika turistialueella joten englannin kieltä taitavana pääsen sinne töihin kuhan lapsi vähän kasvaa.
Sori, jäin jaarittelemaan! Tsemppiä sulle mitä ikinä päätätkin. :)

Vierailija
11/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 00:07"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 00:02"]Sano miehelle, että hommaatte ensin sinulle työn, sitten tulet. Siihen menee niin kauan, että ehdit päästä miehestä selvyyteen. [/quote] Tämä on kyllä järkevä idea, mietin vaan kuinka hyvin Espanjasta mahtaa saada työtä, kun ei kunnolla osaa kieltä. Kun taloustilannekin on mikä on. AP

Et kuitenkaan halua olla siellä ilman työtä. Kai englannin kielellä voi pärjätä tai siellä voi olla suomalaisia, jotka tarvitsevat jotain apua. 

[/quote]

Vierailija
12/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 00:06"]Odota ainakin muutama kuukausi tai vuosi niin naet, onko han tosissaan.. Kay ensin siella kylassa loma-aikoinasi, ala hataile. Itse muutin Englantiin miehen perassa mutta siihen meni yli vuosi etta uskalsin. Yrita tutustua miehen perheeseen ja kavereihin niin naet onko han "normaali".

Niin ja jos se ei jaksa odottaa ja etsii toisen naisen niin ethan sa siina mitaan meneta. Jos oikeesti on kiinnostunut niin se odottaa kylla.
[/quote]
Jonkin verran olenkin jo perhettä ja kavereota tavannut. Heillä on tyypiliseen espanjalaiseen tapaan todella läheiset välit. Todella mukavia ovat olleet ja ottaneet hyvin minut vastaan. Yksi asia, jota miehessä todella arvostan onkin juuri perhekeskeisyys.

Vierailija
13/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 00:08"]

AP:lle lohdutuksena. Vaikka antaisit miehelle rukkaset, hän tuskin pettyy. Varmaan useampi katiska järvessä ja vuorotellaan kopaistaan ja hoidellaan niitä :)

[/quote]

Arsyttavia tallaiset yleistykset. Tiedoksi vaan etta kaikki espanjalaiset ei ole tollaisia sikoja vaan seassa on myos normaaleja mukavia miehia. Eipa ne suomalaismiehetkaan kylla sen puhtoisempia ole.

t.7

Vierailija
14/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä mutta ymmärtääkseni Espanjasta ei ole kovin helppo löytää töitä? Riippuu tietysti millä alalla olet.
Olin itse kaukosuhteessa Kanadassa asuvan miehen kanssa reilu 2v ennenkuin muutin tänne miehen luo ja meillä kaukosuhde toimi ihan hyvin vaikka oli tietysti välillä raskasta kun pystyttiin näkemään vain parin kuukauden välein. Voisitte kuitenkin näin alkuun jatkaa matkustelua toistenne luo ja välillä tavata vaikka jossain muualla Euroopassa? Ei tarvitse pitää kiirettä :)

Vierailija
15/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 00:14"]Kuulostaa hyvältä mutta ymmärtääkseni Espanjasta ei ole kovin helppo löytää töitä? Riippuu tietysti millä alalla olet.
Olin itse kaukosuhteessa Kanadassa asuvan miehen kanssa reilu 2v ennenkuin muutin tänne miehen luo ja meillä kaukosuhde toimi ihan hyvin vaikka oli tietysti välillä raskasta kun pystyttiin näkemään vain parin kuukauden välein. Voisitte kuitenkin näin alkuun jatkaa matkustelua toistenne luo ja välillä tavata vaikka jossain muualla Euroopassa? Ei tarvitse pitää kiirettä :)
[/quote]
Tällä hetkellä olen toimistohommissa ja en usko että niitä kovin helppoa on löytää ilman kunnon kielitaitoa. En tiedä pitäisikö nyt kumminkin vielä vaikka puolisen vuotta vielä katsellla ja tutustua. Sitten olisimme tunteneet vuoden ja voisi ehkä näinkin isoja päätöksiä ruveta tekemään. AP

Vierailija
16/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itselläsi ei ole omaisuutta, tai jotain muuta, mikä ehkä saisi epäilemään, että mies yrittää käyttää sinua taloudellisesti hyväksinNiin anna palaa vaan. Mene naimissiin ja sen jälkeen tehkää liuta lapsia. (jos tästä ei tule vuoteen puhetta, niin muuta takaisin).

Ottanet kuitenkin huomioon, että Espanjassa ns. tasa-arvo ei ole samanlaissta kuin Suomessa. Etelä Euroopassa mies on perheen pää, ja lopulta vastaa kaikesta (voisit ehkä nauttia siitä, että sinun ei tarvitse huolehtia kaikesta tasapuolisesti). Toisaalta et saisi nolata miestäsi toisten silmissä liian feministisellä asenteella.

Eli se mitä yritän sanoa, niin miehen ja naisen roolit ovat eri maissasa erilaiset, ja silloin kun lähdet, niin on syytä sopeutua niihin.

Tunnen pariskunnan, joka asuu sekä Suomessa, ettää XXX. maassa. Ovat asioista sopineet, että kummassakin maassa eletään ko. maan normen mukaan, niin ei sitten satu kummallekaan noloja tilanteita.

T. M47

Vierailija
17/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä työpaikka? pystyisikö järjestämään suhteilla jonkin duunin sinulle?

Vierailija
18/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 00:21"]

Onko miehellä työpaikka? pystyisikö järjestämään suhteilla jonkin duunin sinulle?

[/quote]

On työpaikka miehellä. Hän on tosin insinööri, joten en tiedä onko hänellä oikein suhteita oman alani suuntaan. Helpompaa varmaan olisi saada töitä jostain perinteisestä lomakohteesta, jossa suurin osa ihmisistä turisteja mutta tämä miehen kotikaupunki ei oikein sellainen ole. Jonkin verran toki turistejakin käy, mutta ei lainkaan siinä määrin mitä vaikka jossakin Marbellassa ym.

Vierailija
19/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Espanjaa mies siis asuu?

Vierailija
20/29 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:55"]

Olin syksyllä lomalla Espanjassa ystäväni kanssa ja aika alkulomasta sitten tutustuin paikalliseen mieheen. En tosiaan ajatellut aluksi, että jutusta tulisi mitään vakavaa mutta niinpä vain kävi että rakastuin häneen. Hän on käynyt pari kertaa luonani Suomessa ja itse olen reissun jälkeen käynyt myös uudestaan Espanjassa hänen luonaan. No, nyt tämä mies on ehdottanut, että muuttaisin hänen luokseen. Olen kyllä ihan hullun rakastunut tähän mieheen, hän on kaikkea mitä mieheltä hakuan. Mutta, silti hieman epäilyttää uskallanko vaan jättää kaiken ja lähteä. Ja emmehän edes ole vielä kuitenkaan kovin pitkään tunteneet. Suomeen jäisi työ ja ystävät ja perhe. En ole varsinaisesti kovin spontaani ihminen enkä ikinä aiemmin ole mitenkään kovin hurjasti "repäissyt". Ja en kovin hyvin puhu espanjaa, joten mietityttää miten saisin sielt töitä ym. En halua vaan toimettomana siellä hengailla. Onko muilla kokemuksia vastaavasta tilanteesta, neuvoja?

[/quote]

Muista miten Jennan kävi! Älä mene!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän