Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tälläistä reikää vielä pysäyttää?

Vierailija
11.05.2023 |

Rusehtava, tehnyt jo koloa. Ei käy kipeää. Kahden hampaan välissä, käytän hammaslankaa ja olen parantanut suuhygieniaa entisestään.

Olen yli vuoden pituisessa jonossa hammaslääkärin tarkastukseen. Luuletteko, että tälläistä reikää voi pitää kurissa siihen asti parannetulla suuhygienialla? Reiän kohdalta harjaaminen tai hammaslangan käyttö eivät kummatkaan satu, eikä se muutenkaan oireile.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikaisu on tee se itse -paikka. Onnistuu epoksiliimalla.

Vierailija
2/12 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsetkö päivystykseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsetkö päivystykseen?

Hammasta ei särje.

Vierailija
4/12 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä yksityiselle pääsee parissa päivässä.

Vierailija
5/12 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottaisi, soittaisin särkypäivystykseen tai asioisin yksityisellä.

Minulla lohkesi pala hampaasta parisen viikkoa sitten ja kas siellä olikin kys hampaan kohdalla siellä välissä reikä joka otetun röntgenkuvan perusteella niin syvä, että hl puhui juurihoidosta ja eipä ollut siis vaivannut minua.

Teki n.30min töitä ja laittoi ns väliaikaisen paikan, käski varaamaan loppusyksylle ajan varsinaisen paikan laittoa varten, mutta jos vaivaa ennen sitä niin nopeammin.

Juurihoitoa haluaisin välttää viimeiseen asti, se on useiden kertojien rumba ja jokainen kerta kestää aika kauan, olen jo 1x todennut saman ja silloin hammas poistettiin..

Mulla on sen sortin hammalääkäripelko, että tuli tuostakin lohkeamisasiasta itku.

Vierailija
6/12 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsetkö päivystykseen?

Hammasta ei särje.

Sinä sanot ajanvaraukseen soittaessasi, että se vaivaa sinua, saat ajan samalle päivälle, niin sain minäkin. Tosin en edes valehdellut, koska lohkeaman vuoksi siinä oli terävä kohta joka tuntui ja vaivasi enkä tietenkään voinut yhtään syödä sillä puolen suuta.

Vierailija
7/12 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla lohkesi pala hampaasta parisen viikkoa sitten ja kas siellä olikin kys hampaan kohdalla siellä välissä reikä joka otetun röntgenkuvan perusteella niin syvä, että hl puhui juurihoidosta ja eipä ollut siis vaivannut minua.

Teki n.30min töitä ja laittoi ns väliaikaisen paikan, käski varaamaan loppusyksylle ajan varsinaisen paikan laittoa varten, mutta jos vaivaa ennen sitä niin nopeammin.

Juurihoitoa haluaisin välttää viimeiseen asti, se on useiden kertojien rumba ja jokainen kerta kestää aika kauan, olen jo 1x todennut saman ja silloin hammas poistettiin..

Mulla on sen sortin hammalääkäripelko, että tuli tuostakin lohkeamisasiasta itku.

Ai kamala. Oireilemattomat reiät on kyllä pelottavia, pitää katsoa, mitä kautta käyn paikkauttamassa :( En ole koskaan joutunut juurihoitoa kokemaan ja haluaisin pitää asian niin.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsetkö päivystykseen?

Hammasta ei särje.

Sinä sanot ajanvaraukseen soittaessasi, että se vaivaa sinua, saat ajan samalle päivälle, niin sain minäkin. Tosin en edes valehdellut, koska lohkeaman vuoksi siinä oli terävä kohta joka tuntui ja vaivasi enkä tietenkään voinut yhtään syödä sillä puolen suuta.

Kiitos ohjeistuksesta, pitää tosiaan katsoa soitanko sinne.

Vierailija
8/12 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kannata jäädä odottelemaan. Itselläninlohkesi alhaalta pala, ei vaivannut sain ajan parin viikon päähän. No oli lohjennut koska iso reikä siinä alla ja seuraavalla kerralla kun hammas oireilee on juurihoito edessä, onneksi ei vielä.

Vierailija
9/12 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raikaisu on tee se itse -paikka. Onnistuu epoksiliimalla.

Apteekissa on Cavit niminen väliaikainen paikka-aine hampaaseen

Vierailija
10/12 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti aamusta.

Muuten voi kysyä palveluseteliä hammashoitolasta, käytännössä se on numerokoodi. Ja valita itse palse.fistä sopiva hammaslääkäri. Palsetelissä tulee itse maksettavaa mutta auttaa se vähän.

Vierailija
11/12 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen hammaslääkärissä, takahampaasta lohkesi pala. Olikin lohjennut hampaasta eikä isosta paikasta. Kannattaa käydä päivystyksessä ettei mene pahempaan kuntoon. Reikä kerää ruoantähteitä sisäänsä ja sitten tulehtuu. Sanot vaikka valkoisen valheen niin pääset nopeammin. Paikkaus oli iisi toimenpide , en pyytänyt edes puudutusta ja kova hampilääkäripelko mullakin.

Vierailija
12/12 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihoidettu hammas on aina parempi kuin poistettu hammas  -juurihoidettu kestää minkä kestää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän